ACT: ICT en (web) Design.

Plaats reactie
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

[ACT] ICT en (web) Design

Ze zeggen wel eens:
Netwerken is het belangrijkste wat er is. En dat klopt, want als je veel connecties hebt, kun je alles leveren.
Aangezien er best veel ICT-ers op het forum actief zijn, heb ik het volgende idee.

Een netwerk team oprichten van IT-ers en designers.
Dat je dingen voor elkaar doet op gebied van (web)design en ict-toepassingen. Dat je in dit topic vooral vragen kwijt kan maar ook dat je hier bijv. mini-opdrachtjes kan plaatsen die door elkaar en voor elkaar gemaakt worden. Of tegen een kleine vergoeding, of dat je vermeld wat je ervoor over hebt of whatever. Een ACT netwerktopic op het gebied van IT en design zeg maar. Goed idee?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ja, goed idee! :)
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Lijkt me een leuk en zeer interessant plan, ookal werk ik niet echt in de ICT, kan ik nou niet zeggen dat ik er geen verstand van heb :)
Don't walk the grass... smoke it
iMAGE
Berichten: 257
Lid geworden op: di 25 mar 2003 14:48
Locatie: Assen

Prima plan,

Ik bied mijn diensten altijd graag aan.
Heb een semi-professioneel webdesign bedrijf met 2 andere knakkers te Groningen.

Ooit MBO technische informatica gedaan, gewerkt als systeembeheerder, technische dienst en netwerkbouwer, toen HBO informatica gedaan en nu doe ik HBO communicatiesystemen. Ik ben dus nog part-time student zeg maar.

Heb verstand van grafisch werk op apple en pc. Vooral adobe photoshop en the Gimp.

Verder van HTML, Javascript, perl, php, xml, css, mysql, flash, IIS en Apache, programma's als frontpage en dreamweaver en natuurlijk uitgebreide kennis van computers en internet.

Lijkt me interessant om (kleine) opdrachten uit te voeren tegen betaling of misschien wederdiensten (als bijvoorbeeld iemand die aan mijn autootje sleutelt).

Groet,

Martijn
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Kijk aan, beter :)
Ikzelf doe ook webdesign en heb algemene IT kennis.
Het lijkt me erg leuk en handig als je straks op den duur precies weet wie wat kan en dat je diegene dan kan benaderen. Tegen vergoeding of wederdienst. :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

is goed. als student technische informatica en aankomend student Hogere Informatica. vindt ik dit een goed plan.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Ik zoek in principe iemand die tegen vergoeding een php/mysql pagina kan maken. Iemand interesse? zoek effe contact met me
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Goed idee!
Ben zelf oprationeel netwerkbeheerder, weet wel het nodige van TCP/IP, routing en switching.
Mijn voornaamste werkzaamheden en kennisgebied zijn firewalls (CheckPoint icm Sun of Nokia). Voor de gene die dat wat zegt, ben vorige week CCSE gecertificeerd :D

dus....
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Zal er ook wel ff bijzetten wat ik weet...

Kennis van Linux, FreeBSD, OpenBSD en de daarbij behorende kernels, en veel van de daarbij horende services, zoals apache, named, sendmail, ftp-servers whatever

Verder ook verstand van TCP/IP en gewoon veel algemene kennis van het hoe en wat met PC's, maar en niet erg into programmeren en scripten.
Don't walk the grass... smoke it
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

@ iMage: zou ik je url eens mogen zien van je webdesign bedrijfje?
Benny_R
Berichten: 361
Lid geworden op: do 16 jan 2003 19:59
Locatie: Sittard

mmm Lijkt me leuk. Als jullie een hogere informatica student nodig hebben (technische richting) hoor ik het wel! :wink: Voornamelijk C++ maaja allus is te maken he :D
Anonymous

Mooi idee, alleen het heeft niets te maken met renault dus helaas moet ik dit topic locken.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

En ik gooi hem voorlopig ff weer open.

Anders kan het Playstation topic wat ik ooit heb aangemaakt ook wel dicht. En daarbij nog een aantal topics.

De mensen die zich aan dit topic storen, slaan hem maar ff over in hun lastest rij.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

snif.... :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Leef jullie uit. On Topic only uiteraard! ;)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Webdesign/programmering
Kan iemand een mail.php bestandje aanmaken misschien? Of dat ie tips heeft? Zal misschien heel eenvoudig zijn, maar ben er nog niet mee bezig geweest. Gewoon dat ze naam, adres etc. en vraag invoeren kunnen en dat die gegevens dan bij een bep. emailadres binnenkomen. Gebruik nu een mail.php bestandje van een hostingbedrijf, maar wil zelf 1 voor het geval ze hem verplaatsen/verwijderen. Thnx.
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Is opzich niet zo ingewikkeld, daarvoor hebben ze de mail() functie in php uitgevonden. Alleen... is dat voor op een server van jouzelf of van een hostingbedrijf? Moet je wel sendmail goed met php geconfigureerd hebben namelijk.
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ik maak gebruik van een bestaand formulier welke ik aanvul. Het mail.php bestand waar ie gebruik van maakt, staat op de server van een host. Ik wil dit dus via mijn eigen server laten lopen, voor de zekerheid.
RS
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 16 aug 2002 14:16
Locatie: Friesland

Ok hier komt mijn lijstje. (niet echt bijzonder maar toch) :)

Basiskennis van Webdesign (dreamweaver Photoshop)
basiskennis van netwerken (routers enz.)
basiskennis van Windows NT
Basiskennis van IP/TCP
basiskennis van Draadloze signaaloverdracht
Uitgebreide kennis van CAI systemen
uitgebreide kennis van elektronica. (Audio)

en uitgebreide kennis van MSN :p
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Rene (Mr. TX) schreef:Ik maak gebruik van een bestaand formulier welke ik aanvul. Het mail.php bestand waar ie gebruik van maakt, staat op de server van een host. Ik wil dit dus via mijn eigen server laten lopen, voor de zekerheid.
Oke, ik heb even het volgende voor je gemaakt, heb het niet getest hoor, en je moet natuurlijk i principe altijd ook een controle uitvoeren van wat men in de veldjes invoert e.d. Kort door de bocht komt het op het volgende neer:

Code: Selecteer alles

<?php
if(!isset($_POST['submit'])
{
?>
<html>
<head><title>Mailformulier</title>
</head>
<body>
<h1>Mailformulier</h1>
<form action="mail.php" method="post">
Naam:<input type="text" name="naam">
Onderwerp:<input type="text" name="onderwerp">
Bericht<br>
<textarea name="bericht"></textarea><br>
<input type="submit" name="submit" value="Verstuur">
</form>
</body>
</html>
<?php
}
else
{
mail("email@adres.com","$onderwerp","$naam stuurde het volgende bericht\n\n$bericht");
}
?>
Succes!!

Marcel

Edit: Kijk hier ook eens: http://www.php.net/manual/nl/ref.mail.php
Laatst gewijzigd door Marcel dLC op do 8 mei 2003 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Marcel, pm :)
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

edit..
Laatst gewijzigd door Marcel dLC op do 8 mei 2003 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

ik ook niet :)
Don't walk the grass... smoke it
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Mijn lijstje
Bedreven in:
CCNA, Alle Windows distro's kan ik dromen, Alle Linux/Unix/AIX Distro's kan ik dromen, HTML, Javascript, perl, php, xml, mysql, postgres, IIS en Apache.
Ik ben alleen lui dus de helft zakt steeds weer weg en moet ik weer opfrissen als ik het nodig heb :p
Momenteel bezig met SAP ;)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Hier nog een IT'er MBO te mondriaan techniek Den Haag.
Laatste jaar en dan door naar het HBO als Duale studie.. Denk ik dan maar.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

dan ik ook maar een lijstje:
mbo mkf-ka dus:
programmeren: pascal, c++, java, html, php, coldfusion
os: linux windows novell
datacommunicatie: cisco ccna
en een hoop andere niet relevate vakken

volgende school jaar hbo informatica den bosch
Jesper16v
Berichten: 2179
Lid geworden op: wo 12 sep 2001 0:00
Locatie: Nijmegen castle
Contacteer:

Wie heeft er hier MCP/MCSA/MCSE?

Ik vind dit topic WEL beter

Altijd makkelijk om te weten als ik ergens nie uitkom
:p

JP
Rick D.
Berichten: 669
Lid geworden op: vr 4 apr 2003 21:48
Locatie: Maarssenbroek

Jesper16v schreef:Wie heeft er hier MCP/MCSA/MCSE?

Ik vind dit topic WEL beter

Altijd makkelijk om te weten als ik ergens nie uitkom
:p

JP
Iig ben ik MCP, heb bijna zowel MCSA als MCSE.

Je kan het altijd proberen een vraag te stellen......een antwoord krijgen is een 2e :D :D
Jesper16v
Berichten: 2179
Lid geworden op: wo 12 sep 2001 0:00
Locatie: Nijmegen castle
Contacteer:

Ik ben MCSA'er


Zal ik dan maar gelijk met de deur in huis vallen!
Wel toevallig dat het topic gister geopend is :)
Ik wilde gister met me kabel een vpn verbinding naar de zaak leggen en dat lukte niet. collegas belde me ook al "Hij doet ut nie!!!"

Dus vanmorgen ik ga kijken bij de betreffende server, is de netwerkNIC die naar et internet gaat gedisabled.???????????????????????????

Dit kan toch alleen maar handmatig of kan een server zo'n NIC ook zelf disablen??? En hoe kan dat dan? hoe kan ik et voorkomen??? Dit heb ik nog nooit gehad.


Jesper
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Misschien domme vraag, maar is de NIC zelf wel gewoon goed?
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Volgens mij schakelt windows em niet zomaar uit, misschien een conflict? Lijkt me ok onwaarschijnlijk anders had sowieso eerder ook niet gewerkt natuurlijk.

Misschien een vervelende collega, of gewoon de schuld geven aan windows, doe ik altijd met van die vage dingen :)
Don't walk the grass... smoke it
Jesper16v
Berichten: 2179
Lid geworden op: wo 12 sep 2001 0:00
Locatie: Nijmegen castle
Contacteer:

NIC is goed, vreemd is ook dat er dus NIKS in de event viewer staat.

Ik denk dus gewoon een vervelende medewerker (een wijsneus :) )

:(
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jesper16v schreef:Ik ben MCSA'er


Zal ik dan maar gelijk met de deur in huis vallen!
Wel toevallig dat het topic gister geopend is :)
Ik wilde gister met me kabel een vpn verbinding naar de zaak leggen en dat lukte niet. collegas belde me ook al "Hij doet ut nie!!!"

Dus vanmorgen ik ga kijken bij de betreffende server, is de netwerkNIC die naar et internet gaat gedisabled.???????????????????????????

Dit kan toch alleen maar handmatig of kan een server zo'n NIC ook zelf disablen??? En hoe kan dat dan? hoe kan ik et voorkomen??? Dit heb ik nog nooit gehad.


Jesper
Ik heb geen idee waar het door komt, maar het komt hier ook met een zekere regelmaat voor. Soms bellen mensen me op dat ze niet meer kunnen inloggen. Na veel zoeken op de verkeerde plaatsen kwam ik er toen achter dat de netwerkkaart gewoon disabled was. Nu kijk is daar als eerste naar en 9 van de 10 keer is dat het geval. Hoe het komt? Geen idee... Wist ik het maar... :(
Jesper16v
Berichten: 2179
Lid geworden op: wo 12 sep 2001 0:00
Locatie: Nijmegen castle
Contacteer:

En dit topic is er voor bedoeld dat er een oplossing voor komt :D

@merijn, staat er bij jouw dan ook niks in event viewer???
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Uhm... Nee, niet dat ik me kan herinneren. Ik zal de volgende keer dat het voorkomt dit meteen checken.
Plaats reactie