speakers in portieren van Clio 1

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Danos
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 28 jul 2006 20:40
Locatie: lekkerkerk

via de search ben ik er achtergekomen dat er speakers passen in de portieren. Ikzelf heb namelijk geen roosters daar zitten in RSI.
maar welke maat speakers passen daar in? 13cm? 16,5? en hoe gaat dat met kabels trekken? hoe doe ik dat het makkelijkst.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

De kabels liggen er als het goed is al. Er zitten ook al speakergaten in het staal achter je deurpaneel. Die gaten zijn 13 cm of 16,5 cm, dat verschilt per clio. Even de deurpanelen eraf halen dus. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en als het 13cm is (meetal volgens mij) dan kun je daar ook 16/16,5 cm speakers in kwijt door een paar gaatjes te boren en een heel klein beetje weg te zagen/vijlen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Danos
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 28 jul 2006 20:40
Locatie: lekkerkerk

aha..oke bedankt! (Y)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

meet ook even de bedrading vanaf je deur tot aan je radio door of daar verbinding in zit. bij mij was de kabel verbroken achter de tweeters in het dashboard, leuk als je dat niet weet :). in me project topic staat btw hoe ik het gedaan heb.
Danos
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 28 jul 2006 20:40
Locatie: lekkerkerk

hoe krijg ik makkelijk de deurpanelen eraf?..zonder het te breken :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

alle torx boutjes eruit draaien. (uit mijn hoofd, eentje bij het hendeltje van de deur, twee in het handvat (plastic loshalen) en een stel onder aan de rand van je kaartenbak. Als je speakers hebt die er ook uithalen natuurlijk. Dan zit hij nog alleen met van die zwarte kit vast. voorzichtig los halen van onderen en richting boven eraf halen. 5 min. werk per kant 8)
Danos
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 28 jul 2006 20:40
Locatie: lekkerkerk

die in de hendel..daar heb ik laats naar gezocht...maar kan je die lostrekken ofzo?? of zit er een klein kapje in?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

in het midden van de hendel van de deur zit een torx boutje. zou kunnen dat daar een klein (ter grootte van de kop van de bout) kapje over zit). Deze los draaien en de handel voorzichtig naar buiten draaien zodat het stangetje los gaat van het oogje (het stangetje waarmee je je slot open trekt).

Voor de grote hendel om de deur mee dicht te trekken moet je heel de kap eraf halen die daar overheen zit. Flink trekken of voorzichtig een schroevendraaiertje eronder en het komt goed
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Danos
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 28 jul 2006 20:40
Locatie: lekkerkerk

ahh..ik bedoel idd de grote hendel..dus als het goed is zit daar een kapje over die ik loskan trekken, zodat je hem loskan schroeven..
bedankt man! (F) (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

is echt niet moeilijk, gewoon effe proberen en het is zo los. Succes
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie