Megane IV RS 280 /Trophy / Trophy-R register

Het RTC Register Forum
Postings alleen mogelijk voor RTC Leden
Gesloten
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Welkom in het Megane IV RS 280 / 300 Trophy register 2018 (in de maak)

Heb je foto's/info wat je wilt delen, stuur even een mail naar:
Renaultsportregister@hotmail.com

De dik gedrukte kentekens zijn klikbaar waardoor er een foto
geopend word. Als er ergens fouten zijn ingeslopen dan hoor ik dit graag!!

ZOEKTIP: Tik je kenteken in dmv de zoekfunctie Ctrl F

Renault presenteert nieuwe Mégane R.S.

Afbeelding

Renault Sport is verheugd met de onthulling van de nieuwe Mégane R.S. op de autoshow van Frankfurt.
Sinds de lancering van de eerste generatie Mégane R.S in 2004 heeft het model een sterke reputatie opgebouwd
in de high-performance-klasse van het C-segment. De compleet nieuwe Mégane R.S. zet de traditie van
Renault Sport voort met een ongekend niveau van efficiency, rijdynamiek en rijplezier dankzij:
- Verbeterd performance-onderstel met 4CONTROL vierwielbesturing – een primeur in het segment.
- Nieuw ontwikkelde turbomotor met 280 pk en 390 Nm, gekoppeld aan een handbediende of automatische transmissie (voor het eerst in de Mégane R.S.).
- Technologie afkomstig uit de autosport.

Vermoedelijk zijn er rond de 50 verkocht in NL


53x Megane IV RS 280 register:

2018

RZ-181-Z - ORANJE, 2018, Demo / pers auto van Renault NL

SV-009-K - grijs, geleverd door Herwers, rode remklauwen maar geen cup, GESTOLEN oktober 2020, teruggevonden december 2021 (afgemeld 29-12-2021)
SX-038-F - wit, geleverd door Janssen kerres
SN-056-T - oranje, 2018, Demo
SN-279-X - zwart, Demo Hans Jongerius Groep
SV-388-G - zwart
SN-457-P - wit, Geleverd door Bochane, heeft een panoramadak.
SX-515-T - grijs
SN-561-G - zwart, demo Arend auto Zaandam, op 9 juni 2020 in Middenbeemster gestolen, afgemeld in 2022 en stond in mei 22 te koop met duplicaat code en een zwart gespoten bumper spoiler.
ST-606-V -zwart, geleverd door Kempenaar
SX-659-Z - grijs, geleverd door Herwers
SV-664-Z - wit
SZ-671-J - Jaune Sirius
SZ-713-N - wit
SZ-780-N - Jaune Sirius, demo Renault Velserbeek
SR-815-R - wit, demo Munsterhuis
SG-876-J - ORANJE, 2018, Demo/pers auto van Renault NL
SL-887-D - wit, demo Arend auto Veghel
SR-908-R - grijs, geleverd door Munsterhuis, GESTOLEN oktober 2021 omgeving Utrecht. Details: Maxton spoiler en zwarte haaienvin.
SR-954-R - Donker grijs

TL-006-J - grijs
TJ-067-N - zwart, mat grijs gewrapt
TT-022-S - zwart
TD-138-V - zwart, geleverd door Arend auto
TL-154-R - zwart, geleverd door Terwolde
TJ-225-F - wit geleverd door van Kesteren
TR-227-B - wit, geexporteerd naar FR
TD-253-V - wit
TG-254-B - Jaune Sirius, HANDBAK
TD-265-H - oranje
TP-372-J - wit
TT-462-V - donkergrijs, geleverd dorzo van Kesteren, rode remklauwen, geen cup,
TP-463-G - wit, geleverd door Indumij
TF-610-K - rood rouge flamme, demo / pers auto van Renault NL met HANDBAK
TG-615-F - zwart
TK-635-J - Oranje, HANDBAK
TD-724-Z - wit,
TB-859-P - wit, geleverd door AHZ Delfgauw
TB-879-P - jaune sirius, demo VKV
TB-936-H - oranje, DEMO Hans Jongerius Groep
TD-965-D - zwart
TG-966-H - grijs, geleverd door AHZ Zoetermeer, GESTOLEN oktober 2019

XB-593-F - grijs

2019
XG-729-R - wit, geleverd door VKV RTD
XG-730-R - wit, geleverd door VKV RTD zuid
XG-731-R - grijs, geleverd oor VKV Gorinchem
XF-593-Z - oranje, geleverd door VKV Rotterdam
XF-961-S - oranje, geleverd door Renault Terwolde/ tevens Demo

ZH-607-N - wit, geleverd door?

