Rolkooi 5 gt turbo

Raceverslagen, reglementen en tactieken
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Had even een snel vraagje over het monteren van een kooi in mn 5je. Heb een schroefkooi gekocht, maar Ik heb begrepen dat de kooi aan de voorkant moet worden vastgeschroefd op de plek waar de kriksteun zit.

Hoe ga je dat doen? Iemand ervaring hiermee? OF wordt de voorkant altijd vastgelast aan de plaat welke op de bodem wordt gelast?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

lasplaat inlassen en dan schroeven lijkt me. Denk een groter gat boren in de onderste plaat en dan vastschroeven aan de binnenste? Maar er zijn vast mensen met plaatjes, want je bent niet de enigste met een kooin een 5 ;)
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Haas schreef:lasplaat inlassen en dan schroeven lijkt me. Denk een groter gat boren in de onderste plaat en dan vastschroeven aan de binnenste? Maar er zijn vast mensen met plaatjes, want je bent niet de enigste met een kooin een 5 ;)
Aha, je bedoeld dat je er een plaat oplast en een schroefdraad tapt? Ipv door en door en van onderaf vastbouten?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hmm... en daar heb ik nou net geen :foto: van. |:

Maar in principe is het een plaat vastlassen op de interieurbodem. Gaten aftekenen en boren. Onderzijde (bodem) zou je eventueel ook een plaat kunnen lassen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, niet tappen, boren en dan een bout met moer en carrosseriringen en eventueel veerring. Om dit krikstuen niet plat te duwen, zou ik daar een groter gat in boren om bij de bodemplaat te kunnen om de moer enz vast te draaien :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Correct. Dat zinnetje was ik ff vergeten. |:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Arco schreef:Hmm... en daar heb ik nou net geen :foto: van. |:



[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtt ... atvoor.jpg[/img]


8)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

En aan de onderzijde ?? (I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Aan de onderzijde zit bij mij geen lasplaat, alleen zware carroserieringen.

Misschien dat ik het bij de zwarte gt wel ga doen a/d onderkant :wink:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik vraag mij nu echt af hoe het dan bij mij zit....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

@Florus, maar als je hier doorheen boort, zit je toch in die triangel/driehoek aan de voorzijde of net erachter?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Net erachter denk ik....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Haas schreef:@Florus, maar als je hier doorheen boort, zit je toch in die triangel/driehoek aan de voorzijde of net erachter?
Klopt i.d.d., dacht dat dat 1ne bout was die pcies daarin uit kwam,ik heb bij die bout draad i/d lasplaat+bodem getapt,de andere 3 zit gewoon een ring+moer onder (Y)
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Florus schreef:
Haas schreef:@Florus, maar als je hier doorheen boort, zit je toch in die triangel/driehoek aan de voorzijde of net erachter?
Klopt i.d.d., dacht dat dat 1ne bout was die pcies daarin uit kwam,ik heb bij die bout draad i/d lasplaat+bodem getapt,de andere 3 zit gewoon een ring+moer onder (Y)
Hmmm, maar t mot wel FIA proof zijn..... Dus ik moet gaten in mn kriksteunen gaan boren om de bout vast te zetten? misschien maar gewoon helemaal dichtbakken met lasspul. zit het iig vast :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Daaf (Davy) schreef:
Florus schreef:
Haas schreef:@Florus, maar als je hier doorheen boort, zit je toch in die triangel/driehoek aan de voorzijde of net erachter?
Klopt i.d.d., dacht dat dat 1ne bout was die pcies daarin uit kwam,ik heb bij die bout draad i/d lasplaat+bodem getapt,de andere 3 zit gewoon een ring+moer onder (Y)
Hmmm, maar t mot wel FIA proof zijn..... Dus ik moet gaten in mn kriksteunen gaan boren om de bout vast te zetten? misschien maar gewoon helemaal dichtbakken met lasspul. zit het iig vast :D
slijptol krijgt alles los O-)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Daaf (Davy) schreef:
Florus schreef:
Haas schreef:@Florus, maar als je hier doorheen boort, zit je toch in die triangel/driehoek aan de voorzijde of net erachter?
Klopt i.d.d., dacht dat dat 1ne bout was die pcies daarin uit kwam,ik heb bij die bout draad i/d lasplaat+bodem getapt,de andere 3 zit gewoon een ring+moer onder (Y)
Hmmm, maar t mot wel FIA proof zijn..... Dus ik moet gaten in mn kriksteunen gaan boren om de bout vast te zetten? misschien maar gewoon helemaal dichtbakken met lasspul. zit het iig vast :D
welke klasse of serie wil je gaan rijden dan
3 bouten met moeren en een met draad getapt is ook goed hoor

goed gebout is beter dan dichtbakken :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Die gaten zitten idd precies in de balk.

Bij mij heb ik d'r een gat ingeslepen, toen de kooi vastgebout, en vervolgens dat gat weer dichtgelast.

