Display aansturing door Alpine-radio

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zo, ik heb een probleem.


Mijn safrane heeft een display. Door de originele radio wordt dit display aangestuurd.

Nu heb ik die originele radio niet, en heb ik (om compatibility-redenen) een Alpine radio gekocht met zowel Display als Stuurbedieningsondersteuning.

Mooi, ik een speciale Adaptor voor renault erbij gehaald, denk nu gaan we los.

Ik heb dus een adaptor die ik aan mijn Alpine kan aansluiten op de Stuurbedieningsuitgang (jackplug) en de display-uitgang (andere soort stekker). Deze gaan de adaptor in, en aan de andere kant heb ik een witte stekker. De adaptor die ik HEB is de KCE-940B .


Aan deze witte stekker moet een verloop geklikt worden die past in de stekker afhankelijk van je model. De safrane heeft de stuurbediening op het Display aangesloten. Vanuit het display gaat dan een stekker naar de originele radio. De stekker van de stuurbediening is Rood, die wat naar de originele radio zou gaan is Blauw. Origineel komt de displayinterface dus via de Blauwe stekker binnen!


Nu heb ik dus alleen een rode stekker bij de adaptor (en die staat overal ook voorgeschreven!). Deze rode stekker past niet IN het display, maar past op de stekker van de stuurbedieinng. Ik trek de stuurbediening dus uit het display, en steek de stekker van de adaptor daarop in. De stuurbediening zou ook moeten werken nu.

Maar hoe sluit ik in hemelsnaam het display aan? Of BESTAAT er geen display-aansturing voor de Safrane? Ik heb een gevoel van niet. Ik heb wel de adaptor van Geert Jan (van zijn clio!) meegenomen, en dit is een KCE-940 ipv KCE-840. Volgens bedrijf was dit gewoon een nieuwere versie, maar ik betwijfel het. Een ander adaptorstuk zou goed moeten zijn maar dan kom ik nog niet aan mijn display...

Dus ik denk dat wat ik wil niet gaat, heeft iemand een idee?


Als laatste optie: kan ik een display van de Clio of iets wat WEL werkt in de safrane monteren?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zucht, nadeel als je een safrane rijdt ... :p Dat weet niemand :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie