GT5 League 2013 - Race 7: AUTUMN RING

Alles over de RTC GT5 League voor de PS3
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gran Turismo 5 League 2013 - Race 7: AUTUMN RING
"FF Challenge"

Ook nu heeft het announcement topic van de volgende race op de kalender op zich laten wachten, doordat er nog geen officiele uitslag was. Deze is er nu wel, dus tijd om ons klaar te maken voor de één-na-laatste race van het eerste GT5 Seizoen. :D

Maar niet voordat de unieke race op 'La Sarthe' besproken is! Het was er weer een die totaal anders was dan de voorgaande races. Vooral omdat er voor de verandering eens verschillende auto's aan de start stonden. Met als restrictie dat er een woeste stier op de neus van de motorkap moest pronken én dat de Lambo Aventador uitgesloten was van competitie, was het even zoeken welke auto het snelst zou zijn. Aangezien La Sarthe 1 van de circuits is die de langste rechte einden heeft, is een hoge topsnelheid van groot belang om snelle tijden neer te zetten. Nadeel is echter dat hoge snelheden niet goed voor je brandstofverbruik zijn en tanken in een race relatief lang duurt. Je zult dus veel tijd moeten goedmaken in de race, om de extra tijd in de pit te compenseren.

Dat La Sarthe een bandenvreter was en minimaal 1 keer pitten een must was, dat wist iedereen al snel. Maar welke auto pak je? Speel je op safe met je brandstof en banden en neem je een lagere topsnelheid voor lief? Of neem je de gok dat je met 1 keer pitten en 101 liter peut de 10 rondjes vol kan maken? Iedereen had zo zijn eigen strategie, waardoor er 3 verschillende Lamborghini's aan de start verschenen. De race-versie van de redelijk bejaarde Diablo, officieel de Lamborghini NOMAD Diablo GT-1 (JGTC) uit 2000. De Murciélago LP640-4 Superveloce uit 2009 en de Murciélago LP640, ook uit 2009. Dit moest wel een interessante race worden! :D

Al snel was duidelijk dat Roy in zijn LP640 zijn auto had afgesteld op pure topsnelheid. Met een top van richting de 440 km/u, was hij daarmee de rest zo'n 100 km/u (!) te snel af op de rechte stukken. In de kwalificatie kwam niemand aan de tijden die Roy wist te klokken! Iedereen achter hem zag het steeds somberder in... Mocht hij dit tempo kunnen volhouden in de race, dan was de winnaar al bekend.

Het liep echter toch anders, zoals zo vaak gebeurd is in dit seizoen. Waar de meesten al bang voor waren, was de Murci moeilijk op de baan te houden, met zulke absurd hoge topsnelheden, lage downforce en snel slijtende banden. Dit resulteerde in een paar uitstapjes, waardoor Droes en Roderik na een paar rondes voorbij konden kruipen in hun NOMAD. Uiteindelijk moest Roy ook Antonie en Merijn voor zich dulden.

Aan kop maakte Roderik een zeldzame fout, door de slipstream-snelheid verkeerde in te schatten en moest al ploegend door de grindbak Droes laten gaan. Waar Droes voorafgaande aan de race veel moeite leek te hebben om nette rondetijden te noteren, ging het in de race veel beter. Hij verbeterde zijn PB en daarmee ook zijn kwalificatietijd. Tot ongenoegen van Roderik, die niet meer in staat was zijn achterstand goed te maken en genoegen moest nemen met het 2e schavot.

Antonie reed een nette race, zonder al teveel fouten, waardoor hij een mooie 3e plek wist veilig te stellen. 10 seconden achter hem finishte Merijn, die compleet onverwacht geen enkele grindbak meepakte! Een unicum! :lol: Bijna een minuut achter hem finishte Roy en Jochem. Na de race bleek de 'inhaalactie' van Roy onreglementair, waardoor uiteindelijk Jochem als 5e geklasseerd werd. Een minuut achter Jochem en Roy finishte Lex en een tijdje later maakte GT5 een abrubt einde aan Twan's race. Hij wist de race te finishen, maar niet binnen de gestelde 3 minuten na de winnaar.

