Nieuwe Install In Nieuwe Clio Campus

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
ablanco
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 23 sep 2005 17:18
Locatie: Kaatsheuvel (Efteling)

ik heb een nieuwe clio campus gekocht 4 maanden geleden en heb 2 weken geleden audio erin laten bouwen, nu zie ik hier vaak dat ze over dicibels praten hoeveel in de auto, ik heb daar geen verstand van maar nu was mijn vraag waar kan je zoiets laten meten, en wat denken jullie wat er ongeveer aan dicibels in zit...

dit is mijn installatie:

Radio: JVC KD-AVX2 (DVD-Speler)
Composet voor: Emphaser ECP25XT4 (13 cm 2-Weg-Compo, 150 W RMS, 175 W peak)
Composet Hoedeplank: Emphaser ECP26NEO-XT4 (16,5 cm Composysteem 150 Watt RMS, 200 W peak)
Versterker Subwoofer: Emphaser EA2220 (2-kanaals, gebrugt 1x870w @ 4 Ohm)
Versterker voor 2 Compo-setjes: Emphaser EA480 (4-kanaals, 4x92w @ 4 Ohm)
Subwoofer (Bassreflexkist): Emphaser EBR112XT4 (12" 1000 W RMS, 2300 W peak)
Condensator: Rodek RO24HC (24 Farad)

iedereen alvast bedankt
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

ligt er maar net aan hoe je alles hebt afgesteld, he jij het gewoon subtiel zou er niks aan de hand zijn..heb je alles voluit dan kan er moeilijk over gedaan worden :wink:
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Als men het over decibels heeft, dan bedoelen ze lage tonen..
Heb het voor de grap ook eens gedaan met een redelijk standaard installatie, en ik had 123 db geloof ik.. Wat niet echt heel veel is. :)

Maar ik vind dat dat eigenlijk niks zegt.. Ondanks dat er qua lage tonen niet bijzonder veel uitkomt, kan ik mezelf gerust een permanente gehoorbeschadiging bezorgen als ik dat zou willen 8)

Overigens kun je op veel meetings vaak wel even je aantal decibels meten :wink:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
ablanco
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 23 sep 2005 17:18
Locatie: Kaatsheuvel (Efteling)

bedankt voor jullie reacties. wat versta je trouwens onder een standaard installatie...
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

eh..
1 maal versterker (4x 200 watt) van doodnormaal merk Blaupunkt,
standaard speakers en tweeters voorin, op eigen vermogen van de radio,
2 x JBL ovaal en 2x Blaupunkt (rond) in de hoedeplank
en gewoon 1 vrij simpel Pioneer baskastje in de koffer, gebridged op die ene versterker 8)
en geen condensator nodig >-)

ik ben niet iemand die er heel veel geld aan uitgeeft.. 't moet gewoon leuk klinken en ik moet 't een beetje hard kunnen zetten, en dan ben ik wel tevreden.
dus gewoon iets meer dan enkel de speakers die bij de auto kwamen, en gewoon merken die je bij elke audioboer kunt kopen.

Emphaser of Ground Zero of Rockford of weet ik wat allemaal populair is in het tuningwereldje, zal vast geweldig geluid uit komen, maar mij zegt 't merk al niks (0). ik zie de voordelen niet tegenover iets van Pioneer, Kenwood of JBL :)

overigens staan de knopjes op m'n versterker bijna op de laagste stand, anders draai ik m'n radio een klein beetje harder en het is gelijk zo'n groot verschil.. heb dus nog wat reserve qua volume, dat is waar ik op doelde met dat ik mezelf wel een permanente gehoorbeschadiging zou kunnen bezorgen, als ik zou willen..
ablanco
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 23 sep 2005 17:18
Locatie: Kaatsheuvel (Efteling)

nogmaals bedankt voor je reactie en uitleg.
merken zegt mij ook niet zoveel hoor.
mijn eerste instal!!! was ook maar een jvc mp3 speler met kenwood boxen in de deur en boschmann speakers achter en versterker van caliber
met een subwoofer van phoenix gold (15 inch) en dat was al hard genoeg maar nu had ik nieuwe auto dus wil er geen oude zooi meer in, vandaar zo'n beetje de reden dat ik het ook heb gekocht. en een kist van 15 inch was tog te groot.... :)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

is wel een leuke set die je hebt
de meting kan je laten doen by een emma ESPL of drag meting daar hebben ze speciale app. waarmee ze dat kunnen doen .
Als ze eens in de omgeving iets doen zal ik het wel doorgeven .
Plaats reactie