ACT : Formule 1
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Om 11.00 een update, live te volgen:
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... ode_608046
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenla ... ode_608046
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Vd Garde reservecoureur bij Sauber.
Moet je daar nou blij mee zijn?
Moet je daar nou blij mee zijn?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
met VD Garde, of met Sauber? Wat bedoel je?Luco/Alpine-racer schreef:Vd Garde reservecoureur bij Sauber.
Moet je daar nou blij mee zijn?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Beiden
Moet je als reserverijder blij zijn met Sauber, wisselvallend team op het ogenblik en kijk wat er met Frijns gebeurd is.
Denk dat ze hem alleen gekozen hebben om zijn geld.
Moet je als reserverijder blij zijn met Sauber, wisselvallend team op het ogenblik en kijk wat er met Frijns gebeurd is.
Denk dat ze hem alleen gekozen hebben om zijn geld.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Deze topic weer eens omhoog schoppen. Wat zal Max kunnen brengen in 2015? Wat zal het MAXimum resultaat zijn?
In mijn ogen zullen we blij moeten zijn met een top 7 finish.
Max is te zien in Rotterdam met zijn 'nieuwe' wagen. Dit alles mede mogelijk gemaakt door VKV!
In mijn ogen zullen we blij moeten zijn met een top 7 finish.
Max is te zien in Rotterdam met zijn 'nieuwe' wagen. Dit alles mede mogelijk gemaakt door VKV!
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Het zal mij benieuwen. Ik denk dat we niets moeten verwachten... Het is immers zijn eerste seizoen f1. Pas als hij het tweede jaar mag blijven kan het leuk worden..
Maar als hij zich rond plek tien kan vestigen doet hij het erg goed. Dus laten we dat maar hopen.
En misschien dat de f1 meteen weer op rtl5/7 live uitgezonden kan worden...
Maar als hij zich rond plek tien kan vestigen doet hij het erg goed. Dus laten we dat maar hopen.
En misschien dat de f1 meteen weer op rtl5/7 live uitgezonden kan worden...
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Paar puntjes scoren sowieso en helemaal als het regent .
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Wie weet rijd Giedo van de Garde volgend jaar ook weer. Dat zou wel leuk zijn. En dan Christian Albers eigenaar van een team. Eindelijk wat Nedelanders
Nu nog het geluid van de f1's aanpakken, die gekke neuzen en de F1 weer op de Nederlandse tv en we zijn back in busniss
Nu nog het geluid van de f1's aanpakken, die gekke neuzen en de F1 weer op de Nederlandse tv en we zijn back in busniss
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Quote Jan Lammers vorige week in AD sport:
Hij zal moeten wennen dat ie niet meer alles wint, de eerste 2 jaar.
Maar de heren bij Red Bull ( Helmut Marko ) zijn overduidelijk van mening dat dit een zeldzaam talent is.
De races op de Norisring en Nurburgring hebben de doorslag gegeven aldus interview met deze man.
Op de Norisring was hij in wisselende weersomstandigheden 2 seconden sneller dan de rest van het veld.
Afgelopen weekend vanaf plaats 12 op de grid naar P3, de eerste race had hij gewonnen.
En zoals Tom Coronel zei: Hij is wereldkampioen kart, waarom niet ooit in de Formule 1.
Ik zeg, deze jongen gaat ons veel plezier laten beleven.
In autovisie heeft hij ook al eens gestaan ( hij was toen 12 of 14 jaar oud ) hij was toen samen met nog een gassie ( ook een zoon coureur ) gevraagd om de RS modellen van Renault over het circuit te sturen.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ruk__.html
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... tappen.pdf
En moeder Sophie was op de karts ook een snelle rakker, voor degene die dat niet wisten.
[img]http://www.automobilsport.com/uploads/_ ... -CRG-w.jpg[/img]
Hij zal moeten wennen dat ie niet meer alles wint, de eerste 2 jaar.
Maar de heren bij Red Bull ( Helmut Marko ) zijn overduidelijk van mening dat dit een zeldzaam talent is.
De races op de Norisring en Nurburgring hebben de doorslag gegeven aldus interview met deze man.
Op de Norisring was hij in wisselende weersomstandigheden 2 seconden sneller dan de rest van het veld.
Afgelopen weekend vanaf plaats 12 op de grid naar P3, de eerste race had hij gewonnen.
En zoals Tom Coronel zei: Hij is wereldkampioen kart, waarom niet ooit in de Formule 1.
Ik zeg, deze jongen gaat ons veel plezier laten beleven.
In autovisie heeft hij ook al eens gestaan ( hij was toen 12 of 14 jaar oud ) hij was toen samen met nog een gassie ( ook een zoon coureur ) gevraagd om de RS modellen van Renault over het circuit te sturen.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ruk__.html
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... tappen.pdf
En moeder Sophie was op de karts ook een snelle rakker, voor degene die dat niet wisten.
[img]http://www.automobilsport.com/uploads/_ ... -CRG-w.jpg[/img]
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Is me bekend, gevalletje appel valt nooit ver van de boom.antoine schreef:Je vergeet zijn zus nog... 2 weken geleden voor het eerst met de kart gereden en meteen heel snel. Moeder heeft in haar kart tijd oa van Jos en andere (ex) formule 1 rijders gewonnen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Het is mooi dat Max volgend jaar in de F1 komt te rijden. Maar er is meer voor nodig om de F1 weer interessant te maken. Er wordt nu geteerd op de grote naam die de sport heeft overgehouden uit de roemruchte jaren '70 en '80. Maar dit krediet raakt ooit ook op, en dan realiseren die miljoenen kijkers zich dat er veel andere klasses zijn die wel innovatief, vooruitstrevend en spannend zijn. Waar de mannen nog steeds van de muizen gescheiden worden. Waar veiligheid misschien ook hoog in het vaandel staat, maar niet ten koste gaat van de atractiviteit van het racen.
los van het feit dat ik F1 nog altijd kijk en boeiend vind kan ik iedereen het WRX aanraden. Nog nooit zoveel spectakel en inhaal acties gezien in de autosport. En met een goeie regio blokker op je browser kan je de wedstrijden live kijken.
http://www.rallycrossrx.com
http://www.rallycrossrx.com
Niet innovatief? Al bekeken hoe de motoren dit jaar zijn opgebouwd?Allepinie schreef:Het is mooi dat Max volgend jaar in de F1 komt te rijden. Maar er is meer voor nodig om de F1 weer interessant te maken. Er wordt nu geteerd op de grote naam die de sport heeft overgehouden uit de roemruchte jaren '70 en '80. Maar dit krediet raakt ooit ook op, en dan realiseren die miljoenen kijkers zich dat er veel andere klasses zijn die wel innovatief, vooruitstrevend en spannend zijn. Waar de mannen nog steeds van de muizen gescheiden worden. Waar veiligheid misschien ook hoog in het vaandel staat, maar niet ten koste gaat van de atractiviteit van het racen.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Amper 600 pk uit 1,5 liter? dat kun je met de grootste wil van de wereld niet innovatief noemen (kijk even wat ze er zo'n 30 jaar geleden al uit haalden in dezelfde klasse), dan moet je wel naar kunstgrepen grijpen om ergens energie terug te winnen voor die paar honderd pk extra. En ja ik weet het komt door de fuel flow restrictie, die moeten ze gewoon laten vallen.
Dat is natuurlijk onzin, 30 jaar geleden kon en mocht er alles! Er waren geen regels en dus ook geen restricties.
Het kan niet naar je zin zijn en je kunt vinden dat er niet genoeg vermogen is, fuelflow onzin, enz, maar die motoren en alles eromheen is echt wel innovatief!
En als men vindt dat dat niet zo is, welke sport is dan meer en beter bezig met innoveren?
Het kan niet naar je zin zijn en je kunt vinden dat er niet genoeg vermogen is, fuelflow onzin, enz, maar die motoren en alles eromheen is echt wel innovatief!
En als men vindt dat dat niet zo is, welke sport is dan meer en beter bezig met innoveren?
Sorry maar innovatie trekt echt geen kijkers. Daar heb je spektakel voor nodig.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Zullen ze hedendaags, zonder restrictoren, ook niet 1500 pk uit een 1.6! ltr motor kunnen halen? Tuurlijk wel, maar blijft dan alles ook heel?
http://www.renaultsportf1.com/In-detail.html
http://www.renaultsportf1.com/In-detail.html
Dát is een andere discussieGeert schreef:Sorry maar innovatie trekt echt geen kijkers. Daar heb je spektakel voor nodig.
De opmerking was dat de F1 niet meer innovatief zou zijn en dat is het natuurlijk wel. Dat dat geen spektakel oplevert en dus minder kijkers trekt is inderdaad wel weer zo.. maar dat was het punt niet
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is juist het probleem, alle regels en restricties beperken de innovatie. De teams worden gedwongen in een bepaalde richting te innoveren, maar dat beperkt welHaas schreef:Dat is natuurlijk onzin, 30 jaar geleden kon en mocht er alles! Er waren geen regels en dus ook geen restricties.
