Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik wil de deuren van mijn 19 dempen. Weet iemand ook precies hoe de deurpanelen eraf moeten ?
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Arjen, misschien heel voor de hand, maar is het niet 1 parker voor de deurhandel om deur te openen en 2 of 3 torx voor leuning en dan grote platte schroevedraaier er achter en RATS??

Ik keek vroeger wel eens op de sloop om zeker te zijn, kun je i.p. mollen wat je wilt.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Hallo,

Ik weet natuurlijk wel dat je eerst alle bouten los moet halen. Maar wat ik eigenlijk bedoel is: hoe zitten ze voor de rest vast ? Met van die plastic klemmetjes (net als bij een 11 of 5) of met een soort lijm. Ik heb namelijk wel eens gehoord dat je de bovenkant van de panelen voorzichtig moet verwarmen zodat de kit of lijm loslaat. Maar dit weet ik niet zeker. Ik wil natuurlijk niets slopen.
cliodiesel
Berichten: 240
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Obdam N-H

de panelen moet je gewoon heel rustig naar je toe trekken zonder te forceren. dan laat de kit gewoon los en blijft het op z'n plek. daarna kan je hem gewoon weer aandrukken en klaar is kees of jij in iedergeval. let wel op op de bovenste rand dat die niet afbreekt!

patrick
cliodiesel
Berichten: 240
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Obdam N-H

waarmee ga je ze eigenlijks dempen?
cliodiesel
Berichten: 240
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Obdam N-H

waarmee ga je ze eigenlijks dempen?
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik denk dat ik, als ik er bij kan, ze ga dempen met bitumenmatten (gewoon van dat dakleer van de bouwmarkt). En waar ik niet bij kan spuit ik gewoon een dikke laag undercoating.
cliodiesel
Berichten: 240
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Obdam N-H

je kan beter van die matten halen bij de audio zaak of zoeen spuitbus / blik. zijn 60 gulden en dat is voor 2 portieren. bij ronnie die vriessie
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik heb trilplaat gemonteerd aan de binnenkant.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Die dingen zijn in principe niet anders dan gewoon spul van de bouwmarkt alleen een stuk duurder. Ik vindt het een hele mooie marketingtruc.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Arjen,

OP gtturbo.org hebben ze het over matten die je tegen de badkuip plakt zodat de badkuip niet zo doorklinkt. Misschien dat dat wat is?

ICE shops rippen je toch bij het leven denk ik...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
cliodiesel
Berichten: 240
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Obdam N-H

alleen zijn die matten wel tegen de temperatuur schommelingen bestand. die van die badkuip vind ik een heel goed idee. die hebben ook te maken met de temperatuurschommeingen.
cliodiesel
Berichten: 240
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Obdam N-H

hoe is het gegaan ik ben wel benieuwd?
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ik ben er nog niet aan toegekomen. Ik dacht dat in de linkerdeur iets meerammelde met de muziek, maar dit bleek het bedieningspaneeltje van de spiegels te zijn. Deze zit in de kaartenbak geklikt. Die heb ik ff met een soort kit vastgezet. Voor de rest zit alle ICE er nu in. Ik moet alleen nog mijn Optima accu overzetten. Die deuren demp ik later nog wel. Ik ben deze week begonnen om mijn 11 APK klaar te maken. Daarna ga ik wel weer met de 19 verder.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Heb die optima gister net uit de RangeRover gehaald, zal 'm morgen meenemen.
rev it like a rental
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Als de deurpanelen hetzelfde zijn als bij mijn 'gewone' 19, dan zitten ze vast met schroefjes, lijm (min of meer kit), en van die witte plastic klemmetjes (die breken heel gauw, ze zijn van hard plastic).

Ik heb mij paneel eraf gehaald om de uitsparing voor de boxen erin te 'figuurzagen' (decoupeerzaag).
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Plaats reactie