G-439-PB - oranje
G-989-LN - rood rouge flamme, - ra schade gehad - handbak - geëxporteerd naar FR
G-992-NH - oranje, geleverd door garage Leijenaar, recaro's


77x Ingevoerd Megane 4 RS 280

2018

99-GN-74 - oranje, ambassade auto

TT-127-D - oranje, ingevoerd vanuit Polen, ingevoerd 2018
TS-304-N - zwart, ingevoerd 2018 vanuit België met weinig BPM € 726. Heeft schade lv gehad
TV-290-B - grijs, ingevoerd door Beerda, ingevoerd 2018

XG-022-N - zwart, ingevoerd 2018
XZ-031-S - oranje, ingevoerd door Indumij 2019 uit Belgie
XT-212-B - oranje, ingevoerd 2019
XG-287-J - oranje, ingevoerd 2019
XJ-423-V - oranje, ingevoerd 2019 door VKV
XS-469-B - grijs, ingevoerd door Indumij
XT-472-H - grijs, ingevoerd door Stam
XS-459-B - grijs, ingevoerd 2019
XP-512-H - rood rouge flamme,, ingevoerd 2019
XJ-567-X - grijs, ingevoerd 2019
XT-605-L - grijs, ingevoerd 2019 door van Ramshorst
Xl-615-D - oranje, weinig bpm 3k
XH-675-R - wit, ingevoerd 2019
XT-905-H - grijs, ingevoerd, HANDBAK
XK-963-P - wit, ingevoerd door Indumij vanuit België, rode remklauwen (geen cup), GESTOLEN 16-05-2022 Amsterdam

ZL-236-H - zwart, ingevoerd 2019 met 5120 euro bpm
ZF-143-K - oranje, ingevoerd 2019, HANDBAK
ZT-340-S - wit, ingevoerd door Indumij, HANDBAK
ZJ-426-G - oranje, ingevoerd 2019 door van Ramshorst
ZR-599-N - grijs, ingevoerd 2019 door Stam
ZJ-805-N - zwart
ZR-813-B- grijs

G-042-JL - rood rouge flamme,, naar grote waarschijnlijkheid ingevoerd vanuit Luxemburg met lichte achterschade.
G-130-JZ - oranje
G-439-DH - grijs, ingevoerd 2019 door van Ramshorst
G-677-N - oranje, ingevoerd 2019 door van Stam
G-679-BF - Jaune Sirius, ingevoerd 2019 door ABD, Cup/Handbak
G-830-JT - zilver grijs - geëxporteerd naar FR

H-412-HB - zwart
H-496-PD - grijs, GESTOLEN 11-2020 uit Schiedam
H-638-RV - grijs
H-818-FX - grijs
H-909-SX- zwart

J-038-LD - grijs, verlaagd
J-194-JV - zwart
J-303-ZG - grijs, ingevoerd 2020
J-438-BT - zwart
J-596-SJ - grijs, ingevoerd 2021
J-630-DG - zwart - ingevoerd 2020
J-749-SG - grijs, ingevoerd 2021
J-789-FK - rood rouge flamme,
J-901-LV - grijs, Ingevoerd 2020 door Morree met € 4112 bpm

K-154-TT - Jaune sirius, ingevoerd vanuit Duitsland met € 1603 bpm, zou schade hebben gehad (in ieder geval rechts achter/ kleur verschil).
K-845-XK - zwart, ingevoerd 2021 en tevens export 05-2021

N-302-JL - grijs, Ingevoerd 2021 door Morree,
N-398-KS - grijs, ingevoerd 2021
N-533-GB - zwart, ingevoerd 2022
N-589-HP - Wit, Ingevoerd 2021 met € 1823 bpm, Handbak en Cup, heeft voorschade gehad.. Zou weer netjes hersteld zijn.
N-691-HD - grijs, Ingevoerd 2021 met € 3911 bpm
N-763-BB - grijs, Ingevoerd 2021, Handbak en (waarschijnlijk ook) cup
N-913-ND - zwart, Ingevoerd 2021 door Renault Jongerius, km stand onlogisch volgens RDW

