GT5 League 2013/2014 - Race 6: GRAND VALLEY SPEEDWAY

Alles over de RTC GT5 League voor de PS3
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gran Turismo 5 League 2013/2014 - Race 6: GRAND VALLEY SPEEDWAY

Terugblik op race 5: SPA-FRANCORCHAMPS
Door: AvM79

Woensdag 8 januari 2014. Ogenschijnlijk een woensdag als ieder ander, ware het niet dat er een race van de beruchte GT5 League op het programma stond, welke afgewerkt ging worden op het Walhalla van de autosportliefhebber: Spa-Franchorchamps. De strikte reglementen zorgden ervoor dat er slechts een drietal modellen door de schifting kwamen; de Alfa Romeo 155, de Vauxhall Calibra en de Mercedes 190E. Alle drie bekende namen uit het roemruchte verleden van de DTM. In de aanloop naar de race bleek dat de gevestigde orde, met namen als Peije, Aggie_R6 en R5AlpineTurbo er als vanouds weer goed bij zaten. Ook Gerarh, gtt16vpower en DeSelder, die regelmatig toch een goede klassering realiseren, stonden met regelmaat hoog in de tijdenlijst. Verrassing was echter de naam van NL_SToRM, die naar eigen zeggen ruim een minuut sneller door de Belgische Ardennen vloog dan ieder ander. De tijd zou het ons leren en zie daar, het was tijd voor qualificatie.

Twintig minuten de tijd om je allersnelste rondje neer te zetten, dat was het gegeven. Iedereen reed zich het licht uit de ogen, ook nieuwkomer ClioWilliams2957 liet zien dat hij niet voor spek en bonen meedeed en zette zijn Taxi op een verdienstelijke 8e plek. Helaas slaagde REALGRAPJAS er niet in om op tijd op het circuit te verschijnen, waardoor het startveld uit 11 deelnemers zou bestaan. Enfin, aan het einde van de qualificatie waren de kaarten geschud en stond Aggie_R6 bovenaan de tijdenlijst, gevolgd door R5AlpineTurbo en Peije. Ook daarachter ontliepen de deelnemers elkaar niet veel. Grootste teleurstelling was toch wel NL_SToRM, die blijkbaar last van tegenwind had en slechts een tiende tijd wist te realiseren. Zou hij zijn auto op race-trim hebben afgesteld?

Om exact 20:20 gingen de lichten op groen. Een scenario wat doet denken aan het voorbije Formule 1 seizoen ontvouwde zich; ondanks de veelbelovende en close-racing voorbereiding, was het R5AlpineTurbo die ruim een uur later als eerste over de finish kwam en zijn vingertje, euh, dildo de lucht in hees. In de eerste bocht nog terug verwezen naar een derde plek door een sublieme move van Peije, herstelde hij zich goed op Kemmel Straight. En toen Aggie_R6 aan het einde van ronde 1 besloot de Calibra te gebruiken als grasmaaier, nam R5AlpineTurbo plek 1 over om deze niet meer af te geven.

De strijd om plekken 2 t/m 7 was een spannende, het was stuivertje wisselen alom. Na heetgebakerde gevechten met Peije en DeSelder waarbij de stukken carbon en rubber in het rond vlogen, leek het Aggie_R6 te worden die er met de 2e plaats vandoor zou gaan. Maar helaas... drie ronden voor het einde besloot zijn Calibra bij het aanremmen van La Source de geest te geven. Alle elektrische systemen vielen uit en hiermee waren de podiumkansen van Aggie_R6 in een klap verkeken. Naar verluid mochten de toeschouwers blij zijn dat ook de boardradio uit was gevallen, want er werd een kleurrijk palet aan Nederlandstalige schuttingwoorden de ether in geslingerd. Aggie_R6 krijgt wel een eervolle vermelding in dit verslag voor zijn rijgedrag, waarbij het opviel dat inhaalacties alleen daar werden gepland waar dat ook kon. En de enkele keer dat het niet helemaal netjes ging, gaf hij de positie direct terug.

Goed, na dit persoonlijk drama leek het voor Peije en DeSelder slechts een formaliteit te zijn om naar respectievelijk plek 2 en 3 te rijden. Hetgeen door Pije ook zonder enig probleem uitgevoerd werd, maar bij DeSelder ging het niet zoals gepland. Nog maar net op weg in de laatste ronde, ging zijn Calibra over op noodloop door een tekort aan benzine. In de eerste instantie werd gedacht aan het (wederom) falen van een Vauxhall, maar toen bleek dat ook de Alfa Romeo van de op dat moment op plek 5 rondrijdende gtt16vpower deze problemen kende, gingen er stemmen op dat er mogelijk sprake was van sabotage. Er wordt door de organisatie met argusogen gekeken naar de deelnemers die door deze ontwikkelingen plaatsen wonnen, wordt vervolgd (of niet).

Gerarh legde hierdoor, al dan niet toevallig, beslag op de laatste podiumplek, wat ook wel verdiend was gezien de mooie inhaalrace die hij vanaf nagenoeg de laatste plek heeft gereden. Ondergetekende kreeg teveel met een vierde plek. Daarachter was het DeSelder, die dankzij zijn snelheid in de eerste 29 ronden nog genoeg speling overhield om de 5e plek te bemachtigen. BMFWinnfield was 'best-of-the-rest' en wist zijn naaste belagers De_Bastaard, ClioWilliams2957 en de onfortuinlijke gtt16vpower af te troeven. Op een roemloze laatste plek eindigde NL_SToRM, waar vooraf zoveel van verwacht werd. Was het de druk van deze verwachtingen die hem teveel werd, of was het een verkeerde afstelling van zijn Merc? Hopelijk zien we hem bij de volgende races wat hoger op de tijdenlijst terug.

Mijn felicitaties gaan uit naar R5AlpineTurbo, die snaarstrak en gracieus als een gazelle de 30 ronden tellende race op zijn heilige geboortegrond afwerkte.

Uitslag race 5: SPA-FRANCORCHAMPS
[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/821x2 ... 7/dvkn.jpg[/img]

KLIK HIER VOOR DE OFFICIAL STATEMENTS

KLIK HIER VOOR DE STANDINGS

Next up: Grand Valley Speedway in Dikke Duitse Sedans!

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/800x4 ... 4/0dqo.jpg[/img]

Race details:

Date: 22 januari 2014
Lobby open: 19:30 uur
Start Practice: 20:00 uur
Start Race: 20:20 uur
Circuit: Grand Valley Speedway
Weather: Dry, daylight

Event Settings
Game Mode: Normal Race
Laps: 25
Start Type: Grid Start
Grid Order: Fastest First
Boost: No
Penalty: Weak (Also Effective During Free Runs)
Automatic Race Start Cycle: 20 Minutes
Race Finish Delay: 180 seconds
Visible Damage: On
Mechanical Damage: Light
Disable Collisions: Off
Slipstream Strength: Weak
Tyre/Fuel Depletion: Normal
Grid Reduction on Wet Track/Track Edges: Real

Regulation Settings
Car Restrictions: BMW M5 '08, Mercedes-Benz E 55 AMG '02, Audi RS6 '02 (Sedan)
Performance Points: Unrestricted
Power: 600
Weight: Min. 2000 kg
Drivetrain: Unrestricted
Tyre Restrictions: : Racing - Soft
Vehicle Tuning: Unrestricted
No Skid Recovery Force: Yes
No Active Steering: Yes
No ASM: Yes
Driving Line Off: No
No TCS: No
No ABS: No

Layout van het circuit:
[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/689x5 ... 9/l60l.png[/img]

KLIK HIER VOOR HET REGLEMENT

Race

Woensdag 22 januari zal vanaf 19:30 een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 6. Je kunt deze race joinen door degene die de race host (dit wordt ruimschoots van tevoren bekend gemaakt) op te zoeken en via zijn Lounge de room binnen te gaan. Omdat de race gehost wordt in de Open Lobby kun je deze hier ook vinden. Filter daarvoor op het circuit waar de race verreden wordt en op 'Race for Real'. Het kan zijn dat je het scherm een aantal keer moet verversen om de race in beeld te krijgen. Het is te allen tijde handiger om via de host te joinen. Zorg daarom dat je iedereen toegevoegd hebt als vriend in PSN. De PSN-namen staan in de lijst hieronder.

BELANGRIJK:
Om te zorgen dat de organisatie, die zelf ook deelneemt aan dit evenement, zich beter kan concentreren op de race, is het van belang dat je jezelf aanmeldt voor elke aparte race! Aanmelden kan alleen als reactie op een mail die een week voorafgaande aan de race wordt verstuurd naar het e-mail adres wat je door hebt gegeven aan de organisatie. Aan de hand van het aantal aanmeldingen zal een limiet ingesteld worden op het aantal mensen wat de room kan joinen. Het is van belang dat iedereen minimaal 10 minuten voor aanvang van de race in de room aanwezig is, zodat alle plaatsen bezet zijn en er geen onwelkome gasten kunnen joinen! Zorg dus dat je uiterlijk om 19:50 aanwezig bent.


Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vaaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot kwalificatie gegeven wordt.

De race zal automatisch starten nadat de kwalificatietijd is verstreken. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt. :)


Wildcards

Op dit moment zijn er 12 mensen die zich officieel hebben aangemeld.

01. Droes Junior (R5AlpineTurbo)
02. Roderik (AggieR6)
03. GeniusTheGZA (Gerarh)
04. Jochem de Haas (gtt16vpower)
05. Roy (REALGRAPJAS)
06. Twan (De_Bastaard)
07. Arco (peije)
08. Allepinie (AvM79)
09. Merijn (DeSelder)
10. Thierry (NL_SToRM)
11. Roy (BMFWinnfield)
12. Danny (ClioWilliams2957)

Wildcard:
01.
02.
03.
04.

In totaal zijn dit 12 mensen, terwijl er 16 plaatsen per race beschikbaar zijn. Er zijn dus in principe 4 wildcards te vergeven voor mensen die ook eens mee willen doen. Meld je hiervoor aan via PM, in dit topic, het aanmeld topic op per mail. (Y) LET OP: Als je je niet aanmeldt, zul je niet worden toegelaten tot de race! Wanneer er wildcards zijn vergeven worden deze vermeld in deze startpost.


Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten. (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Leuk verslag...
Ik dacht dat ik een hybride alfa had.....helaas
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:up:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gesloten