Schade en pech op de Nürburgring: wie regelt wat?

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Bij schade en pech op de Nürburgring is steeds weer onduidelijk wie voor welke kosten opdraait en wat nu wel verzekerd is en wat niet. Om dit in de toekomst voor ons allemaal te voorkomen kunnen we beter even goed uitzoeken hoe het zit.

Wie dekt afsleepkosten van ring naar garage in het geval van pech en in het geval van een ongeluk? Welke verzekeraars wel/niet, ANWB, Route Mobiel, ADAC?

Wie dekt transport naar Nederland vanaf de garage in het geval van pech en in het geval van een ongeluk? In welke mate speelt de dagwaarde van de auto een rol?

Schade aan de vangrail van de Ring zelf is duidelijk, dat is altijd verzekerd door elke standaard WA verzekering.
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Even de voorwaarden er bij gepakt. In mijn geval;

Opel Astra van 1991
WA verzekerd bij Noordhollandsche
ANWB Europaservice


In het geval ik van de baan zou raken en ik maak schade, worden de afsleepkosten naar de dichtstbijzijnde garage en kosten aan de baan vergoed door m'n verzekeraar. Noordhollandsche vergoed vanaf dat punt niks meer, tenzij een extra Hulpdienstverzekering is afgesloten. Dan krijg je;

De hulpverlening omvat
1. het vergoeden van de noodzakelijke kosten van berging en slepen
van het motorrijtuig naar de dichtstbijzijnde garage, waar de schade
kan worden beoordeeld en/of hersteld;
2. het vervoer van het beschadigde motorrijtuig of de aanhanger naar
één door verzekerde te bepalen adres in Nederland, mits
- dit object niet binnen 4 werkdagen, eventueel door middel van
een noodreparatie, zodanig kan worden gerepareerd, dat de
(terug)reis op technisch verantwoorde wijze kan plaatsvinden;
- de kosten van dit vervoer lager zijn dan de waarde van het
gestrande object. Zijn de vervoerskosten hoger, dan worden de
kosten voor invoering of vernietiging van het gestrande object in
het betreffende land vergoed. In dat geval heeft de verzekerde
ook recht op vervoer van de reisbagage naar Nederland;
3. de terugreiskosten van de bestuurder en de passagiers, als op grond
van het voorgaande niet met het motorrijtuig wordt teruggereisd.
Vergoed worden de kosten van vervoer per
- taxi naar het dichtstbijzijnde spoorwegstation,
- trein (2e klasse) naar het spoorwegstation in Nederland, dat het
dichtst ligt bij de plaats van bestemming,
- taxi van dat station naar de plaats van bestemming.


Daar heb je met een Astra uit 1991 geen reet aan, dus vanaf de garage sta ik er alleen voor. Wat dekt ANWB in dit geval?

Repatriëring van uw auto of motor naar Nederland als de pech in het buitenland niet te verhelpen is

Waarschijnlijk niks dus, aangezien het geen pech maar schade betreft en bovendien is het dan nog maar de vraag of ze coulant zijn, gezien de dagwaarde van de auto. De vraag is dan ook nog of ze -in het geval van rolbare schade- de auto wel in Venlo komen ophalen wanneer je de auto naar Venlo zou slepen, gezien het om schade gaat en niet om pech.

Ben benieuwd hoe Steven (stk) dit heeft geregeld, de R5 komt terug naar Nederland toch?


In het geval van pech op de ring en ik moet m'n auto stilzetten, dekt de verzekeraar niks. Ik denk ook niet dat de ANWB hier iets dekt, maar dat is me onduidelijk. Wellicht ADAC? Of zijn de sleepkosten dan altijd voor eigen rekening? En ook hier weer; hoe zit het met de terugreis van de auto naar Nederland?

Wat in dit geval zeker werkt is het terugslepen van de pech-auto naar Venlo en daar de ANWB bellen (dat hebben Steven en ik eerder gedaan met de Astra).
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Situatie, ik heb standaard wa verzekering en wegenwacht europa dekking.
Timmie82 schreef:
Wie dekt afsleepkosten van ring naar garage in het geval van pech en in het geval van een ongeluk? Welke verzekeraars wel/niet, ANWB, Route Mobiel, ADAC?
.
Bij pech de wegenwacht dekking, bij ongeval gaat de wa verzekering voor. (anwb / unigarant)

Timmie82 schreef: Wie dekt transport naar Nederland vanaf de garage in het geval van pech en in het geval van een ongeluk? In welke mate speelt de dagwaarde van de auto een rol?
in mijn geval mijn wa verzekering, dagwaarde speelde geen rol bij mij.
Timmie82 schreef: Schade aan de vangrail van de Ring zelf is duidelijk, dat is altijd verzekerd door elke standaard WA verzekering.
Heb ik zelf afgetikt, moet nog even kijken hoe en of ik dat ga declareren gezien eerder ervaringen van mensen
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik heb (speciaal voor de vakantie dit jaar) mijn ANWB lidmaatschap ook uitgebreid naar Europa met vervangend vervoer in Europa.

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/wegenwa ... 09-def.pdf

Paar noten:


ANWB EUROPA DEKKING:
"Er is recht op repatriëring van de auto of
motor naar Nederland als de pech niet ter
plaatse binnen 48 uur kan worden verholpen"

Voor schade lees hoofdstuk 1.6.1 maar eens op blz 20 waaruit blijkt volgens mij dat in geval van schade ook gerepatrieerd wordt.

DIT IS OOK WEL EEN LEUKE:
"indien de economische restwaarde van
het voertuig naar Nederlandse maatstaf
lager is dan de te maken repatriëringkosten
en indien het voertuig is uitgevallen ten
gevolge van mechanische schade die niet
veroorzaakt is door een aanrijding, dan is de
maatschappij bereid het voertuig te repa-
triëren mits de rechthebbende binnen drie
maanden na de repatriëring zijn voertuig
laat repareren. De maatschappij kan verlan-
gen dat de rechthebbende na vooroverleg
met de ANWB Alarmcentrale het voertuig
in gerepareerde toestand bij een ANWB-
keuringsstation toont of een originele en
gespecificeerde nota van een officieel gara-
gebedrijf betreffende de reparatie overlegt."

Verder geeft zoeken op nordsleife of nurburgring geen hits in de voorwaarden. Circuit wel.

En voor vervangend vervoer moet je je veelal een creditcard kunnen overleggen als borgstelling. Deze is dus ook handig om te hebben! Kan ook van pas komen bij medische problemen!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Dat is zeer waardevolle info! (Y)
Straks kunnen we een RTC-brochure "Nürburgring: wat te doen bij schade en pech" opstellen :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zo ver zijn de die-hards op nbr.nl volgens mij nog niet eens :wink:

Wat Steven min of meer aangeeft is ook wel goede. Het is natuurlijk even afwachten (beide bellen denk ik) of de verzkeraar OF de ANWB de partij is die de zaken gaat regelen. Dus welk gaat voor in welk geval.
Laatst gewijzigd door Tom op wo 23 sep 2009 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

de goedkoopste ;)

ff zonder dollen, goed topic ! Merijn en ik moeten ook nog even in de kleine lettertjes duiken, zeker voor volgend jaar. Vooralsnog staatie nog op mijn std verzekering, Centraal Beheer.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ik heb mijn R5 TR (economische waarde=0) pech gehad in Duitsland en ik heb ANWB Europaservice. Een telefoontje van de ANWB naar de garage waar de ADAC de 5 had heen gesleept was voldoende voor gratis repatriëring naar Nederland. Garage vertelde gewoon dat het langer dan 48 uur ging duren. Auto werd gerepatriëerd naar een garage in Nederland naar keuze, dus niet naar mijn huis.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat is mooi dan. en naar een garage is niet zo erg. Als je iemand kent daar dan pik je daar de auto gewoon zelf weer op.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik heb al nare ervaringen gehad met dit soort zaken, eentje dat vers in het geheugen zit is de engelse 21 van Lee. Die had buiten zen RAC cover nog een extra verzekering genomen voor het buitenland. Kostprijs 98 pond voor het ringweekend.

