[OFFICIAL STATEMENTS] GT5 League 2013/2014

Alles over de RTC GT5 League voor de PS3
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

12-01-2014: Uitkomst onderzoek Race 5 - SPA-FRANCORCHAMPS

Naar aanleiding van een incident in ronde 11, tussen Arco (peije) en Jochem (gtt16vpower), is besloten eerstgenoemde een tijdstraf op te leggen van 30 seconden op de totale racetijd. Arco veroorzaakt volgens de organisatie een incident, waardoor Jochem de baan af gedwongen wordt en een in-game penalty krijgt, waar hij geen schuld aan heeft. Hierdoor kunnen zowel Arco als Roderik passeren en verliest Jochem dus 2 posities.

Doordat Arco voldoende voorsprong heeft op de nummer 3 van de race, heeft het geen gevolgen voor de uitslag en blijft Arco als 2e geklasseerd en behoudt hij zijn 20 punten.

De einduitslag van race 5 komt er hierdoor zo uit te zien:
[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/821x2 ... 7/dvkn.jpg[/img]


19-11-2013: Wijziging reglementen: TCS
Naar aanleiding van een flink aantal klachten en een afhaker hier en daar, is besloten democratisch te besluiten of TCS weer toegestaan moet worden. De poll die daarvoor gehouden is, heeft uitgewezen dat 55% van de ondervraagden graag wil dat TCS weer toegelaten wordt voor de rest van het seizoen. Zoals in een democratie is daarom besloten om per direct TCS weer toe te staan.


17-10-2013: Uitkomst onderzoek Race 1 - SUZUKA CIRCUIT
Klacht 1: Roy Steenland (REALGRAPJAS) vs. Arthur (giuur), ronde 1, Esses
Tutuur rijdt de bocht voor het incident in het gras en mist daardoor snelheid en heeft (waarschijnlijk) minder grip door smerige banden. Roy heeft meer snelheid en door het snelheidsverschil tik Roy Arthur lichtjes van achteren aan, waardoor Arthur het gras op gaat.

The Verdict: Er is geen sprake van opzet. Echter, wellicht was het incident te voorkomen geweest. Gezien de situatie voor het incident en het feit dat er flink wat tumult in bocht 1 was, wordt er geen straf uitgedeeld. Wel wordt er in het vervolg extra opgelet bij dit soort situaties. Gebeurt het vaker, dan zal de welbekende optelsom zorgen voor een eventuele straf in de toekomst.

Klacht 2: Roy Steenland (REALGRAPJAS) vs. Antonie (AvM79), ronde 4, Spoon Curve
Roy tikt Antonie van achteren aan, nadat Antonie Spoon Curve niet optimaal instuurt en flink snelheid verliest. Hierdoor schiet Antonie de grindbak in en verlies hij veel tijd.

The Verdict: Ondanks dat er geen sprake is van opzet, had dit incident voorkomen kunnen worden door harder te remmen. Spoon Curve is een bocht waar nagenoeg niet ingehaald kan worden en dus zal er meer afstand gehouden moeten worden. Zeker gezien het gebrek aan downforce wat je hebt als je iemand op korte afstand volgt. Op het moment van impact heeft Roy vol het gas in, dus zijn we van mening dat er niet voldoende is gedaan om dit incident te voorkomen. Doordat Roy door technische (internet) problemen de race helaas niet heeft kunnen finishen zullen we geen straf uitdelen, maar een waarschuwing is op zijn plaats.

Algemene opmerkingen organisatie
Zoals vaker gebeurd is in het verleden, was er ook dit keer een startcrash waar een aantal mensen kostbare plaatsen en tijd hebben verloren. Na het bekijken van de replay zijn we van mening dat deze startcrash zo goed als zeker voorkomen had kunnen worden, door beter na te denken en niet elk gaatje te pakken als je weet dat er nog 11 man op het kleine stukje circuit rondrijden. Races zijn lang en worden, zoals zo vaak gezegd, niet gewonnen in de eerste bocht! Let hier op en blijf zoveel mogelijk op de lijn die je hebt, afhankelijk van je plaats op de grid, rem op tijd en neem geen onnodige risico's. Vanaf race 2 zullen de starts nauwkeurig bekeken worden en waar nodig sancties opgelegd voor diegene die de fout in gaan.

We willen verder nogmaals benadrukken dat we de clean racing policy hanteren. Vooral het inhalen op plaatsen waar dit in het echt niet kan, wordt nog wel eens anders bekeken in online racing. Vaak is het gevolg een botsing en levert het tijdverlies, een defecte auto en een hoop irritatie op. We zullen er vanaf race 2 extra op toezien dat deze regels door iedereen in acht worden genomen en zullen optreden waar nodig.

