GT5 League 2013 - Race 6: CIRCUIT DE LA SARTHE 2005

Alles over de RTC GT5 League voor de PS3

GT5 League 2013 - Race 6: CIRCUIT DE LA SARTHE 2005

Postby Merijn » Sun 17 Mar 2013 20:42

Gran Turismo 5 League 2013 - Race 6: CIRCUIT DE LA SARTHE 2005
Lamborghini Challenge

Het nieuwe 'announcement topic' heeft even op zich laten wachten! Het is alweer een dikke week geleden dat we met 11 man door de bossen scheurden in onze Suzuki GSX-R. Het was een enerverende race, zoals bijna elke race dat is tot op heden. Na 10-tallen testuurtjes was het Roderik die na een kleine 38 minuten als eerste 30 rondjes had gereden. Op 12 seconden gevolgd door de grote verrassing van de race: Arco! Zijn 1-stop strategie zorgde voor een opmars vanuit het achterveld. Na wat geduw en getrek met Droes Junior was het Allepinie die het erepodium compleet maakte. De koploper van het klassement wist de schade te beperken en finishte als 4e, gevolgd door Merijn en Roy. Jochem wist een goede kwalificatie helaas niet om te zetten in een goed resultaat in de race en eindigde als 7e, met Gerarh en MartijnG binnen 3 seconden! In het achterveld werden flink wat gevechten uitgevochten. (Y)

De officiele uitslag van race 5:
Image

Deze uitslag zorgt voor het volgende klassement:
Image

Met de top 4 binnen 12 punten, kan het nog alle kanten op in de 3 komende races!

Image

En zo komen we terecht bij race 6! Waarschijnlijk 1 van de weinige races waarbij het erom zal hangen welke auto de beste keuze is. Het moet een Lambo zijn, de Aventador is uitgesloten van deelname en een turbo is uit den boze. Verder is alles toegestaan! Wat doe je dan? Ga je voor pure snelheid, wat het lange La Sarthe met zijn ontzettend lange rechte einden zeker een voordeel gaat hebben, maar ook het nodige aan brandstof vraagt? Of ga je voor wat minder PP, wat lagere topsnelheden, maar weet je zeker dat je de race kunt uitrijden op 1 tank naft? :) What's it gonna be? Ik ben benieuwd wat we aanstaande donderdag, 21 maart op de startgrid zullen zien staan.

Race details:

Datum: 21 maart 2013
Lobby open: 19:45 uur
Start Practice: 20:00 uur
Start Race: 20:30 uur
Circuit: Circuit de la Sarthe 2005
Weather: Dry, daylight

Event Settings
Game Mode: Normal Race
Laps: 10
Start Type: Grid Start
Grid Order: Fastest First
Boost: No
Penalty: Strong (Also Effective During Free Runs)
Automatic Race Start Cycle: 30 Minutes
Race Finish Delay: 180 seconds
Visible Damage: On
Mechanical Damage: Light
Disable Collisions: Off
Slipstream Strength: Strong
Tyre/Fuel Depletion: Normal
Grid Reduction on Wet Track/Track Edges: Real

Regulation Settings
Car Restrictions: Lamborghini's Only (No Aventador!), Non-Turbo
Performance Points: Unrestricted
Power: Unrestricted
Weight: Unrestricted
Drivetrain: Unrestricted
Tyre Restrictions: : No Limit
Vehicle Tuning: Unrestricted
No Skid Recovery Force: Yes
No Active Steering: Yes
No ASM: Yes
Driving Line Off: No
No TCS: No
No ABS: No

Layout van het circuit
Image


Huisregels

Om de races in goede banen te leiden zullen er een aantal regels gelden waaraan iedere deelnemer zich zal moeten houden. Aangezien ook hier de normale fatsoensnormen gelden en ik er vanuit ga dat iedereen zich daar aan weet te houden, zal ik hier geen opmerkingen over maken. Wanneer toch blijkt dat er niet op een fatsoenlijke wijze met elkaar omgegaan kan worden, zal dit nader worden besproken.

Clean Racing
Het is de bedoeling dat we een competatief en eerlijk raceseizoen kunnen rijden. Dat wil onder andere zeggen dat we elkaar 'laten leven'. Ook al rijden we op een virtueel circuit in een virtuele auto en zijn de consequenties van ongelukken minimaal, wil dit niet zeggen dat daarom ook makkelijker omgegaan zal worden met zaken die niet op een circuit thuis horen, zoals fikse tikken uitdelen, afsnijden of gewoonweg iemand de baan af beuken.

