Dynodag zaterdag 8 mei 2010, Goes

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Update:
Aanstaande 8 mei staat er wederom een dynodag in het programma. Fastchip verzorgt naar goede gewoonte de customs.

Aanmeldingen Custom Map: nog 3 plaatsen beschikbaar


-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)

-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)

-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)

-Dimitri (NL), express gtti (onder voorbehoud van betaling)


Aanmelding Rollen: GESLOTEN-VOLZET
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Luco, seat Leon supercopa (race auto)
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v

Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Update;
ik heb nog 2 plaatsen voor een custom map en enkele rollers.






Aanmeldingen Custom Map: nog 2 plaatsen beschikbaar


-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)

-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)

-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)

-Dimitri (NL), express gtti (onder voorbehoud van betaling)



Aanmelding Rollen:
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v

Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Update;
ik heb nog 1 plaats voor een custom map en enkele rollers.



Aanmeldingen Custom Map: nog 2 plaatsen beschikbaar


-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)

-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)

-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)

-Dimitri (NL), express gtti (betaald)

-Dominique, clio RS (betaald)



Aanmelding Rollen:
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
-Tuutuur, clio williams

Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Update;
Volzet



Aanmeldingen Custom Map:


-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)

-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)

-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)

-Dimitri (NL), express gtti (betaald)

-Dominique, clio RS (betaald)

-Charles, meg 225 trophy (betaald)



Aanmelding Rollen:
-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
-Tuutuur, clio williams

Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Update;
Volzet



Aanmeldingen Custom Map:


-Christiaan (NL), clio RS ph1 (betaald)

-Steven Denys (Be), clio197 (betaald)

-Anti (Dhayrone,NL), clio 16v turbo (betaald)

-Dimitri (NL), express gtti (betaald)

-Dominique, clio RS (betaald)

-Charles, meg 225 trophy (betaald)

-Kurt, meg225



Aanmelding Rollen:

-GerryTT (NL), R5-1.8-16v
-marcelleke (NL), 5gt turbo
-mauricke (Be), 5gt turbo
-Joeri,Z3(collega Mau)
-???? ,Z3(kameraad Joeri)
-Martijn, pug 2.0 16v
-Tuutuur, clio williams ->09.00 uur !
-Veban, Clio2 RSturbo

Aanbieding Fastchip, GEEN CUSTOM, plug&play programma:
-Chris Chavot Meg 225
-
-

Even voor de goede orde, het adres van dyno:


Albert Plesmanweg 20-22
Industrieterrein "De Poel 1"
4462 GC Goes (Zeeland)
Laatst gewijzigd door -jo- op do 6 mei 2010 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik ben erg benieuwd wat ik allemaal zal zien en uiteraard wat mijn willy levert :p

edit: miss dat ik het gemist heb, maar hoelaat zijn we welkom? :lol:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

vanaf 09.00 ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

En gaan de rollers op volgorde van de lijst of niet?

Ik blijf namelijk een dag extra in het zuiden voor de meet, moet daarna 2,5 uur rijden om vervolgens zondag weer 2,5 uur terug te rijden.

Zou fijn zijn als ik een beetje optijd kan!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

er wordt helemaal geen gevolg gegeven aan de lijst.

Als je der om 09.00 bent kan je gelijk rollen en oprotten :lol: :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan ben ik er om 9 uur :beer:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik noteer het alvast even op de lijst want anders ben ik dat toch vergeten tegen zaterdag.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bedankt :beer:
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

-jo- schreef:Als je der om 09.00 bent kan je gelijk rollen en oprotten :lol: :wink:
dacht het niet,maar dat zie je dan wel. :lol:
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik ben er morgen hoop ik rond elf uur, half twaalf :beer:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

we zien je wel verschijnen :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Zo we zijn weer terug uit Goes. De 5 is op de bank geweest en perste er 118 pk en 132 nm uit. Viel me wel wat tegen :-( . Verder de express van Dimitri die er 156pk uitgooide maar daar zat een verkeerde mapsensor in, die kon de 1,5bar niet lezen |: . Ook nog Tutuur met z'n Williams die op 139pk uitkwam met bijna 3ton op de teller :p . En Dhayrone met z'n Williams turbo blok. 240pk bij 0,7 bar en na 4 runs plofte een turboslang uit elkaar :bang: . Begreep dat de Samco slang binnenkort binnen kwam dus dan kan de druk wat verder omhoog. Leuke besteding van een vrije Zaterdagmiddag :beer:
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Hier mijn resultaat van van vandaag!
Henk heeft mooi werk geleverd :smile:

[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... Goes-1.jpg[/img]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

volgens mij wel leuke waardes voor die Clio toch?

