ACT: F.A.Q. ICE

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Is de installatie die in men clio lag. 2 subs van 400watt rms/900 watt piek/ compo set die daarbij hoort vermogen weet ik niet meer :shame: en de versterker die het goed aankan :grin:
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Is infinity nog steeds zo'n goed merk als vroeger?

Is voor al SQ toch?

en dat met namene de INFINITY REFERENCE 475A
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

:up:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:Is infinity nog steeds zo'n goed merk als vroeger?

Is vooral SQ toch?

en dat met namene de INFINITY REFERENCE 475A
Infinity is niet meer zo groot al vroeger maar nog steeds een goed merk, het zit zeg maar beetje richting de subtop.

Zelf draai ik al jaren met een infinity RA6006 6 kanaals amp (een voorganger van het model wat je noemt), waar SQ wedstrijden mee gewonnen zijn in het verleden (deze amps waren wel licht aangepast zoals voeding en condensatoren)

Opzich is een infinity amp een prima ding voor de prijs, alleen als je de versterker vol gaat bruggen dan zakt de dempings factor en de signaal/ruis verhouding aardig in heb ik gemerkt, maar verder prima dingen.
Die van mij heeft al heel wat speel uren achter de rug de afgelopen 6 jaar en altijd in maximaal gebruggede modus (van 6 naar 3 kanalen ) en hij werkt nog steeds als een zonnetje ondanks dat ik het beestje regelmatig ernstig (te) hard heb laten werken :bang:

Kortom ze zijn aardig hufter proof en voor het geld klinken ze zeker mooi (Y)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ik ben hem van plan om te bruggen voor m'n sub inderdaad, Ik zit te twijfelen tussen deze infinity of dat ik de versterker van me broer over neem, deze heeft hij een aantal jaar geleden gekocht, en nooit wat mee gedaan. Dit is een Ground Zero 6 kanaler.. type nummer weet ik niet zo uit me hoofd, maar deze heeft destijds €540 gekost, dus zal opzich wel een aardig versterkertje zijn :p
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:ik ben hem van plan om te bruggen voor m'n sub inderdaad, Ik zit te twijfelen tussen deze infinity of dat ik de versterker van me broer over neem, deze heeft hij een aantal jaar geleden gekocht, en nooit wat mee gedaan. Dit is een Ground Zero 6 kanaler.. type nummer weet ik niet zo uit me hoofd, maar deze heeft destijds €540 gekost, dus zal opzich wel een aardig versterkertje zijn :p
Voor mij zou de keuze snel gemaakt, de ground zero zou hem dan worden hoor 8)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ja zo denk ik ook al, helemaal voor de prijs van €250/300 :D
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

zo'n RA6006 heb ik ook in mn Clio gehad destijds
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

weet iemand hoe 'diep' het gat is, in een deur van een Clio II?
Maw, hoe diep mag een speakers zijn? de simpele setjes zitten rond de 50mm, neem aan dat dat plug en play past?

(heb ff geen zin en tijd de mijne te demonteren...)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Een vraagje aan de audiokenners.

Stel: Ik wil mijn hoedenplank niet verzagen, maar lekker origineel laten en daarom plaats ik in mijn clio 1 alleen maar vier 10 cm speakers. Alles op de originele plaatsen, dus voorin in het dashboard en achterin naast de hoedenplank.
Ik stel geen hoge eisen aan geluid in mijn auto, maar mag ik nog wat verwachten van de kwaliteit van het geluid door bijvoorbeeld goede en wat duurdere 10cm speakers te kopen, of blijft het geluid ruk vergeleken bij een stel 16 cm speakers in de hoedenplank?

Voor wat het waard is: de 10cm speakers staan ook in verbinding met de kofferbak om zo een klankkast te creëren.

Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar wellicht levert dit nieuwe informatie op :beer:
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

PatrickG schreef:Een vraagje aan de audiokenners.