Op zondag rijd ie schade en de wagen moet met de ambulance naar UK. Beld de RAC om alles te regelen en krijgt als eerste vraag; over welke auto het gaat. Na een korte pauze aan de telefoon krijgt ie doodleuk te horen dat de dagwaarde van de auto niet meer was dan 400£ en dat dit te weinig was voor het bergen van de auto. De RAC ging hem een cheque twv 400£ opsturen en de auto in duitsland laten vernietigen.

Lee helemaal over de rooie, gezien de extra verzekering, maar ondanks alle uitleg ivm extra onderdelen en de veel hogere waarde van de wagen bracht dit geen zoden aan de dijk.


Uiteindelijk heeft Luco de wagen opgehaald , Lee heeft een rechtzaak ingespannen die tot op heden nog geen uitspraak heeft.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Wouter kan misschien ook input geven? Wel een top-topic!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Let erop dat repatriering voor zowel ANWB, Bovag of routemobiel niet doorgaat als deze kosten hoger zijn dat de economische restwaarde!

Ik geloof dat je bij routemobiel wel de invoerkosten voor het land van stranding vergoed krijgt in dat geval :p

Deze kleine etters worden vaak vergeten maar staan in alle algemene voorwaarden, die ik pas opgezocht heb omdat iemand een botsing had met een safrane in spanje, en hem dus kon daarlaten, ondanks europa dekking.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

-jo- schreef:ik heb al nare ervaringen gehad met dit soort zaken, eentje dat vers in het geheugen zit is de engelse 21 van Lee. Die had buiten zen RAC cover nog een extra verzekering genomen voor het buitenland. Kostprijs 98 pond voor het ringweekend.

Op zondag rijd ie schade en de wagen moet met de ambulance naar UK. Beld de RAC om alles te regelen en krijgt als eerste vraag; over welke auto het gaat. Na een korte pauze aan de telefoon krijgt ie doodleuk te horen dat de dagwaarde van de auto niet meer was dan 400£ en dat dit te weinig was voor het bergen van de auto. De RAC ging hem een cheque twv 400£ opsturen en de auto in duitsland laten vernietigen.

Lee helemaal over de rooie, gezien de extra verzekering, maar ondanks alle uitleg ivm extra onderdelen en de veel hogere waarde van de wagen bracht dit geen zoden aan de dijk.


Uiteindelijk heeft Luco de wagen opgehaald , Lee heeft een rechtzaak ingespannen die tot op heden nog geen uitspraak heeft.
Steven (stk) heeft dit dus wel gewoon keurig voor elkaar gekregen bij Unigarant, zie post 2
Riël schreef:Let erop dat repatriering voor zowel ANWB, Bovag of routemobiel niet doorgaat als deze kosten hoger zijn dat de economische restwaarde!

Ik geloof dat je bij routemobiel wel de invoerkosten voor het land van stranding vergoed krijgt in dat geval :p
In geval van schade wordt repatriatie ongeacht de dagwaarde wel geregeld door Unigarant, zie bovenstaand. In geval van pech wordt repatriatie geregeld door ANWB Europaservice, zie Tom;
Tom schreef:DIT IS OOK WEL EEN LEUKE:
"indien de economische restwaarde van
het voertuig naar Nederlandse maatstaf
lager is dan de te maken repatriëringkosten
en indien het voertuig is uitgevallen ten
gevolge van mechanische schade die niet
veroorzaakt is door een aanrijding, dan is de
maatschappij bereid het voertuig te repa-
triëren mits de rechthebbende binnen drie
maanden na de repatriëring zijn voertuig
laat repareren. De maatschappij kan verlan-
gen dat de rechthebbende na vooroverleg
met de ANWB Alarmcentrale het voertuig
in gerepareerde toestand bij een ANWB-
keuringsstation toont of een originele en
gespecificeerde nota van een officieel gara-
gebedrijf betreffende de reparatie overlegt."
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Na mijn akkefietje vorig jaar heb ik m'n Clio via de verzekering naar huis laten brengen, kosteloos. Wouter's uitspraak over een fatsoenlijke verzekeringsmaatschappij was me al duidelijk maar bij nare dingen als deze ben je er wel erg blij mee!

