zachte ruis bij laag volume...

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Danos
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 28 jul 2006 20:40
Locatie: lekkerkerk

hey mensen...
ik heb last van een heel klein beetje ruis..maar dat is dan ook echt alleen maar als de radio heel zacht staat( bijna uit) zodra ik volume omhoog gooi, heb ik nergens last van...is dit normaal??
ps. boxen staan op JBL versterker..
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ja
Danos
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 28 jul 2006 20:40
Locatie: lekkerkerk

oke duidelijk 8)
Renier
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 22:09
Locatie: Groningen

Ik heb hier ook last van bij mijn nieuwe Pioneer DEH-P6900IB radio, het is een hele lichte ruis, alsof je niet goed op een radio station bent afgestemd, maar dan veel lichter. Ik hoor het alleen als het geluid uit staat en dan maakt het niet uit of de radio staat op Tuner, CD of iPod.

Het wordt iets harder als ik aan de volumeknop draai (geluid staat dan nog steeds uit, maar ruis hoor je wel) of als ik de bass of loudness instelling hoger zet.

Ik dacht dat de radio misschien iets via de antenne kabel oppikte, maar hij doet het ook als ik de antenne kabel, tel. mute kabel en de iPod kabel loshaal. Als de radio via de mutebox wordt gemute heb ik wel doodse stilte, dus aan de (ook Pioneer) speakers ligt het niet

Bij de originele Renault Tunerlist radio hoorde ik ook doodse stilte als ik het geluid uit zette, vreemd dat bij zo'n goede radio als Pioneer er lichte ruis is te horen.

Ik wil nog gaan testen met een andere radio van hetzelfde model of die het ook doet, zo ja dan ga ik hem uiteraard omruilen, ik heb hem net nieuw.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

dat je dat uberhaupt hoort tussen al het gekraak en herrie in een renault ;)
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

hahaha, valt toch mee.... Maar inderdaad ik heb ook geruis bij minimaal geluid uit de speakers
Heerlijk weer een franse auto
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

de meeste apparatuur zal wel iets ruisen bij hoge volumes zonder input. Met huis apparatuur heb je dat ook, enkel hele goede versterkers heb dat minder/niet volgens mij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Renier
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 22:09
Locatie: Groningen

Dan is de ons allemaal welbekende Tunerlist radio dus van uitzonderlijk hoge kwaliteit :p

Die is namelijk helemaal stil als er geen input is...
Renier
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 22:09
Locatie: Groningen

+Clio16v+ schreef:dat je dat uberhaupt hoort tussen al het gekraak en herrie in een renault ;)
Mijn Megane II automaat is juist extreem stil, door alle geluids isolatie.

Daarom hoor je al die rammels ook :lol:
Plaats reactie