Motor-kabelboom voor 1.8 16v (F7p) in Raceclio!

Raceverslagen, reglementen en tactieken

Motor-kabelboom voor 1.8 16v (F7p) in Raceclio!

Postby Renaultracing » Fri 15 Aug 2008 11:34

Hallo Heren,

Ik ben bezig met de bouw van een Race Clio. Eigenlijk is alles wel op een rijtje, behalve 1 ding, en dat is de kabelboom voor de motor. Ik ben een ramp op electra gebied. Dus wat ik eigenlijk zoek is óf een auto waar ik de kabelboom van zou kunnen gebruiken, óf een kabelboomschema voor puur het draaiende gedeelte van de motor, zodat ik zelf een kabelboom kan maken.

Kan iemand me hier bij helpen?

gr. Stefan
Renaultracing
 
Posts: 5
Joined: Fri 15 Aug 2008 11:28

Postby antoine » Fri 15 Aug 2008 12:23

Het makkelijkste zal zijn een tweedehands kabelboom, welke je kunt vragen op de RTC markt. Er zijn genoeg mensen bezig om cliotjes te demonteren dus dat zal niet zo'n probleem moeten zijn.
Mocht dat niet lukken heb ik wel een schema voor je.
antoine
 
Posts: 7694
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Riël » Fri 15 Aug 2008 12:30

Zou je zo'n schema online kunnen zetten? Heb jij er ook een van een GTT? Ik wil mij ook zelf de kabelboom maken. Voor zowel een clio als van een GT lijkt het me zeer goed te doen, zo veel stekkertjes zitten daar nu ook weer niet op :)
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Renaultracing » Fri 15 Aug 2008 12:34

Reden dat ik een losse kabelboom voor de motor wil hebben, is dat ik dan de motor eenvoudiger kan demonteren. 't Liefs koppel ik de ECU los, en til ik het er zo in zijn geheel uit. Gescheidde kabelboom dus.

Zo'n schema zou geweldig zijn!
Renaultracing
 
Posts: 5
Joined: Fri 15 Aug 2008 11:28

Postby antoine » Fri 15 Aug 2008 12:46

Renaultracing wrote:Reden dat ik een losse kabelboom voor de motor wil hebben, is dat ik dan de motor eenvoudiger kan demonteren. 't Liefs koppel ik de ECU los, en til ik het er zo in zijn geheel uit. Gescheidde kabelboom dus.

Zo'n schema zou geweldig zijn!


Het is toch al een losse kabelboom, die van de motor?

@ Riël, ik heb een 400 pagina dik renualt boek met daarin alle schema's en aansluiting van een '93er clio. Eventueel mag je die wel lenen, mits je er zuinig op bent. :wink:
antoine
 
Posts: 7694
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby mark 5t » Fri 15 Aug 2008 17:29

die kabelboom kan je overal al delen dus waarom moeilijk doen?

gewoon de originele gebruiken en hoogstens net zoals bij de cup clios de ecu naar het dashboardkastje verplaatsen.

heeft mijn cup clio ook en die motor is er ook al meerdere malen uit geweest is echt een makkie.

dus niet te veel tijd in steken is zonde van je tijd die je beter kan gebruiken om de auto op te gaan bouwen.

plaats anders eens een paar fotos.
zondag as ben ik met mijn clio op zandvoort voor evt tips.
mark 5t
 
Posts: 7629
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby -PAZ- » Fri 15 Aug 2008 17:53

Bij een origenele clio is het toch ook niet zo een probleem om het blok eruit te halen, de kabelboom haal je ook zo los.
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby Riël » Fri 15 Aug 2008 18:03

mark 5t wrote:die kabelboom kan je overal al delen dus waarom moeilijk doen?

gewoon de originele gebruiken en hoogstens net zoals bij de cup clios de ecu naar het dashboardkastje verplaatsen.

heeft mijn cup clio ook en die motor is er ook al meerdere malen uit geweest is echt een makkie.

dus niet te veel tijd in steken is zonde van je tijd die je beter kan gebruiken om de auto op te gaan bouwen.

plaats anders eens een paar fotos.
zondag as ben ik met mijn clio op zandvoort voor evt tips.


Na originele is de kwaliteit niet veel meer tegenwoordig :)
Of krijg je die dingen nog nieuw?
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Tom » Fri 15 Aug 2008 18:07

-PAZ- wrote:Bij een origenele clio is het toch ook niet zo een probleem om het blok eruit te halen, de kabelboom haal je ook zo los.


idd, lijkt me niet de moeite om daarvoor je boom aan te passen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby -PAZ- » Fri 15 Aug 2008 18:07

Voor een gtt zijn ze in elkgeval nog te koop nieuw.

Zie http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2422
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby cinqidriver » Sat 16 Aug 2008 21:55

-PAZ- wrote:Voor een gtt zijn ze in elkgeval nog te koop nieuw.

Zie http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2422


maar, dit is geen 16v.

en dit scheelt ook nogal wat aansluitingen.

ik heb hier mog wel 1 liggen.
cinqidriver
 
Posts: 215
Joined: Mon 7 Jan 2008 21:04
Location: oude pekela

Postby -PAZ- » Sun 17 Aug 2008 7:43

Weet dat ie niet voor een 16v is, deze is voor gtt.

Was ook meer een reactie op de post van riel. :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby Riël » Sun 17 Aug 2008 12:51

-PAZ- wrote:Voor een gtt zijn ze in elkgeval nog te koop nieuw.

Zie http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2422


Ik ga een custom-boom nodig hebben, omdat ik veel spul straks zelf eraan hang... Een paar basis-draden zijn dan wel fijn ism met dashboard enzo, de rest freubel ik liever zelf. Ook de kabelboom moet anders gaan lopen, wat netter, beter bereikbaar. En er moet een ecu aan komen, vandaar :)
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby -PAZ- » Mon 18 Aug 2008 8:03

Dan kan je idd beter zelf wat in elkaar knopen, maar als je met injectie gaat rijden zal je ook een aangepaste 16v kabelboom erbij moeten knopen :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby Roy » Mon 18 Aug 2008 10:41

-PAZ- wrote:Voor een gtt zijn ze in elkgeval nog te koop nieuw.

Zie http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2422


Wel flink wat geld voor een paar draadjes.

Is het trouwens te doen om zelf een kabelboom te maken? Zijn die verschillende stekkers los te krijgen? :)
Roy
Moderator
 
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Postby -PAZ- » Mon 18 Aug 2008 11:02

Als die stekkers los te krijgen zouden zijn, dan is het idd geen probleem om er zelf 1 te maken. Als dat niet zo is zal het niet meevallen om er 1 te maken denk ik.
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby Kruger » Wed 10 Sep 2008 0:56

ik heb nog een volledige kabelboom liggen van een 1.8 16v, heb verder nog redelijk veel spul extra, bij mijzelf is vorig jaar een ander blok erin gegaan en meteen van 2 clio's wat onderdelen afgehaald.

als je iets moet hebben kan ik kijken of ik et heb...
Kruger
 
Posts: 10
Joined: Sun 27 Mar 2005 19:30

Postby antoine » Wed 10 Sep 2008 4:16

-PAZ- wrote:Als die stekkers los te krijgen zouden zijn, dan is het idd geen probleem om er zelf 1 te maken. Als dat niet zo is zal het niet meevallen om er 1 te maken denk ik.


Ga opzoek naar de s.m. 8024.

Hierin staat:

* los en vastmaken van stekkerblokken
* demontage montage van pennen en klemmen

ed

Renault nummer is 7711080942
antoine
 
Posts: 7694
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Return to Circuit



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group