De officiele uitslag:
[img]http://img822.imageshack.us/img822/4164 ... ace6v2.png[/img]

En daarmee is de stand in het kampioenschap, met nog 2 races te gaan, als volgt:
[img]http://img577.imageshack.us/img577/3272 ... ace6v3.png[/img]

Het zal spannend worden! Kan Droes de spanning aan? Als hij in de komende 2 races telkens als 1e of 2e finisht, dan is de buit binnen. Maar Roderik zit op zijn hielen! Met Antonie op 20 punten van de leider, kan zelfs hij nog een gooi doen naar het kampioenschap. Kortom, de spanning stijgt! :D

[img]http://img594.imageshack.us/img594/1916/image02j.jpg[/img]

[img]http://img90.imageshack.us/img90/5569/autumnring1.jpg[/img]

6 down, 2 to go! En de eerste van die 2 wordt verreden op de technische Autumn Ring. En met uitsluitend voorwielaangedreven, onderstuurde rechtuitbranders zal het wederom een interessante race worden! Wie houdt het gaspedaal het beste in bedwang, spaart zijn bandjes en weet de venijnige bochten keer op keer netjes door te komen?


Race details:

Datum: 4 april 2013
Lobby open: 19:45 uur
Start Practice: 20:00 uur
Start Race: 20:20 uur
Circuit: Autumn Ring
Weather: Dry, daylight

Event Settings
Game Mode: Normal Race
Laps: 25
Start Type: Grid Start
Grid Order: Fastest First
Boost: No
Penalty: Weak (Also Effective During Free Runs)
Automatic Race Start Cycle: 20 Minutes
Race Finish Delay: 180 seconds
Visible Damage: On
Mechanical Damage: Light
Disable Collisions: Off
Slipstream Strength: Weak
Tyre/Fuel Depletion: Normal
Grid Reduction on Wet Track/Track Edges: Real

Regulation Settings
Car Restrictions: Unrestricted
Performance Points: 500
Power: Unrestricted
Weight: Unrestricted
Drivetrain: FF ONLY
Tyre Restrictions: : No Limit
Vehicle Tuning: Unrestricted
No Skid Recovery Force: Yes
No Active Steering: Yes
No ASM: Yes
Driving Line Off: No
No TCS: No
No ABS: No

Layout van het circuit
[img]http://img145.imageshack.us/img145/8080 ... layout.png[/img]


Huisregels

Om de races in goede banen te leiden zullen er een aantal regels gelden waaraan iedere deelnemer zich zal moeten houden. Aangezien ook hier de normale fatsoensnormen gelden en ik er vanuit ga dat iedereen zich daar aan weet te houden, zal ik hier geen opmerkingen over maken. Wanneer toch blijkt dat er niet op een fatsoenlijke wijze met elkaar omgegaan kan worden, zal dit nader worden besproken.

Clean Racing
Het is de bedoeling dat we een competatief en eerlijk raceseizoen kunnen rijden. Dat wil onder andere zeggen dat we elkaar 'laten leven'. Ook al rijden we op een virtueel circuit in een virtuele auto en zijn de consequenties van ongelukken minimaal, wil dit niet zeggen dat daarom ook makkelijker omgegaan zal worden met zaken die niet op een circuit thuis horen, zoals fikse tikken uitdelen, afsnijden of gewoonweg iemand de baan af beuken.

Om dit te voorkomen hieronder een aantal tips:
- Houdt afstand. Iemand van achter aantikken betekent 9 van de 10 keer een crash, welke op jouw conto zal komen.
- Haal alleen in waar je dat 'in het echt' ook zou doen.
- Maak jezelf zichtbaar alvorens je een inhaalactie doet.
- Wanneer mogelijk, praat met elkaar via je headset. Geef aan wat je van plan bent. Dit zorgt voor meer raceplezier voor beiden.
- Doe geen 'Do or Die' acties. Zeker niet wanneer je de binnenbocht neemt/hebt.
- Gebruik je verstand.
- Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.

