DVD-speler aansluiten op normale radio

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Nickster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 31 mar 2004 9:41
Locatie: Zoetermeer

Ik ben van plan om een schermpje met DVD speler in mijn auto in te bouwen. Het hele dash moet eruit om over te spuiten dus dan wil ik gelijk wat zaken netjes wegwerken.

Is het mogelijk om de beelden van een losse DVD speler op het schermpje te spelen en dan het geluid over de speakers van de gewone radio ?

Ik heb de Pioneer DEH-P6900UB in mijn auto zitten. Deze wil ik niet kwijt omdat er veel instelmogelijkheden op zitten enzo !

Alvast bedankt !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Zit er een audio-in op die radio?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

als dat apparaat een line-in heeft kan dat

Built-in Auxiliary Input: Built-in (Rear)

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/ ... 00UB?tab=B
Nickster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 31 mar 2004 9:41
Locatie: Zoetermeer

Marcel B. schreef:als dat apparaat een line-in heeft kan dat

Built-in Auxiliary Input: Built-in (Rear)

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/ ... 00UB?tab=B
En zijn hier speciale kabels voor nodig of is dat gewoon tulp die dan via de aux-funcite afgespeelt wordt ?
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Sja et is jouw radio, kijk ff in het boekje of trek et ding er ff uit zodat je kan zien watvoor 'n aansluitingen erop zitten, maar tulp lijkt me wel aannemelijk
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die radio van jou heeft zo te zien een USB aansluiting (achterop waarschijnlijk). Wat voor output levert je dvd speler? Waarschijnlijk tulp (cinch) dus je hebt een kabel nog van cinch naar usb. Zit er geen tulp uitgang op je dvd speler dan kun je eventueel de hoofdtelefoon aansluiting gebruiken. Je hebt dan een kabel van usb naar 3,5mm jack nodig
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nickster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 31 mar 2004 9:41
Locatie: Zoetermeer

Tom schreef:die radio van jou heeft zo te zien een USB aansluiting (achterop waarschijnlijk). Wat voor output levert je dvd speler? Waarschijnlijk tulp (cinch) dus je hebt een kabel nog van cinch naar usb. Zit er geen tulp uitgang op je dvd speler dan kun je eventueel de hoofdtelefoon aansluiting gebruiken. Je hebt dan een kabel van usb naar 3,5mm jack nodig
DVD speler moet ik nog aanschaffen, maar die hebben doorgaans wel een tulp aansluiting voor de audio.....USB aansluiting is al in gebruik voor mijn USB stick met muziek.....

Zal wel een tulp aansluiting zijn, zal het eens nakijken.....

Bedankt voor de info !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

die usb aansluiting kun je wel delen waarschijnlijk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

ik denk niet dat het technisch mogelijk is om kabels tulp naar usb te maken. Volgens mij is dat usb bij zo'n radio gewoon om muziek van externe dragers te halen.

Er zal denk wel gewoon een female tulp aux-in achterop zitten, en anders een female jack plug.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

why not? Waarom dan wel usb naar 3,5mm jack? Daar zitten exact dezelfde signalen in alleen een enkele masse ipv gesplit bij tulp
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie