Verzekering...

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Gesloten
maartenlientje
Berichten: 437
Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
Locatie: Groningen

Hoi allen,

Een paar weekenden geleden ben ik op de Ring geweest, en uiteraard weer genoten! Echter, kreeg ik kort daarna van mijn verzekering bericht dat schade aan derden niet meer gedekt werd (nieuwe polisvoorwaarden). Ik had speciaal die verzekering genomen, aangezien de WA ook zou gelden op de Ring (ik kan even niet op de naam komen van de verzekering).

Ik kan nu geen één verzekering meer vinden die zegt: je bent gewoon WA verzekerd op de Ring. Hierdoor rijd ik er niet meer. Stel, je rijdt iemand invalide... Dan ben je prive failliet!

Hoe doen jullie dit?

gr. Maarten
Hoezo haat - liefde verhouding?!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heel goede vraag! Ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik er zelf ook graag een paar rondjes maak.

En ik ben benieuwd of dit juridisch mag. Voor zover ik weet is de Ring gewoon openbare weg. Een eenrichtings tolweg zonder snelheidsbeperking, zoals dat wettelijk mag in Duitsland.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heel kort door de bocht, je verzekering moet expliciet in de voorwaarden vermelden dat je niet op de Nürburgring mag rijden. Er zijn er een aantal die dit doen, onder andere Centraal Beheer uit m'n hoofd.
Verder moet je natuurlijk een beetje oppassen met slapende honden wakker maken in dit geval. Als ik een verzekeraar was en je zou me opbellen, zou ik ook zeggen dat het niet mag

Op NBR forum loopt hier een topic over:
http://www.nurburgring.nl/forum/viewtop ... aal+beheer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Trouwens als je verzekering hierover tipt is er maar 1 oplossing: Gewoon een andere verzekeraar zoeken er zijn er nu eenmaal een aantal die automatisch die fotosites scannen en je zo dus opsporen. Heb je Centraal Beheer toevallig? Gewoon swappen en niet verder over nadenken AABNET in Arnhem heeft oa. leuke verzekeringen voor youngtimers en doen niet moeilijk over de Nurburgring (zitten veel ringers bij verzekerd weet ik toevallig)
Victor-J
Berichten: 130
Lid geworden op: do 5 mar 2015 20:24
Locatie: Zwolle

Goed om dat te lezen inderdaad. Jammer dat CB voor mij wel de goedkoopste is, had wel een rondje Ring mee willen pakken van het jaar. Helaas is het voor mij anders compleet niet te bekostigen, kom ik op 90 euro WA+ per maand terecht.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... g#p2153387

Aangezien er er al een topic loopt met (extreem) veel overeenkomsten gaat deze op slot en gaan we in het andere topic verder. Er is ook nog een algemeen verzekerings topic ergens!
MOD
Locked
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten