Knetteren/ storing in boxen. Opgelost!

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Ik heb het volgende:

Ik heb een twee kanaals en een vierkanaals voor de sub en 4 boxen. Alles werkt perfect wanneer de motor uit is. Als de motor aan is gaat het mis. ik som het even op in stappen.

1. De boxen (vooral voor hoorbaar) gaan knetteren. Niet continu, maar vooral wanneer ik gas geef. Doe ik dit niet dan is alles ok. Dus het regeert op het gas. Ook bij een vast toerental is er niks.

2. Ik haal de RCA 's uit de radio om te kijken of het wordt opgepikt door de kabels of de headunit. Kabels eruit, geluid blijft.

3. Ik haal de RCA's uit de versterker, geluid blijft. Dus het zit ook niet in de kabels.

4. Ik check de versterker op een aardlus/ groudloop. Dat is wanneer de versterker contact maakt met de carroserie naast de gebruikelijke min-pool. Ook uitgesloten.

5. Nieuwe min-pool aanluiting gemaakt voor beide versterkers op hetzelfde punt. Mooi kaal en direct op het metaal. Niks anders.

Nu verdenk ik de brandstof pomp. De versterkers zitten op de plek waar de ahterbank ooit zat. De pomp zit hier toch onder? De linker (vierkanaals) heeft er wel last van en de rechter (sub) niet.
Ergens is het wel logisch. Het is geen dynamoruis. Het piept namelijk niet en valt weg als je van het gas afblijft en de pomp dus niet harder pompt. Als je het toerental laat stijgen en de pomp harder werkt knettert het meer.

kan iemand bevestigen waar de pomp exact zit? Meer links of rechts? Heeft iemand dit eerder gehad? Wat heeft die toen gedaan?

Even een foto. Links en rechts van de sub liggen de versterkers. Links is de vierkanaals.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chris@R5 op di 29 mei 2007 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Nou ik weet het niet meer. Ik heb de versterker los liggen van de grond ruim 30cm hoog. En NOG stoort het. Als ik de brandstofpomp hoor inschakelen is het al mis. Gelijk een tikje in de speakers.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

is de brandstofpomp wel goed voorzien van een goede plus en massa??
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

inderdaad massa van de brandstofpomp eens nakijken.

en kijk ook eens of je accu een goede massaverbinding heeft ;)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Haas schreef:is de brandstofpomp wel goed voorzien van een goede plus en massa??
Dat heeft toch niks te maken met de krakende boxen? Het ding lig er nu minimaal een halve meter vanaf.
Ik heb nu ook al een directe minpool lopen van de accu naar de versterker en nog heb ik het zelfde gedoe. Ik word er echt een beetje moe van.
Zelfs als alle RCA's uit de versterker zijn en alleen de speakerkabels in versterker zitten stoort het. Dus het moet door de versterker komen (die nog geen 3 dagen oud is).
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

t was maar een idee ;)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Tnx :wink:
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Mocht je het nog met een andere versterker willen proberen (om uit te sluiten dat het in je eigen zit), mijn ouwe (4/3/2-kanaals) is eventueel beschikbaar :)
Mag je zo'n beetje alles mee uitvreten wat je kunt bedenken :smoke:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Het is al opgelost. Het bleek aan de versterker te liggen. Deze was erg gevoelig voor storing. Nu heb ik een Ground Zero Titanium 4000XT. Mijn god wat een ding! :worship:
Het geluid is zo mooi zuiver dat ik van Groningen terug nar huis met 110km/u ben gereden om er heerlijk van te genieten (~)
Super service trouwens bij Sat Aucoustics. Ik ben er minstens een half uur/ 3 kwartier geweest en ben echt goed geholpen (Y)
[img]http://www.satacoustic.nl/plaatjes/vers ... 4000TX.jpg[/img]
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

super versterkertje :wink:

eigenlijk zou je ook die 2-kanaals van de titanium serie aan je systeempje moeten toevoegen :p
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Nah, daar heb ik al een Crunch op zitten die het uitstekend doet :wink:
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

nog wel (0)

je mag wel eens het horen wat zo'n 2 kanaals titanium op 2x 10" doet :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Gabri van der Veen schreef:nog wel (0)

je mag wel eens het horen wat zo'n 2 kanaals titanium op 2x 10" doet :wink:
Meer dan 350rms/ 700max? Is wel leuk, maar ik luister graag zo zuiver als het budget toe laat. SPL is niet echt wat ik zoek :) . Nu is het echt netjes qua geluid. Ooit een Audiosystem setje speakers en dan is het weer even klaar :)
Plaats reactie