Stel: Ik wil mijn hoedenplank niet verzagen, maar lekker origineel laten en daarom plaats ik in mijn clio 1 alleen maar vier 10 cm speakers. Alles op de originele plaatsen, dus voorin in het dashboard en achterin naast de hoedenplank.
Ik stel geen hoge eisen aan geluid in mijn auto, maar mag ik nog wat verwachten van de kwaliteit van het geluid door bijvoorbeeld goede en wat duurdere 10cm speakers te kopen, of blijft het geluid ruk vergeleken bij een stel 16 cm speakers in de hoedenplank?

Voor wat het waard is: de 10cm speakers staan ook in verbinding met de kofferbak om zo een klankkast te creëren.

Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar wellicht levert dit nieuwe informatie op :beer:
Een 10 cm speaker zal nooit zo lekker klinken als een 16 cm speaker, je mist gewoon oppervlakte (size does matter :P)
Maar waarom dan geen custom hoedenplank zagen en maken van 22mm MDF en die netjes bekleden, hoef je ook niet je originele hoedenplank te verzagen en te verstevigen tegen doorhangen.

Zo zag het er in mijn (ex) megane er uit:

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... ald019.jpg[/img]

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... TO0008.jpg[/img]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ik heb hier nog wel een MDF hoedenplank liggen voor een clio. :wink: PM maar als je intresse hebt.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Roald schreef:
PatrickG schreef:Een vraagje aan de audiokenners.

............
Een 10 cm speaker zal nooit zo lekker klinken als een 16 cm speaker, je mist gewoon oppervlakte (size does matter :P)
Maar waarom dan geen custom hoedenplank zagen en maken van 22mm MDF en die netjes bekleden, hoef je ook niet je originele hoedenplank te verzagen en te verstevigen tegen doorhangen.

Zo zag het er in mijn (ex) megane er uit:

http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... ald019.jpg

http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... TO0008.jpg
Het is meer dat ik een originele hoedenplank zonder speakers heel mooi en fris eruit vind zien. Een MDF hoedenplank is niet mijn ding, ook al kan het soms heel netjes zijn afgewerkt. Ik heb ze ook wel eens voor vrienden gemaakt.
Dat ik erop achteruit ga qua geluid dat weet ik, maar is dit te compenseren voor goede 10cm speakers te kopen?

Wel bedankt voor je antwoord :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

er zijn ook oem-look planken van hout die echt als 2 druppels op oem lijken. Robert had er destijds een volgens mij. Ben alleen bang dat dat spul niet meer leverbaar is voor een clio1
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Tom schreef:er zijn ook oem-look planken van hout die echt als 2 druppels op oem lijken. Robert had er destijds een volgens mij. Ben alleen bang dat dat spul niet meer leverbaar is voor een clio1
Dat zou ook een optie zijn... Nog maar even oriënteren dan.
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

zet een goede versterker op de speakers kenje een beetje meer varieeren van klanken en tonen en het gaat harder als normaal;)dus je ken erwel je auto mee vullen kwa geluid
Dutchie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 7 jul 2009 16:46
Contacteer:

Bump:

Kan ik hier ook een vraag stellen in de trant van "Ik heb een Mégane Coupé uit 2000 en wil betere speakers en eventueel een subje voor € 150,-." ?

:P .
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

zou toch iets meer budget uittrekken voor zoiets.

Voor € 150 heb je wel iets maar of je daar blij van word..
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

2 yoko speakers een youkilin subwoofer en een sunny radio bijvoorbeeld

m'n opa en oma waren er blij mee :lol:
Trust me. I know what I'm doing.
Dutchie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 7 jul 2009 16:46
Contacteer:

Dat wordt hem dus niet? Ik had in mijn Clio I toch wel 2 JBL speakertjes en een Pioneer radiootje voor dat geld. ;)

Kunnen jullie aanwijzen in welke hoek ik wel moet zoeken dan?
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

zou voor een goeie compo-set gaan in de voorportieren, bv hertz esk -165

misschien is dit wel voldoende, zo niet klein subje + versterkertje achterin gooien.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Dutchie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 7 jul 2009 16:46
Contacteer:

