Schade en pech op de Nürburgring: wie regelt wat?

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Op de Nordschleife is ie van goud??
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Edward schreef:Op de Nordschleife is ie van goud??
Nee maar je betaald wel de hoofdprijs en gerust een meter of wat en een paar paaltjes meer als je pecht hebt.

Zo kan ik er wel 1 met de grote neus aanwijzen (0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb betaald voor een stuk wat een Ferrari heeft neergehaald, durf te wedden dat die Ferrari hetzelfde bedrag heeft betaald. Dubbele inkomsten daar dus.

Daarom altijd opletten waar het gebeurt is, als je nog kunt doorrije.
In principe moet je ook altijd blijven staan als je wat raakt.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat is ook mijn voordeel geweest vorig jaar. Na diverse keren zeggen en wijzen, allein lack, allein lack, is het uiteindelijk ook gegaan, enkel de manuren, auto inzet en afsleper heb ik betaald.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik heb toen ook geluk gehad doordat ik nog gewoon door kon rijden zonder dat iemand het gezien had. Wel effe strak op je voorganger de uitgang nemen zodat een van die bejaarde marschalls daar niets opvalt :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Had ik ff pech dat het bij mij de hele linkerkant was en de marshalls lekker oplettend waren :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

met je halve auto in puin wordt het lastiger (0) . als staan ze toch vrij vaak niet echt op te letten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tim schreef:Ze werken zowel bij de ANWB (en consorten) met zones. Duitsland ging, even uit m'n hoofd, iets van 400 a 500 euro kosten ruim geschat meen ik.
Ik weet wel dat als ze 500 rekenen ze er behoorlijk bij inschiten.
Ach jullie kunnen altijd mij bellen :grin:
Niet goedkoop, wel goed :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

voor die 500 zullen ze heus niet 1 auto op gaan halen denk ik zo... :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Via een internationale berger doen ze dat. Zo'n grote vrachtwagen waar iets van 8 auto's op kunnen. Die kerel die bij mij kwam had ook nog een trailer er achter hangen met tig auto's, al had hij die maar afgekoppeld voordat hij de straat in kwam.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

uiteraard, das toch ook logisch! Ze gaan echt niet voor 1 auto rijden. En tel uit, 8 auto's is toch 4000 eu, daar kun je toch nog wel een eindje voor rijden denk ik zo :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bij mij krijg je privebehandeling :grin: :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Nou we hebben het toch 1 dag ontopic weten te houden ;)

Privebehandeling.... :P
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

prive behandeling en een camper, nu zijn we op de terugweg ook wel campers/caravans tegen gekomen waar een "prive"behandeling gegeven wordt. :~
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja dat jij dat weer anders opvat, privebehandeling=auto wordt netjes opgehaald en thuisgebracht (Y)
Als de tijd het toelaat en je in het verleden niet te vervelend tegen me geweest bent :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Wat is nou 't probleem......je pakt de auto, tank vol, huurt een ambulance, rijdt naar de ring, tank weer volgooien,5je opladen en terug naar nl.
En voor €150,- en een dagje heen en weer cruisen staat m'n 5je weer hier :p :smile:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Moet je wel een auto hebben die dat mag trekken en je moet BE hebben :wink:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zo'n aanhanger ding heet toch ook een Ambulance?
Owja, je moet ook nog op hele korte termijn vrij kunnen krijgen, die luxe heeft niet iedereen. Anders betaal je stallingskosten 15 euro per dag.
Daarbij moet je schade ook nog weer rijdbaar zijn, ander krijg je hem ook lekker op de ambulance...
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Had m'n post ff gedelete omdat het me nou niet duidelijk was of het ging om een 2e auto, speciaal voor de ring, die je dan met een andere auto op de auto-ambulance (zo'n aanhanger idd) heen en weer rijdt, of om het ophalen van een auto na een ongelukje. Beetje verkeerd gëinterpreteerd geloof ik.

En idd: je moet vrij kunnen krijgen, en een extra auto hebben/kunnen regelen want de auto ambulance rijdt niet uit zichzelf..
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Of bedoel je een oprijwagen Florus? Mag je die trouwens met je B rijbwijs rijden? Dat wel toch?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee Florus heeft BE en beschikking over een diesel die aardig wat mag trekken, dus voor hem is het peanuts. :p

Oprijwagens zijn doorgaans wel een flink stuk duurder om te huren en ook een stuk lastiger om gehuurd te krijgen.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Tim schreef:Moet je wel een auto hebben die dat mag trekken en je moet BE hebben :wink:
Check, check. :D Maakt het wel makkelijker. BE is in je omgeving wel te vinden. Onze ouders hebben het in ieder geval.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nou, dikke diesel..........tis gewoon een doodnormale Astra station,wel BE idd :p

Tis idd maar net in wat voor situatie je zit, en of je die middelen hebt :wink:

Oprijwagen mag je wel gewoon met B rijbewijs rijden maar zoals Steven al zegt; kost dat al snel €100,- pdag aan huur,je mag dan maar 200km ofzo vrij rijden en daarna komt er al weer een bedrag per KM. bij, en tevens nog ff €1000,- borg aftikken......

Voor de meeste is 't waarschijnlijk 't makkelijkste om gewoon via verzekering of ANWB de auto terug te halen (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:Nou, dikke diesel..........tis gewoon een doodnormale Astra station,wel BE idd :p

Tis idd maar net in wat voor situatie je zit, en of je die middelen hebt :wink:

Oprijwagen mag je wel gewoon met B rijbewijs rijden maar zoals Steven al zegt; kost dat al snel €100,- pdag aan huur,je mag dan maar 200km ofzo vrij rijden en daarna komt er al weer een bedrag per KM. bij, en tevens nog ff €1000,- borg aftikken......

Voor de meeste is 't waarschijnlijk 't makkelijkste om gewoon via verzekering of ANWB de auto terug te halen (Y)
Klopt maar als ze het niet doen sta je daar mooi
Voor 150 euro haal je je eigen auto inderdaad op, maar kost je ook een dag als je het voor een ander zou moeten doen.
Alhoewel 150 haal ik denk ik niet met de camper of patrol
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ach, een halve dag sturen naar de ring, uurtje auto opladen en halve dag terug moet kunnen. Ben ik ook nog eens even blij met mn BE, en een auto die een aanhanger kan trekken. :D
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Martijn schreef:Wouter kan misschien ook input geven? Wel een top-topic!
Tim schreef:Wouter's uitspraak over een fatsoenlijke verzekeringsmaatschappij was me al duidelijk maar bij nare dingen als deze ben je er wel erg blij mee!
Het moet uit de lengte of de breedte komen. Goedkopere verzekeraars hebben krappere voorwaarden.

Ring is volgens duits recht een tolbaan. Toevallig liggen het begin en eindpunt bij elkaar.

Je auto is verzekerd volgens het NL recht. De Nederlandse wet heeft een standaard wet gemaakt waaraan alle autoverzekeraars minimaal aan moeten voldoen. Wet Aansprakelijkheid Motorrijtuigen (WAM). Hierin staat o.a. dat ieder motorvoertuig verzekerd moet zijn en waarvoor.

Een WA verzekering sluit standaard uit schade door of het voorbereiden van snelheidswedstrijden. Een rondje rijden op de ring valt hier niet onder. (dat het niet verzekerd is, wil natuurlijk niet zeggen dat je ook niet meer aansprakelijk bent).

Een NL verzekeraar is verplicht om (via een alarmcentrale) 24x7 hulp te bieden in alle landen die ook op de groene kaart staan. Duitsland staat hier standaard op.

Hoe ze je moeten helpen staat nergens beschreven. Hier geldt gewoon wat wil de verzekeraar voor service bieden of hoe goedkoop moet het zijn. PolisDirect zal je minder goed helpen dan bijvoorbeeld ASR of Delta Lloyd.

ANWB is totaal anders. ANWB zit in de positie dat zij in NL hulp moeten verlenen aan Duitsers en Fransen, op hun beurt kunnen zijn dus in Duitsland en Frankrijk weer goede afspraken maken over hun NL klanten.

Casco (schade aan de auto zelf) (lijkt me voor de meeste RTC-ers niet van toepassing) kan een andere uitsluiting hebben dan de WA polis. Zij mogen specifiek dit soort dingen uitsluiten.

Leasemaatschappijen moeten altijd toestemming geven, behalve schade zijn ze ook bang voor extra onderhoud.
Steven schreef:Die hanteren ook eigen prijzen voor die vangrail
Is NL goedkoper dan? Rijkswaterstaat kost voor paar uurtjes toezicht tijdens ongeval ook 90 euro ex BTW per uur. Vangrail hier kost ook minimaal 375 ex BTW per meter (ex adminstratiekosten, rente enz enz)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Gezien ik mijn verzekeringenpakket aan het wijzigen ben, ben ik uiteraard duidelijk navraag aan het doen wat betreft eventuele uitsluiting op de Ring. Heb hier afgelopen donderdag een gesprek over gehad met mijn tussenpersoon en die snapte wel wat ik bedoelde. Hij de verzekering gebeld en die zeiden aanvankelijk dat het uitgesloten was, aangezien het om een race ging. Toen we dat tegenspraken, twijfelden ze en zouden ze het nazoeken voor me. Ze wisten wel te vertellen dat een klant van hun met een nieuwe Porsche daar de boel had verbouwd tot kever cabrio en die schade dus niet vergoed werd. (misschien doel je daar op in het laatste geval, wouter?)

