Speakers inbouwen Twingo

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
lthomas
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 10:52
Contacteer:

Ik heb een 1993 twingo en ik wil front en back speakers inbouwen tbv een radio. Nu heb ik elk schroefje dat ik kon vinden van het dasboard losgedraaid, maar nog steeds komt het ding niet los. Het lijkt er op dat het hele stuur er af moet ?!? Lijkt me wat overdreven om gewoon speakers er in te zetten... Heeft iemand tips voor de installatie?
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=19889

Nou dat is best wel een leuk werkje.
Je moet de grote torxbout onder aan het dashbord losschroeven en dan de schroefjes van de boxen losdraaien aan de voorkant.
Dan kan je de hele box met houder eruit halen.
Let wel op als je andere boxen koopt de orginele zitten met een houder/adapter vast dus je moet even de schoefjes losboren waarmee de box op de adapter vast zit.
Als je dat hebt gedaan kan je de nieuwe boxen erop maken en dan met de orginele schroeven vastzetten.
Zo heb ik het ook gedaan.

Het is even een werkje maar het geeft resultaat.
En de stekkers moet je ook even aanpassen zitten namelijk de orginele van renault aan.

Hoop dat je wat kan met mijn info.

Groeten Jeffrey
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
lthomas
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 mar 2008 10:52
Contacteer:

dank voor de info.
ik weet alleen niet of ik iets fout doe. want ik heb het idee dat de dashboard 1 groot geheel is en er dus helemaal af moet. Er is geen apart gedeelte voor de speakers (wat wel heel handig was geweest). Het gaat dus om het oude model uit 93.
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

dus je hebt het type met de speakers voorin onderaan het dash?

dan kan je dus de (effe kijken) 3 schroefjes rond de speaker losdraaien. eenmaal die los zijn, zou je de speaker er "gewoon" uit moeten kunnen nemen.

om gans je dash eruit te nemen, ik moet toegeven, da's iets handiger om aan je speakers te komen, dat andere is een beetje een wring werkje waar je wel eens een schrammetje op je hand van kan oplopen, maar je bent in t algemeen driehonderdmiljoen keer moeilijker bezig. . .
Plaats reactie