Achteraf had ik die moeren binnen 't balkje natuurlijk even vast moeten pitten, maar das nu leuk voor later :)
rev it like a rental
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Luco/Alpine-racer schreef:
welke klasse of serie wil je gaan rijden dan
3 bouten met moeren en een met draad getapt is ook goed hoor

goed gebout is beter dan dichtbakken :D
ZAC als het een beetje meezit. Misschien dat ik volgend jaar een paar wedstrijdjes kan meepakken. Ach er zal nog wel het een en ander aan het 5je dienen te worden veranderd wil het allemaal goed zijn...
Ook nog maar es met Dirkjan praten voor wat advies
Pecunia non olet.....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Daaf (Davy) schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
welke klasse of serie wil je gaan rijden dan
3 bouten met moeren en een met draad getapt is ook goed hoor

goed gebout is beter dan dichtbakken :D
ZAC als het een beetje meezit. Misschien dat ik volgend jaar een paar wedstrijdjes kan meepakken. Ach er zal nog wel het een en ander aan het 5je dienen te worden veranderd wil het allemaal goed zijn...
Ook nog maar es met Dirkjan praten voor wat advies
Pecunia non olet.....
kom maar eens bij mijn 5 kijken
weet je precies waar die aan moet voldoen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Luco/Alpine-racer schreef:
Daaf (Davy) schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:
welke klasse of serie wil je gaan rijden dan
3 bouten met moeren en een met draad getapt is ook goed hoor

goed gebout is beter dan dichtbakken :D
ZAC als het een beetje meezit. Misschien dat ik volgend jaar een paar wedstrijdjes kan meepakken. Ach er zal nog wel het een en ander aan het 5je dienen te worden veranderd wil het allemaal goed zijn...
Ook nog maar es met Dirkjan praten voor wat advies
Pecunia non olet.....
kom maar eens bij mijn 5 kijken
weet je precies waar die aan moet voldoen (Y)
Das goed! Ik stuur je even een PM
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Allemachtig wat merk je het verschil erg tussen wel en geen kooi in je auto. Heb net even een stukje gereden voor het eerst zonder kooi. Dat viel me toch even tegen! Echt veel minder stijf!
R5GTT phase2
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Steven schreef:http://www.remola.nl
De kooi van onze rally clio is daar ook gemaakt. Goed werk hoor (Y)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

KoenGTT schreef:Allemachtig wat merk je het verschil erg tussen wel en geen kooi in je auto. Heb net even een stukje gereden voor het eerst zonder kooi. Dat viel me toch even tegen! Echt veel minder stijf!
Dat merk je idd erg goed (Y) , als je kooi er weer in zit,moet je rijendeweg eens je vinger tussen de kooi en de a of b stijl houden,dan zul je zien hoe de carroserie nog beweegd en buigt ondanks dat er al een kooi in zit :wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Carros doorlassen 8)
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Wil in iig nog een stang tussen de achter wielkasten plaatsen. Iemand anders nog suggesties voor meer stijfheid?
R5GTT phase2
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die stang zal niet veel doen, bij normale autos zit daar de topschotel van de veerpoot, maar met een torsieas zit daar dus nix, dus zal die dwarsstang ooknie veel doen. Wel handig voor je gordels.

En zoals ik al zei het enige waar je echt stevigheid mee pakt is doorlassen. De rest is alleen maar nutteloos gewicht toevoegen.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Maar wat moet je dan zoal doorlassen?, of ist gewoon een kwestie van overal veel meer lassen aanbrengen dan standaard? :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Florus denkt na en wil alvast een fles menggas 20 liter bestellen en een rol lasdraad van 5 kg .... :lol: )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Die stang zal niet veel doen, bij normale autos zit daar de topschotel van de veerpoot, maar met een torsieas zit daar dus nix, dus zal die dwarsstang ooknie veel doen. Wel handig voor je gordels.

En zoals ik al zei het enige waar je echt stevigheid mee pakt is doorlassen. De rest is alleen maar nutteloos gewicht toevoegen.
Doorlassen moet je ook mee uitkijken, hij kan dan op bepaalde plaatsen los gaan scheuren (zie bv 130i cup)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Arco schreef:(Florus denkt na en wil alvast een fles menggas 20 liter bestellen en een rol lasdraad van 5 kg .... :lol: )

Florus heeft nog een volle fles van 20l, en veel lasdraad op voorraad..... :D en als z'n lasapparaat er halverwege mee stopt, dan gaat ie gewoon verder met de cebora van de buurman.... :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:lol: :lol: :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Luco/Alpine-racer schreef:
Steven schreef:Die stang zal niet veel doen, bij normale autos zit daar de topschotel van de veerpoot, maar met een torsieas zit daar dus nix, dus zal die dwarsstang ooknie veel doen. Wel handig voor je gordels.

En zoals ik al zei het enige waar je echt stevigheid mee pakt is doorlassen. De rest is alleen maar nutteloos gewicht toevoegen.
Doorlassen moet je ook mee uitkijken, hij kan dan op bepaalde plaatsen los gaan scheuren (zie bv 130i cup)
Tja beamers scheuren wel vaker, de eerste E36's hadden ookal problemen met de ophanging achter. Kep ook wel es een E46 330 oid gezien waar ze een fabrieksnieuwe auto binnen een kwartier al aan het scheuren kregen.

Hier een mooi voorbeeld van hoe het moet: klikkie
Voor een straatauto niet echt superbelangrijk, maar als ik zie hoe die Toyota Starslet er na 2 jaar circuitgebruik uitziet, die valt bijna in 2en man :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Pfff.... wat een lasrupsjes..... :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo gaan wij de 'nieuwe' starslet ook aanpakken.

Zal flink stinken worden met die ranzige kitnaden :D
Plaats reactie