Het kan niet naar je zin zijn en je kunt vinden dat er niet genoeg vermogen is, fuelflow onzin, enz, maar die motoren en alles eromheen is echt wel innovatief!
En als men vindt dat dat niet zo is, welke sport is dan meer en beter bezig met innoveren?
degelijk de innovatie.
kijk maar eens naar de FW14B, door velen de meest geavanceerde F1 auto ooit genoemd, de huidige auto's komen niet eens in de buurt kwa technische innovatie van deze auto.
En als active suspention van de FW14B weer toegestaan wordt loopt iedereen weer te janken dat het allemaal om de auto gaat ipv de rijder. En je wil niet weten wat er gebeurd als er geen restricties zijn. Dan rijden ze allemaal 600 km/u en heb je elk weekend 3 doden.
Als dat zo is, waarom zit Renault dan nog steeds zo te prullen en heeft Mercedes het dik voor elkaar op motorisch vlak?Maarten-Jan schreef: Dat is juist het probleem, alle regels en restricties beperken de innovatie. De teams worden gedwongen in een bepaalde richting te innoveren, maar dat beperkt wel
degelijk de innovatie.
Natuurlijk is die drang er wel, maar er is geen ruimte in de reglementen en er is al helemaal geen geld voor! Vergeet niet dat het gewoon echt sappelen is voor die mannen op dit moment. Geen testing, beperkte engineering bugetten en minder personeel. FRIC, F-duct, allemaal mooi bedachte systemen, maar uiteindelijk verboden omdat het mazen in de wet zijn. Dat zijn toch prachtige innovaties?!
Natuurlijk is het op het oog allemaal minder ingrijpend en vernieuwend dan 20 jaar geleden, maar vergeet niet dat er vele malen minder ruimte (zowel financieel en reglementair) voor is! En daarbij, er is al zoveel uitgevonden, dat de ruimte om écht wat nieuws neer te zetten ook steeds kleiner wordt.
Natuurlijk is het op het oog allemaal minder ingrijpend en vernieuwend dan 20 jaar geleden, maar vergeet niet dat er vele malen minder ruimte (zowel financieel en reglementair) voor is! En daarbij, er is al zoveel uitgevonden, dat de ruimte om écht wat nieuws neer te zetten ook steeds kleiner wordt.
Zondag staat de eerste race van het jaar op het programma! Zullen er 2 Nederlanders aan de start staan?
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/va ... aglegging/
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/va ... aglegging/
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Mijn inziens niet. Laat max maar zien wat hij waard is.
vd Garde heeft in feite zijn kans al gehad, en moet nu via deze achterdeur alsnog proberen binnen te komen....
ookal zouden ze nu alles nog voor elkaar krijgen hoeveel wedstrijden kan die dan rijden? 1 a 2? Om daarna alsnog gewipt te worden.
vd Garde heeft in feite zijn kans al gehad, en moet nu via deze achterdeur alsnog proberen binnen te komen....
ookal zouden ze nu alles nog voor elkaar krijgen hoeveel wedstrijden kan die dan rijden? 1 a 2? Om daarna alsnog gewipt te worden.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
Geert schreef:En als active suspention van de FW14B weer toegestaan wordt loopt iedereen weer te janken dat het allemaal om de auto gaat ipv de rijder. En je wil niet weten wat er gebeurd als er geen restricties zijn. Dan rijden ze allemaal 600 km/u en heb je elk weekend 3 doden.
is al eens gedaan, in de jaren 60 en 70..hette Can-Am en waren toen sneller dan het toenmalige F1!
Born Grippy
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Als ik het goed begrijp heeft ie gewoon een geldig racecontract voor dit seizoen. Rechter geeft hem niet voor niets gelijk. Als dat zo is, is het een hele slechte beurt van Sauber om te denken dat ze iemand zomaar kunnen wippen voor wat miljoentjes meer.Gerald schreef: vd Garde heeft in feite zijn kans al gehad, en moet nu via deze achterdeur alsnog proberen binnen te komen....
ookal zouden ze nu alles nog voor elkaar krijgen hoeveel wedstrijden kan die dan rijden? 1 a 2? Om daarna alsnog gewipt te worden.
