Renault Sport trackday o.a. Francorchamps

Hier vind je alle topics betreffende circuitrijden en racerij!
Plaats reactie
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

[img]http://www.renaultsport.com/local/cache ... 73b6e9.jpg[/img]

Iemand hierin interesse? Voor 325,- de goedkoopste manier om op Francorchamps je rondjes te doen. En dat met leuk RS gezelschap.
Zelf twijfel ik nog, ik denk dat er heel veel Fransen zullen zijn en mijn Frans is niet zo akelig goed.. dus sociaal ben ik een beetje eenzaam :D
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

BennRS heeft dit afgelopen jaar gedaan, de fotos zagen er gaaf uit (Y)

Ik zet de datum in de agenda, is een zeer leuke om in de gaten te houden.
Racing is the best way to convert money into noise
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Dan moeten we wel snel zijn. De eerste dag Francorchamps zit al vol.
BennRS
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 17:48
Car: Mégane II RS F1-team

Er waren vorig jaar ook aardig wat Engelsen, Belgen en een verdwaalde Nederlander. ;) Meerendeel is inderdaad frans-talig.

Ik vond het een goed georganiseerde dag. Engels praten met de begeleiders lukte met handgebaren en langzaam praten. Je rijd sessies van ongeveer 5 x 20 minuten door de dag heen. Ik vermoed dat dit de dag naar de World series is, dus er rijden ook Clio cup wagens voor de vips.
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

BennRS schreef:Er waren vorig jaar ook aardig wat Engelsen, Belgen en een verdwaalde Nederlander. ;) Meerendeel is inderdaad frans-talig.

Ik vond het een goed georganiseerde dag. Engels praten met de begeleiders lukte met handgebaren en langzaam praten. Je rijd sessies van ongeveer 5 x 20 minuten door de dag heen. Ik vermoed dat dit de dag naar de World series is, dus er rijden ook Clio cup wagens voor de vips.
Inderdaad, je mag even met een Clio Cup rijden voor 250,- euro.
Maar ga jij dit jaar weer?
BennRS
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 17:48
Car: Mégane II RS F1-team

Nee, dit jaar kan ik helaas niet. Krijg geen vrij, want ik ga naar TT Assen met mijn vader. Misschien dat ik die later in het jaar op Spa mee kan pakken. Ik weet alleen nog niet of ik dan vrij kan krijgen.

(Wat me ook interessant lijkt is een open pit lane sessie via Skylimit-events. Dan ben je niet gebonden aan de vaste tijden en kun je rijden wanneer je wilt.)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

De Skylimit en driving fun dagen zijn ook top. Maar met de renault dag is dus geen open pitlane?
Racing is the best way to convert money into noise
BennRS
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 17:48
Car: Mégane II RS F1-team

Nope, geen open pit lane. Ze werken echt met sessies per groep. Groene, rode en zwarte groep hebben elk uur één sessie. Met een uurtje pauze in de middag.
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Daan2D schreef:De Skylimit en driving fun dagen zijn ook top. Maar met de renault dag is dus geen open pitlane?
Nee iets van 6 keer 20 minuten.
Dan is een open pitlane principe meer racetijd voor je geld.

Open pitman waar ik wel eens naar heb gekeken:
http://circuit-days.co.uk/event_info.asp?id=584
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Oke dat gaat dan nog maar met open pitlane een ochtend of middag sessie is denk ik veel meer waar voor je geld, je kunt dan zelf even pauzeren op moment dat jou uitkomt.
Een stukje vrijer allemaal zeg maar (I)
Racing is the best way to convert money into noise
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Afgelopen jaar voor een tientje na de wsr een paar rondjes kunnen maken. Mochten het het niet te gek maken maar gaf wel een impressie van het circuit. Was erg gaaf!

Afbeelding
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daan2D schreef:Oke dat gaat dan nog maar met open pitlane een ochtend of middag sessie is denk ik veel meer waar voor je geld, je kunt dan zelf even pauzeren op moment dat jou uitkomt.
Een stukje vrijer allemaal zeg maar (I)
Tenzij je van Renault elke keer iemand meekrijgt in je auto die je coached/tips geeft, is dit echt enorm duur dus sluit ik me inderdaad aan bij Daniel.

Echter, let wel dat een open pitlane dag wel iets anders zal zijn als je weinig/geen circuitervaring hebt, iedereen vliegt je dan echt om de oren en je kan voor jezelf en anderen dan ook een hoop ergernis veroorzaken als je in de weg gaat rijden.
Plaats reactie