composet in clio 1

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

ik zit er aan te denken om een composet in mijn clio te bouwen. maar heeft meneer renault hier ook voorbereidingen voor getroffen?

zit er ook een plek om een tweeter in te bouwen of moet die op het dashboard?

zit er in de deur bescherming tegen regen die langs het raam loopt?

ligt er al bedrading naar de deur en naar eventueel de tweeter?

alvast bedankt.
Jeroen Wigger
Berichten: 763
Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
Car: Laguna II 2.0 T 205
Locatie: Nijverdal

Ik heb er een setje van Hetz in zitten, en heb de tweeter op t dashboard...
De woofer in de deur natuurlijk. maar wel een opvulring ertussen omdat ie anders niet past :p
En de bedrading heb ik de door de originele zwarte stekker lopen, maar deze moet wel ff uit geboord worden ivm met dikkere kabels..
Dit heeft natuurlijk wel het beste effect (Y)

Succes hé!
hans-williams
Berichten: 165
Lid geworden op: di 3 apr 2007 16:33
Locatie: Tholen

Hej!

je kan idd met een opvulring je woofer onderin je deur monteren.
daar zit al een uitsparing in je plaatwerk waar je magneet doorheen kan.
alleen even checken of je raam nog dicht kan :wink:
Plaats voor een tweeter is er standaard niet!
je kan hem het best bij je a-stijl monteren, zo heb ik dat ook gedaan.
Als je hem dan goed richt, heb je echt een supergeluid! (Y)
als je dit teveel moeite vind, kun je hem ook monteren achter de speakerroosters in je dashboard, maar ik denk niet dat dit een goed geluid zal geven, btje zonde van de compo set dan :p

succes ermee!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

niet alle 16.5 cm speakers heb je een opvulring voor nodig. Mijn DLS speakers passen gewoon in de originele ruimte (enkel 4 gaatjes boren maar dat is altijd bij 16.5) en het raam kan ook gewoon goed omlaag
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

moet perse je deurpaneel eraf om speakers in je deur te monteren? hoeveel ruimte heb je nog ongeveer dan als je raam open is?

misschien een domme vraag maar hoe sluit je zoiets eigenlijk aan? vanaf accu naar versterker --> filter --> speakers ?

hoeveel rms raden jullie aan icm met de rest zodat de compo niet overstmd wordt? ik heb een jbl sub van 250 rms met een jbl P80.2 (rms?????), de jbl t595 150 rms in de hoedeplank met een crunch 130 rms.

wat een vragen, wat een vragen... (S)
Laatst gewijzigd door renecliorsi op wo 10 okt 2007 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

deurpaneel hoeft er in principe niet af. Als je een versterker hebt komen de speaker kabels van je versterker (anders van je HU). Of er een filter tussen zit hangt af van de speakers die je koopt. Zit er een filter bij zet je deze er tussen, zoniet dan niet (I)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Panelen gewoon even van de deur af rukken, aan de achterkant van het paneel zit al afgetekend waar een speaker kan komen te zitten.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Daar heeft Rob wel een punt. ik ging er even vanuit dat er gaten zaten in je deurpanelen en dat je ze enkel moest aanpassen voor 16,5cm. Zitten er nog geen gaten in dat zou ik ze er ook effe afhalen. 5min. werk per kant
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

kan ik nog meer schroefjes verwachten naast die in de deurbak en het handvat en deurslot? en zitten de panelen ook gekit?

denk ook maar gelijk dempen als het paneel er toch af is :)
hans-williams
Berichten: 165
Lid geworden op: di 3 apr 2007 16:33
Locatie: Tholen

nee meer schroefjes zitten er niet in, de rest zijn klikkertjes.
maar of er origineel kit inzit durf ik niet te zeggen.
Bij mij zat er grijze kit achter die je eraf kon trekken, maar wel bleef plakken!
Werkt opzig wel om trillingen van je deurpaneel op je deur te dempen..
pak dan wel ook een soort die je weer met weinig moeite los kan halen ivm demonteren (Y)

Al gekeken waar je je tweeters gaat monteren?