Aangezien onbehoorlijk gedrag de races negatief zal beinvloeden, moet de organisatie de mogelijkheid hebben sancties op te leggen. Elke race zal worden opgeslagen in de vorm van een replay en, wanneer daar aanleiding toe is, zullen de beelden gebruikt worden om te kijken of er onbehoorlijk gedrag is vertoond. Als dit zo is, dan kunnen daar consequenties aan hangen, in de vorm van een tijdstraf, in mindering brengen van punten, het volledig schrappen uit de uitslag van de desbetreffende race of zelfs het schorsing voor de eerst komende race(s).

Qualifying / Practice
Het is tijdens de kwalificatie / oefensessie voorafgaande aan de race verboden om:

- In tegengestelde richting te rijden (wanneer je bijvoorbeeld in de laatste bocht voor start/finish een fout gemaakt hebt en daardoor een slechte start van je kwalificatierondje hebt).
- Achteruit te rijden, om bovenstaand voordeel te hebben.
- Stil te staan langs of op het circuit. Wanneer je niet rijdt, ga je de pits in. Ook al verlies je hiermee het gewichtsvoordeel van een lege(re) tank.

LET OP: Houd er rekening mee dat wanneer je de Lounge in gaat om je instellingen te wijzigen, je kwalificatietijd ontnomen wordt. Ook al heb je op dat moment de snelste tijd staan, je zult niet op pole position starten! Je beste tijd, gereden in de laatste sessie die niet onderbroken is door terug te zijn gegaan naar de Lounge, is je kwalificatie-rondetijd.


Ik ga er vanuit dat een ieder zich weet te beheersen en bovenstaande niet van toepassing zal zijn tijdens de races. Het is een vriendschappelijke competitie en dat willen we graag zo houden!


Race
Donderdag 4 april zal vanaf 19:45 uur een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 7. Om deze race te vinden filter je op 'Autumn Ring' en 'Race for Real'. De race zal dan naar alle waarschijnlijkheid zichtbaar als 1e of 2e in de lijst. Ook zal het unieke nummer van de race in dit topic gepost worden, wanneer de lobby geopend is. Hou dit topic dus in de gaten!

Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vaaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot voor de 20-minuten durende kwalificatie gegeven wordt.

De race zal automatisch starten om 20:20. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt. :)


Wildcards

Op dit moment zijn er 11 mensen die zich officieel hebben aangemeld.

01. Merijn (DeSelder)
02. Roy (REALGRAPJAS)
03. MartijnG (kastlampie)
04. Droes Junior (R5AlpineTurbo)
05. Allepinie (AvM79)
06. Jochem de Haas (gtt16vpower)
07. GeniuztheGza (Gerarh)
08. Arco (peije)
09. Lex (Lex5GTT)
10. Roderik (Aggie_R6)
11. Twan (De_Bastaard)

Wildcard:
01.
02.
03.
04.
05.

In totaal zijn dit 11 mensen, terwijl er 16 plaatsen per race beschikbaar zijn. Er zijn dus in principe 5 wildcards te vergeven voor mensen die ook eens mee willen doen. Meldt je hiervoor aan via PM, in dit topic of in het aanmeld topic. (Y) LET OP: Als je je niet aanmeldt, zul je niet worden toegelaten tot de race! Wanneer er wildcards zijn vergeven worden deze vermeldt in deze startpost.


Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten. (Y)
Laatst gewijzigd door Merijn op ma 22 apr 2013 12:03, 4 keer totaal gewijzigd.
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Geldt die regel van de vorige race, dat een auto die als extra content aangekocht kan worden uitgesloten is, ook voor de andere races? Dit om verwarring en onduidelijkheid te voorkomen.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn klopt de datum wel? 21 maart is het al geweest. ;-)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Allepinie schreef:Geldt die regel van de vorige race, dat een auto die als extra content aangekocht kan worden uitgesloten is, ook voor de andere races? Dit om verwarring en onduidelijkheid te voorkomen.
Die gelden voor elke race... Maareh, is dat van toepassing hier?? Ik heb nog niemand met een auto zien rijden die je alleen met cash kunt kopen.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gerald schreef:Merijn klopt de datum wel? 21 maart is het al geweest. ;-)
Bedankt, Gerald! Ik heb het gecorrigeerd.
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Je weet maar nooit. Bij mijn zoektocht naar een geschikte FF kwam ik bij de dealers enkele voertuigen tegen die alleen als extra content beschikbaar waren. Ik weet overigens niet of deze competitief zijn.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je hebt gelijk. Ik zal dit wat duidelijker in de regels zetten voortaan.
Roderik
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 10 mar 2003 16:48
Locatie: Oss

