ACT: Simracing
Spiral, de street legal cars bij iracing of live for speed hebben echt 720 of 900 graden uitslag. 900 is de max, Maar veel stuurtjes gaan maar 360. En dat is echt weinig voor realisme. En precisie!
Gt heeft wel plastic pedalen maar ik heb nergens last van.
Als je serieus aan het rijden bent rag je juist niet!
Als je serieus aan het rijden bent rag je juist niet!
Echt, Arthur, ook de G25 krijgt ze soms goed op zijn dak. Als je voelt dat je achter weg schuift met de Star Mazda bijvoorbeeld, moet je héél snel zijn om te corrigeren. Je geeft dan een beste ruk aan het stuur, tegen de FFB in. Na een race heb ik verzuurde armen en pijnlijke polsen. Dat stuur fokt er behoorlijk aan.
En die pedalen meot je op kunnen schoppen. De rempedaal van de g25 krijg je met de hand moeilijk ingedrukt. Dat is erg belangrijk met nauwkeurig remmen. Een plastic pedaal zou op de g25 in no-time afbreken.
Enige nadeeltje is dat de rem en gaspedaal wat ver zitten zodat heel-and-toe voor mij niet mogelijk is met mijn kleine voetjes. Ik rem overigens met mijn linkervoet.
En die pedalen meot je op kunnen schoppen. De rempedaal van de g25 krijg je met de hand moeilijk ingedrukt. Dat is erg belangrijk met nauwkeurig remmen. Een plastic pedaal zou op de g25 in no-time afbreken.
Enige nadeeltje is dat de rem en gaspedaal wat ver zitten zodat heel-and-toe voor mij niet mogelijk is met mijn kleine voetjes. Ik rem overigens met mijn linkervoet.
ik doe remmen wel met rechts juist voor het gevoel.
okey, nadeel van de gt is dan dat die amper kracht tegen geeft op de pedalen. stuur krijgt idd wel veel te verduren en vind eigenlijk de ffb wel te sterk vergeleken met real time.
okey in een dikke circuitbak snap ik het maar met een straat auto stuurt het net zo zwaar.....
reden dat ik de gt heb gekocht is de prijs maar ook omdat ik las dat bij g25 de voetpedalen vaak stuk gaan. dit zal dus de reden zijn(tegenkracht)
overigens vind ik zelf schakelen in een spel ruk omdat je niks voelt mbt trekkracht afremmen op motor etc. dus speel gewoon altijd lekker op automaat
okey, nadeel van de gt is dan dat die amper kracht tegen geeft op de pedalen. stuur krijgt idd wel veel te verduren en vind eigenlijk de ffb wel te sterk vergeleken met real time.
okey in een dikke circuitbak snap ik het maar met een straat auto stuurt het net zo zwaar.....
reden dat ik de gt heb gekocht is de prijs maar ook omdat ik las dat bij g25 de voetpedalen vaak stuk gaan. dit zal dus de reden zijn(tegenkracht)
overigens vind ik zelf schakelen in een spel ruk omdat je niks voelt mbt trekkracht afremmen op motor etc. dus speel gewoon altijd lekker op automaat
Dat kan allemaal wel zijn, maar het zorgt er 100% zeker voor dat je sneller bent, als je zelf schakelt. Het schakelmoment is echt heel belangrijk en kan echt 10den van seconden schelen! Vooral bij het aanremmen van bochten en het uitaccellereren ervan. Daar kan geen automaat tegenop.
Ik ga maar eens een G27 bestellen... Kan het niet laten! Als niemand me een kerstcadeau geeft, moet ik het zelf maar doen.
Ik ga maar eens een G27 bestellen... Kan het niet laten! Als niemand me een kerstcadeau geeft, moet ik het zelf maar doen.
heb je wel een punt merijn. echter compenseer ik dat wel met me stuurkunsten
toevallig zaterdag op verjaardag van een maat van me een jongen leren kennen die op zandvoort werkt.
geeft rijcursussen voor rijkelui in aston's lambo's etc. hele grote verhalen maar die werden wel wat minder toen we ff een rondje gingen rijden met gt5
i know, heeft niks met echt racen te maken maar de verhalen die hij had gingen over hoe goed hij was met gt5
toevallig zaterdag op verjaardag van een maat van me een jongen leren kennen die op zandvoort werkt.
geeft rijcursussen voor rijkelui in aston's lambo's etc. hele grote verhalen maar die werden wel wat minder toen we ff een rondje gingen rijden met gt5
i know, heeft niks met echt racen te maken maar de verhalen die hij had gingen over hoe goed hij was met gt5
Nou met automatisch schakelen blijf je echt nergens Sorry maar dat is toch echt amateur racen? Dacht dat je minimaal zelf schakelt, dat is zo belangrijk.