10 tot 15% bijtellen?

Verder alles nog standaard?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Wielpk is dan 85% a 90%

dus 156 / 85 x 100 = 183,5 of 156 / 90 x 100 = 173,3 krukas

lijkt me
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb het gevraagd daar, voor rsjes rekenen ze 10% en het oudere spul 15%.....

krijg mijn uitdraai nog even niet geupload maar:
power max=138.8bhp at 6267.3 aan de wielen
torque max=168.8Nm at 5571.0 aan de wielen

omgerekend dus:
163.3 bhp
198.6 Nm

super tevreden dus! en dat uit een willy met 295.xxx op de klok :smile:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_VliegerBMW316Ti.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_VebanClio2RSturboCustomFastchip900m.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_VerstelleMarthijnpug3062L16v.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_tuutuurcliowilliams.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_MarcelOldskool5GTTstockGrAcarb800mb.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_SteveDenysclio197custom.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_Kurtmegane225custom.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_dominiqueclio2RS.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_GerryTTren5180016v.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_Dimitriexpressgtti.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_ChristiaanBruneclio2RScustom.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_Dhayrhoneclio16v2Lturbocustom12psi.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_ChenMegane225plugplayfastchip.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_AndyNuyts5gttstockgrAcarb800mb.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/Dynojet%208%20mei%202010/th_BaelebmwZ3.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zow, ben bijgelezen en terug een beetje op men positieven. Vooreerst wil ik alle deelnemers bedanken die de dag weer mogelijk gemaakt hebben. ook gaat mijn dank uit naar de mensen die geholpen hebben met de organisatie van welke aard dan ook (Glen, Gerry, Marcel, Christian enz), alsook natuurlijk het dynoteam (Rinus, Ruud, Ria) en Fastchip (Henk).

Het was een drukke dag met diverse types en dat maakt het ook wel aangenaam. Er was ook de mogelijkheid om vergelijken te maken, daarbij denk ik aan de megane's.

Dus, nogmaals, bedankt heren !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:Zow, ben bijgelezen en terug een beetje op men positieven. Vooreerst wil ik alle deelnemers bedanken die de dag weer mogelijk gemaakt hebben. ook gaat mijn dank uit naar de mensen die geholpen hebben met de organisatie van welke aard dan ook (Glen, Gerry, Marcel, Christian enz), alsook natuurlijk het dynoteam (Rinus, Ruud, Ria) en Fastchip (Henk).

Het was een drukke dag met diverse types en dat maakt het ook wel aangenaam. Er was ook de mogelijkheid om vergelijken te maken, daarbij denk ik aan de megane's.

Dus, nogmaals, bedankt heren !
Jo, was je nog ergens verbaasd over, positief of negatief?

Die Clio III RS valt tegen als ik die uitdraai goed lees...194 krukaspk?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik vind het nog goed meevallen als je ziet hoe die binnenkwam. Er is op die auto een aftermarket uitlaat en spruitstuk geplaatst. De dip die daarin zit was ziekelijk. Als je de grafiek bekijkt zie je daar een enorme verbetering.

Verbaast ? Er zijn weinig zaken die me verbazen hoor :lol:

Ik vond het heel lullig voor Dhayrone, ondanks het zeer mooie resultaat dat er nu al uitgerold is. Hopelijk komen je slangen zsm binnen :wink:

240 wpk bij 12 psi (piek) en 10 psi constante druk ! Dat beloofd nog wel iets naar de toekomst !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:
Verbaast ? Er zijn weinig zaken die me verbazen hoor :lol:
Vandaar mijn vraag...:lol:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
anti
Berichten: 141
Lid geworden op: za 8 jan 2005 17:28
Locatie: Turbo land

idd een leuke dag vandaag, maandag vroeg :beer: bellen hoe het staat met mijn bestelling. kan nietwachten tot de volgende dyno sessie

bedankt aan iedereen die erbij was echt leuk
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Zo hee die expres (Y)
wie zijn auto is dat?
specs engine?
fotos?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Witte expres van Dimitri, dikwijls te zien samen met Maurice.

