beste audio uitzoeken

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

hey, ik heb audio over uit de swift en zoals sommige weten heb ik een clio RS gekocht met al een zooi audio erin

ik heb nu zelf

4x125 w b-52 RMS versterker
250W RMS subwoofer Cerwin Vegaklik
Ground zero composet 16,5 cm 100w rmsklik
boschmann 6x9 speakers 180w rms da zeggen ze tenminste....


in de clio zit:

6 kanaals JBL versterker 4x 50w rms 2x 75w rmsklik
6x9 Rockford fosgate speakers denk 75w rms
jbl subwoofer GTO1200T basstube 250w rmsklik
condensator

nou wilde ik dus graag weten hoe ik het beste alles aan kan sluiten, en welke onderdelen ik het beste kan gebruiken

ik wil zoiezo de rockford speakers gebruiken omdat er al gaten in de hoedeplank zitten

verder wil ik zoiezo de Ground zero compo gebruiken voor voor in de deuren aagezien er nu niets zit.

nu zit ik er dus mee dat de JBL versterker eigenlijk te zwak is maar dat ik dus met mn 4x 125w rms versterker weer te weinig uitgangen heb.

je kan toch maar 2 uitgangen bruggen he bij de JBL versterker?


alvast bedankt :worship:
CHILLL
Berichten: 340
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 10:31
Contacteer:

ALLES IN DE CLIO LATEN ZITTEN, EN DEZE ERBIJ IN BOUWEN

Ground zero composet 16,5 cm 100w rms


DAN IS HET PERFECT..!!!

100 % ZEKER !!!!!
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

maar dan word niets volledig gebruikt de rockford zijn 75 w rms de sub is 250 w rms en de compo is 100w rms

en de versterker is 6 kanaals 4x 50 w rms dus te weinig voor compo en achterspeakers

en 2 x 75 watt voor de sub dus ook te weinig....
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

4x125 w b-52 RMS versterker
Die gebruiken om de compo passief aan te sturen ,dus kanaal 1 en 2 vor de compo
En de 2 andere kanalen bruggen voor de sub .
Alles ff goed afstellen en de rest verkopen .
Kan je van dat geld dempingsmatten halen voor je deuren. (I)
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

zo heb ik het in de swift ook en dat klinkt idd goed,

ik dacht er aan om eerst te proberen welke sub het beste speelt en de andere met de JBL versterker te verkopen.

dan een 300 watt rms monoblock versterker gebruiken voor de sub en de B52 versterker voor de compo en de hoedeplankspeakers
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Je moet je niet blindstaren op vermogen.......
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

nee snap ik maar het is gewoon niet goed te weinig watts op je speakers te hebben staan, dan overspeel je de versterker.

als het nou ongeveer het wattage was dat de speakers aankonden ok maar dit komt nieteens in de buurt
CHILLL
Berichten: 340
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 10:31
Contacteer:

sorry heb geen rekening gehouden met het vermogen van de versterkers.. had geen tijd

nu DE beste setup:

6 kanaals JBL versterker
4x 50w rms bruggen voor de Ground zero composet 16,5 cm 100w
2x 75w rmsklik voor de 6x9 Rockford fosgate speakers denk 75w rms

4x125 w b-52 RMS versterker bruggen voor de jbl subwoofer GTO1200T basstube 250w en andere 2 x 125 watt niet aansluiten..

condensator

en de rest verkopen.. het beste zou zijn om ook de b52 versterker te verkopen en een 300 rms monoblok weer te kopen..
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Ik heb nog een goede versterker liggen eventueel met bijpassende woofer (tijdje geleden gereconed). Het spul komt uit mn oude auto, in de nieuwe (v6) heb ik geen ruimte :(

Versterker (DLS A6, mono)
Foto
Specs

Woofer (DLS UR-15)
Foto
Specs

Wil je echt hard knallen dan raad ik je DLS aan :)
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

ok thx dat zal dan de nieuwe setup worden!!.

