speakers achter in renault megane classic ( sedan)

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
jorna64
Berichten: 9
Lid geworden op: do 17 okt 2013 10:40
Car: renault megande seda

Hallo,
Na mij hier netjes te hebben voorgesteld, wordt het tijd dat ik ook maar eens wat ga vragen. Het is namelijk zo dat ik de trotse bezitter ben van een megane sedan 1.6 RN uit 1998. De voorste speakers zijn inmiddels vervangen voor een mooi compo setje van Alpine. Maar ook achterin zou ik graag speakers willen zodat het een wat voller geluid in de auto is. Nu heb ik op de logische plekken al gekeken in de deuren... In de deur panelen zitten geen roosters om speakers in te maken. Dus dat valt af. Nu heb ik onder de hoedenplank wel stekkers gevonden, en nu zou je daar dan logischerwijs ook ruimte voor speakers verwacthen. Onder de vaste hoedenplank van de Megane, zit een metalen frame. Met daarin de vorm van een speaker, maar dan moet er in het metalen frame gezaagd worden, En dan zit de speaker ONDER de hoedenplank, die niet geperforeerd is. Nu is mijn vraag of hier Sedan rijders zijn die hier een goede oplossing voor hebben gevonden. Het liefst zonder de orignele hoedenplank te verzagen. Misschien zijn OPbouwspeakers een optie? Worden daar nog goede speakers in gemaakt? Ik weet dat pioneer een oudere lijn heeft met een heerlijke oldskool uitstraling. maar ik weet het type nummer niet meer. Mocht iemand dit weten hoor ik het ook graag.

jarno
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De enige fatsoenlijke optie is om in de hoedenplank gaten te zagen en daar de luidsprekers in te monteren.
Opbouwluidsprekers zijn wel heel erg uit onderhand. ;)
jorna64
Berichten: 9
Lid geworden op: do 17 okt 2013 10:40
Car: renault megande seda

Hmmm daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Misschien zijn die kistjes voor 6*9 speakers nog een optie.
jorna64
Berichten: 9
Lid geworden op: do 17 okt 2013 10:40
Car: renault megande seda

Net even kistjes gepast, maar aan de bijrijderskant past het niet vanwege de gordel. waarschijnlijk toch met mdfringen gan werken om de schade aan de hoedenplank te beperken. Morgen vroeg even op de sloop kijken naar een nette hoedenplank in kleur.
Plaats reactie