RTC Circuitrijders chattopic

Hier vind je alle topics betreffende circuitrijden en racerij!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Thanks Ronald. Ik dacht duidelijk even iets te moeilijk en vergat dat De Ring altijd slechts één ronde is.
Inmiddels een vierrondenkaart besteld.

En inderdaad, ik moet gewoon eens die kant op knallen. Wellicht maar eens doen als onze collega (vanaf vrijdag ex-collega) die kant op gaat met de Clio. Kost met de tankpas geen drol. Spiegelreflex mee genieten maar.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Drost
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 19:25

Ik wil mijn hobby weer gaan oppakken m.b.t. circuit rijden hiervoor zoek ik een auto en twijfel tussen de megane rs of de clio 3 rs.
Aangezien mijn dagelijks woon werkverkeer kms ook best prijzig is met mijn huidige auto word de auto ook gebruikt voor woon werkverkeer.

Welke zouden jullie aanraden?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik heb precies dezelfde gedachten gehad als jij nu hebt. Uiteindelijk is het heel iets anders geworden maar dat terzijde.

Met beide auto's een stuk rijden is denk ik om te beginnen verstandig. Wat vind je zelf prettig rijden op de openbare weg als je rustig rijdt (aka woon- en werkverkeer) en als je wat steviger door rijdt. Buiten dit heb je natuurlijk je circuit punt. Persoonlijk denk ik dat je jezelf af moet vragen wat je het fijnst vindt, op toeren rijden (Clio RS) of veel kracht over een breed gebied, makkelijk meer vermogen/koppel uit te krijgen is. De turbomotor dus (Megane RS). De Clio is lichter en echt een stuurmansauto. De Megane is wat zwaarder maar gaat desondanks ook best lekker.

Persoonlijk zou ik bij de Megane RS wel een versie willen hebben met een mechanisch sper, dat is op het circuit wel prettig in verband met het hoge koppel. De goedkopere Megane RS'en vallen dus al af of je moet daar dus een sper in zetten.
Wat beter of leuker is kunnen wij natuurlijk niet adviseren, dat is iets wat je zelf het best kan ervaren. Beide auto's zijn in elk geval prima bewezen geschikt voor op het circuit. Al zijn er wel mensen die zeggen dat op een circuit qua warmte huishouding een atmosferische motor beter is maar volgens mij heb je daar bij de modernere turbo auto's niet meer zo'n last van.

Succes met kiezen!
Drost
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 19:25

Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de remmen op een clio rs zitten brembo's waar je opzich wel mee uit de voeten kan, zitten er ook brembo's op een megane RS?
Hiervoor heb ik een erg leuk opgebouwde e36 gehad echter zoek ik nu iets recenters en iets wat al beter is out of the box zodoende kwam ik uit bij renault.

En welke auto heeft u uit eindelijk gekozen?
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Ja, een Megane RS heeft ook Brembo's. Altijd leuk shopppen als je blokken/schijven aan end zijn.
Drost
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 19:25

Heb hiervoor met Movit gereden daar word je ook niet echt blij van.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Kwa wegligging out of the box zit je bij de clio 3 rs op de eerste rij.
Op circuit kom je denk ik ook het beste weg met een toeren motor ipv een drukgevulde.

Tim heeft eigenlijk alles al gezegt, niet veel aan toe te voegen enkel mijn persoonlijke voorkeur voor de clio (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Drost
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 19:25

Heb met een atmo en turbo motor op het circuit gereden en persoonlijk vind ik een toerenmotor leuker om te rijden maar een turbo motor is makkelijker te rijden.

Even een noob vraag een clio rs is toch eingelijk een clio sport 197 pk?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klopt! Da's de Clio 3 RS.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Drost schreef:Heb hiervoor met Movit gereden daar word je ook niet echt blij van.
Hier ben ik wel een beetje verbaasd over, ik hoor juist vooral heel erg positieve verhalen over Movit! Wat vond je er niet prettig aan?
Drost schreef:Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de remmen op een clio rs zitten brembo's waar je opzich wel mee uit de voeten kan, zitten er ook brembo's op een megane RS?
Hiervoor heb ik een erg leuk opgebouwde e36 gehad echter zoek ik nu iets recenters en iets wat al beter is out of the box zodoende kwam ik uit bij renault.

En welke auto heeft u uit eindelijk gekozen?
Ik heb uiteindelijk voor een E36 M3 gekozen. De behoefte om zo nu en dan driftig te doen heeft me hiervoor laten kiezen :)
Desondanks denk ik dat je van zowel een Clio 3 RS als een Megane 2 RS erg blij zal worden ongeacht je keuze!

PS, zeg maar je hoor, ik ben nog jong :D
Drost
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 19:25

Sorry ik bedoelde niet dat de Movit remmen slecht waren ze waren juist perfect echter 800 euro voor een setje is nogal prijzig XD

Heb ook een e36 met m3 motor gereden.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah oke, dan rijmt het weer met de andere dingen die ik over Movit hoor. Duur vind ik ze ook, misschien in de toekomst. Voorlopig eerst de huidige remmen maar opremmen.
Drost
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 19:25

Als ik een tip mag geven koop porsche monoblock klauwen met movit remschijven en je hebt een movit set voor een leuke prijs.

[img]http://i288.photobucket.com/albums/ll19 ... G_0445.jpg[/img]
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik zal het eens in overweging nemen als de huidige set op is (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja of krom, BMW en remmen is altijd kut ;)

Ik moet op die lijkwagen ook eens wat zwaarders hebben, die standaard M5 meuk houd het ook niet.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Zo weer terug van een prachtige middag TT circuit.
Hier waren de echte rtc circuitrijders martijn rob en heine (Y)

rob echt top gereden mooie rondetijden voor een eerste keer (Y)
Zelf heb ik niet gereden tijdgebrek helaas (N)

Verschillende rtcers gespot oa willeon ron en sieger.

