welke carkit??

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Ik wil een carkit aanschaffen, alleen heb ik geen idee waar ik rekening moet houden. Wil zoweizo geen houders met een vast toestel, maar een draadloze verbinding, bleutooth dus denk ik?

Prijs is niet echt een issue, het moet wat zijn, waar ik wat aan heb, kortom, ook als ik een andere telefoon aanschaf. Kwaliteit moet wel goed zijn, schijt echt op carkits waar je vier keer iets moet zeggen, voor de ander je verstaat :gun:

De bus hier op werk heeft een Parrot, das op zich wel handig, maar heb er niet echt ervaring mee in gebruik.

(btw, kun je een carkit (of je telefoon) zo afstellen datie automatisch overspringt op je carkit, zodra je in de auto stapt? ) Ben nogal lui uitgevallen namelijk.. :)


Owja, op het moment in t bezit van een HTC Mteor :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een Parrot schijnt erg goed te werken. Hoe en wat, dat zul je aan iemand anders moeten vragen. :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Een parrot bluetooth carkit ben ik zelf erg te spreken over! :)

Ik heb bij mijn vorige stagebedrijf in de auto met zo'n carkit gewerkt en het werkt heerlijk!
Als je wil dat zodra je in de auto stapt dat hij automatisch verbinding maakt dan is de enige voorwaarde dat je altijd je bluetooth aan hebt staan en de telefoon moet je 1 keer toestemming geven dat hij verbinding mag maken met de carkit en that's it :)

Als je het mij vraagt ideaal! :)

Zelf heb ik het nu in mijn autoradio verwerkt zitten :)
Laatst gewijzigd door Tim op do 26 apr 2007 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

En over welke parrot heb je het dan? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

ff zoeken... :P





Deze: Parrot CK3100 Bluetooth Carkit
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Voor carkits op het gebied van Bluetooth moet je met 1 ding rekening houden. Je audio.

Parrot heeft de CK3000 welke zonder schermpje is en de CK3100. Dit zijn de twee meest verkochte van hun. Ze zijn 99 en 139/149 euro. Deze zijn zeer makkelijk te pluggen achter de radio. Maar, gebruik je versterkers en heb je alles lopen via deze versterkers dan kan de Parrot geen geluid uitsturen over de boxen. Dan gaat dus dat hele idee verloren. Een losse speaker kun je monteren, maar dan moet je zelf knutselen.
Verder een ideale kit, vooral de ck3100 is een aanrader. Syncen met je telefoonboek gaat soepel en firmware updates zijn er regelmatig. Topper dus. (Y)
[img]http://www.parrot.biz/fr/produits/ck310 ... parrot.jpg[/img]

Bij Belcompany heb je ook de bluetooth kit van Motorola in de aanbieding. Deze moet je echt inbouwen, maar heeft een redelijke handleiding. Kost je maar 30 euro en werkt best goed als ie klaar is. Naar mijn weten heeft ie geen sync-functie. Maar ach, 30 euro... :~
[img]http://www.123mobil.eu/images/Motorola_ ... _HF850.jpg[/img]

Nokia heeft de CK7w. Persoonlijk vind ik het een mooi ding maar weg gegooid geld ten opzichte van de eerste drie. Hij heeft alles wat de Motorola heeft maar kost tussen de 99 euro en de 140.
[img]http://www.topdeals.nl/catalog/images/n ... w_pop2.jpg[/img]


Dan nog Mr Handsfree. Deze is met een soort rip-off gekomen van de Parrot C3100. Een goedwerkend principe, ziet er heel mooi uit in het zwart en kost ook nog geen 149 euro. Heeft wel een extra losse speaker en is erg 'foolproof'. Ook een goed dingetje dus. (Y)
[img]http://www.telecomwereld.nl/pic/news/1453/mrh1.jpg[/img]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Kijk dat is nuttige info.:) Zijn er ook carkits waarbij je gelijk je sms kan lezen? Of zit dat al in bovenstaande? En wat vind je van de parrot ck3200?
5 GT Turbo '88 GT5
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

maw, als je speakers direct op je radio hebt hangen, dus zonder versterker, is er voor de 3100 niets aan de hand? :)

de 3100 hebben we ook in servicewagen idd... (Y)
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Ik heb in beide meganes de 3100 van parrot en dit werkt perfekt... :worship:
ik word er zoo moei van.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Roy schreef:Kijk dat is nuttige info.:) Zijn er ook carkits waarbij je gelijk je sms kan lezen? Of zit dat al in bovenstaande? En wat vind je van de parrot ck3200?
Best een leuk ding die CK3200, maar voegt niets toe aan de Ck3100. Alleen kleurenscherm en wat foefjes. SMS lezen kan met enkele telefoons voor zover ik weet.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Parrot CK3100. (Y)
Zijn hele degelijke dingen en werken perfect, ik heb er al heel wat ingebouwd.
De Nokia CK7W zou ik niet nemen inderdaad, die heb ik in de auto van de zaak zitten maar zodra je een ander merk telefoon via BT gebruikt, vind ik het aanzienlijk minder.

De Parrot CK3200 heeft wel een mooi schermpje, maar dat ding is vrij fors en je moet het toch ergens kwijt zien te raken op je dashbord.

Je had me er trouwens ook gewoon even over kunnen bellen. :p

De 3100 vind je voor €119,- op internet overigens.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bellen doe ik nog wel...moet ook ingebouwd worden ;)
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Gister is de parrot 3100 ook geplaatst in een auto bij wheeler dealers en daar waren ze ook flink te spreken over het apparaat.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

3200 heeft op het scherm na dus geen extra opties wat betreft bediening?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Idd....
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

mijn voorkeur zou uitgaan naar de mr handsfree.
Mooi apparaatje (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Het wordt de 3200 of 3100, ligt er een beetje aan hoe groot het schermpie is. Beslissing neem je toch sneller als je zoiets in handen hebt gehad... Ben niet zo'n fan van schermpjes in auto's met oog op inbraakgevoeligheid, maar goed...ff kijken hoe groot het is en waar ik m in kan bouwen.. :) (zat te denken voor het vakje naast mijn klokje..)
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

ik heb hem boven bij de binnenverlichting zitten... 8)
ik word er zoo moei van.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Fleetwood schreef:ik heb hem boven bij de binnenverlichting zitten... 8)
Heb je daar een foto van? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

nee geloof van niet,
als ik er aan denk schiet ik er vant weekend 1 voor je...
ik word er zoo moei van.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Persoonlijk vind ik het prachtig als hij in het dash zit verwerkt. Een klant van ons heeft 'm in het dash verwerkt. Middenconsolepaneel (scrabble :wink: ) eruit en en heeft daar een uitsparing in gemaakt. Heel netjes (Y)
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

Ik heb de 3100 in meerdere auto's zitten. In mijn bus (peugeot expert) zit nu half in dash, wil hem helemaal erin stouwen...
Plaats reactie