Ik hoor van diverse mensen dat verzekeringen gewoon erg moeilijk doen als het gaat om schade opgelopen op de Nordschleife en het liefst niets uitkeren. Vraag is, hoe zit dat nu precies in elkaar? Ik heb nu altijd het risico maar genomen, maar aangezien ik daar wel wat vaker te vinden zal zijn, wil ik dit nu wat beter geregeld hebben.
Misschien kunnen de betrokkenen van hier vertellen wat ze wel en niet moesten betalen en waarom? Ik kan er namelijk niet echt een peil op trekken wat nu wel en niet goed zal gaan. En om met een loterij mee te doen, dat vind ik wat te veel van t goede.. :P
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Mijn inschatting: ze vergoeden een keer en verzoeken je dan een andere maatschappij op te zoeken. Het is openbare weg, dus WA-dekking heb je wel.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

openbare eenrichtingsverkeer tolweg zonder snelheids limiet :smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

quote van ring-world.nl:

De Nordschleife is openbare weg. Dit houdt dus in dat op de Nordschleife dezelfde regels gelden als in het normale verkeer. Rechts inhalen is bijvoorbeeld verboden. Je auto dient dus ook voorzien te zijn van een kenteken en een geldige APK. Tevens dient hij in de wegenbelasting te zitten en voorzien te zijn van een verzekering. Velen denken dat je op de Ring niet verzekerd bent maar dat is dus niet zo. Omdat het openbare weg is, is je normale verzekering van toepassing. Hou er echter wel rekening mee dat je verzekeringsmaatschappij heel lastig kan doen. Uitkeren moeten ze, maar er is een gerede kans dat ze je daarna uit de verzekering gooien. Het feit dat je verzekerd bent is echter zeker geen vrijbrief om dan maar als een gek over die baan te gaan!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat lijkt me allemaal niet zo interessant, dat wisten we allen al lang.
Martijn doelt meet op ervaringen. Mijn ervaring was dat ik zo snel mogelijk de baan af wilde :lol: . Dicht op de voorligger wel te verstaan (0)


Denk dat Rob, Steven, Steven, Tim,......wel wat nuttigs kunnen zeggen over welke kosten zij hebben moeten maken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

precies, hoe het op papier staat is misschien leuk om te zien, maar ik weet gewoon dat t in praktijk niet zo afgehandeld wordt helaas...

Dat de verzekering moeilijk doet, vind ik misschien nog niet erg, maar geroyeerd worden, daar zit ik niet zo 123 op te wachten. Ben ook aan het kijken of ik het expliciet op kan laten nemen in de verzekering.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Of met elkaar een verzekeraar oprichten die dit soort zaken verzekerd :P
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Haas schreef:
Ik hoor van diverse mensen dat verzekeringen gewoon erg moeilijk doen als het gaat om schade opgelopen op de Nordschleife en het liefst niets uitkeren. Vraag is, hoe zit dat nu precies in elkaar? Ik heb nu altijd het risico maar genomen, maar aangezien ik daar wel wat vaker te vinden zal zijn, wil ik dit nu wat beter geregeld hebben.
Misschien kunnen de betrokkenen van hier vertellen wat ze wel en niet moesten betalen en waarom? Ik kan er namelijk niet echt een peil op trekken wat nu wel en niet goed zal gaan. En om met een loterij mee te doen, dat vind ik wat te veel van t goede.. :P
- schade ring (3 paaltjes scheef en 2 planken + wat vloeistof opruimen) --> zelf betaald , wilde er mijn verzekering niet op aanspreken +/- 1000 euro
- afsleepkosten a 200 euro --> gedeclareerd bij mijn verzekering
- terughalen naar nederland --> wa auto verzekering , geen kosten , geen gevolgen voor no claim.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

- schade ring: gelukkig een klein deukje en niets hoeven betalen omdat het voornamelijk een gekleurde vangrail was.
- afsleepkosten van de Ring: 165 euro zelf betaald
- Ringpersoneelskosten en autoinzet: iets van 100 euro zelf betaald.
- terughalen naar nederland --> wa auto verzekering , geen kosten , geen gevolgen voor no claim in 1e instantie omdat ik verder geen schades gereden heb.
Plaats reactie