Aansluiten subwoofer

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

Hallo kenners,

Ik heb een laguna uit 11-2001. Ik heb de standaard speakers vervangen door een setjes van Pioneer TS-Q131C. Perfect geluid daardoor. Mijn radio is de sony cdx-r450. Nu mis ik alleen nog wat bas en ga daarom een pioneer ts-wx206a of TS-WX 22 A, aanschaffen. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je een aparte stroomkabel hiervoor aansluiten of volstaat alleen aansluiting op de radiounit....

tot horens...
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zijn het actieve subwoofers? Anders gezegd, zit er een versterker bij die subwoofer ingebouwd? :)
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

Roy schreef:Zijn het actieve subwoofers? Anders gezegd, zit er een versterker bij die subwoofer ingebouwd? :)
volgens http://www.pioneer.nl wel.

zit er verschil in stroomverbruik dan ?

want anders... http://www.caliber.nl/product_info.php?products_id=88

kostte mij 29,95 bij de mediamarkt.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Je moet een aparte voedingskabel vanaf de accu leggen.
De 206 is een erg fijne subwoofer met de voedingskabels compleet erbij geleverd. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een signaalkabel.
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

Thanks ik ga die dan ook bestellen via ebay
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

kun je net zo goed bij een audiozaak halen. heb je het sneller en nieuw. kost misschien 10 euro max
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

ik bedoelde dat ik de woofer via internet ging bestellen...dat scheelt nl ook...
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

Hoe kun je het beste de stroom en audio draden laten lopen richting de kofferbak...via de linker of rechterzijde??
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat maakt niet zo gek veel uit, je moet alleen de signaalkabel (tulp) gescheiden houden van de voedingskabel. Met andere woorden: je moet kabels aan beide kanten doortrekken. Anders krijg je storing... :(
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

Bedankt voor je advies...daar gaat mijn zaterdag :-)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het is voor een goed doel... :P
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

gaat op zich redelijk vlot heb ik ervaren (Y)
Renier
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 22:09
Locatie: Groningen

Iemand ervaring met deze actieve subwoofers van kenwood: KFC-WDA69RC.
Ze kunnen in de hoedenplank worden ingebouwd. Scheelt waardevolle ruimte want de kofferbak van m'n Megane II HB is al niet al te groot.
Al vraag ik me erstig af of de originele hoedenplank het gewicht aan zou kunnen?

http://www.kenwood.nl/products/car/luid ... C/details/

[img]http://members.home.nl/renier.snieders/KFC-WDA69RC.jpg[/img]

Ik heb de Pioneer TSWX22A altijd erg mooi gevonden, erg compact ding. maar volgens die verkoper bij de Mediamarkt kon deze niet onder de voorstoel vd Megane worden geplaatst, alleen als je een bestelwagen had... Moet bepaalde minimale ruimte zijn beweerde hij en die was alleen voldoende bij een bestelwagen.
Maar als ik het opmeet heb ik volgens mij voldoende ruimte? Hij zou er in ieder geval wel onder passen.
Heb ook al ergens gelezen dat iemand deze in z'n VW lupo had ingebouwd, dan zou een Megane II toch moeten passen :lol:
Kofferbak lijkt me geen optie want dan hoor je hem nauwelijks door de hoedenplank heen?

[img]http://members.home.nl/renier.snieders/ ... ilpage.jpg[/img]
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

Egon schreef:gaat op zich redelijk vlot heb ik ervaren (Y)
idd. uurtje bezig om de voedingskabel vanaf de motorruimte naar binnen te krijgen. 3 kwartier kabels wegwerken. kwartiertje aansluiten en klaar is merrill.

2 uurtjes bij elkaar. nog tijd zat om hem voor de rest van de dag uit te proberen (~)
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

ik kon niet wachten tot zaterdag dus ik heb hem zojuist ingebouwd...Yes het zit erin! De audio kabels waren geen probleem. Maar de voedingskabel was echt een helse klus. Het was een hele klus om de kabel binnen te krijgen a 2 uur en ik liet nog per ongeluk mijn zaklamp in de moter vallen...kostte me een halfuur voor ik hem te pakken had. Uiteindelijk goed geaard en er is muziek..Alleen heb ik al mijn display op de antenne kabel (blauwe ) aangesloten . De versterker heeft zelf ook een blauwe kabel om te checken of de radio aan of uit is. Ik moet een op zoek naar een splitter...en dan lekker genieten!!
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

HELP!! Vanmorgen wilde ik de auto starten....helaas accu was leeg...Er stond helemaal geen continu stroom op de woofer..Kan het startblokkering zijn. Als je startblokkering in werking treedt doet de auto dan in het geheel geen startpoging? Het leek als of hij net te weinig power had om te starten....
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

Aanvulling: Wel starten.. niet aan slaan.. Startonderbreker?
Arnoud
Berichten: 240
Lid geworden op: di 23 dec 2003 10:27
Locatie: Poeldijk

ik zie dat je gister je audio hebt aangesloten, kan het niet zo zijn dat je ergens een continue spanning op hebt staan? want lijkt me gewoon dat je accu bijna leeg is, als je startonderbreker het zou zijn dan draait je startmotor helemaal niet...

de blauwe draad van je versterker is de remote trouwens, die zorgt ervoor dat deze aangaat als je je radio aanzet.. zo te lezen heb je daar iets niet helemaal goed aangesloten...
merrill
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 9 feb 2007 22:21

klopt, ik had het nog niet goed aangesloten. Ik had een blauwe kabel die mijn display aanstuurt vergeten. Dit zorgde er waarschijnlijk voor dat de accu werd leeggetrokken. Hij doet het nu perfect en het geluid is boven verwachting. De woofer is maar 150 wat maar is zo zuiver en diep dat ik deze echt aan iedereen kan aanbevelen. Trouwens er zat zelfs een stroomkabel bij. Beetje smal wellis waar maar paste precies door een klein gat vanaf de moterzijde de auto in....I'm zo happy!!
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

ja het is leuk spul (Y)
Plaats reactie