P-018-FD - zilvergrijs, ingevoerd 2022
P-130-RX - grijs, ingevoerd 2022
P-656-RT - zwart, ingevoerd 2022

T-862-FZ - grijs, ingevoerd 2023

S-991-JN - wit

2019
ZT-466-J - Oranje, ingevoerd 2019 door van Ramshorst
ZL-711-F - wit, ingevoerd door VKV/Mossel, HANDBAK

G-981-KN - Oranje, ingevoerd 2019 door Renault Kieviet

J-503-ZG - wit, ingevoerd door van Ramshorst 2020

K-382-BD - wit, ingevoerd 2020 door Knook

L-028-KV - oranje, ingevoerd 2021 door Koese

N-383-JP - wit, ingevoerd 2021/2 met € 3911 bpm
N-398-RX - oranje, in 2022 ingevoerd

R-393-ZD - zwart, ingevoerd door Kempenaar

S-499-GD -zwart

T-167-SL - zwart, rode remklauwen
T-517-NN - Rood rouge flamme,, handbak

2020
K-085-PH ,zwart, ingevoerd 2021
K-849-KF - zwart, ingevoerd 2020

L-460-SH - Grijs, ingevoerd door Koese 2021. HANDBAK

N-724-GN - grijs, ingevoerd door Renault Drogtrop
N-725-GN - zwart, ingevoerd 2021 door Renault Drogtrop

N-880-PB - rood rouge flamme,, cup/sper, recaro's, ingevoerd 2021 door Renault Herwers,

P-791-TZ - jaune sirius, cup, ingevoerd 2022 door Renault van Mossel


Megane IV RS 300 Trophy register
Afbeelding

Renault heeft een nieuwe topper in het gamma van de Mégane in vorm van de Mégane R.S. Trophy.
In vergelijking met de Mégane R.S. 280 levert de Trophy 20 pk meer vermogen en 20 Nm meer koppel.
Dit vertaalt zich naar 300 pk en 420 Nm koppel uit de 1.8-liter turbomotor. Renault Sport zegt dit resultaat
behaald te hebben door de turbocompressor te tweaken en door een nieuw uitlaatsysteem te ontwikkelen.
Nieuw met dit systeem is de komst van een mechanische klep, een primeur voor een Renault R.S.
Net als de reguliere Mégane R.S, is de Trophy met zowel de EDC-automaat als de handbak te krijgen.
Overigens is die 420 Nm exclusief voor de automaat, de handbak moet het met maximaal 400 Nm aan koppel stellen.
Naast extra vermogen, komt de Trophy standaard met het Cup-chassis.
Dit betekent stijvere demping en nog veel belangrijker: een Torsen mechanisch limited-slip differentieel.
Je herkent de Mégane R.S. Trophy aan aluminium remschijven op de vooras, specifiek voor de Trophy
ontworpen 19-inch lichtmetalen gecombineerd met rubber van Bridgestone. In het interieur beschikt de
Trophy optioneel over nieuwe Recaro racestoelen met een alcantara afwerking. Je zit 20 mm lager in deze stoelen,
wat toch wel lekker is in een hot hatch. De Mégane R.S. Trophy sprint in 5,7 tellen naar 100 km/u en heeft een
topsnelheid van 260 km/u. Het ledige gewicht bedraagt 1.419 kg. De Trophy is vanaf eind 2018 leverbaar.