Waaronder de Scirocco R geloof ik.
;-)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die heb ik, ja... :)
Roderik
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 10 mar 2003 16:48
Locatie: Oss

Ik ook, maar of ik hem ga gebruiken... :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bij deze: Nee dus... :lol:
Roderik
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 10 mar 2003 16:48
Locatie: Oss

Ach, heb is geen geheim dat de Megane de snelste FF is :smile:
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Maar dan wel de R26R, die op een speciale plek in het spel verborgen zit... >)

@Ro, was dat je 1.15,9xx auto?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Euh de fijne vent rijd al 1:15,2.... |:
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Met de Celica?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

yup....
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

:( :-(
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Die Roderik.. :gun:
bannen dat kereltje, groot bakkes :lol:
5 Alpine Turbo
Roderik
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 10 mar 2003 16:48
Locatie: Oss

Droes Junior schreef:Die Roderik.. :gun:
bannen dat kereltje, groot bakkes :lol:
Hahaha! DROESKE!! :beer: :beer:
Roderik
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 10 mar 2003 16:48
Locatie: Oss

Allepinie schreef::( :-(
Ach, jij rijd ook onder de 1:16 toch?
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Ik heb inderdaad één keer onder de 1:16 gereden... Maar ik zal wel weer te weinig afkorten.
Roderik
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 10 mar 2003 16:48
Locatie: Oss

Vanavond weer een beetje oefenen heren. Nog twee daagjes :beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik kom je halen, Arco! Het podium kan ik niet meer op, maar ik heb mijn zinnen gezet op de 4e plek! :smile:

De spanning stijgt... Nog maar 2 puntjes tussen de nummer 1 en 2! Zou Droes het dan toch weggeven in de laatste race?? :P
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

(Y) (Y) :worship:
Roderik
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 10 mar 2003 16:48
Locatie: Oss

Nondeju! Droes maakt het zo wel spannend... :smile:

Eerste ronde was heftig Allepinie! Leuk gevecht en toch fair imo. :beer:
Verder toprace gehad en me goed moeten concentreren. Mijn doel was 1ste worden en dat is gelukt. Dat Droes wat extra punten laat liggen maakt het alleen maar spannender. (Y)

Heb de pitstops nog eens goed bekeken, maar aangezien merijn mij voorlangs kruiste in de pits had ik een langere pitstop als Allepinie die ipv 4 sec ineens 0,8 sec achter me zat. Gelukkig reed ik daarna een 1:14.9xx wat me weer wat adem gaf.

Op naar de groene hel! :beer: :beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat had ik dus beter bij Antonie kunnen doen! Dan had ik heel misschien nog 2e kunnen worden. 😉
Roderik
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 10 mar 2003 16:48
Locatie: Oss

Merijn schreef:Dat had ik dus beter bij Antonie kunnen doen! Dan had ik heel misschien nog 2e kunnen worden. 😉
Idd... >)
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

:D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik ging te laat de pits in ..waardoor arco, die al in rondje 10 ging,mij toen ik in de pits stond voorbij kon komen....wat tijdens de race niet helemaal lukte.

