Hallo Heren,
Ik ben bezig met de bouw van een Race Clio. Eigenlijk is alles wel op een rijtje, behalve 1 ding, en dat is de kabelboom voor de motor. Ik ben een ramp op electra gebied. Dus wat ik eigenlijk zoek is óf een auto waar ik de kabelboom van zou kunnen gebruiken, óf een kabelboomschema voor puur het draaiende gedeelte van de motor, zodat ik zelf een kabelboom kan maken.
Kan iemand me hier bij helpen?
gr. Stefan
Motor-kabelboom voor 1.8 16v (F7p) in Raceclio!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 15 aug 2008 11:28
- Contacteer:
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Het makkelijkste zal zijn een tweedehands kabelboom, welke je kunt vragen op de RTC markt. Er zijn genoeg mensen bezig om cliotjes te demonteren dus dat zal niet zo'n probleem moeten zijn.
Mocht dat niet lukken heb ik wel een schema voor je.
Mocht dat niet lukken heb ik wel een schema voor je.
Zou je zo'n schema online kunnen zetten? Heb jij er ook een van een GTT? Ik wil mij ook zelf de kabelboom maken. Voor zowel een clio als van een GT lijkt het me zeer goed te doen, zo veel stekkertjes zitten daar nu ook weer niet op
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 15 aug 2008 11:28
- Contacteer:
Reden dat ik een losse kabelboom voor de motor wil hebben, is dat ik dan de motor eenvoudiger kan demonteren. 't Liefs koppel ik de ECU los, en til ik het er zo in zijn geheel uit. Gescheidde kabelboom dus.
Zo'n schema zou geweldig zijn!
Zo'n schema zou geweldig zijn!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Het is toch al een losse kabelboom, die van de motor?Renaultracing schreef:Reden dat ik een losse kabelboom voor de motor wil hebben, is dat ik dan de motor eenvoudiger kan demonteren. 't Liefs koppel ik de ECU los, en til ik het er zo in zijn geheel uit. Gescheidde kabelboom dus.
Zo'n schema zou geweldig zijn!
@ Riël, ik heb een 400 pagina dik renualt boek met daarin alle schema's en aansluiting van een '93er clio. Eventueel mag je die wel lenen, mits je er zuinig op bent.
die kabelboom kan je overal al delen dus waarom moeilijk doen?
gewoon de originele gebruiken en hoogstens net zoals bij de cup clios de ecu naar het dashboardkastje verplaatsen.
heeft mijn cup clio ook en die motor is er ook al meerdere malen uit geweest is echt een makkie.
dus niet te veel tijd in steken is zonde van je tijd die je beter kan gebruiken om de auto op te gaan bouwen.
plaats anders eens een paar fotos.
zondag as ben ik met mijn clio op zandvoort voor evt tips.
gewoon de originele gebruiken en hoogstens net zoals bij de cup clios de ecu naar het dashboardkastje verplaatsen.
heeft mijn cup clio ook en die motor is er ook al meerdere malen uit geweest is echt een makkie.
dus niet te veel tijd in steken is zonde van je tijd die je beter kan gebruiken om de auto op te gaan bouwen.
plaats anders eens een paar fotos.
zondag as ben ik met mijn clio op zandvoort voor evt tips.
Na originele is de kwaliteit niet veel meer tegenwoordigmark 5t schreef:die kabelboom kan je overal al delen dus waarom moeilijk doen?
gewoon de originele gebruiken en hoogstens net zoals bij de cup clios de ecu naar het dashboardkastje verplaatsen.
heeft mijn cup clio ook en die motor is er ook al meerdere malen uit geweest is echt een makkie.
dus niet te veel tijd in steken is zonde van je tijd die je beter kan gebruiken om de auto op te gaan bouwen.
plaats anders eens een paar fotos.
zondag as ben ik met mijn clio op zandvoort voor evt tips.
Of krijg je die dingen nog nieuw?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
idd, lijkt me niet de moeite om daarvoor je boom aan te passen.-PAZ- schreef:Bij een origenele clio is het toch ook niet zo een probleem om het blok eruit te halen, de kabelboom haal je ook zo los.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Voor een gtt zijn ze in elkgeval nog te koop nieuw.
Zie http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2422
Zie http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2422
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
maar, dit is geen 16v.-PAZ- schreef:Voor een gtt zijn ze in elkgeval nog te koop nieuw.
Zie http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2422
en dit scheelt ook nogal wat aansluitingen.
ik heb hier mog wel 1 liggen.
Ik ga een custom-boom nodig hebben, omdat ik veel spul straks zelf eraan hang... Een paar basis-draden zijn dan wel fijn ism met dashboard enzo, de rest freubel ik liever zelf. Ook de kabelboom moet anders gaan lopen, wat netter, beter bereikbaar. En er moet een ecu aan komen, vandaar-PAZ- schreef:Voor een gtt zijn ze in elkgeval nog te koop nieuw.
Zie http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2422
Wel flink wat geld voor een paar draadjes.-PAZ- schreef:Voor een gtt zijn ze in elkgeval nog te koop nieuw.
Zie http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2422
Is het trouwens te doen om zelf een kabelboom te maken? Zijn die verschillende stekkers los te krijgen?
5 GT Turbo '88 GT5
ik heb nog een volledige kabelboom liggen van een 1.8 16v, heb verder nog redelijk veel spul extra, bij mijzelf is vorig jaar een ander blok erin gegaan en meteen van 2 clio's wat onderdelen afgehaald.
als je iets moet hebben kan ik kijken of ik et heb...
als je iets moet hebben kan ik kijken of ik et heb...
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ga opzoek naar de s.m. 8024.-PAZ- schreef:Als die stekkers los te krijgen zouden zijn, dan is het idd geen probleem om er zelf 1 te maken. Als dat niet zo is zal het niet meevallen om er 1 te maken denk ik.
Hierin staat:
* los en vastmaken van stekkerblokken
* demontage montage van pennen en klemmen
ed
Renault nummer is 7711080942