4x Trophy phase 1

2019
ZH-494-F - oranje, geleverd door Bochane, EDC, pano dak
ZB-646-B - Jaunse Sirius, 2019, pers auto Renault NL, HANDBAK, Geëxporteerd 2020

G-218-JJ - grijs, geleverd door Munsterhuis
G-472-JV - zwart, geleverd door Munsterhuis, geëxporteerd 2019

28x Ingevoerde Trophy's phase 1

2019
G-610-PL - oranje, ingevoerd 2019 door Renault van Ramshorst Nijkkerk
G-804-KZ - Jaune sirius, ingevoerd 2020 door Renault Beerda
G-929-DX - wit, ingevoerd door automobielbedrijf van den Brink

J-299-TV - zwart, ingevoerd 2020
J-448-GG - oranje, 2019, Ingevoerd 2020 met € 2113 bpm, geen recaro geen trophy velgen, Geëxporteerd 2021
J-688-FH - oranje, 2019, Ingevoerd door vd Brink
J-787-TK - zwart, ingevoerd 2020
J-788-DT - wit, handbak, Ingevoerd met WOK melding € 5124 bpm vanuit Duitsland, schade rechtsvoor gehad. RV scherm/ bumper/ motorkap. Ook gordijn airbag rv is afgegaan.

K-550-PX- zwart, ingevoerd door Renault van Ramshorst 2021, normaal bpm
K-820-RF - jaune sirius , Ingevoerd met WOK melding, € 3712 BPM, Forse front schade: foto - schade -

L-582-VP- zwart, ingevoerd 2021 met weinig bpm € 2347

N-319-LH - jaune sirius, ingevoerd met normaal bpm

P-544-BG - wit, ingevoerd 2022
P-746-NG - jaune sirius, ingevoerd 2022 met 4503 euro bpm, lichte schade achter gehad (foto's beschikbaar), pano dak,
P-875-GJ - jaune sirius, ingevoerd 2022 door Direkt auto's

R-192-TN- grijs, ingevoerd 2023
R-478-RT- zwart, ingevoerd 2023

S-860-TH- zwart, ingevoerd 2023 door van Ramshorst


2020
L-841-BL - jaune sirius, ingevoerd 2021, EDC
L-907-PN -rood rouge flamme,, ingevoerd 2021, EDC

N-188-VN - zwart, ingevoerd 2021 door Bochane
N-257-JH - zwart, ingevoerd 2021 door Bochane
N-767-ZJ - grijs
N-874-FF - zwart, ingevoerd 2021 door autobedrijf van Ramshorst

P-526-FG - oranje, ingevoerd 2022 door Bochane

R-239-VS - jaune sirius, ingevoerd 2022

S-208-ZF - wit, ingevoerd. Was een circuit /promo auto van apex events van Phil Bastiaans. Stg 2 gemapt door Br performance. S-208-ZF - op circuit

Afbeelding

De Trophy-R is de snelste uitvoering in de Mégane R.S.-reeks en op talloze punten gemodificeerd voor ongekende circuitprestaties.
Dankzij de expertise van Renault Sport en de toepassing van geavanceerde autosporttechniek vestigde de nieuwe Mégane R.S.
Trophy-R zelfs een nieuw ronderecord voor voorwielaangedreven productieauto’s op de Nürburgring-Nordschleife (07:40,100).

De belangrijkste eigenschappen van de nieuwe Trophy-R ten opzichte van de reguliere Mégane R.S. Trophy zijn het 130 kg lagere gewicht (zonder opties),
de nog radicalere benadering van de wielophanging en de verbeterde aerodynamica voor meer neerwaartse druk.
Zo is onder meer de achterbank vervangen door een lichtgewicht frame om vier extra wielen mee te nemen.
Een titanium uitlaat van Akrapovič en instelbare schokdempers van Öhlins zijn standaard.
De Bi-material high-performance Brembo-remmen zorgen voor constante remprestaties, ook onder zeer zware (circuit-)omstandigheden.
De Bridgestone Potenza S007-banden zijn speciaal voor Renault Sport ontwikkeld.

Normaal optioneel, maar standaard in de Nederlandse consumentenprijs inbegrepen, zijn het R.S. Monitor telemetriesysteem voor een optimale circuitbeleving
en het speciaal ontwikkelde bandennet van Sabelt om wielen vast te zetten achterin de Trophy-R.

De 1,8-liter turbomotor met Formule 1-turbotechniek is ongewijzigd ten opzichte van de reguliere Mégane R.S. Trophy.
De geavanceerde krachtbron levert 300 pk (221 kW) en 400 Nm en wordt in de Trophy-R uitsluitend geleverd in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak.

Eind juni komt de Mégane R.S. Trophy-R op de markt. Ze gaan er maximaal 500 van bouwen. Van die 500 komen er een aantal naar Nederland. Prijzen en exacte beschikbaarheid volgen in een later stadium.
Totaal 500 stuks gemaakt. Hiervan zouden er slechts 3 naar Nederland komen...