Groete
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

er zit af-fabriek kit in ja. Is nogal troep maar met beleid loshalen en je kunt het er zo weer terug op zetten. Van onderen naar boven loshalen overigens! De bovenrand zit namelijk over de deur geschoven
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

@ tom: ik had het al een keer geprobeerd maar het lukte niet. maar ik begon dus ook aan de verkeerde kant :)

@hans-williams: ik weet niet hoe je tweeters moet monteren als meneer renault geen plek ervoor gemaakt heeft. en ik heb geen ervaring met polyester. (I) iemand nog twee a-stijlen met plek voor tweeter liggen of iemand die zin heeft om ze te maken (tegen vergoeding) :)

of een suggestie hoe en waar ik ze het beste op het dashboard kan maken?

en ik heb een keer op het forum gelezen dat je een soort "afdakje" moet maken over je speaker tegen regenwater dat je deur inloopt. klopt dit en waarvan kun je dit het beste maken?

en maakt het nog uit hoeveel rms het heeft icm bovenstaande audio ivm overstemmen?

EDIT: er schiet me net iets iets te binnen. zouden tweeters ook passen in zo'n tellerhouder voor op de A-stijl ?

nou hou ik even op met vragen :beer:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Gewoon de tweeters inbouwen in die bovenkap van je dashbord. Gat erin stampen en tweeter erin duwen en klaar ben je.....

Ga eens langs een caraudioboer en vraag daar wat rond, dat is een stuk makkelijker.
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

dr zit hier geen caraudio boer in de buurt (0) :shame:
hans-williams
Berichten: 165
Lid geworden op: di 3 apr 2007 16:33
Locatie: Tholen

tweeter heb ik zelf met mdf en polyester gedaan, is niet moeilijk maar wel veel werk om het echt netjes te krijgen.
zo'n tellerhouder kun je misschien wel gebruiken, maar deze zijn vaak niet zo stevig, dus krijg je misschien trillingen!
kan wel mooi zijn denk ik!
Ik heb ook wel eens ergens tweeterhouders gezien die je op je dashboard kan schroeven, alleen geen idee waar. even googlen :wink:
afdakje heb ik er niet inzitten, als er water in je deur komt, loopt dat toch via je plaatwerk naar onderen, en dat zullen hooguit een paar druppels zijn... je kunt voor de zekerheid wel iets van folie plakken, zoals je bij veel auto's standaard ook hebt.

rms waardes geen idee, lijkt me een kwestie van versterker (4kanaals) goed afstellen!
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

hans-williams schreef: lijkt me een kwestie van versterker (4kanaals) goed afstellen!
ik dacht dat dit met een 2 kanaals kon en dat het filter verder verdeelde ?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

voor enkel voor speakers is een 2-kanaler voldoende. Of je niet beter een 4 kanaals kan kopen is wellicht een andere vraag
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
renecliorsi
Berichten: 219
Lid geworden op: di 14 nov 2006 0:33
Locatie: costa del veluwe

????? of bedoel je dat een van de twee die ik al heb van mindere kwaliteit is (0)
hans-williams
Berichten: 165
Lid geworden op: di 3 apr 2007 16:33
Locatie: Tholen

wat er bedoeld wordt is het volgende:
je hebt nu een twee kanaals versterker voor je achterboxen.
hier kun je dus je voorboxen (composets) niet meer op aansluiten.
Om je composets aan te sturen, zul je er dus of een 2-kanaals bij moeten kopen, of je vervangt je huidige 2-kanaals versterker van je achterboxen voor een 4-kanaals (Y)
dat is wat ik dan zou doen, want op een 4-kanaals kun je dan gemakkelijk je uitgangen afstellen.
hierop kun je ook je basfrequenties afstellen waar ik het over had :wink:
Hoef je je dus ook geen zorgen te maken over overstemmen, want als je dit eventueel hebt, kun je dit dus zelf oplossen!

Hoe dan ook kost het je wat moeite, maar het resultaat zal er ook naar zijn :worship:
Plaats reactie