Is 16,5 cm niet te groot? Ik moet nog kijken hoe groot de huidige speakers zijn, maar ik hoop niet te moeten hakken of boren. En die kleine tweetertjes gaan bovenin het dashboard neem ik aan? En dat extra kastje is een versterkertje? (Je hoort het al, ik heb er geen zak verstand van. Daarom neem ik liever info aan van mensen die er wel verstand van (lijken te) hebben. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een compo-set zal een losse tweeter hebben en het kastje dat erbij zit is een filter (een set met "tweeter" ineen wordt een coax-set genoemd). 16,5cm is een mooie deurmaat, totaal niet te groot.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dutchie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 7 jul 2009 16:46
Contacteer:

Ik zit net te meten, standaard zit er 13cm in, zonder ruimte voor meer. Ik was niet echt van plan mijn deurpaneel te gaan slopen, dus dan zou deze het moeten worden: http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=127
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Je hoeft het gat maar een klein stukje groter te maken in je deur en een 16,5cm set klinkt toch net dat stukje lekkerder.
Mocht je toch voor de 13cm variant gaan, zou ik je deze set aanraden als je toch al in die prijsklasse zit.
Dutchie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 7 jul 2009 16:46
Contacteer:

Ik rij morgen even langs deze zaak: http://www.multicaraudio.com/index.php?id=56 . Een collega van me zei dat ik beter een versterker + sub achterin kan gooien voor dat geld, en dat ik het met de standaard speakers red. Ik hoop in die zaak wat dingen te horen morgen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een subje is natuurlijk leuk maar die standaard speakers zijn meestal niet echt je van het..........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dutchie schreef:Ik zit net te meten, standaard zit er 13cm in, zonder ruimte voor meer. Ik was niet echt van plan mijn deurpaneel te gaan slopen, dus dan zou deze het moeten worden: http://www.rondevries.nl/index.php?page ... bgroep=127
??? In mijn coupe kon ik deurspeakers kwijt van Hertz (composetje) met de maat 16,5 cm ... de ESK-165.

[img]http://img714.imageshack.us/img714/3714 ... a92019.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dutchie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 7 jul 2009 16:46
Contacteer:

Dat is zonder sloopwerk? Dan heb ik verkeerd gekeken denk ik, ik keek alleen naar het 'diepere' gat waar de standaard speakers in liggen (onwetend he, dan krijg je dat).
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yeps. Zonder "sloopwerk". Tis al wat jaartjes geleden, maar ik dacht dat ik alleen iets plastic binnenin (de cup zegmaar) weg hoefde te zagen ivm passing van de speakermagneten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tibikazi
Berichten: 56
Lid geworden op: do 19 feb 2009 19:31
Locatie: Holland
Contacteer:

Ik zit met een probleempje dit luidt als volgt.

Ik heb een kenwood radio in mijn r19 zitten sinds een tijdje wil die niet meer muziek afspelen. Er zit wel stroom op want het rode lampje knipperd en hij kan cd`s innemen en uitspugen.

Wat kan het probleem zijn ?

Mvg Tibi
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Lekker duidelijke omschrijving ook... (S)

Ik neem aan dat hij niet meer aan gaat? Kijk even beide zekeringen in de auto na, vermoedelijk is dan de geschakelde spanning weg.
Tibikazi
Berichten: 56
Lid geworden op: do 19 feb 2009 19:31
Locatie: Holland
Contacteer:

Hij gaat inderdaad niet meer aan alleen als je de cd eruit haalt geeft hij even een teken van leven. Ik neem aan dat hij geen cd`s uit kan spugen als de zekeringen kapot zijn.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Robke schreef:Lekker duidelijke omschrijving ook... (S)

Ik neem aan dat hij niet meer aan gaat? Kijk even beide zekeringen in de auto na, vermoedelijk is dan de geschakelde spanning weg.
Daar lijkt het inderdaad sprekend op, je kan even testen door de geschakelde plus aan de plus continu te binden van de radio.
Anything worth doing is worth doing right!.
Tibikazi
Berichten: 56
Lid geworden op: do 19 feb 2009 19:31
Locatie: Holland
Contacteer:

Bedankt voor de reacties.

Het was inderdaad de zekering heb er zelfs 2 gevonden die stuk waren.
Het radio figuurtje met hoofdje en de aansteker beide vervangen en ze werken weer :D

Wat voelt dat toch goed als iets lukt !
Plaats reactie