Krikpunt voorzijde Rally Clio

Raceverslagen, reglementen en tactieken
Plaats reactie
B Prins
Berichten: 46
Lid geworden op: di 15 jan 2008 18:30
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Zo heb je nooit een Topic en zo heb je er meerdere op een dag.

Om tijdens de Service een beetje vlot bandjes te wisselen en weet ikveel wat allemaal te doen willen we de Clio snel op assteunen hebben. Aan de achterkant pakken we hem op de beschermingsplaat van de achteras aan de voorkant hebben we eigenlijk geen mogelijkheid. Heeft iemand een idee voor de voorkant om de Clio met een garagekrik omhoog te brengen ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Je kunt eens kijken achter je dorpel, daar zit een soort drievormig stuk. Kun je daar geen plaat op lassen?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

B Prins schreef:Zo heb je nooit een Topic en zo heb je er meerdere op een dag.
Mischien eenvoudiger om 1 topic te openen en daar al je vragen in te stellen (I) (Y) Dat houd het ook allemaal een stuk overzichtelijker.

Ik zou idd ook gewoon de origenele krikpunten wat sterker / steviger maken door er een plaat ofzo op te lassen.
R5GTT. Drive it like you stole it
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Waarom niet de orginele plek gebruiken? Een construktie maken, welke je op de krik monteerd, die precies op de 2 balken valt. Dan kan je in 1 keer de auto omhoog krikken. Daarna steunen plaatsen zoals bij de meeste auto's gebruikt word.
Ik zal eens plaatjes zoeken. :wink:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Zoals deze Cha 280-02 :

[img]http://www.r5at.com/1.jpg[/img]

Met als resultaat':

[img]http://www.superkitcar.net/rally/wk/DSC_0539.jpg[/img]
B Prins
Berichten: 46
Lid geworden op: di 15 jan 2008 18:30
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Deze had ik inderdaat al eens gezien ware het niet dat we met een Alu bodemplaat rijden. Ik denk eraan om op die punten op het subframe iets van een kokerbalk onder te lassen of te bouten en daar de bodemplaat tevens op te monteren.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

B Prins schreef:Deze had ik inderdaat al eens gezien ware het niet dat we met een Alu bodemplaat rijden. Ik denk eraan om op die punten op het subframe iets van een kokerbalk onder te lassen of te bouten en daar de bodemplaat tevens op te monteren.
Dan wordt je speling met de grond weer minder, leuk voor de fotografen minder leuk voor jullie.
Plaats reactie