Was super mooi weer en gezellig.

Heren tot de volgende keer heel misschien trap ik dan zelf de kliko ook aan.
Tvreet aan je als je enkel staat te kijken.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ik was er ff met mijn pa en onze jongens. Was best fris, maar er was genoeg te zien.
Ron en Sieger helaas niet gezien!

Wat gaat dat ding van Rob mooi rond zeg! En een heerlijk geluidje!
Ook heel netjes opgebouwd. Respect! :worship:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Het is me eigenlijk helemaal ontschoten wat Rob rijdt...

Ben het verder met je eens Mark, alleen maar kijken is het nét niet...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Die rode ph 1 gtt ...het project van kool zijn pa
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Demonstratie van Golf GTI rijder van het welbekende Scheivlak-foutje:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6645865 ... voort.html

Eindresultaat zag er zo uit:
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... deb4aec173[/img]

[img]https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55BE4615[/img]

Zit genoeg werk aan. (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4638
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Blijft zonde ook al is het een golf, diegene zal er ongetwijfeld stevig van balen.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Bestuurder kwam er met wat blauwe plekken vanaf begreep ik.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

schadefoto's doen het goed bij je of niet adinges?

was een flinke klapper

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Snap idd niet de ondertoon...., zal je maar gebeuren..., ongeacht welk merk of type, altijd zonde ;-)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Damn! Wat een klapper! :sad:

't zal je maar gebeuren! Brrr...
Drost
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 19:25

Echt zonde, gelukkig is de bestuurder er goed vanaf gekomen.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Heel zuur... Een opmerking over "Het is maar een ***** " vind ik een beetje vreemd. Want dat is waar de opmerking op neer komt.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Jullie lezen maar wat jullie willen lezen tussen de regels door. Tenminste, volgens mij is het richting mijn post bedoeld? (0)
De Golf is van oorsprong niet een circuitauto, maar een allrounder. Gaat het in een discussie om een RS vs GTI dan roept iedereen hetzelfde. 'rijdt rondjes om de golf' 'hard tot er een bocht komt', etc. etc.
Kijk je naar deze Golf dan zie ik ook wel dat er goed werk van is gemaakt met rolkooi en meer. Dus ik insinueer nergens een 'het is maar een Golf' gedachte.
De video toont wel het risico van de hobby, wat het niet minder erg maakt. En dit is nou eenmaal een berucht punt. Kameraad ging er daar ook af in 2012:
[img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... f2f2044095[/img]

Lezen jullie het anders? Prima, dat mag :beer:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4638
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wie maakt die opmerking dan? Vond de manier waar op Adinsx het plaatste niet optimaal maar ik denk niet dat dat zijn bedoeling was.

Ik gebruik nergens het woordje maar, ook al is het een golf is wat anders het is maar een golf.
Ook al is het een golf wil ik alleen maar mee zeggen dat het geen bijzondere auto is, half nederland rijdt er tenslotte in.
Desalniettemin zal degene er ontzettend van balen en zal ongetwijfeld een liefhebber zijn net als wij.
Zo te zien was het ook wel gewoon een nette auto en zelfs voorzien van rolkooi wat denk ik niet verkeerd is geweest gezien de klap.
En wat Drost zegt, gelukkig is die er zelf goed vanaf gekomen, dat is het belangrijkste.

Denk dat we het er met zijn allen nu wel over eens zijn dat het in elk geval niet de strekking was om golf rijders belachelijk te maken.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

als absolute noob...wat gebeurde er nou?
hij gaat voor de top van de heuvel ineens naar rechts, daar stuur je toch niet? (op dumpert noemen ze het lift off oversteer)

is er ergens een geschreven guide, of goede youtube filmpjes over hoe het moet op zandvoort?
Born Grippy
Maarten-Jan
Berichten: 4638
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

lift off overster... oftewel hij laat het gas los waardooor het gewicht van de auto zich verplaatst waardoor de achterwielen grip verliezen.
(op een punt waar de auto al licht wordt)
Hierdoor breekt de achterkant uit en stuurt de auto dus door de gewichts verplaatsing een kant op die je niet wil. Als je snel genoeg bent
kun je hem opvangen met tegenstuur en vol gas geven. Beste is gewoon gas niet los laten, ook al doet de auto iets onverwachts en schrik je.
Of blijf uit de buurt v/d grens in deze bocht, je ziet de gevolgen.

https://www.youtube.com/results?search_ ... instructie

echt een listig stuk...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Remmen doe je voor een bocht. vervolgens ga je gasondersteund de bocht door en zodra je echt op het gas gaat laat je het ook niet meer los. Remmen of gas los laten in een bocht (zeker op een heuvel) zijn grote no-go's! Net zoals eindigen met 1 kant van de auto in het gras. Das ook niet fijn :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Ziet er uit als een nare klap inderdaad. Lijkt eerst nog niet zo hard te gaan, maar de bandenstapel helpt wel mee in het slinger effect. Heb zelf 1 keer op Zandvoort gereden, gelukkig geen gekke dingen gehad, behalve helaas een Clio RS Phase 2 op de kop in de laatste bocht, vlak voor het einde van de sessie. Hier een filmpje waar je op het einde de Clio ziet:



Voor mij (de Polo G40) ging ook nog een 306 GTI eraf na schijvlak.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

mijn mantra is :

"ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis, ik moet nog met de auto naar huis" :grin:
Born Grippy
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Jochem de Haas schreef:Die rode ph 1 gtt ...het project van kool zijn pa
Ahja, cool! Was ik ff kwijt. :)

[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=5579EA83[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Plaats reactie