Dagwaarde ben ik nog wel over begonnen en aangegeven dat het wel een gevalletje totalloss was maar dat ik het zelf wou maken voor weinig omdat ik al onderdelen had liggen. Aangegeven wat er zichtbaar kapot was en dat ze het never binnen 4 dagen konden maken en toen was het vrij vlot geregeld, auto naar NL en bij m'n huis afgeleverd (Y)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Toen bij mij een lekke koppakking was geconstateerd heb ik de ANWB gebeld en gezegd dat ik de auto gerepatriëerd wilde hebben, omdat ik langer dan 48 uur moest wachten i.v.m. feestdagen.
Mevrouwtje vroeg of ik de auto überhaupt nog wil de laten repareren, omdat ie niks waard is. Ik heb 'ja' geantwoord en dat was voor haar genoeg om de auto terug te laten brengen.En die repatriëringskosten zijn zowiezo hoger geweest dan de waarde van het gebakje...
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ze werken zowel bij de ANWB (en consorten) met zones. Duitsland ging, even uit m'n hoofd, iets van 400 a 500 euro kosten ruim geschat meen ik.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:i


Uiteindelijk heeft Luco de wagen opgehaald , Lee heeft een rechtzaak ingespannen die tot op heden nog geen uitspraak heeft.

Dit hoor ik wel vaker, terwijl dit wel gewoon vermeld staat in de voorwaarden van de verzekering. Ik weet dat je er wel vanuit gaat, maar het had voorkomen kunnen worden door óf de vraag te stellen of je hem na schade thuisbezorgd krijgt of die voorwaarde voor afsluiten van de verzekering door te lezen.

In ieder geval zal het wel zo zijn dat de dagwaarde van die 21 hoger ligt, dus daar kun je het dan waarschijnlijk wel op spelen...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is het trouwens slim om gewoon te zeggen luister verzekeringsmaatschappij, ik ga met dit ding het circuit op, verzeker hem mij? Ik rijd verder maar 1000km per jaar, dus kun je m me verzekeren tegen schade aan anderen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Denk niet dat je zo'n aangepaste polis niet zo snel voor mekaar krijgt...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

echt circuit rijden krijg je idd niet verzekerd denk ik (iig niet voor een schappelijke prijs). De ring is immers ook geen "echt circuit"
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Effe nog over dat repatriëren enzo via de ANWB.
Ik heb daar een tijd geleden op een niet-zo-aangename manier kennis meegemaakt.......

Velen zullen het nog wel weten.
hier de link.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=

Check dus alles goed!




krijg meteen kippevel als ik er weer aan denk...... :(
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Riël schreef:Is het trouwens slim om gewoon te zeggen luister verzekeringsmaatschappij, ik ga met dit ding het circuit op, verzeker hem mij? Ik rijd verder maar 1000km per jaar, dus kun je m me verzekeren tegen schade aan anderen?
dat was niet via de verzekering maar een extra "verzekering" bovenop zen RAC, das zoiets als de ANWB in nederland en Touring/VAB hier in België.

Sterker is, mevrouw aan de telefoon had gegarandeerd dat er indien problemen zich zouden voordoen het geen enkel probleem was ivm de berging, gezien de extra europese dekking.

Daar sta je dan....in the middle of nowhere, je kloten op te vreten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ik kreeg bij de leasemaatschappij schriftelijk toestemming voor Nordschleifegebruik. Ik had zelf om een expliciete bevestiging hiervan gevraagd. En aangezien leasemaatschappijen en verzekeringsmaatschappijen even lastig zijn, zou het bij een verzekeringsmaatschappij ook gewoon moeten kunnen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

het is zowiezo wel handig denk ik om het eens regelrecht te vragen :)
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Ja maar zet je nummerweergave dan ff uit als je belt, anders heb je kans dat je 3 dagen later op zoek mag naar een andere verzekeraar :D
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb toen ik m'n 106 loss had gereden moeten lullen als Brugman om de auto op transport naar Nederland te krijgen. Die auto had toen een dagwaarde van zo'n €4000-5000. Uiteindelijk wel allemaal geregeld zonder aftrek van de schadevrije jaren.
Vangrail heb ik overigens zelf gelapt, dat zou me minstens 3 schadevrije jaren hebben gekost.....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nog even wat ringverhalen.

