Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

On 2001-10-22 17:03, Patrick
wrote:

Wat betreft die fluittoon door je speakers, probeer eens om de tulpkabels uit je versterker te halen, als die fluittoon dan weg is dan vangt je tulpkabel ergens een storing op. (Dit is 9 van de 10 keer het probleem)
Ja natuurlijk is de fluittoon dan weg. Samen met het geluid. Zonder tulpkabels geen muziek.
5 GT Turbo '88 GT5
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

On 2001-10-22 17:34, Roy Steenland
wrote:
On 2001-10-22 17:03, Patrick
wrote:

Wat betreft die fluittoon door je speakers, probeer eens om de tulpkabels uit je versterker te halen, als die fluittoon dan weg is dan vangt je tulpkabel ergens een storing op. (Dit is 9 van de 10 keer het probleem)
Ja natuurlijk is de fluittoon dan weg. Samen met het geluid. Zonder tulpkabels geen muziek.
:lol:
Anonymous

Ja natuurlijk is de fluittoon dan weg. Samen met het geluid. Zonder tulpkabels geen muziek.
Geen muziek nee, maar die fluit blijft vaak nog. Als de fluit weg is dan weet je dat je tulpkabels ergens een storing oppakken, dan heeft het dus helemaal niets met je voeding of met de massa te maken. Als je de tulpkabels lostrekt en de fluit die blijft dan zit het probleem dus niet in je tulpkabels maar in de massa of voedingsdraad.
Anonymous

Versterker ertussenuit wil ook wel eens helpen. Of de headunit afkoppelen. Desnoods speakers eruit...... > weg fluit.

Gr, Peter
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Ja zo kan je ook je radio eruit halen, genieten van je motorgeluid:cool:..
Anonymous

ja dat bedoelde ik zo kort mogelijk
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Die fluittoon heb ik zelf ook gehad met een versterker, vaak een versterker van mindere kwaliteit en slechte bedrading.. wil je het inderdaad goed kwijt raken zijn er meerdere oplossingen nodig, goede bedrading, goede versterker (geen Yoko of Supertech) en mogelijk een ground loop isolator.. Die weerhoud de versterker ervan om de massa via de radio-tulp-stekkers te zoeken ipv de massa kabel.

Dat is tenminste wat ze mij verteld hebben bij Sound of Mars te Leeuwarden.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

On 2001-11-26 18:47, JBL-GT-Turbo
wrote:
Dat is tenminste wat ze mij verteld hebben bij Sound of Mars te Leeuwarden.
Hoe klinkt dat sound of mars ?? :grin:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

nou die fluittoon is nu wel in 9 van de 10 keer opgelost.
Van die andere 1 keer is er in 9 van de 10 keer :cool: een diode in in de dynamo kaduuk.

wie kan mij uitleggen waarom de massa kabel even dik moet zijn als de plus kabel?

robert
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Wat ik me nog van natuurkunde herinner:
Op het moment dat je stroom gaat verbruiken, stromen er elektronen van de + pool van de accu naar de - pool (mag andersom, ik weet t niet meer). Een bepaald stroomverbruik (Amperage) levert dus een bepaalde stroming van elektronen op. Als je je nu voorstelt, dat je punt A en punt B hebt, en van A naar B kun je met alle auto's over 3 rijbanen, dat schiet lekker op! Maar ze moeten terug naar punt A (om de stroomkring compleet te maken), dus ga je de andere kant weer op. Stel nu dat halverwege het aantal rijbanen van 3 naar 2 gaat tussen B en A: het verkeer stroopt dan op en komt misschien tot stilstand. Naar de kabels vertaald betekent het dat de weerstand toeneemt wanneer de kabeldiameter kleiner wordt (de wegversmalling). Omdat een stroomkring gesloten moet zijn tussen accu en verbruiker kan alleen de stroom verbruikt worden die retour loopt (de auto's die terugkomen bij punt A leveren de stroom, dat er veel meer in de wegversmalling klem zitten boeit niet). Als je nu kabels hebt met een gelijke diameter (3 rijbanen heen en 3 terug), dan heb je geen last van extra weerstand. Het Amperage kan omhoog omdat de weerstand lager is.

Geloof ik... :wink:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

nu snap zelfs ik het!!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

hee bas je had leraar moeten worden :lol:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ah, ok nu snap ik het. Ohmse weerstand kwestie. In dat geval kan je dus best kabels van verschillende dikte monteren.
Als je een kabel monteert van 6 mm2 heen en 1 mm2 terug is het effect hetzelfde als je 2 kabels had van 3,5 mm2. Want dat heeft in totaal dezelfde Ohmse weerstand. Het enige is dat de investering van die dure 6mm2 maar gedeeltelijk tot zijn recht komt.

Ik dacht dat er misschien een of ander dynamisch of hoogfrequent truuk in zat.

groets, robert
Plaats reactie