Om dit te voorkomen hieronder een aantal tips:
- Houdt afstand. Iemand van achter aantikken betekent 9 van de 10 keer een crash, welke op jouw conto zal komen.
- Haal alleen in waar je dat 'in het echt' ook zou doen.
- Maak jezelf zichtbaar alvorens je een inhaalactie doet.
- Wanneer mogelijk, praat met elkaar via je headset. Geef aan wat je van plan bent. Dit zorgt voor meer raceplezier voor beiden.
- Doe geen 'Do or Die' acties. Zeker niet wanneer je de binnenbocht neemt/hebt.
- Gebruik je verstand.
- Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.

Aangezien onbehoorlijk gedrag de races negatief zal beinvloeden, moet de organisatie de mogelijkheid hebben sancties op te leggen. Elke race zal worden opgeslagen in de vorm van een replay en, wanneer daar aanleiding toe is, zullen de beelden gebruikt worden om te kijken of er onbehoorlijk gedrag is vertoond. Als dit zo is, dan kunnen daar consequenties aan hangen, in de vorm van een tijdstraf, in mindering brengen van punten, het volledig schrappen uit de uitslag van de desbetreffende race of zelfs het schorsing voor de eerst komende race(s).

Er zal bij deze race extra scherp worden gelet op clean racing! Gezien de hoge snelheden, snelheidsverschillen vanwege slipstreaming en de daarmee veranderende rempunten, zal er door de organisatie extra scherp gelet worden op uitgedeelde tikjes. De gevolgen zijn op dit circuit erg groot, dus zal er hard opgetreden worden. Een onbesuisde actie, waarmee je een ander benadeeld zal direct leiden tot 30 seconden straf op de uitslag van de race

Qualifying / Practice
Het is tijdens de kwalificatie / oefensessie voorafgaande aan de race verboden om:

- In tegengestelde richting te rijden (wanneer je bijvoorbeeld in de laatste bocht voor start/finish een fout gemaakt hebt en daardoor een slechte start van je kwalificatierondje hebt).
- Achteruit te rijden, om bovenstaand voordeel te hebben.
- Stil te staan langs of op het circuit. Wanneer je niet rijdt, ga je de pits in. Ook al verlies je hiermee het gewichtsvoordeel van een lege(re) tank.

LET OP: Houd er rekening mee dat wanneer je de Lounge in gaat om je instellingen te wijzigen, je kwalificatietijd ontnomen wordt. Ook al heb je op dat moment de snelste tijd staan, je zult niet op pole position starten! Je beste tijd, gereden in de laatste sessie die niet onderbroken is door terug te zijn gegaan naar de Lounge, is je kwalificatie-rondetijd.


Ik ga er vanuit dat een ieder zich weet te beheersen en bovenstaande niet van toepassing zal zijn tijdens de races. Het is een vriendschappelijke competitie en dat willen we graag zo houden!


Race
Donderdag 21 maart zal vanaf 19:45 uur een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 6. Om deze race te vinden filter je op 'Circuit de La Sarthe 2005' en 'Race for Real'. De race zal dan naar alle waarschijnlijkheid zichtbaar als 1e of 2e in de lijst. Ook zal het unieke nummer van de race in dit topic gepost worden, wanneer de lobby geopend is. Hou dit topic dus in de gaten!

Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vaaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot voor de 20-minuten durende kwalificatie gegeven wordt.

De race zal automatisch starten om 20:30. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt. :)


Wildcards

Op dit moment zijn er 12 mensen die zich officieel hebben aangemeld.

01. Merijn (DeSelder)
02. Roy (REALGRAPJAS)
03. MartijnG (kastlampie)
04. peternofx (RockingPete)
05. Droes Junior (R5AlpineTurbo)
06. Allepinie (AvM79)
07. Jochem de Haas (gtt16vpower)
08. GeniuztheGza (Gerarh)
09. Arco (peije)
10. Lex (Lex5GTT)
11. Roderik (Aggie_R6)
12. Twan (De_Bastaard)

Wildcard:
01.
02.
03.
04.

In totaal zijn dit 12 mensen, terwijl er 16 plaatsen per race beschikbaar zijn. Er zijn dus in principe 4 wildcards te vergeven voor mensen die ook eens mee willen doen. Meldt je hiervoor aan via PM, in dit topic of in het aanmeld topic. (Y) LET OP: Als je je niet aanmeldt, zul je niet worden toegelaten tot de race! Wanneer er wildcards zijn vergeven worden deze vermeldt in deze startpost.


Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten. (Y)
Last edited by Merijn on Mon 1 Apr 2013 13:20, edited 1 time in total.
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Arco » Mon 18 Mar 2013 21:15

Helaas ... :-(

Ik kan niet vanwege werk. Daar gaan m'n punten en kans op een top 3 klassering ...
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Merijn » Thu 21 Mar 2013 11:04

:up: (Y)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Lex » Thu 21 Mar 2013 15:32

Let op !!!!! Er is een systeem update voor de PS3.

