Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Erix
Berichten: 365
Lid geworden op: di 25 sep 2001 0:00
Locatie: NL
Contacteer:

Heb vandaag dees radio?cd-speler goedkoop op de kop kunnen tikken maar kan em nie aansluiten omdat vorige eigenaar alle stekkers van de draadjes heeft afgeknipt.
Kan iemand mij een tekeningetje mailen ofzow?
e.leijten@web4friends.com

Alvast bedankt...
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Das idd de snelste manier om een radio uit een auto te krijgen :wink:
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Weet je zeker dat het de "eigenaar" was die dat gedaan heeft?! :wink:
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Heel goedkoop zeker en van een beetje onverzorde man :smile:
Alex A-man
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 23 sep 2001 0:00
Locatie: Nederland

Das heel fijn!!! Moet je maar een nieuwe kopen. Je zou hem natuurlijk ook in kunnen laten bouwen. Heb ik ook is laten doen. Ze meten dan alles door, dus ze komen er altijd wel achter wat wat is. Kost niet zo veel denk zo'n fl. 75,- als het tegen zit.
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

leuke eigenaar zeg

haha

rood is +
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Rij anders even langs een inbouwstation en vraag of ze nog een oud boekje hebben liggen waar het in staat of dat ze uit het hoofd weten
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

ZYX Kun je mijn de kleuren van de draden geven? Kan ik je waarschijnlijk wel vertellen waar ze voor zijn!!

Bas.
Erix
Berichten: 365
Lid geworden op: di 25 sep 2001 0:00
Locatie: NL
Contacteer:

Eej Bas,

Het gaat niet zozeer over de draden. Er heeft ooit een stekker aan de autokant gezeten die in de radio gestoken moet worden en deze stekker is weg. De radio heeft aan de achterkant dus een stekkerbus zitten waarvan ik de eigenschappen van de inzittende pinnen niet weet.

iig bedankt voor aanbod...

greetz Eric
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

He ZYX,

Met een spannings-zoeker en een batterijtje kom je al heel ver, want meten is weten!!!
Constante plus, geschakelde plus en massa(-) is wel duidelijk d8 ik. Speakerdraden allemaal een stukje strippen en het batt. pakken. Pak 1 draadje en let die op de min van de batt. Ga met de andere draden 1 voor 1 tegen het batt. aan (+). Als je geluid uit 1 van de speakers hoort, zijn dat de 2 draden voor die speaker. Zo ga je de rest ook bijlangs. Ga wel even bij de automat.zaak langs, en haal daar de ISO-stekkers die je nodig hebt (zwart voor voeding en bruin voor de speakers, met losse draden eraan) en ga niet zo snugger als de vorrige eigenaar te werk.

De draden aan de radio-kant verschillen per radio, maar zijn meestal als volgt:

Voedingsstekker;
Zwart of bruin massa (-)
Geel constante plus
Rood geschakelde plus (contact)
Blauw/wit remote (aan/uit versterker of el. ant.)
Oranje/wit illumination (dimmer)

Indien de zwart en bruin beide aanwezig zijn, altijd de zwarte pakken voor de massa.


Als je nog moet inbouwen, succes.

Gr. Bas.
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

Ik nog even,

Speaker stekker:

Paars en groen, alle 4 voor de voorspeakers.
Wit en grijs voor de achterspeakers.


Gr. Bas.
Anonymous

gewoon een nieuw stekkertje bestellen van Clarion.... ( 30,- piek ofzo ) en je bent klaar...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Kijk eens bij halfords ofzo, daar kun je zo een stekertje kopen met draadjes. Die verbind je door naar je auto draadjes. Je moet aleen weten wat je speakers zijn (en welke de plus en de min is van je speaker.) en de verschillende van de massa en spannings draden. Makkelijk met een spannings zoekertje. kontact uit daarna contact aan. voila

zoekt en gij zult vinden :smile:
Anonymous

Het gaat niet zozeer over de draden. Er heeft ooit een stekker aan de autokant gezeten die in de radio gestoken moet worden en deze stekker is weg. De radio heeft aan de achterkant dus een stekkerbus zitten waarvan ik de eigenschappen van de inzittende pinnen niet weet.
Wat voor aansluiting heeft die Clarion?
Volgens mij gaan daar gewoon zogenaamde iso connectoren in, 2 rechthoekige connectoren die boven elkaar zitten. Die kun je in elke carhifi zaak kopen en kosten ongeveer 15,-

Hier een link naar een site waar precies op staat aangeven hoe je ze aansluit in je auto:

http://home.wxs.nl/~bertjes/isonl.html
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

gewoon even met je RCD-speler naar de winkel. Vragen naar bijbehorende stekkertjes. Draadjes doormeten, aansluiten en klaar.
Erix
Berichten: 365
Lid geworden op: di 25 sep 2001 0:00
Locatie: NL
Contacteer:

RCD werkt inmiddels :smile:

was een combinatie van 2 ISO-connectoren...

Allemaal bedankt jongens
Plaats reactie