ACT: Vrijrijden @ CPZ

Hier vind je alle topics betreffende circuitrijden en racerij!
Plaats reactie
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

van 17.00 tot 19.00
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Jups :)
Ik ga iig even die kant op, al is het maar om te kijken :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

En dan niet in de bosjes blijven hangen he met je telelens ..... :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Nope :P
En als ik het niet kan laten misschien het circuit van dichterbij bekijken ?..... :P
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gasgeven met dat hok. Helm op je bakkes en lekker je eigen tempo rondjes rijden. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Juist ja :P
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hmm, sounds attempting :)
Binnenkort kon er via vrijrijden.nl ook op Zolder gereden worden toch?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik moet het allemaal even zien, heb vanavond de 19 16V weer in de schuur geparkeerd, planning was toch wel om 'm daar te laten staan tot de RTC Jaarafsluiting, mischien er na nog een dagje meepakken ofzo :)

Wil nog 1x naar de Ring dit jaar..
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Tim schreef:Hmm, sounds attempting :)
Binnenkort kon er via vrijrijden.nl ook op Zolder gereden worden toch?
28 oktober ;)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Gaan jullie er ook heen met het ragapparaat?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik heb er wel vrij voor, we moeten alleen nog ff overleggen :)

in december moetie apk gekeurd zijn en daarvoor moeten/willen we nog wel t een en ander doen, dus ja, tis even kiezen: nog rijden of nu schorsen en aan de slag.
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Ik heb de knoop al doorgehakt, autootje is geschorst. Morgen een kooi ophalen (F)

Binnenkort maar bestellen van allerlei rubbers, nieuwe draagarmen, kogels en stuurstangen. Nieuwe schijven, remblokken v+a, remleidingen, Magnecor's, bougies, verdeler, lagers....
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Hehe, ff goed doorbeulen en kan hij er weer een jaartje tegen (0) .

Haal je hem ook ineens helemaal leeg, deurpanelen etc heb je toch niks aan :p

Op Spa is toch ook nog een dag binnenkort?!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Sehr gut! Ik twijfel nog even over wanneer ik hem schors. Eerst nog even een dag Ring, zandvoort of misschien Zolder en dan powerflex dingen bestellen en eens kijken of er het 1 en ander in de motor vervangen kan worden.

Iemand nog belang bij revisiemateriaal van een F7P? :smile:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ff offtopic, powerflex is opzich wel leuk maar kun je geen caster mee stellen zoals met standaard rubbers wel kan. Standaard meuk kun je heen en weer persen in de arm, de powerflex is vast van maat. Heb die dingen nog ergens liggen trouwens, ff foto maken morgen.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Die kun je niet verplaatsen in de draagarm? Het caster wat je met normale rubbers wel kan verstellen, is dat beter dan wat je met powerflex rubbers wint/bereikt?

Ik zit in ieder geval sterk te denken om de powerflex motorkantelsteun aan te schaffen of een dergelijk iets. Zoals het nu is met originele steun ben ik er niet heel erg kapot van.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Tim schreef:Die kun je niet verplaatsen in de draagarm? Het caster wat je met normale rubbers wel kan verstellen, is dat beter dan wat je met powerflex rubbers wint/bereikt?

Ik zit in ieder geval sterk te denken om de powerflex motorkantelsteun aan te schaffen of een dergelijk iets. Zoals het nu is met originele steun ben ik er niet heel erg kapot van.

off topic
Heb jij die extra baksteun (van een 19 16v) er al op zitten ?, dat zal ook nog wel iets schelen
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nee heb ik er niet tussen zitten. Wellicht als de motor gelicht gaat worden in de winter maar dat is even zien. Hoor van diverse personen dat het een gekloot van jewelste is om dat met ingebouwde motor te doen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

bovenste bak steun los en bak opkrikken?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:Nee heb ik er niet tussen zitten. Wellicht als de motor gelicht gaat worden in de winter maar dat is even zien. Hoor van diverse personen dat het een gekloot van jewelste is om dat met ingebouwde motor te doen.
Doen we wel als we die gare koppeling ook gaan wisselen, dan moet de bak er toch achterweg :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Tim schreef:Die kun je niet verplaatsen in de draagarm? Het caster wat je met normale rubbers wel kan verstellen, is dat beter dan wat je met powerflex rubbers wint/bereikt?