Dus niet op het laatste moment je PlayStation aanzetten
Lex
Über-Spammer
 
Posts: 13323
Joined: Thu 16 Aug 2001 0:00
Location: Nieuwegein

Postby Merijn » Thu 21 Mar 2013 17:26

Bedankt voor de tip, Lex! Heeft de Murdielago nog steeds evenveel PK's? ;)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Lex » Thu 21 Mar 2013 17:36

Straks weer iets meer, effe olie verversen zo
Lex
Über-Spammer
 
Posts: 13323
Joined: Thu 16 Aug 2001 0:00
Location: Nieuwegein

Postby Merijn » Thu 21 Mar 2013 18:52

Room number: 1472 - 6399 - 8537 - 0916 - 8001
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Merijn » Thu 21 Mar 2013 21:51

Officieuze uitslag Race 6:
Image

Officieuze stand na Race 6:
Image

:)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Allepinie » Thu 21 Mar 2013 22:05

Vond het geweldig. Heb de hele race tegen mezelf zitten praten: "geen risico nemen", "rustig blijven", "rempunten onthouden". En dan maak je toch nog een paar foutjes als je achter iemand rijdt of zo. Maar ben toch tevreden, "best of the rest".
Allepinie
 
Posts: 865
Joined: Fri 30 Sep 2005 13:19
Car: 500L en Megane CC

Postby Jochem de Haas » Thu 21 Mar 2013 22:06

Wat is het kopje dif ?
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14004
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Roderik » Thu 21 Mar 2013 22:28

Paar kleine foutjes waren fataal voor de uitslag mijnerzijds...
Roderik
 
Posts: 124
Joined: Mon 10 Mar 2003 16:48
Location: Oss

Postby Merijn » Fri 22 Mar 2013 6:45

Jochem de Haas wrote:Wat is het kopje dif ?


De hoeveelheid posities die je bent gestegen of gezakt ten opzichte van vorige race. Geen idee of het handig is, maar ik had ineens een ideetje en heb het maar even als proef doorgevoerd. :-)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Droes Junior » Fri 22 Mar 2013 18:29

Ik ben alvast verrast met mijn overwinning. 8)

Een paar ronden zeer close en fair geraced met Roderik, altijd haasje over gereden.
Tot ik in ronde 3 een klein foutje maakte bij het insturen naar rechts voor de 1e lange rechte lijn, ik kwam hierdoor een beetje op achterstand maar net genoeg om toch nog te slipstreamen bij Ro. Ik had hierdoor een veel hogere topsnelheid en 'vloog' ro redelijk hard voorbij.
Ik denk dat ro hierdoor beetje verrast of verstrooid was want bij de eerste chicane miste hij zijn rempunt en vloog vol het zand in. P2 als gevolg.
Net na die chicane zag ik dat ook Roy een spin had gemaakt. Van P3 naar P1 in 1 bocht :)
Veel vertrouwen had ik er niet in dat dit lang zou duren. Roderik heeft altijd al snellere rondetijden geklokt dus ik kon alleen maar zo snel mogelijk rijden zodat ik toch even op P1 kon blijven.
Alleen zag ik tijdens diezelfde ronde Ro ineens op P4 staan, ik veronderstel nog een extra spin gemaakt?!

Na de pitstop had ik 10 seconden voor op Ro en Anthony en baalde ik even omdat ik wist dat Ro zeker 3 sec per ronde sneller kon rijden dan ik.
Geen idee wat me overkwam maar ik kon ineens 3.36'rs rijden >) voorheen was 1.37 het snelste ooit en dat was éénmalig.

Het waren de 4 langste ronden ooit voor mij tijdens deze competitie!
Van start tot einde foutloos gereden, niet 1 spin, niet 1 penalty en rondetijden van 1.36.x, zo hou je Master Roderik van een overwinning (0)

Zo zie je maar, tis niet altijd de snelste die wint ;-)
5 Alpine Turbo
User avatar
Droes Junior
 
Donateur
Posts: 749
Joined: Sun 18 Jun 2006 11:45
Location: België
Car: R5 Alpine Turbo

Postby Arco » Sat 23 Mar 2013 9:05

Zonde dat ik het moest missen heren ... :(
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Merijn » Sun 31 Mar 2013 17:57

Na bezwaar dat ingediend is na de race, is besloten om Roy (REALGRAPJAS) een tijdstraf van 30 seconden in de einduitslag te geven, vanwege een incident in de laatste ronde.

Hierdoor is de officiele uitslag van race 6 op Circuit de la Sarthe als volgt:
Image

Stand in het kampioenschap na race 6:
Image

Op naar de Autumn Ring! (Y)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31458
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Return to Gran Turismo (Playstation3)



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group