Radio past niet in Clio III?

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
woelders
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 22:01

Hallo allemaal,

na de nieuwe ICE (~) in mijn nieuwe Clio III te hebben geinstalleerd, blijft er slechts 1 probleempje over... :(
de radio schuift niet geheel in het dashboard vanwege alle kabeltjes erachter. Nou heb ik dit al zo goed mogelijk geprobeerd om weg te werken maar ik kom nog zo'n 1,5 - 2 cm te kort. (N)

Weet iemand een goede, makkelijke manier om achter de radio te komen met je handen, bijvoorbeeld door het dashboardkastje eruit te halen? Met welke schroeven/klemmen zit het dashboardkastje vast en heeft iemand hier toevallig fotootjes van?

Alvast bedankt!
Christian
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

Klopt je kunt het dashboard kastje verwijderen ...
Je haalt het zilveren (kleur ligt aan de uitvoering) sierstripje eraf boven het dashboardkastje, deze zit erin geklikt! Dan schroeven losdraaien van het dashboardkastje, welke onder de strip zitten. Dan kun je zo het kastje eruit halen en kun je vervolgens makkelijk bij de kabels vanaf de zijkant en is alle bekabeling weg te werken.

Je wilt niet weten wat voor een kabels er bij mij ingepropt zitten, dus het past zeker! :D
Ik heb helaas geen foto, succes!
RENAULT CLIO III
Projecttopic
woelders
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 22:01

Het is gelukt!

Niet alleen achter het sierstripje zitten schroeven, ook nog 1 schroef bovenIN het kastje zelf en nog 1 aan de rechterkant, achter het kapje waar de schakelaar voor de airbag.

Deze verwijderd en inderdaad, zeeen van ruimte!
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

mooi zo !!! (Y)
Plaats reactie