Specs: injectie en mb300, fmic (dat zal het wat wezen denk ik)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kan niet wachten op mijn set :D
Tof, volgende keer hoop ik erbij te zijn, met een lopende auto!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Het was weer een goed gevulde dyno dag,met de nodige mooie resultaten,
altijd weer een dag om naar uit te kijken.

mn pieper is vannacht af gegaan,dus kon ik niet meer slapen,daarom
heb ik mn eigen bezig gehouden met het converteren van de films
die ik gemaakt heb,mochten er zijn die de film willen,dan is dat geen probleem,as week hoop ik mn nieuwe router binnen te krijgen met nas functie
dus kunnen de films zo gedownload worden voor de mensen die hun
filmpje willen hebben.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

-jo- schreef:Witte expres van Dimitri, dikwijls te zien samen met Maurice.

Specs: injectie en mb300, fmic (dat zal het wat wezen denk ik)
heeft mb injectie maar nu de MB 250 erin draaide te veel druk voor de mapsensor .
en de benzine druk regeleaar moet vervangen worden verder lieptie wel okee.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hmm, dat hij bovenin teveel boost draaide was bekend. Kan opgelost worden met een deftige boostcontroller. Dat die benzinedrukregelaar niet doet wat hij moet doen is algemeen bekend bij die types. Maar dat er een 250 opzat wist ik niet...

edit: dat betekent ook dat hij zeker boven de 1.6 bar draaid aangezien er een std 21 mapsensor inzit.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Boven de 1.6 bar?

Die draait BartGTT toch ook met dezelfde set?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ClioCharly
Berichten: 211
Lid geworden op: za 14 jun 2003 14:15

Hallo hier ook even mijn verhaal van de Dyno-dag.
Voor mij is de dynodag iets minder geslaagd geweest, mijn turbodruk kwam niet hoger dan 0,8 bar wat er ook gebeurde de druk ging niet omhoog. Ook niet als de waste-gate werd dicht gehouden en ook de waste-gate actuator los halen mocht niet baten. Henk heeft het vermoeden dat de katalysator de boosdoener is maar ja hoe kom je daar achter. Er zit in ieder geval wel een restrictie in de uitlaat naar mijn idee. Want het geluid uit de uitlaat van de Megane van Kurt was velen malen luider dan bij mij. Ik mocht nog even mee rijden met Kurt om het verschil te voelen (nog mijn dank daarvoor Kurt) en daar zit gewoon een heel groot verschil in, die van mij is gewoon heel tam en die van Kurt is explosief.
Nu zat ik te denken, als ik de lambda sonde er eens uithaal voor de katalysator dan kan hij daar zijn lucht kwijt als de turbo druk dan stijgt dan weet ik wat meer. Maar dan zit ik weer met een foutmelding die ik er zelf weer niet uit krijg natuurlijk.

Ik heb al zitten/liggen kijken maar die katalysator is er niet zomaar onder vandaan, ik kan ook niks geks ontdekken in de uitlaatlijn (in de vorm van een dicht gedrukte uitlaat waar dan ook) Ik had eerst het idee om er gewoon een pijpje tussen te lassen maar dat is dus bijna niet te doen voor mij.

Maar ik kan dit probleem beter in nl.techniek.motor bespreken.

Verder was het een leuke dag bedankt Jo, en een eind rijden en helaas geen goed afgestelde auto. Ik heb een paar foto's gemaakt en een beetje gefilmd.

[img]http://94.100.114.131/953200001-9532500 ... _LfBo.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.211/953200001-9532500 ... _5WN-.jpeg[/img]

[img]http://94.100.114.24/953200001-95325000 ... _9neR.jpeg[/img]

[img]http://94.100.114.70/953200001-95325000 ... _p0Gx.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.91/953200001-95325000 ... _RGTc.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.108/953250001-9533000 ... _IFqg.jpeg[/img]

En een filmpje van de run met de Megane RS Trophy.

[google]http://blackscooby.hyves.nl/album/49232 ... 20/0/Rrcl/[/google]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan het inderdaad testen door even de sonde eruit te halen. Maargoed, er komt natuurlijk wel eens spruit hete lucht uit dat gat, dus wel kijken of dat nergens op blaast.

Zo heb ik al vaker een verstopte uitlaat kunnen pinpointen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie