ACT: Fotografie

Plaats reactie
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

-Ray- schreef:klopt. hier op het forum is het ook geen probleem, alleen de foto's op MP werden vreselijk korrelig. zonde. maak je mooie foto's met een dure cam en het lijkt wel een Trust van 4 tientjes
Heb je toevallig een linkje? ik heb regelmatig foto's online gezet op marktplaats en natuurlijk is het kwaliteitsverlies enorm maar dat is met alle foto's zo..
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

-Ray- schreef:klopt. hier op het forum is het ook geen probleem, alleen de foto's op MP werden vreselijk korrelig. zonde. maak je mooie foto's met een dure cam en het lijkt wel een Trust van 4 tientjes
Ja dat had ik ook, weinig aan te doen!
VLK Groep
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

AnthonyR schreef:
-Ray- schreef:klopt. hier op het forum is het ook geen probleem, alleen de foto's op MP werden vreselijk korrelig. zonde. maak je mooie foto's met een dure cam en het lijkt wel een Trust van 4 tientjes
Heb je toevallig een linkje? ik heb regelmatig foto's online gezet op marktplaats en natuurlijk is het kwaliteitsverlies enorm maar dat is met alle foto's zo..
nee, die Bentley is al verkocht...
Immer wieder die verdammte Holländer
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Vanmiddag wezen orienteren voor een andere body naast me D50 :)

D90 hadden ze niet los liggen en dus heb ik alleen met de D300 gespeeld. Echt een bizarre machine in vergelijking met materialen en ergonomie vergeleken met me huidige D50 :D Alleen de prijs is wel fors, dus zeker nog iets om goed over na te denken en om de D90 nog te proberen. Ben er zeker nog niet uit :(
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Ok probleem... heb foto's van mijn moeders camera op mijn pc staan. deze zijn veel te groot (4MB) om in grote aantallen per mail te verzenden. Nu wilde ik ze met photo editor te verkleinen, echter deze kan ze niet openen omdat ze te groot zijn. Hoe kan ik dan deze foto's kleiner maken??? :(
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Irfanview
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Inderdaad! Meesterlijk programma, kan niet zonder.

http://www.irfanview.com/
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Goddomme... moet ik dan voor die mooie foto's van mijn ma weer één of ander fotoprogramma gaan downloaden grrrrr. Had gehoopt dat t makkelijker kon. (U) Paint kan dat soort klusjes ook niet klaren toevallig?
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Paint is crap :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Trouwens, om je foto's online te zetten als je een ftp-server hebt:

http://www.rielity.org/files/FTPUploader.zip

Het bijbehorende bestand (wordt ingevuld bij eerste gebruik:

Code: Selecteer alles

[Options]
Server=JOUW FTP SERVER
Port=21
RemoteDir=MAP OP DE SERVER
UrlPrefix=WAAR ZE ONLINE STAAN
User=
Pass=
CtrlVText=%url%
PasvMode=1
SpaceConv=1
mijn map disk/www/rielity.org/files op ftp server staat online op http://www.rielity.org/files

Remotedir is dan /disk/www/rielity.org/files en Urlprefix http://www.rielity.org/files/


Rechtermuisknop op een bestand (of bestanden), kopieren naar -> ftp upload.

Dan ctrl-v post alle links naar de files. Bij ctrl-v teks kun je ook [img]%url[/img] zetten om de hele map foto's in een klik op de site te posten ;)



Superhandig!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Miekje16V schreef:Goddomme... moet ik dan voor die mooie foto's van mijn ma weer één of ander fotoprogramma gaan downloaden grrrrr. Had gehoopt dat t makkelijker kon. (U) Paint kan dat soort klusjes ook niet klaren toevallig?
ZOek op microsoft powertoys om iets geintegreerds te hebben.
http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Ok... dit is allemaal al een beetje abracadabra voor me. :( Ik zal me er nader in verdiepen als ik wat helderder ben dan nu (D) Maar bedankt voor de tips mannen (Y)
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5938
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Miekje16V schreef:Goddomme... moet ik dan voor die mooie foto's van mijn ma weer één of ander fotoprogramma gaan downloaden grrrrr. Had gehoopt dat t makkelijker kon. (U) Paint kan dat soort klusjes ook niet klaren toevallig?
Paint kan dat wel hoor... alhoewel paint dan crap is maar het tooltje kan het wel...

Ik heb zelf een tooltje er voor geschreven om heel simpel een set foto's te selecteren het formaat aan te geven en ze worden geresized.

als je intresse heb hoor ik het wel
.:: TurboPowerr ::.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

D90 besteld :D Woensdag ophalen :)
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

(Y) Goed bezig.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Net opgehaald en even de batterij in de batterijlader gestopt :grin: Bestanden zijn allemaal wel erg groot, met 2gb kom je met RAW+Jpeg niet verder als 100 bestanden :p
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Iemand misschien interesse in mijn Nikon D60 camera?

Ik ben aan het overwegen om het weg te doen.

Nikon D60.
+ 18-55 VR lens
+ 55-200 VR lens
+ 1 polarisatie filter
+ 1 uv filter
+ 2 batterijen
+ boek hoe te fotograferen met de D60

Camera is nu iets meer dan 1,5 jaar oud.

Perfecte camera.

Mocht er iemand interesse hebben, graag even pmmen.
Laatst gewijzigd door Ronnie op za 13 feb 2010 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Net te laat, heb net de 450D gekocht met 18-200 sigma lens
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nou waar blijven de eerste van je portfolio? ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

gehhehehe, zal binnekort eens effe wat gaan doen :p
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

18-200 :( Vanwaar je keuze? Je doet veel bij concerten of zit ik in de verkeerde richting te denken?
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

je zit in de goede richting te denken, en weinig zin om dan steeds de lens te hoeven vervangen. Ik begin net dus voor mij is dit voor nu prima.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

JIj doet ook band/pop fotografie?

Iemand de foto van mijn broertje pas gespot in de Revu? :)
Stond een artikel van Mad Triest.

En Anneke van Giersbergen is ook tof op (reclame reclame) http://www.bartnotermans.com :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Zitten toffe foto's tussen Riel!!

Ik weer graag meer betere foto's van mijn eigen band. Een compact camera is echt te traag in zaaltjes waar het donker is, vandaar mijn keuze voor een dslr.

voorbeeldjes van dezelfde zaal met DSLR:
[img]http://94.100.115.3/611050001-611100000 ... _nK98.jpeg[/img]

en compact:
[img]http://94.100.122.35/814200001-81425000 ... _WjA2.jpeg[/img]

BIj de compact heb je echt bij alle foto's of onscherpte of zo'n wolkenwaas

Meer voorbeeldjes op de Hyves van mijn bandje bij foto's:
http://bringonthebloodshed.hyves.nl/
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Riël schreef:
Miekje16V schreef:Goddomme... moet ik dan voor die mooie foto's van mijn ma weer één of ander fotoprogramma gaan downloaden grrrrr. Had gehoopt dat t makkelijker kon. (U) Paint kan dat soort klusjes ook niet klaren toevallig?
ZOek op microsoft powertoys om iets geintegreerds te hebben.
http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe
Dit is echt super handig idd (Y) Moet je wel Windows XP voor hebben. Geloof dat ze voor Windows 7 nog geen PowerToys hebben uitgebracht. Je kunt 'm wel installeren maar niet gebruiken onder Win 7 (eigen ervaring)
Kom op Google wel een kloon van de Image Resizer PowerToy tegen die wel onder Windows 7 moet werken.

IrfanView vind ik trouwens niks, heb 'm hier op de PC beneden geinstalleerd staan maar het haalt het echt niet bij ACDSee :smile:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

AnthonyR schreef:18-200 :( Vanwaar je keuze? Je doet veel bij concerten of zit ik in de verkeerde richting te denken?
waarom niet?
Immer wieder die verdammte Holländer
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Omdat het niet de beste keuze is voor binnen fotografie. 18-200 is een lens met veel bereik maar daardoor ook veel kwaliteitsverlies/ca en vervorming en hoge f waardes.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

ik begin net dus misschien een domme vraag, maar wat voor lens zou jij me adviseren dan?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

AnthonyR schreef:Omdat het niet de beste keuze is voor binnen fotografie. 18-200 is een lens met veel bereik maar daardoor ook veel kwaliteitsverlies/ca en vervorming en hoge f waardes.
dan ben ik heel benieuwd hoe andere lenzen het doen, binnen en met dezelfde belichting.

ik gebruik ook een 18-200, vind m heerlijk. snel, makkelijk en maakt - voor mij - perfecte foto's. ik moet de eerste fotograaf nog zien die het binnen fotograferen met moeilijk licht (want met voldoende licht is het al snel een stuk makkelijker om een mooi plaatje te maken) makkelijk afgaat. begin dan ook maar eens aan een externe flitser te denken?

en veel kwaliteitsverlies, denk je dat wij dat als amateurs zien? we zijn nog steeds geen prof fotografen....

vervorming, hoe zie je dat?

en dan is ook nog eens het materiaal wat jij gebruikt tov dat van ons een heel andere prijscategorie, vergeet dat niet.

ik ben best benieuwd wat de verschillende body's met verschillende lenzen nou presteren onder gelijke omstandigheden. oftewel, een vergelijkend warenonderzoek. lijkt me best eens leuk :)
Immer wieder die verdammte Holländer
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

we kunnen ze binnenkort wel eens op een rijtje zetten?

heb hier nog een D80 :D (met 18-200 lensje)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

-Ray- schreef:
AnthonyR schreef:Omdat het niet de beste keuze is voor binnen fotografie. 18-200 is een lens met veel bereik maar daardoor ook veel kwaliteitsverlies/ca en vervorming en hoge f waardes.
dan ben ik heel benieuwd hoe andere lenzen het doen, binnen en met dezelfde belichting.

ik gebruik ook een 18-200, vind m heerlijk. snel, makkelijk en maakt - voor mij - perfecte foto's. ik moet de eerste fotograaf nog zien die het binnen fotograferen met moeilijk licht (want met voldoende licht is het al snel een stuk makkelijker om een mooi plaatje te maken) makkelijk afgaat. begin dan ook maar eens aan een externe flitser te denken?

en veel kwaliteitsverlies, denk je dat wij dat als amateurs zien? we zijn nog steeds geen prof fotografen....

vervorming, hoe zie je dat?

en dan is ook nog eens het materiaal wat jij gebruikt tov dat van ons een heel andere prijscategorie, vergeet dat niet.

ik ben best benieuwd wat de verschillende body's met verschillende lenzen nou presteren onder gelijke omstandigheden. oftewel, een vergelijkend warenonderzoek. lijkt me best eens leuk :)
Begrijp me niet verkeerd, maar tot voor kort heb ik lange tijd gefotografeerd met een instapmodel met daarbij een lens die niet veel duurder is als menig instap lens. Me huidige body is voor de wat meer amateur fotograaf. Die dus iets meer eisen stelt. Lens is hetzelfde. Met een Canon 450D of iets gelijkwaardig kunnen nagenoeg dezelfde resultaten behaald worden.

Wat betreft het diafragma verhaal ( f-waardes ) ik heb met heel wat lenzen mogen schieten van goedkoop tot duur en veel wat er tussen zit. F2.8 scheelt zo gigantisch veel ten opzichte van F4.5 en alles wat er boven zit. Ook de scherpte is van deze lenzen vaak beter. En dit zie je als amateur ook. Zo merkte ik veel van me overgang naar een iets betere lens, zowel qua scherpte, kleuren en snelheid. Uiteraard hangt overal een prijs aan en moet het wel realistisch blijven.

Externe flitser is niet altijd nodig bij binnen fotografie, lichtsterke lens met daarbij een hogere iso kan je nog zat leuke plaatjes maken.

Vervorming zal je alleen merken als je er op gaat letten. Vervorming treed vaak op bij de uiterste waarden van de lens. En is vaak te zien aan de horizon / gebouwen.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ik vind Anthony z'n argument tegenover mij wel terecht. Ik wil inderdaad ook goed binnen foto's willen maken, dus zo'n F2.8 lens zou wel wat voor mij kunnen zijn tzt. Ik begin eerst zo en dan zien we wel weer verder. Een redelijke externe flitser zit er ook wel aan te komen hier.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

paulvanrooij schreef:we kunnen ze binnenkort wel eens op een rijtje zetten?

heb hier nog een D80 :D (met 18-200 lensje)
kenne we wel eens doen.

mijn sigma heeft f waardes van 3.5 tot 6.3
Immer wieder die verdammte Holländer
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Wat ik ook nog wil zeggen, het is uiteraard ook een heel verschil of je de foto's een finishing touch geeft met de bewerking.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

@ Anthony:

ik begrijp je zeker niet verkeerd, ik snap dondersgoed dat je met een (duurdere) lichtsterkere lens ook (mooiere) foto's kan maken.

snapte alleen de :( niet
Immer wieder die verdammte Holländer
Plaats reactie