Schade en pech op de Nürburgring: wie regelt wat?

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Uiteraard, dat je niet verzekerd bent tijdens een circuitdag moge duidelijk zijn.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Tim schreef:Je moet er gewoon van uit gaan dat je de sigaar bent in geval van schade en dus rekening houden met kosten van vele duizenden euro's. Of je nou tijdens de touristenfahrten of tijdens een circuitdag rijdt. Een verzekeringsmaatschappij zoals de Unive keert wellicht eenmalig uit als je geluk hebt maar dan krijg je waarschijnlijk ook meteen het verzoek je elders te gaan verzekeren.
Ik heb vorig jaar een 2 zijdig ongeval gehad op de ring.
Aangetoond dat ik niet schuldig was, maar wel schuldig bevonden door de politie. (ondanks snelheidslimiet van 70 km/u ter plekke)
Verzekering heeft gewoon uitgekeerd (auto was total loss)

Met een all-risk verzekering met eigen schade zullen ze moeilijker gaan doen!
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ja, jouw schade is door de tegenpartij betaald begrijp ik? Dat is inderdaad een ander verhaal en kom je goed weg. Eenzijdig of overduidelijk eigen schuld is bijna altijd wel een probleem bij de meeste verzekeraars.

Er niet over nadenken of vinden dat jouw verzekering het wel dekt zonder dat dat daadwerkelijk zo is, vind ik wat kortzichtig maar wordt heel veel gedaan. Men zou wat meer na moeten denken al geldt dat natuurlijk voor alles in de maatschappij :)
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Tim schreef:Men zou wat meer na moeten denken al geldt dat natuurlijk voor alles in de maatschappij :)
Zegt meneer de lease ringer :p
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Maar wel erg bewust van hoe en wat ;)
Al is dat iets wat ik inmiddels ook niet meer echt doe. Tijdje terug inderdaad nog wel een relatief rustig rondje gedaan maar voor de rest... Nee, sowieso ben ik een beetje klaar met hoe het allemaal gaat bij de nurburgring. Files, baansluitingen, risico's en nog wat van dat soort dingen. Nee, laat mij maar lekker toertochten rijden, minder risico's en ben ik nog goed verzekerd ook :smoke:
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Tim schreef:Ja, jouw schade is door de tegenpartij betaald begrijp ik? Dat is inderdaad een ander verhaal en kom je goed weg. Eenzijdig of overduidelijk eigen schuld is bijna altijd wel een probleem bij de meeste verzekeraars.
Nee, mijn verzekering heeft juist de tegenpartij betaald.
Ik zou wat zijn verloren wat door een oliekoeler van een golf is gegaan en die is over zijn eigen olie gecrasht. (staat op film dat er iets onder mijn auto vandaan kwam)
Vond zelf dat ik niet schuldig was, reed veels te hard waar je maar 70 mocht, geen bewijs van onderdelen gevonden en doorrijden na een "inslag" van een "onderdeel".
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah, dat is wel zuur... Maar qua verzekering ook een situatie die niet veel voor komt. Doorgaans zeggen ze, bekijk het maar :)
Plaats reactie