Ik zit in ieder geval sterk te denken om de powerflex motorkantelsteun aan te schaffen of een dergelijk iets. Zoals het nu is met originele steun ben ik er niet heel erg kapot van.
Nee dat gaat inderdaad niet. Heb die dingen in C&K liggen, pap neemt ze morgen anders wel ff mee zodat ik foto's kan maken.

Powerflex is stugger, maar verwacht ook niet de eeuwige levensduur. Dat spul heeft ook de neiging wat eerder te gaan kraken mocht het je boeien.

Ik weet nog niet hoeveel het caster scheelt in rijdeigenschappen, Bart kan daar meer over vertellen (Y)

De baksteun is inderdaad wel te doen als je de bak omhoogkrikt, al is het met jullie onderhoud nog eenvoudiger. In de 19 steun zijn trouwens ook nog varianten, de echte cup steun heeft namelijk een metalen onderplaat waar de rubber opzit, de standaard steun is volledig rubber. Tis maar een detail en een wereld van prijsverschil. Lekker standaard nemen, merk je goed genoeg (Y)

Motorsteun is ook wel te upgraden met bijvoorbeeld pu kit, deze is na een tijdje toch plastisch uitgehard (Y) Mocht je voor andere rubbers willen gaan kan je die sowieso bij dpt etc bestellen :)

*Edit*: denk dat dit wel in een ander topic thuishoort :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Bedankt voor de info (Y) :worship:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jean-Paul-S schreef:
Tim schreef:Die kun je niet verplaatsen in de draagarm? Het caster wat je met normale rubbers wel kan verstellen, is dat beter dan wat je met powerflex rubbers wint/bereikt?

Ik zit in ieder geval sterk te denken om de powerflex motorkantelsteun aan te schaffen of een dergelijk iets. Zoals het nu is met originele steun ben ik er niet heel erg kapot van.
Nee dat gaat inderdaad niet. Heb die dingen in C&K liggen, pap neemt ze morgen anders wel ff mee zodat ik foto's kan maken.

Powerflex is stugger, maar verwacht ook niet de eeuwige levensduur. Dat spul heeft ook de neiging wat eerder te gaan kraken mocht het je boeien.

Ik weet nog niet hoeveel het caster scheelt in rijdeigenschappen, Bart kan daar meer over vertellen (Y)

De baksteun is inderdaad wel te doen als je de bak omhoogkrikt, al is het met jullie onderhoud nog eenvoudiger. In de 19 steun zijn trouwens ook nog varianten, de echte cup steun heeft namelijk een metalen onderplaat waar de rubber opzit, de standaard steun is volledig rubber. Tis maar een detail en een wereld van prijsverschil. Lekker standaard nemen, merk je goed genoeg (Y)


Motorsteun is ook wel te upgraden met bijvoorbeeld pu kit, deze is na een tijdje toch plastisch uitgehard (Y) Mocht je voor andere rubbers willen gaan kan je die sowieso bij dpt etc bestellen :)

*Edit*: denk dat dit wel in een ander topic thuishoort :p
Wat betreft cupsteunen, denk dat ik bij jou dan wel op het juiste adres ben wat betreft info. ik zoek nog zoiets voor mijn 19 16V, met name de achterste steun en eigenlijk ook de baksteun, want die is bij mij ook al 2x gescheurd (wel circuitgebruik maargoed, daar is ie voor)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Baksteun, je bedoelt dan de onderste, of heeft de 19 bovenop nou ook nog een steun? Waar is die precies gescheurd? Er zijn wel aangepaste versies waar ik je een foto van zal sturen. Daar is eventueel nog wel aan te komen als je genoeg geduld hebt.

Achterste steun moet ik ff voor zoeken (Y)

Edit: Achterste vind ik niet in speciale uitvoering. Oorzaak kan zijn dat er nooit echt met de 19 in competitie gereden is, al is er ooit eens een enkeling geweest die hem inzette in een tourwagenklasse.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jean-Paul-S schreef:Baksteun, je bedoelt dan de onderste, of heeft de 19 bovenop nou ook nog een steun? Waar is die precies gescheurd? Er zijn wel aangepaste versies waar ik je een foto van zal sturen. Daar is eventueel nog wel aan te komen als je genoeg geduld hebt.

Achterste steun moet ik ff voor zoeken (Y)

Edit: Achterste vind ik niet in speciale uitvoering. Oorzaak kan zijn dat er nooit echt met de 19 in competitie gereden is, al is er ooit eens een enkeling geweest die hem inzette in een tourwagenklasse.
een 5GTT heeft toch ook zo'n kantel/motorsteun achter ? bij mij lazert die bus steeds uit het aluminium waardoor het staal tegen het alu komt van de steun en dat geeft een boel lawaai bij een flinke bocht naar rechts (zoals de Tarzanbocht)

De baksteun is de enige steun, da's dat rubberen blok wat ze als 4e steun bij een Clio gebruiken, een 19 16V heeft 2 steunen voor en 1 zo'n motor/kantel geval aan de achterkant :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

gt group N steunen is wel aan te komen, ergens rond de 80 euro voor de achterste. Hij is wel gemaakt voor een 1.4tje he, is wel een ander gewicht dan je huidige blok :wink: :p

Weet niet wat een standaard 19 steun kost, anders is het misschien het proberen waard. Hoe heb jij dat nu steven?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jean-Paul-S schreef:gt group N steunen is wel aan te komen, ergens rond de 80 euro voor de achterste. Hij is wel gemaakt voor een 1.4tje he, is wel een ander gewicht dan je huidige blok :wink: :p

Weet niet wat een standaard 19 steun kost, anders is het misschien het proberen waard. Hoe heb jij dat nu steven?
Die achterste is 60 euro origineel, daar heb ik er dus al 3 van gesloopt in 5 jaar tijd.. dus zo'n GroupN steun is een optie. vervangen is ook al zo leuk. daar moet je hele subframe voor zakken omdat ie bovenop het subframe staat en de steun van de bak er omheen.

Iemand een foto van zo'n groupN ding ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op vr 9 okt 2009 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

De baksteun bij mijn Williams is ook een group N, moet je maar ff kijken
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

De achterste bedoel je, het hondenbot. De rubber onder je accu is de standaard.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ja ben in de war, die bedoel ik
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Deze steun heeft een 19 helaas niet, anders was je snel klaar met de achterste steun verbeteren. :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bij mij gaat de rubber steun onder de accu steeds stuk.
niet het rubber maar de pen breekt gewoon als gevolg van alu op ijzer en dus elektrolitische corrosie.

en ja alles is verder cup ook de voorste "19" steun zit er op.

zal denk ik ook gewoonweg wel door circuitgebruik komen.
ik beul het echt af :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Das wel een zeldzame breuk, zou bijna zeggen dat je complete bakophanging heel stijf is, maar de motor an sich wel kan kantelen en daardoor die pen kapot trekt. Lijkt me een logische verklaring, die pen breekt niet voor niets af.
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Jean-Paul-S schreef:gt group N steunen is wel aan te komen, ergens rond de 80 euro voor de achterste. Hij is wel gemaakt voor een 1.4tje he, is wel een ander gewicht dan je huidige blok :wink: :p

Weet niet wat een standaard 19 steun kost, anders is het misschien het proberen waard. Hoe heb jij dat nu steven?
Als ik de juiste Steven ben :P ,
ik heb een versterkte achterste 5gt steun van ebay (van reichard) maar die is na een paar circuitdagen ook al aardig flexibel. Ik ben/was van plan er aan de zijkant een plaatje ijzer tussen te lassen
Plaats reactie