Wat en hoe met een Juvaquatre

Alle overige modellen van Renault

Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Sun 24 May 2015 8:27

Omdat we in het mp topic verschrikkelijk uit de band sprongen hier maar een topicje
Gooi hier je leuke ideeën om een juvaquatre naar jou style op te bouwen.
Zo ook de technische uitdaging .
Wat kan wel en wat kan niet..
Plaatjes die men vind.
Enz enz

Ga maar los !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6131
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Gaatze » Sun 24 May 2015 9:24

Het is toch de één tegen de ander, alles past zolang je het te pas maakt toch?

Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat het met originele Juvaquatre delen niet veel word.
User avatar
Gaatze
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 652
Joined: Wed 17 Aug 2005 10:07
Location: Leeuwarden
Car: 5AT,12TS

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby maxi dauphine » Sun 24 May 2015 10:45

breng hem hier maar heen dan maak ik er wel wat moois van. :bang:
maxi dauphine
 
Posts: 68
Joined: Tue 3 Mar 2015 17:32
Car: dauphine

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby okido » Sun 24 May 2015 11:20

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) wrote:Ga maar los !


Goed idee Sven.
Alvast een Frans forum voor wat inspiratie:
http://kruzin.frenchboard.com/t1859-moteur-juva
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 375
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby ericon » Sun 24 May 2015 12:35

maxi dauphine wrote:breng hem hier maar heen dan maak ik er wel wat moois van. :bang:


Ben al onderweg :D
ericon
 
Posts: 720
Joined: Fri 18 Mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby maxi dauphine » Sun 24 May 2015 12:39

okido wrote:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) wrote:Ga maar los !


Goed idee Sven.
Alvast een Frans forum voor wat inspiratie:
http://kruzin.frenchboard.com/t1859-moteur-juva

Nee daar zit de motor voorin, da,s niet goe. in de midden moet ie zitten.
staan nog wel een paar 2 liters.GP3 motoren in NL . :X
maxi dauphine
 
Posts: 68
Joined: Tue 3 Mar 2015 17:32
Car: dauphine

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby maxi dauphine » Sun 24 May 2015 12:48

vloer en balken weg, nieuwe balken eronder en 2 clio of r5 subframes eronder.
maxi dauphine
 
Posts: 68
Joined: Tue 3 Mar 2015 17:32
Car: dauphine

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Niels V Dijk » Sun 24 May 2015 15:28

Ik zeg: deze erin! (0) :lol:
Renault Engine 560- V8 Magnum + Gearbox B18
€ 2.999,00
http://link.marktplaats.nl/m931645225
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1292
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Erik Olijnsma » Sun 24 May 2015 17:21

Het idee waar ik al een tijdje mee rondloop als opvolger van mijn Scudo bedrijfsbus; Een Juva met een relatief moderne TD motor, ik denk zelf aan een F-blok uit een Megane 1, voorkeur voor een 1.9Dci. Gekoppeld aan een versnellingsbak van een Volvo 3xx/2xx serie en eventueel de rest van de aandrijflijn, al dan niet aangepast.

Ik heb al vernomen dat niet iedereen mijn keuze kan 'apreciëren', maar dit is mijn 'visie'. De keuze op een dieselblok is voor mij eenvoudig; omdat ik de bus regelmatig ga gebruiken, moet hij ten eerste betrouwbaar zijn en de 'runningcost' ook binnen de perken blijven.

Voordat dit project daadwerkelijk los gaat (als het überhaupt los gaat, hangt een beetje van succes bedrijfje af, daar moeten de financiën wegkomen), moet er nog veel uitgezocht worden. Wel weet ik dat het aanbod van goede Juva's nog best redelijk is.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
 
Posts: 12075
Joined: Sun 31 Aug 2003 15:41
Location: Fryslân

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Steven » Sun 24 May 2015 18:30

Leuk topic, kommaarop met die gemodificeerde Juva's

V6 Hotrod:


Nog wat gemodde Juva's:
http://www.site.jrhp.fr/lapagecustom.htm
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Gerald » Sun 24 May 2015 19:52

Erik, niet om je bang te maken maar, ik heb er ooit naar gekeken om een megane diesel in een 5 te proppen. Hier niet mee verder gegaan omdat het passen erg lastig ging worden. Laat staan dat je het in een nog oudere (en kleinere?) motorruimte moet passen.

Ik weet niet hoeveel km je denkt te gaan draaien per jaar. Maar ik denk dat het comfort van een oldtimer voor dagelijks je flink tegen gaat vallen. Ik vond het een verademing om weer in een "moderne" auto te rijden na 2 jaar volvo 245.

wat je natuurlijk ook kan doen is er gas inbouwen. Scheelt flink in de mogelijkheden wat motor betreft.

als ik dit zou moeten doen ging ik kijken naar een bmw/volvo oplossing, al dan niet op diesel.
Grootste voordeel is dat alles al in de lengte is opgebouwd. Dus je hoeft niets te gaan draaien en wat dat betreft om te bouwen. Scheelt denk ik veel uitzoek werk. 8)
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11088
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Gerald » Sun 24 May 2015 20:07

Hmmm... ff dagdromen.
Juva, met een B234 FT, dus een volvo 760 2.3l 16v injectie turboblok. 190 pk standaard, lichte aanpassingen en je kan door naar +-400 pk al zal 250 pk genoeg zijn. Dan heb je alleen een iets grotere turbo, injectoren en intercooler nodig.
achteras met sper gekoppeld aan een 4bak met overdrive of 5 bak.
Uiterlijk origineel of in iedergeval niet opvallend of flashy, maar ook geen rat/rustlook.
Onderstel remmen en velgen, groot genoeg om net en veilig te stoppen zonder dat het overcde top is. Sleepermode dus. :D

dagdroom modus uit,... eerst mn Gt :worship:
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11088
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby jacques » Sun 24 May 2015 20:26

Een leuk idee. Ik heb zelf een paar keer met een vooroorlogse auto gereden (een Citroen Rosalie uit 1932 en een Rover P1 uit 1936) en beide auto's waren maar bestuurbaar tot 100km/u. Dit is het gevolg van o.a. een primitieve voorwielophanging, starre achteras die alleen aan bladveren hangt, geen schokbrekers, geen rack and pinnion stuurhuis. Het is meer een waarschuwing. Straks heb je een snel gebakje maar boven de 100 is de wagen zelf onbestuurbaar. M.a.w. Je zal ook het een en ander aan de wielophanging moeten doen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2430
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Tue 26 May 2015 16:32

Als je idd al een motorswap doet , dan pak je het onderstel en de remmen ook aan.
Mooie is dat je dat lekker in de Amerikaanse horror scène kan afkijken .
Alleen een stukje kleiner denken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6131
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Merijn » Wed 27 May 2015 7:18

MOD
Topic verhuisd naar Renault Modellen > Overige modellen.
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31461
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Gaatze » Wed 27 May 2015 7:46

User avatar
Gaatze
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 652
Joined: Wed 17 Aug 2005 10:07
Location: Leeuwarden
Car: 5AT,12TS

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Wed 27 May 2015 10:29

Ja idd leuk , maar stuk groter als een juvaquatre
Dan moet je al richting de primaquatre ...
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6131
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Willem-Jan » Fri 29 May 2015 12:18

En een Fregate Domaine met PRV V6 op gas dan? Mooi laag, dikke wielen, patina lak
Image
Image
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5594
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Laguna, 5 GTE, 4F6

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Gerald » Fri 29 May 2015 13:11

Like (Y)

alleen lijkt het achterscherm/deur niet te kloppen in deze shop.
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11088
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby ericon » Fri 29 May 2015 13:28

De PRV is dan geen gelukkige keuze qua motor, al helemaal niet op gas.
Zou dan eerder een kleine V8 of een F4R t kiezen, met de laatste als voorkeur.
ericon
 
Posts: 720
Joined: Fri 18 Mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Re: Wat en hoe met een Juvaquatre

Postby Willem-Jan » Fri 29 May 2015 13:30

Gerald wrote:Like (Y)

alleen lijkt het achterscherm/deur niet te kloppen in deze shop.


Volgens mij is het gewoon een amerikaan die er toevallig op lijkt. Puur een PRV voor het geluid en om bij Renault te blijven. Anders natuurlijk een V8 :D
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5594
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Laguna, 5 GTE, 4F6

Return to Overige modellen



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group