alleen hoe sluit ik alles aan? moet ik 2 voedingen gaan trekken vanuit de accu of 1 dikke?

voor de jbl versterker ligt er nu een super dunne kabel, de kabel die ik nog heb liggen is 20mm, is dit voldoende vor deze 2 versterkers? kan ik die gewoon splitsen?(dacht dat je daar van die verdeelblokjes voor had??)
CHILLL
Berichten: 340
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 10:31
Contacteer:

minimaal 25 mm2 onder de auto door voor jou versterkers,, tulp kabels rechts door de auto langs de beschermrand onder.. achter een verdeelblok kopen en achter je massa bij je reserviewiel maken,, kaal schuren en 2 moeren tegen elkaar in draaien met de massa kabel ertussen.. als je speakers in je voorste portieren wilt maken en wilt versterken met je versterker heb je een probleem.. dit gaat heel moeilijk worden om deze kabels door de deur heen te krijgen, mij is het niet gelukt..
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

hoe bedoel je onder de auto door?

ik heb2x rockford RCA kabels dus dat is goed.

maar standaard zit er toch ook kabel in de deur voor de speakers?

ik denk dat ik de filter onder het dashboard ga paatsen en tweeters op de gemaaakte plaatsen in het dash, de kabel vanuit de filter naar de speaker is niet zo dik dus lijkt me dat dat wel moet lukken, of k gebruik de originele speakerkabel als deze erin zit, van de filter uit heb ik 4mmkabels die naar de versterker lopen dus dat moet god zijn
CHILLL
Berichten: 340
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 10:31
Contacteer:

als je tulp naast +kabel legt, gaat dat storen..

2x tulp kabels langs elkaar kan al storing geven..

de tweeters in bouwen zal nog een groot probleem worden, heb het zelf ook gedaan, wat een werk !.. de filters word je daaar nauwelijks kwijt denk ik...

je zou achter je radio je speaker kabels af kunnen tappen en vanaf daar een kabel naar de versterker achterin..
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

maar de voedingskabel leg je toch meestal links en de rca rechts en dan de speakerkabels door het midden?

moet ff kijken dan naar die tweeters, kun je dat kapje er ook zo af wippen of moet er meer uit elkaar?

ik gebruik gewoon de draad die origineel van de radio naar de speakers in de deur loopt voor van de 16,5cm compo naar de filter en vanuitde filter doe ik dan een 4mm kabel naar de versterker
CHILLL
Berichten: 340
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 10:31
Contacteer:

maar de voedingskabel leg je toch meestal links en de rca rechts
--ja dat kan--

dan de speakerkabels door het midden
--lekker midden door de auto,, lijkt mooi,, mooie roze kabels :P--

moet ff kijken dan naar die tweeters, kun je dat kapje er ook zo af wippen of moet er meer uit elkaar
--ik zei dat het moeilijk was,, het hele dashboard moet eraf !!!!!
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

lekker gemaakt dan bij renault |:

kabels gaan natuurlijk onder de bekleding door ....

dan moet ik even kijken waar ik de tweeters kwijt kan als het zo lastig is |:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Je hoeft alleen maar de bovenkant van het dashbord eraf te halen, hoguit 5 minuten werk........

Heb je al eens goed geluisterd naar de stereo die er nu in ligt? Misschien vind je die wel goed genoeg zodat je er niets aan hoeft te doen.
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

nog niet echt super maar vond het niet echt goed.... hij heeft zoiezo geen speakers voor zitten dus dat schiet niet echt op

kan iemand de plekken zeggen waar dde bovenkant van het dashboard los kan en waar ik op moet letten?

[img]http://imgdumper.com/file/img/2007/jul/ ... /img51.jpg[/img]
CHILLL
Berichten: 340
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 10:31
Contacteer:

dan kom ik de volgende keer bij jou om het dashboard los te laten halen binnen 5 min.. ;)
Plaats reactie