Speakerupgrade Mégane RS 225

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
HVB83
Berichten: 118
Lid geworden op: do 10 jan 2008 9:02

Ah ok, ik zag boven allerlei versterkers langskomen, vandaar dat ik dacht dat je misschien op dat vlak ook al wat had gedaan.

Dat je geluid niet veel beter klinkt is opzich te verklaren, doordat je versterker het probleem veroorzaakt, niet zozeer de speakers. Er zijn een aantal mogelijke oplossingen, maar ik ben zeer te spreken over de G-laden amps (http://www.hifimotive.nl). Redelijk geprijsd, makkelijk te installeren, voldoende vermogen en ook een ingebouwde (en kwalitatief goede!) hi/lo converter. Als je bijv. die One 120.4 neemt, kan je een goede composet aansturen en heb je 350w rms om een subwoofer te voeden (met 13cm wel prettig). Als je nog wat verder wilt gaan met time-alignment etc, dan kan je ook voor de DSP versie kiezen, mits goed ingeregeld klinkt dat echt heel lekker.

Met zo'n amp hoef je ook niet moeilijk te doen met het organiseren van een remote plus (want die heeft de Cabasse niet denk ik). Zodra je headunit een signaal op je speakerdraden zet, gaat de amp aan. Je hoeft dus alleen een plus naar achter te trekken en je speakerdraden op je amp aan te sluiten.

Maar het hangt ook een beetje af van wat je wilt uitgeven. Ook bij audio is goedkoop vaak duurkoop. Laat je dus goed voorlichten voor je tot aankoop overgaat, anders krijg je daar misschien achteraf weer spijt van.
Plaats reactie