4/3 Megane Trophy-R

G-991-ZJ - NR 050, wit, Pers / demo auto Renault NL, Geëxporteerd 2020
K-840-LB - NR 363, wit, geleverd door H. Jongerius
J-016-VF - NR 384, wit, geleverd door Munsterhuis

TR-OP-HY - NR 362, wit, geleverd door van Mossel / VKV Rotterdam, geëxporteerd naar Duitsland / Ring Rentals (nooit op NL kenteken geweest.

1x Ingevoerde Trophy R:

TR-OP-HY - NR 323, ingevoerd uit België door autobedrijf van der Brink

====================================


Mégane R.S. phase 2 (zomer 2020)
Afbeelding

Belangrijker voor de petrolhead is de Megane R.S.. Die keert terug en is leuker dan ooit.
Het begint al meteen goed: de Mégane R.S. krijgt er namelijk 20 pk en 30 Nm bij.
Daarmee staat het totaal nu op 300 pk en 420 Nm. Deze waarden gelden voor de uitvoren met de EDC-transmisie.
EDC is de benaming van Renault voor een automaat met dubbele koppeling.
Een handbak is nog altijd mogelijk, maar dan moet je het wel doen met ‘slechts’ 400 Nm.

6x Phase 2 - 300 NON CUP :

2020
L-050-VX - zwart, ingevoerd 2021 door Bochane

2021
N-416-RH - zwart, ingevoerd 2022 door Brinks
S-236-GV - wit

2022
R-435-BS - zwart, ingevoerd 2022, 300PK Non cup

S-056-FF - GRIJS, ingevoerd 2022, 300PK Non cup
S-360-GS - zwart, ingevoerd 2023

Mégane R.S. Trophy
Renault lanceert tegelijkertijd de nieuwe Mégane R.S. Trophy. Dat zijn de uitvoeringen voor de ware liefhebber.
Deze zijn aanzienlijk harder, straffer en strakker en juist daardoor ook nog leuker om te rijden.
Ga maar eens naar de parkeerplaats van een trackday in de UK: daar zie je ze met bosjes rijden.
De Mégane R.S. Trophy heeft een Cup-chassis en een mechanisch sperdifferentieel.
Ook heeft de Trophy een stijvere stabilisatorstang. Kortom, helemaal voorbereid op het betere circuitwerk.

De vernieuwde Mégane is deze zomer 2020 te bestellen.

9x ingevoerd Ph2 Trophy 300:

Bouwjaar 2020
K-698-TS - zwart, ingevoerd 2021 door autobedrijf van der Brink. Normaal bpm
R-527-SB - janue sirius, ingevoerd 2022

Bouwjaar 2021

N-105-LS - zilver grijs, ingevoerd door van Mossel 2022
N-317-DB - jaune sirius, ingevoerd 2021 door Zeeuw en Zeeuw
N-338-ZL - oranje, ingevoerd 2022 door Van Ramshorst

P-005-LZ - zilver grijs, ingevoerd 2022 door VAN Mossel

R-611-NZ - zwart, ingevoerd 2022
R-682-TF - jaune sirius, ingevoerd 202 door ABD
P-935-DS - zilver grijs, ingevoerd 2022 door bochane, fuji velgen

=======================================
Renault Megane RS Ultimate:
De Mégane R.S. Ultime is een beperkte reeks gebaseerd op de Trophy, met een oplage van 1.976 exemplaren - een verwijzing naar het oprichtingsjaar van Renault Sport. Qua design onderscheidt de Ultime zich met een unieke matzwarte bestickering en meer zwarte details dan op de gewone Mégane R.S. Trophy. Je kan hem in vier kleuren krijgen (Sirius Yellow, Pearl White, Star Black of Tonic Orange) en op elk exemplaar vind je de handtekening van Laurent Hurgon, de testpiloot van Renault Sport die onder meer het Nürburgringrecord voor voorwielaandrijvers brak met de Mégane R.S. Trophy-R.

1x Ultimate
NR-133 - Nr 133, wit , ingevoerd door vd Brink Arnhem
Gesloten