2e rallysprint een feit

Raceverslagen, reglementen en tactieken
Plaats reactie
B Prins
Berichten: 46
Lid geworden op: di 15 jan 2008 18:30
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Afgelopen zondag hebben we onze 2e rallysprint uitgereden. In Amsterdam stonden 5 proeven op het menu, waarbij we onze Clio al in de eerste proef in een paar watertonnen parkeerden. Gelukkig viel de schade mee en konden we onze rally direct vervolgen. Het tempo begint er steeds beter in te komen en we zijn tevreden met onze 47 plaats overall en 2e in onze klasse H11.


[img]http://img292.imageshack.us/my.php?imag ... nt2cv5.jpg[/img]
B Prins
Berichten: 46
Lid geworden op: di 15 jan 2008 18:30
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

leuk he (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik wast helemaal vergeten :(
Denk die Bert belt vast nog wel ff ;)

Beter dat het goed ging (Y)
Hoeveel rijden er in die H11 klasse?

Doet NaviGeert nu ook mee?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

deze rally maar 3 H11 auto's. Ja navi-Geert was weer van de partij.
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Op wat voor banden rij je daar nou in die nattigheid? Straatbanden of semi's?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik was 's middags ook nog in de buurt, als ik het geweten had was ik nog wel even wezen kijken :)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

opgesneden slicks. intermediate dus
B Prins
Berichten: 46
Lid geworden op: di 15 jan 2008 18:30
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Steven ..... :wink: stom he was er helemaal vanuit gegaan dat je nog even zou komen kijken op de service. Wilde (nog) niet formeel aanspraak maken op je service diensten.

We hebben zondag op intermediates gereden, was nogal wisselvallig weer en we hebben het zekere voor het onzekere genomen. Veel rijders hadden er slicks op liggen, maar dat was wel glad.
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Rallysprint vereist toch straatlegale banden? Dacht dat altijd gereden werd met banden als Toyo's R888 en Yokohama's Advan A032R/A048R. Of bedoelde je dat met opgesneden slicks?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Timmie, we zitten niet in belgië waar je speciale klasse met met straatbanden (F) . Lijkt me wel leuk een wrc met toyo's :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Super zeg, gelijk tweede (Y)
Rallysprint is erg gaaf.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

antoine schreef:Timmie, we zitten niet in belgië waar je speciale klasse met met straatbanden (F) . Lijkt me wel leuk een wrc met toyo's :wink:
Rallysprint is wat anders dan WRC he? ;) Rallysprint-auto's (en andere rally-wagens) moeten naar mijn weten gewoon op kenteken staan, APK hebben en straatlegale banden hebben.

Hoe het bij WRC zit weet ik niet, maar ook die auto's hebben gewoon een kenteken.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

:biertjuh:
Maarten-Jan
Berichten: 4637
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Timmie82 schreef:
antoine schreef:Timmie, we zitten niet in belgië waar je speciale klasse met met straatbanden (F) . Lijkt me wel leuk een wrc met toyo's :wink:
Rallysprint is wat anders dan WRC he? ;) Rallysprint-auto's (en andere rally-wagens) moeten naar mijn weten gewoon op kenteken staan, APK hebben en straatlegale banden hebben.

Hoe het bij WRC zit weet ik niet, maar ook die auto's hebben gewoon een kenteken.
Je hebt ook straat legale slicks die je kan opsnijden (en dan bedoel ik dat het bij het ontwerp van de band hoort ,je kunt elke band wel opsnijden natuurlijk :lol: )
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Super (Y)

Hellendoorn wordt m nog niet denk ik of wel? 3 sprints uitrijden toch?

trouwens stukken beter zonder dat extra gewicht op t dak :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
B Prins
Berichten: 46
Lid geworden op: di 15 jan 2008 18:30
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Mee eens Martijn, berouw komt na de zonde :wink: maar hij is eraf. Op zich zouden we Hellendoorn mogen rijden maar dan zijn we meteen Eur. 1000 lichter aan inschrijfgelden en benzine. We houden het dit jaar nog even bij de sprints dus de cvolgende is Hengelo op 2 november je bent van harte welkom ter ondersteuning Martijn :wink:

De slicks waar we op rijden zijn min of meer street legal zeg maar in het grijze gebied. Een straatband moet ministens een % of 20 over het loopvlak voorzien zijn van profiel. En dit profiel moet dan weer voldoen aan de APK eis.



[img]http://img411.imageshack.us/img411/9611 ... nt2to4.jpg[/img]

Gleden we toch even door in de watertonnen, maar je kan zeggen wat je wilt keurig netjes naast de Kalos die minder gelukkig ook nog op een drempel lande.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Timmie82 schreef:
antoine schreef:Timmie, we zitten niet in belgië waar je speciale klasse met met straatbanden (F) . Lijkt me wel leuk een wrc met toyo's :wink:
Rallysprint is wat anders dan WRC he? ;) Rallysprint-auto's (en andere rally-wagens) moeten naar mijn weten gewoon op kenteken staan, APK hebben en straatlegale banden hebben.

Hoe het bij WRC zit weet ik niet, maar ook die auto's hebben gewoon een kenteken.
Er is geen verschil. er reden ook wrc's mee aan deze rallysprint. Rallysprints zijn voor startende rijders. De proeven zijn voornamelijk industrie en één dags evenementen om de kosten laag te houden.

De regel is dat als je 2 sprints hebt uitgereden dat je echte rallies mag gaan rijden. Onze volgende wedstrijd wordt Hengelo. Daar rijden wij ook de sprint. De rally zelf heeft ook een aantal avond proeven en dat durven wij met onze kleine ervaring nog niet aan. Ook in het inschijfgeld van de rally een stuk hoger.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hup gaan, paar bouwlampen er op en knallen :wink:

2november zal ik vrij houden ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Lijkt me erg vet om te doen 8)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Geert schreef: Onze volgende wedstrijd wordt Hengelo.
Geen Barneveld voor jullie?
B Prins
Berichten: 46
Lid geworden op: di 15 jan 2008 18:30
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Mijn schuld de familie wil me soms ook nog thuis hebben in het weekeinde .... altijd maar die verplichtingen :@
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Jammer, ik ben erg benieuwd naar de nieuwe proeven. Voordeel vond ik dat je je auto kon parkeren en een hele dag je kon vermaken. Wanaf dit jaar moet je je wel verplaatsen om naar de aktie te kunnen kijken.
Plaats reactie