17-10-2013: Onderzoek Race 1 - Suzuka Circuit
Naar aanleiding van Race 1 op Suzuka zal een kleinschalig onderzoek gehouden worden naar een aantal incidenten, nl. de startcrash, incidenten in ronde 1 en een incident in Spoon Curve (bocht 13/14) in ronde 4, waarbij een ongeluk wellicht voorkomen had kunnen worden. Nadere informatie volgt.


16-09-2013: Aanmeldingen en PSN namen
01. Droes Junior (R5AlpineTurbo)
02. Roderik (AggieR6)
03. GeniusTheGZA (Gerarh)
04. Jochem de Haas (gtt16vpower)
05. Roy (REALGRAPJAS)
06. Twan (De_Bastaard)
07. Arco (peije)
08. Allepinie (AvM79)
09. Merijn (DeSelder)
10. Tutuur (giuur)
11. Thierry (NL_SToRM)
12. Roy (BMFWinnfield)
______________________________
15-09-2013: Regels m.b.t. downloadable content
De organisatie heeft besloten downloadable content toe te staan tijdens de races. Wanneer een auto binnen de reglementen valt van de race, maar uitsluitend beschikbaar is als downloadble content (betaald, danwel gratis), dan mag deze deelnemen aan de race.

______________________________
15-09-2013: Update huisregels
Zie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 31&t=31111
De Organisatie schreef:Huisregels

Om de races in goede banen te leiden zullen er een aantal regels gelden waaraan iedere deelnemer zich zal moeten houden. Aangezien ook hier de normale fatsoensnormen gelden en we er vanuit gaan dat iedereen zich daar aan weet te houden, zullen we hier geen niet over in detail treden. Wanneer toch blijkt dat er niet op een fatsoenlijke wijze met elkaar omgegaan kan worden, zal dit nader worden besproken.

Toch willen we een aantal zaken onder de aandacht brengen, om het voor elke deelnemer een leuk seizoen te laten zijn.

Clean Racing
Het is de bedoeling dat we een competatief en eerlijk raceseizoen kunnen rijden. Dat wil onder andere zeggen dat we elkaar 'laten leven'. Ook al rijden we op een virtueel circuit in een virtuele auto en zijn de consequenties van ongelukken minimaal, wil dit niet zeggen dat daarom ook makkelijker omgegaan zal worden met zaken die niet op een circuit thuis horen, zoals fikse tikken uitdelen, afsnijden of gewoonweg iemand de baan af beuken.

Om dit te voorkomen hieronder een aantal tips:
- Houdt afstand. Iemand van achter aantikken betekent 9 van de 10 keer een crash, welke op jouw conto zal komen en consequenties kan hebben.
- Haal alleen in waar je dat 'in het echt' ook zou doen.
- Maak jezelf zichtbaar alvorens je een inhaalactie doet.
- Wanneer mogelijk, praat met elkaar via je headset. Geef aan wat je van plan bent. Dit zorgt voor meer raceplezier voor beiden.
- Doe geen 'Do or Die' acties. Zeker niet wanneer je de binnenbocht neemt/hebt.
- Gebruik je verstand.
- Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.

Aangezien onbehoorlijk gedrag de races negatief zal beinvloeden, moet de organisatie de mogelijkheid hebben sancties op te leggen. Elke race zal worden opgeslagen in de vorm van een replay en, wanneer daar aanleiding toe is, zullen de beelden gebruikt worden om te kijken of er onbehoorlijk gedrag is vertoond. Als dit zo is, dan kunnen daar consequenties aan hangen, in de vorm van een tijdstraf, in mindering brengen van punten, het volledig schrappen uit de uitslag van de desbetreffende race of zelfs het schorsing voor de eerst komende race(s).

Regels t.b.v. Qualifying & Race
Het is tijdens het volledige evenement verboden om:

- Onnodig te praten via de headset. Dit leidt onnodig af voor andere spelers.
- In tegengestelde richting te rijden.
- Achteruit te rijden, anders dan terug de baan op rijden na een spin of crash.
- Stil te staan langs of op het circuit. Wanneer je niet rijdt, ga je de pits in. Ook al verlies je hiermee het gewichtsvoordeel van een lege(re) tank.
- Af te snijden, ook waar GT5 het toelaat. Denk bijvoorbeeld aan het op volle snelheid inrijden van de pits door de grindbak.
- Anderen onnodig te hinderen.

LET OP: Houd er rekening mee dat wanneer je de Lounge in gaat om je instellingen te wijzigen, je kwalificatietijd ontnomen wordt. Ook al heb je op dat moment de snelste tijd staan, je zult niet op pole position starten! Je beste tijd, gereden in de laatste sessie die niet onderbroken is door terug te zijn gegaan naar de Lounge, is je kwalificatie-rondetijd.

We gaan er vanuit dat een ieder zich weet te beheersen en bovenstaande niet van toepassing zal zijn tijdens de races. Het is een vriendschappelijke competitie en dat willen we graag zo houden!
______________________________
Meer informatie volgt!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

:up:
Gesloten