Met iRacing moet je bij bepaalde auto's ook op het juiste moment gas lossen en koppelen, dan schakelen (anders haakt de bak) zeker in die formuleautotjes komt dat echt bij het realisme. Misschakelen gebeurt dan ook nogal es en kost je meteen 2 tienden of meer als je net voor het lange rechte misschakelt.
Nee, als je dan automaat rijdt, plankt en stuurt dan is het vergelijk met écht simracen héééél ver te zoeken
Overigens heb ik nog nooit iets gelezen of gemerkt van kapotte pedalen. Hoogstens dat er eens met een busje lucht langs die pedalen gespoten moet worden om stof eruit te halen.
Met iRacing moet je bij bepaalde auto's ook op het juiste moment gas lossen en koppelen, dan schakelen (anders haakt de bak) zeker in die formuleautotjes komt dat echt bij het realisme. Misschakelen gebeurt dan ook nogal es en kost je meteen 2 tienden of meer als je net voor het lange rechte misschakelt.
Nee, als je dan automaat rijdt, plankt en stuurt dan is het vergelijk met écht simracen héééél ver te zoeken
Overigens heb ik nog nooit iets gelezen of gemerkt van kapotte pedalen. Hoogstens dat er eens met een busje lucht langs die pedalen gespoten moet worden om stof eruit te halen.
Kijk toch ook eens voor een G25? De G27 biedt niet echt veel meer... je hebt zelfs niet de mogelijkheid om op- of omlaag te schakelen met het pookje. Bij sommige formuleauto's hoort dat vind ik.Merijn schreef:Dat kan allemaal wel zijn, maar het zorgt er 100% zeker voor dat je sneller bent, als je zelf schakelt. Het schakelmoment is echt heel belangrijk en kan echt 10den van seconden schelen! Vooral bij het aanremmen van bochten en het uitaccellereren ervan. Daar kan geen automaat tegenop.
Ik ga maar eens een G27 bestellen... Kan het niet laten! Als niemand me een kerstcadeau geeft, moet ik het zelf maar doen.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
het gaat hier over simracen en dan speel je auto-shift???
hmmm....
Merijn, ga je volgens mij geen spijt van krijgen als je veel speelt.
En raggen.... misschien met circuit racen niet eens zo heel veel, Maar met rally zit je toch echt wel te beuken met zo'n stuur hoor. Helemaal als je vol tegen de force feedback in 'opposite lock' geeft.
Riel: 900 graden, dan pak je dus ook over, toch? wanneer doe je dat nou tijdens het racen op een circuit? ik nog nooit iig.
hmmm....
Merijn, ga je volgens mij geen spijt van krijgen als je veel speelt.
En raggen.... misschien met circuit racen niet eens zo heel veel, Maar met rally zit je toch echt wel te beuken met zo'n stuur hoor. Helemaal als je vol tegen de force feedback in 'opposite lock' geeft.
Riel: 900 graden, dan pak je dus ook over, toch? wanneer doe je dat nou tijdens het racen op een circuit? ik nog nooit iig.
Niet gauw inderdaad, maar denk eens aan de nauwkeurigheid. Ik kan veel preciezer sturen. Dat scheelt het dubbele tov andere stuurtjes. En je stuur beweegt altijd evenveel als je stuur op het beeldscherm, dus het stuur in de sim. dat is ook niet altijd mogelijk met een stuur met minder omwentelingen.
toch is de uitslag dan toch anders, minder realistisch dus..
en voor de goede orde, ik lul hier mee omdat het over stuurtjes gaat en ik met een ander type ervaring heb dan hier al uitgelegd worden.
simracing heb ik niks mee te maken, speel gt5
gt5 gaat overigens niet zo ver denk ik..... heb af en toe het idee dat het zelfs iets meer arcade is geworden....met gt4 was het echt werken om een zetje opzij met de kont te corrigeren, dit is bij gt5 veel makkelijker....
toch lijkt het me super om snel eens een nbr cup op de zetten met clio's megane's etc
lijkt me leuk om lekker tegen rtc'ers te battleen
en voor de goede orde, ik lul hier mee omdat het over stuurtjes gaat en ik met een ander type ervaring heb dan hier al uitgelegd worden.
simracing heb ik niks mee te maken, speel gt5
gt5 gaat overigens niet zo ver denk ik..... heb af en toe het idee dat het zelfs iets meer arcade is geworden....met gt4 was het echt werken om een zetje opzij met de kont te corrigeren, dit is bij gt5 veel makkelijker....
toch lijkt het me super om snel eens een nbr cup op de zetten met clio's megane's etc
lijkt me leuk om lekker tegen rtc'ers te battleen
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
als er in beeld staat "wrong way", dan moet je keren, en dan heb je de volle uitslag doorgaans wel nodigspir@l schreef:het gaat hier over simracen en dan speel je auto-shift???
hmmm....
Merijn, ga je volgens mij geen spijt van krijgen als je veel speelt.
