optimaliseren clio 16v met williamsblok

Raceverslagen, reglementen en tactieken
Luukjan
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 5 okt 2008 11:16
Locatie: Assen

Gaaf ding Mark, bedankt voor de foto Sieger...
Wij hebben net 2 stoelen gekocht, oude stoel uit een Clio RS cup. Verder nog steeds bezig met die K*T achteras, hebben nu maar een andere opgezocht, aangezien we er flauw van zijn.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Steven schreef:Je moet 19-16v draagarmen hebben en Williams assen (19 is nog net iets langer).
Stabilisatorstang van een 19 of Williams, welke kan je het beste gebruiken?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Is hetzelfde (Y) Clio groupe a en maxi hadden er eentje met uniballs aan het einde, deze zijn 25 of 26mm meen ik. De 19/Williams is 23mm.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Is hetzelfde (Y) Clio groupe a en maxi hadden er eentje met uniballs aan het einde, deze zijn 25 of 26mm meen ik. De 19/Williams is 23mm.
Clio is toch ook 23 mm? Alleen dan smaller als die van een 16v?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Clio is 20 of 21 meen ik, zal komende week eens meten.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Clio is 20 of 21 meen ik, zal komende week eens meten.
GTT Is 21 mm volgens mij.

Maar als je wil meten heel graag.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Clio 16v is 20 (Y)
B Prins
Berichten: 46
Lid geworden op: di 15 jan 2008 18:30
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Ook meteen even Powerflex rubbers meenemen in een aangepast onderstel. Wij hebben trouwens met de draagarmen, aandrijfassen en stabistang van een willie en 16V Bilstein schokbrekers nu een camber van ca 4 %. Onderstuur is natuurlijk ook op te lossen door met je gas te spelen in de bocht gas eraf meer druk op je voorwielen = minder onderstuur en zeker niet remmen.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

antoine schreef:
Steven schreef:Je moet 19-16v draagarmen hebben en Williams assen (19 is nog net iets langer).
Stabilisatorstang van een 19 of Williams, welke kan je het beste gebruiken?
Steven je zegt dat de assen van een 19 langer zijn dan die van een williams. Kan je dan niet beter die assen pakken, of gaat dat niet werken?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee, die zijn nog iets van 2,5 cm langer, dan moet je toch wel serieus verbreden.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Oke, bedankt. (Y)

Misschien weet jij dit ook Steven. Bestaan er andere toplagers voor je schokbrekers?

Dit zijn de normale:
[img]http://www.geocities.com/marco16ventiler/Clio06.jpg[/img]

Echter, wanneer je auto omhoogkrikt is het eerste wat je ziet dat de 'speling' van lager wordt opgeheven, voordat je auto daat werkelijk omhoog gaat. Is het niet mogelijk om andere toplagers te monteren waarbij de schokbrekers direct vast zitten aan het chassis. Het lijkt mij dat dan de wegligging ook meteen verbeterd. Toen ik de eerste keer bij Achterberg was had Peter over de lagers van een nieuwer model, kan dit kloppen?

Sorry dat het een beetje raar omschreven is, maar weet niet hoe ik het beter kan omschrijven. (F)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik snap wat je bedoelt, ik was daar toevallig ook al een tijdje mee bezig.
Onlangs heb ik nieuwe veerpootrubbers- en lagers aangeschaft, maar nog steeds zit die axiale speling erin. Op zich stuurt ie nu best strak, maar het kan altijd beter. Toch verschilt dit niet veel tov een 5 of doorsnee peugeot, die hebben alleen vaak een losse schotel ipv die kom in de carroserie, maar het principe is hetzelfde.

Ik weet niet precies hoe dat zit met bijv een goeie schroefset? Als je met uniballs aan de bovenzijde aan de gang gaat wordt het wel stukken beter, al ga je dan wel een hoop gerammel introduceren.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

maar in principe kan die veerpoot nergens heen, tenzij je meteen wiel los van de grond komt?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Haas schreef:maar in principe kan die veerpoot nergens heen, tenzij je meteen wiel los van de grond komt?
Klopt, maar mij lijkt het dat je wegligging daar beter van wordt. Het comfort wordt natuurlijk wel slechter, maarja daar heb ik een andere auto voor. (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

de schokdempers kantelt nu aan de bovenzijde he, dus die grote moer bovenop kun je niet simpelweg opvullen.
Maarten-Jan
Berichten: 4637
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Die moer zit er niet echt lekker op of kijk ik er nou zo raar tegenaan?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Geert, zijn dat AST dempers?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nee alleen de top mounts van AST. foto is niet van mij trouwens. geript van engels forum.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Door die stomme bult op die koker is een camberplate ook weer lastig. Al heb je met deze oplossing wel iets camber.
Plaats reactie