Custom remaps diverse Renault modellen

Van onze sponsoren, voor de leden!

Custom remaps diverse Renault modellen

Postby tutuur » Tue 27 Jun 2017 16:48

Voor de onderstaande Renault modellen kun je bij mij terecht voor een custom remap, voor modellen die niet genoemd zijn kan ik geen custom map aanbieden maar een gewone 'chip tuning' wel, vraag daarvoor even naar de mogelijkheden. Elke custom remap wordt uitgevoerd op een Maha LPS3000 testbank.

Clio 2 dci 65/85/100
Stage 1 (Evt. voorzien van in- en uitlaat mods)

Clio 2 1.6 16v en RS modellen
Stage 2 (Stage 1 + decat, nokkenassen etc.)

Clio 3/Twingo tce
Stage 1 (Originele hardware)

Clio RS 197/200

Megane 2 GT
Stage 2 (Intercooler, decat, uitlaatsysteem, etc.)
Stage 3 (Stage 2+ Megane 2 rs turbo en injectoren)
Stage 4 (Stage 3 + 630cc injectoren en Megane 3 rs turbo)

Megane 2 RS 225/230/R26
Stage 3 (Stage 2 + 630cc injectoren en Megane 3 rs turbo)
Stage 4 (Stage 3 + forged blok + hybride turbo)
Stage 5 (Stage 4 + big turbo + fueling upgrade)

Megane 3 GT220/250/265
Stage 3 (Stage 2 + 630cc injectoren + hybride turbo)

Laguna GT170
Stage 3 (Stage 2 + Megane 2 rs turbo en injectoren)

Laguna GT205
Stage 3 (Stage 2 + 630cc injectoren en Megane 3 rs turbo)

Scenic 2 2.0 turbo
Stage 3 (Stage 2+ Megane 2 rs turbo en injectoren)

Twingo RS133

De te verwachten vermogens- en koppelwinst zijn natuurlijk per model, maar vooral per auto verschillend, ik zal in dit topic ook wat resultaten plaatsen ter referentie.

Naast vermogens- en koppelwinst wordt ook aandacht besteed aan het koud loop gedrag wat vaak nogal wat te wensen over laat, daarnaast ook nog meerdere verbeteringen zoals bijv. de gas reactie en de verbruiksmeter bij een Clio 3 RS, deze laatste wijkt origineel zo'n 7% af. Als toevoeging op een remap kan bij diverse modellen ook gekozen worden voor een pops and bangs en evt. een hardcut rev limiter (ontsteking afkappen ivm brandstof afkappen bij de toerenbegrenzer), dit alleen icm een decat. In het geval van een decat kan de emissie foutmelding uit gezet worden, evenals bij een enkelmassa vliegwiel.

Het model aanbod zal in de loop van de tijd uiteraard uitgebreider gaan worden, daarbij staat voorop dat ik alle software zelf schrijf, niet zoals andere tuners die wat van internet/fileservice plukken en dit in je auto te schrijven zonder enig idee te hebben wat ze eigenlijk veranderen.

Voor vragen over de aanpak en prijzen graag even een PM sturen.

Andere vragen graag in dit topic stellen zodat anderen hier ook wat aan hebben :)

Gr. Tuur
Last edited by tutuur on Tue 27 Jun 2017 17:56, edited 3 times in total.
Voor custom remaps en upgrade onderdelen voor je RS, kijk even in het sponsor gedeelte: http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=105
tutuur
Über-Spammer

Donateur

Re: Custom remaps diverse Renault modellen

Postby tutuur » Tue 27 Jun 2017 16:49

Bij deze wat voorbeelden van auto's die ik getuned heb :)

Twingo 1.2 8V op euro 95 van de Gulf, wat kennelijk zelfs op zo'n budget auto tot pingelcorrectie door de ecu lijdt, tevens koudloop en gasresponse drastisch verbetert:

Image

Clio 1.6 16v met 220k op de klok, euro 95 BP, ook hier weer pingelcorrectie, marginaal vermogen maar wederom gasresponse en koudloop drastisch verbetert:

Image

Clio R27, second cat delete, verder standaard, euro 98 van de BP, net als bovenstaande gasresponse en koudloop verbetert, tevens verbruiksmeter gecorrigeerd:

Image

Megane GT 165 op euro 95 van de witte pomp, ook hier weer ivm pingelcorrectie niks te behalen boven de 4500tpm, alhoewel wel een stuk koppel gewonnen wat de driveability een stuk aangenamer maakt:

Image

Megane R26 op euro 98 van onbekende pomp, had een stage 2 moeten worden maar ivm slippende koppeling en onderpresterende chinese intercooler de tune een stuk moeten beperken, wordt nog vervolgd:

Image

Clio R27 Turbo op euro 98 van de BP, een zeer net gebouwde setup door Alex Gulicher met alles functionerend zoals het hoort na het omprogrammeren van de ecu, na de eerste tuningsessie bleek al dat de injectoren niet helemaal fris meer waren, in overleg met Alex een setje 630cc injectoren geïnstalleerd, resultaat is een injector dutycycle van max 70% ipv tegen de 100% met originele injectoren:

Image

Ook vond hij de pops and bangs wel interessant dus dat ook maar meteen toegepast:

Stay tuned 8)
Last edited by tutuur on Mon 31 Jul 2017 19:01, edited 6 times in total.
Voor custom remaps en upgrade onderdelen voor je RS, kijk even in het sponsor gedeelte: http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=105
tutuur
Über-Spammer

Donateur

Postby kris clio 16v » Tue 27 Jun 2017 17:28

ik wil niet onbeleefd zijn,maar moeten er geen prijzen vermeld worden?? :grin:
kris clio 16v

Postby tutuur » Tue 27 Jun 2017 17:32

Vragen zijn nooit onbeleefd Kris ;) Dit is geen verkooptopic maar een sponsor topic, zover ik weet schrijven de regels niet voor dat hier prijzen vermeld moeten worden :)
tutuur
Über-Spammer

Donateur

Postby kris clio 16v » Tue 27 Jun 2017 17:36

tutuur wrote:Vragen zijn nooit onbeleefd Kris ;) Dit is geen verkooptopic maar een sponsor topic, zover ik weet schrijven de regels niet voor dat hier prijzen vermeld moeten worden :)

:beer:
kris clio 16v

Postby tutuur » Mon 31 Jul 2017 19:04

Na de laatste tijd erg druk bezig te zijn geweest met m'n eigen auto heb ik de rest een beetje op een backburner gezet, recent weer wat tijd vrij kunnen maken dus eindelijk wat updates vanuit mijn kant :)
tutuur
Über-Spammer

Donateur

Return to Algemene Sponsoraanbiedingen