Helaas kon ik Arco niet meer terug halen, de afstand bleef gelijk tussen ons, dus de 5 plek verspeeld door mijn late pitstop.
Jammer.
Dit was mijn laatste wedstrijd....de ring kan ik niet meemaken.
Gerharh ....kom op jongen word 5de of nog beter....in de laatste race.
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Wat is er gisteren nog aan tijden gereden op de Ring?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jochem de Haas schreef:Dit was mijn laatste wedstrijd....de ring kan ik niet meemaken.
Gerharh ....kom op jongen word 5de of nog beter....in de laatste race.
Echt jammer dat je er niet bij kunt zijn! Kun je die PS3 niet meenemen naar Portugal, incl. hele stuuropstelling? :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jochem de Haas schreef:Ik ging te laat de pits in ..waardoor arco, die al in rondje 10 ging,mij toen ik in de pits stond voorbij kon komen....wat tijdens de race niet helemaal lukte.

Helaas kon ik Arco niet meer terug halen, de afstand bleef gelijk tussen ons, dus de 5 plek verspeeld door mijn late pitstop.
Jammer.
Ik heb precies het tegenovergestelde gehad met Droes. Ik ging in ronde 12 naar binnen. Droes, die op dat moment een paar seconden voor me reed, ging een ronde na mij. Dat heeft hem waarschijnlijk een 3e plek gekost. We bleven zo dicht bij elkaar steeds... Voor de pitstop kroop ik heel langzaam naar hem toe, na de pitstop maakte hij een foutje en kreeg ik wat lucht. Op zich wel jammer, want het zou zeker een mooie strijd zijn geworden, maar ik vond het wel effe goed. :P Eindelijk weer eens een podiumpje!

Ondanks dat ik er echt een heel hard hoofd in had, kreeg ik het in de race wel op orde! Als ik de eerste 2 rondjes niet zo geharkt had, was er een kans dat ik me had kunnen bemoeien met Roderik en Antonie. Ik moet echt werken aan mijn starts en eerste rondjes. Telkens geef ik daar mijn kwalificatierondje weg... :( In de race, zeker na de pitstops reed ik langzaam in op de leiders. Tegen de verwachtingen in!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Merijn schreef:
Jochem de Haas schreef:Dit was mijn laatste wedstrijd....de ring kan ik niet meemaken.
Gerharh ....kom op jongen word 5de of nog beter....in de laatste race.
Echt jammer dat je er niet bij kunt zijn! Kun je die PS3 niet meenemen naar Portugal, incl. hele stuuropstelling? :D
Nee dat gaat niet merijn....geen internet daar.
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

Nou ik heb het inderdaad spannend gemaakt seg :D

Ik heb een kloterace achter de rug door eigen fouten, that simple.
3e gekwalificeerd, vond ik best prima. Ik ben al het hele seizoen een goede starter en ook nu had ik snel P2 te pakken maar het werd al snel duidelijk dat ik het tempo van Roderik niet aankon, tevens zat ook Allepinie hard te duwen, ook hij was duidelijk sneller.
Eerlijk gezegd heb ik na een ronde Allepinie op te houden, een tactische keuze gemaakt, 'doorlaten' die jongen en hopen dat hij Roderik van die 1e plaats kon halen :beer:
Ik wist sowieso dat hij mij ging inhalen, hij was gewoon te snel.

Door het gebrek aan oefenen kreeg ik het vanaf ronde 9 heel erg moeilijk om nog degelijke tijden de rijden. Master Roderik had duidelijk zijn ladyboy :whip: ingeschakeld om mij het leven zuur te maken en mijn 3e plaats in te pikken, tis hem nog gelukt ook :gun:
Ik had inderdaad een ronde vroeger moeten pitten want in mijn laatste ronde voor mijn pitstop ging ik in de fout waardoor ik bij het verlaten van de pits naar P4 zakte net achter die ladyboy.
Het tempo met Merijn was gelijkaardig tot ik in de snelle rechtse bocht net voor de rechte lijn te vroeg instuur en een penalty kreeg, dom dom. Daar rij je met 80 km/h op het rechte stuk = einde verhaal.

Nu moet ik in de laatste race VOOR die Roderik eindigen, ik denk dat iedereen wel weet dat dit een onbegonnen zaak is en al zeker niet op de ring wat my worst circuit ever is.. :H:
5 Alpine Turbo
Gesloten