Of Guido gaat rijden weet ik niet, zou ook zomaar kunnen dat heel die renstal failliet gaat als ze 1 van die (meer) betalende coureurs niet kunnen laten rijden.
Deze actie, met als oorzaak de geldproblemen en de te hoge kosten van de Formule 1, bewijzen eens te meer dat er iets rigoureus moet veranderen... De kosten rijzen de pan uit, de toeschouwersaantallen lopen al jaren terug en de grid staat vol paydrivers.
Giedo's carriere is ten einde, misschien die van het Sauber team ook wel. Maar wanneer opent iemand bij de FIA nu eens de ogen en zet Ecclestone buitenspel en gaan ze eens flink reorganiseren?
Giedo's carriere is ten einde, misschien die van het Sauber team ook wel. Maar wanneer opent iemand bij de FIA nu eens de ogen en zet Ecclestone buitenspel en gaan ze eens flink reorganiseren?
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
paydrivers zegt al genoeg idd, ik zou er niet op rekenen dat er voorlopig wat veranderd helaas.
We blijven zitten met te strikte regelgeving waar in vrijwel geen ruimte is voor innovatie (behalve het op zoeken van de mazen van de regels).
Dat de toeschouwers aantallen terug lopen is niet gek, je betaald een hoop geld om naar een optocht van stofzuigers te kijken
Dat is toch niet waar F1 om gaat, spektakel, lawaai, coureurs die alles op alles zetten en daarin heel ver gaan (b.v. ene schumacher die gewoon hill half v/d baan rost...).
Met de huidige regels zit dat spektakel er gewoon niet in, helaas pindakaas.
We blijven zitten met te strikte regelgeving waar in vrijwel geen ruimte is voor innovatie (behalve het op zoeken van de mazen van de regels).
Dat de toeschouwers aantallen terug lopen is niet gek, je betaald een hoop geld om naar een optocht van stofzuigers te kijken
Dat is toch niet waar F1 om gaat, spektakel, lawaai, coureurs die alles op alles zetten en daarin heel ver gaan (b.v. ene schumacher die gewoon hill half v/d baan rost...).
Met de huidige regels zit dat spektakel er gewoon niet in, helaas pindakaas.
Paydrivers zijn er altijd al geweest en zullen er ook altijd blijven... Een coureur die geen sponsors meeneemt is al jaren verleden tijd en zal ook echt niet anders worden! De vraag is, wat is de omschrijving van een paydriver? Is het niveau nou echt zo dramatisch slechter dan 20 jaar geleden? Ik denk het niet, ik zie geen Inoue's, geen Diniz'en, geen Rosset's rijden... Als je geen wereldtitel in je zak hebt zitten, moet je gewoon wat meenemen, klaar. En als de racecoureurs niet genoeg meebrengen, stel je gewoon een stuk of 4 'ontwikkelings'rijders aan, zoals Lotus dat doet. Prima toch, brengen geld in het laadje en we zien er nooit wat van . En vergis je niet, er zijn tegenwoordig veel en veel meer jonge coureurs waar teams uit kunnen kiezen, het aanbod is simpelweg groter. Dan red je het niet met talent alleen, kijk naar een Robin Frijns.
Waar de F1 echt wat mee op gaat schieten is het schrappen van die belachelijke regels, waarbij een coureur een straf krijgt opgelegd na een aanrijding of een motorwissel. Zet dat maar om in geldboetes, daar zijn de teams net zo gevoelig (of misschien wel gevoeliger) voor en beinvloed het racen niet! Bovendien lijkt het meer op endurance-racen dan de F1 met die belachelijke 4-motoren regel. Ik heb altijd geleerd dat de kostprijs van aantallen naar beneden gaat, zolang je er maar veel aantallen op draait! Dus 100 motoren produceren per seizoen of 24 scheelt wat mij betreft gewoon geld ...
Waar de F1 echt wat mee op gaat schieten is het schrappen van die belachelijke regels, waarbij een coureur een straf krijgt opgelegd na een aanrijding of een motorwissel. Zet dat maar om in geldboetes, daar zijn de teams net zo gevoelig (of misschien wel gevoeliger) voor en beinvloed het racen niet! Bovendien lijkt het meer op endurance-racen dan de F1 met die belachelijke 4-motoren regel. Ik heb altijd geleerd dat de kostprijs van aantallen naar beneden gaat, zolang je er maar veel aantallen op draait! Dus 100 motoren produceren per seizoen of 24 scheelt wat mij betreft gewoon geld ...