optimaliseren clio 16v met williamsblok

Raceverslagen, reglementen en tactieken

Postby Luukjan » Mon 24 Nov 2008 20:27

Gaaf ding Mark, bedankt voor de foto Sieger...
Wij hebben net 2 stoelen gekocht, oude stoel uit een Clio RS cup. Verder nog steeds bezig met die K*T achteras, hebben nu maar een andere opgezocht, aangezien we er flauw van zijn.
Luukjan
 
Posts: 8
Joined: Sun 5 Oct 2008 11:16
Location: Assen

Postby antoine » Wed 8 Apr 2009 20:08

Steven wrote:Je moet 19-16v draagarmen hebben en Williams assen (19 is nog net iets langer).


Stabilisatorstang van een 19 of Williams, welke kan je het beste gebruiken?
antoine
 
Posts: 7694
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Jean-Paul-S » Wed 8 Apr 2009 20:13

Is hetzelfde (Y) Clio groupe a en maxi hadden er eentje met uniballs aan het einde, deze zijn 25 of 26mm meen ik. De 19/Williams is 23mm.
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Gerald » Thu 9 Apr 2009 9:05

Jean-Paul-S wrote:Is hetzelfde (Y) Clio groupe a en maxi hadden er eentje met uniballs aan het einde, deze zijn 25 of 26mm meen ik. De 19/Williams is 23mm.

Clio is toch ook 23 mm? Alleen dan smaller als die van een 16v?
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11053
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Jean-Paul-S » Thu 9 Apr 2009 14:14

Clio is 20 of 21 meen ik, zal komende week eens meten.
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Gerald » Thu 9 Apr 2009 18:42

Jean-Paul-S wrote:Clio is 20 of 21 meen ik, zal komende week eens meten.

GTT Is 21 mm volgens mij.

Maar als je wil meten heel graag.
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11053
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby Jean-Paul-S » Thu 9 Apr 2009 19:07

Clio 16v is 20 (Y)
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Onderstel

Postby B Prins » Tue 14 Apr 2009 14:54

Ook meteen even Powerflex rubbers meenemen in een aangepast onderstel. Wij hebben trouwens met de draagarmen, aandrijfassen en stabistang van een willie en 16V Bilstein schokbrekers nu een camber van ca 4 %. Onderstuur is natuurlijk ook op te lossen door met je gas te spelen in de bocht gas eraf meer druk op je voorwielen = minder onderstuur en zeker niet remmen.
B Prins
 
Posts: 46
Joined: Tue 15 Jan 2008 18:30
Location: Hengelo

Postby antoine » Thu 7 May 2009 21:45

antoine wrote:
Steven wrote:Je moet 19-16v draagarmen hebben en Williams assen (19 is nog net iets langer).


Stabilisatorstang van een 19 of Williams, welke kan je het beste gebruiken?


Steven je zegt dat de assen van een 19 langer zijn dan die van een williams. Kan je dan niet beter die assen pakken, of gaat dat niet werken?
antoine
 
Posts: 7694
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Steven » Thu 7 May 2009 21:54

Nee, die zijn nog iets van 2,5 cm langer, dan moet je toch wel serieus verbreden.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby antoine » Fri 8 May 2009 5:56

Oke, bedankt. (Y)

Misschien weet jij dit ook Steven. Bestaan er andere toplagers voor je schokbrekers?

Dit zijn de normale:
Image

Echter, wanneer je auto omhoogkrikt is het eerste wat je ziet dat de 'speling' van lager wordt opgeheven, voordat je auto daat werkelijk omhoog gaat. Is het niet mogelijk om andere toplagers te monteren waarbij de schokbrekers direct vast zitten aan het chassis. Het lijkt mij dat dan de wegligging ook meteen verbeterd. Toen ik de eerste keer bij Achterberg was had Peter over de lagers van een nieuwer model, kan dit kloppen?

Sorry dat het een beetje raar omschreven is, maar weet niet hoe ik het beter kan omschrijven. (F)
antoine
 
Posts: 7694
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Steven » Fri 8 May 2009 8:34

Ik snap wat je bedoelt, ik was daar toevallig ook al een tijdje mee bezig.
Onlangs heb ik nieuwe veerpootrubbers- en lagers aangeschaft, maar nog steeds zit die axiale speling erin. Op zich stuurt ie nu best strak, maar het kan altijd beter. Toch verschilt dit niet veel tov een 5 of doorsnee peugeot, die hebben alleen vaak een losse schotel ipv die kom in de carroserie, maar het principe is hetzelfde.

Ik weet niet precies hoe dat zit met bijv een goeie schroefset? Als je met uniballs aan de bovenzijde aan de gang gaat wordt het wel stukken beter, al ga je dan wel een hoop gerammel introduceren.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Haas » Fri 8 May 2009 8:36

maar in principe kan die veerpoot nergens heen, tenzij je meteen wiel los van de grond komt?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby antoine » Fri 8 May 2009 8:40

Haas wrote:maar in principe kan die veerpoot nergens heen, tenzij je meteen wiel los van de grond komt?


Klopt, maar mij lijkt het dat je wegligging daar beter van wordt. Het comfort wordt natuurlijk wel slechter, maarja daar heb ik een andere auto voor. (Y)
antoine
 
Posts: 7694
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Haas » Fri 8 May 2009 8:51

de schokdempers kantelt nu aan de bovenzijde he, dus die grote moer bovenop kun je niet simpelweg opvullen.
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Geert » Fri 8 May 2009 9:05

Image

dit?
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Maarten-Jan » Fri 8 May 2009 9:23

Die moer zit er niet echt lekker op of kijk ik er nou zo raar tegenaan?
Maarten-Jan
 
Posts: 4559
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby antoine » Fri 8 May 2009 9:49

Geert, zijn dat AST dempers?
antoine
 
Posts: 7694
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Geert » Fri 8 May 2009 9:54

nee alleen de top mounts van AST. foto is niet van mij trouwens. geript van engels forum.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Steven » Fri 8 May 2009 11:38

Door die stomme bult op die koker is een camberplate ook weer lastig. Al heb je met deze oplossing wel iets camber.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Return to Circuit



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group