WJW, aka Willem-Jan Withagen, ook een oud NBR gediende, heeft mij destijds verteld dat hij ooit eens schade had gereden met een van z'n toenmalige beamers.
Hij had daarbij iemand anders geraakt en de vangrail, totale schade 15.000 euro.

De verzekering heeft alles voor hem betaald om hem daarna doodleuk uit de verzekering te mieteren en ook nog eens op de zwarte lijst te zetten.
Hij zit nu dus met peperdure verzekeringen voor z'n autos.


Ik heb destijds €1100 weggeschreven op een oldtimerverzekering van €100 per jaar. Dat hebben ze aangenomen, maar ik kreeg daarna dus wel mooi een brief met de melding dat ze dat eenmalig uitkeren als het woord Nürburgring ermee te maken heeft en de volgende keer alles zelf mag betalen.

Dus eigenlijk ben je voor schade op de ring maar eenmalig verzekerd!

Repatriëring van je voertuig is trouwens iets anders, dat valt weer onder een ander hoofdstuk.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

@Robke: Was die zo duur dan?

Ik heb ook een deuk gereden in een Duits stuk vangrail, maar dat heeft de verzekering voor z'n rekening genomen (let wel, de betreffende auto had ik toen all-risk verzekerd..)

Over de dagwaarde: dagwaarde geldt toch alleen als je je auto niet getaxeerd hebt? Dus als je nogal wat geld in je auto hebt zitten, en je wilt zo graag de Nurburgring op, taxeren zodat als er wat mocht gebeuren, dat je een enigszins normaal bedrag krijgt.
Anders is een Clio Williams voor de verzekering niet zo heel veel meer waard dan een Clio 1.2 RL. (zomaar een voorbeeld)
Correct me if I'm wrong :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Was wie zo duur??
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nurburgring GmbH is een tolweg, een apart concern dus. Die hanteren ook eigen prijzen voor die vangrail en de verzekeringen kijken er ook heel scheef tegenaan omdat ze weten dat men daar iets harder rijd dan normaal.

Dusja dan is jouw verhaal buiten de ring niet echt relevant Edward.
En idd die dagwaardes zijn om te huilen en dat is dus vaak het probleem.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

van de andere kant. Auto's waarvan de dagwaarde de pan uit rijst (nieuwere dus) betaal je ook veel meer verzekering voor (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Willem-Jan schreef: Mevrouwtje vroeg of ik de auto überhaupt nog wil de laten repareren, omdat ie niks waard is. Ik heb 'ja' geantwoord en dat was voor haar genoeg om de auto terug te laten brengen.En die repatriëringskosten zijn zowiezo hoger geweest dan de waarde van het gebakje...
Ik heb diezelfde vraag gehad herinder ik me net, antwoord ja en toen gelijk de toezegging gekregen dat de auto terug gehaald zou worden :)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Ja ik bedoelde dus de vangrail, of die zo duur was.

En nee, ik mijd de ring nog maar ff, vind het niet zo handig meer om m'n dagelijkse auto in de prak te jagen (0)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zo uit m'n hoofd was de vangrail €1100,- voor 16 meter en wat paaltjes rechtzetten. Ik had bij de verzekering zelfs nog geen prijs genoemd toen me verteld werd dat ik er dan sowieso 3 jaar op achteruit zou gaan.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Edward schreef:@Robke: Was die zo duur dan?

Ik heb ook een deuk gereden in een Duits stuk vangrail, maar dat heeft de verzekering voor z'n rekening genomen (let wel, de betreffende auto had ik toen all-risk verzekerd..)

Over de dagwaarde: dagwaarde geldt toch alleen als je je auto niet getaxeerd hebt? Dus als je nogal wat geld in je auto hebt zitten, en je wilt zo graag de Nurburgring op, taxeren zodat als er wat mocht gebeuren, dat je een enigszins normaal bedrag krijgt.
Anders is een Clio Williams voor de verzekering niet zo heel veel meer waard dan een Clio 1.2 RL. (zomaar een voorbeeld)
Correct me if I'm wrong :)
Stukje Nordschleife vangrail of een stukje Duitse Autobahn vangrail is toch wel weer iets met Appels en Peren hoor :)
Plaats reactie