En raggen.... misschien met circuit racen niet eens zo heel veel, Maar met rally zit je toch echt wel te beuken met zo'n stuur hoor. Helemaal als je vol tegen de force feedback in 'opposite lock' geeft.
Riel: 900 graden, dan pak je dus ook over, toch? wanneer doe je dat nou tijdens het racen op een circuit? ik nog nooit iig.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Begin allereerst eens met het uitzetten van traction control en ABS, Tuur... En alle andere hulpmiddelen. Dan nog valt het wel mee met het uitbreken, maar het is wel realistischer. En je bent VEEL sneller zonder die hulpmiddelen.
??tutuur schreef:toch is de uitslag dan toch anders, minder realistisch dus..
Ik weet niet zo goed wat je wil beweren eigenlijk?
die staan vanaf gt1 al uit merijn dat vind ik toch wel zo pussy!!!Merijn schreef:Begin allereerst eens met het uitzetten van traction control en ABS, Tuur... En alle andere hulpmiddelen. Dan nog valt het wel mee met het uitbreken, maar het is wel realistischer. En je bent VEEL sneller zonder die hulpmiddelen.
vind het juist mooi om met rwd met het vermogen te kunnen spelen, kan in veel bochten zelfs je redding zijn!
riel: dat sloeg nog op spiral z'n post, je had gepost tijdens dat ik aan het typen was
Oow
Nice Merijn
Nice Merijn
heb je gelijk in merijn! geluid hard en goed luisteren werkt bij mij goed speel nu overigens gewoon met controller, geen ruimte om een playseat in me huis te zetten
Heb ik ook niet, daarom heb ik de Wheelstand Pro ( http://www.wheelstandpro.com ) gekocht.
dat is wel een mooi ding! bedankt voor de tip
kost wat maar dan heb je wel wat!
kost wat maar dan heb je wel wat!
als jullie dat geld nou eens in een echte auto gooien.
dan komt er nog is wat van
dan komt er nog is wat van
Ja maar heeft ie abs-rumble in rempedaal?
ABS voel je trouwens heel goed in de G25
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Kennis van mij heeft afgelopen weekend deze besteld : http://www.fanatec.de/html/index.php?id=230&lang=
Zelf heb ik de G25, ook heel erg tevreden over. Heb nu eigenlijk even niet de ruimte in de woonkamer voor mijn Playseat, maar denk dat ik zo de boel eens ga omgooien en toch de Playseat weer in elkaar zet
Erg nice, dat stuurtje! Die pedalen die daarbij zitten zijn wel tof. Ik bouw denk ik mijn G25 rempedaal om naar load-cell. Dan heb je niet alleen bij 'afgelegde indrukking' van het rempedaal een uitslag, maar daarna ook bij de kracht die je uitoefent.
http://www.apelectrix.com/index.html
http://www.apelectrix.com/index.html
Hey simracer, wat speel jij dan? Geen iRacing? Nu goedkoop proberen en als je je via mij aanmeldt krijg ik weer extra $$
Trouwens ik heb eens in zo'n motion simulator gezeten en het is niet veel soeps. Je kunt alleen de laterale of de zijwaartse g-krachten simuleren, bovendien voel je de transitie veel harder dan het eigenlijke g-waarden (de acceleratie van dat ding gaat hard van links naar rechts, terwijl dát gevoel net weg moet). Dus erg onlogisch.
Zelfs Mercedes' simulatoren bij hun ontwikkelingsafdeling kunnen ofwel optrekken of afremmen simuleren, ofwel bochtenwerk.
Trouwens ik heb eens in zo'n motion simulator gezeten en het is niet veel soeps. Je kunt alleen de laterale of de zijwaartse g-krachten simuleren, bovendien voel je de transitie veel harder dan het eigenlijke g-waarden (de acceleratie van dat ding gaat hard van links naar rechts, terwijl dát gevoel net weg moet). Dus erg onlogisch.
Zelfs Mercedes' simulatoren bij hun ontwikkelingsafdeling kunnen ofwel optrekken of afremmen simuleren, ofwel bochtenwerk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kanonne, dat spul van Fanatec is wel erg mooi hoor ...
(toch maar op zoek naar een huisje met een 3de slaapkamer of een woonkamer die iets groter is ... )
(toch maar op zoek naar een huisje met een 3de slaapkamer of een woonkamer die iets groter is ... )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jep, die pedalen zijn erg goed/de beste op consumentenmarkt.
In die prijsklasse is het een goede concurrent voor de G25/27, al heeft laatstgenoemde op veel fora toch de voorkeur door zijn robuustheid.
In die prijsklasse is het een goede concurrent voor de G25/27, al heeft laatstgenoemde op veel fora toch de voorkeur door zijn robuustheid.
als ik net meldt dat ik F1 2010 voor de PC heb aangeschaft.... wordt ik dan met de nek aangekeken?