DynoDag: 20 november 2010, FILMPJES & resultaten, pag 6
Klopt. Standaard cat beperkt het topvermogen.Als ik het goed had gehoord had die een andere intercooler en een andere uitlaat. Maar is dus cat-back als ik het goed heb gelezen.
Daarom zit ie qua topvermogen ongeveer hetzelfde als die van jouw.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Afgelopen weekend heeft er in the UK ook een Dyno plaatsgevonden met een aantal Clio's.
Hierbij hun reulstaten. De opgegeven pk's zijn "krukaspk's".
Zij zelf gaan uit van een verlies van 22% als ik het omreken....
Hierbij hun reulstaten. De opgegeven pk's zijn "krukaspk's".
Zij zelf gaan uit van een verlies van 22% als ik het omreken....
Zie : http://www.clio16valver.co.uk/board/vie ... &start=19516v_paddy schreef:1. Cliolord 222.8bhp 172lb/ft (High comp F7R ITBs cams headwork)
2. Beanie 222.2bhp 173lb/ft (High comp F4R ITBs cams headwork)
3. Ronee 214.5bhp 168lb/ft (High comp F7R ITBs cams headwork)
4. Stevie B 192.8bhp 170 lb/ft (High comp F7R ITBs cams headwork)
5. Jay S 177.1bhp 151lb/ft (F7R Cams headwork)
6. Wobba 166.7bhp 145 lb/ft (F7R ITBs Cams headwork)
7. Matteh 159.0bhp 145lb/ft (Stock F4R?)
8. 16v_Paddy 144.3bhp 116lb/ft (F7P, cams, supersprint manifold, loud & leaky exhaust)
9. sideways dan Please enter data (F7R had some technical issues)
10. edgeyboy 132.7bhp ???lb/ft (Stock F7P Breathing mods)
11. Terryc101 130bhp ???lb/ft (Stock F7P breathing mods)
12. Naples-RSi 139.1bhp ???lb/ft (stock F7P breathing mods)
13. Clio_Squeak 155.31bhp 123lb/ft (I think thats the Torque figure will confirm) F7R Supersprint Manifold, Downpipe, Decat, Custom SS Exhaust System, Skuttle Induction with Pipercross Air Filter, PAS removal. Only done 1 run as accelerator cable snapped [Thanks again Sideways Danny]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Probleem is waarschijnlijk opgelost! Een slangetje wat de variabele geometrie van de turbo regelt zat verkeerd. Mijn megane draaidt nu netjes 0,9 bar overdruk ipv de 0,65 bar!Arco schreef:Volledig standaard. (die rode van Peter als je die bedoeld. Wastegate bleef hangen ??)
Goede service van VKV!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Megane heeft geen variabele geometrie...
Gewoon slangetje van de wastegate actuator zul je bedoelen denk ik?
Gewoon slangetje van de wastegate actuator zul je bedoelen denk ik?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Björn wist het net ook niet precies te vertellen, behalve dat er (gelukkig) wat gevonden was.
IIG het zou opgelost zijn, morgenavond maar es voelen...
IIG het zou opgelost zijn, morgenavond maar es voelen...
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Mooi man, hopend op flinke dooi en weg met die pokke sneeuwtroep, kan je even verschil voelen...RenaultclioII16v (Peter) schreef:Björn wist het net ook niet precies te vertellen, behalve dat er (gelukkig) wat gevonden was.
IIG het zou opgelost zijn, morgenavond maar es voelen...
En voorjaar alsnog op de dyno?....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Hij is sinds gisteren weer terug, maar het was niet echt weer om nu es uitgebreid te testen...
Wel voelt de motor iets pittiger, maar misschien wil je wel wat voelen ook...
Wel voelt de motor iets pittiger, maar misschien wil je wel wat voelen ook...
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Beter Eerst maar even wat beter weer afwachten...
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Peter, ik ben a.s. Dinsdagmiddag weer in Goes.
Misschien kun je even langskomen ? Dan kan ik gelijk je programma erin zetten.
Misschien kun je even langskomen ? Dan kan ik gelijk je programma erin zetten.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Ai da's een beetje te kort dag. Morgen zit ik op mijn werk al vol gepland.
Mocht er nog een x zo'n mogelijkheid zijn dan hoor ik het graag!
Mocht er nog een x zo'n mogelijkheid zijn dan hoor ik het graag!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
OK
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
misschien dat ik voor mijn beurt praat, maar wat ik er van begrepen heb was het om de belgische apk te ontlopen. In belgie mag het niet anders zijn dan origineel of met attest van gelijkwaardigheid.
Dus dat zou betekenen dat alles ieder jaar compleet terug gebouwd dient te worden.
Dus dat zou betekenen dat alles ieder jaar compleet terug gebouwd dient te worden.
Project: GTT Blue Sport
was dit niet handiger geweest om ff in een PM te sturen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als er een bepaald iemand niet gelijk reageerd had ik het nog kunnen wissen.....tutuur schreef:was dit niet handiger geweest om ff in een PM te sturen?
Project: GTT Blue Sport
ik zeg, alle posts mbt jo z'n kenteken verwijderen.....
mods?
mods?
Maakt niks uit
Adrian, ik heb de auto laten uitvoeren/invoeren omdat het totaal onmogelijk werd deze in Be gekeurd te krijgen. In Be wordt de regel gehanteerd dat men zich moet aanbieden met een auto zoals die fabriek-af geleverd werd. Er zijn uitzonderingen zoals velgen en een luchtfilter maar zelfs daar wordt moeilijk over gedaan. Ik heb jarenlang de ombouw gedaan naar origineel tot men echt te ver ging (vdo meters e.a). Daarop heb ik met een kennis de afspraak gemaakt om de auto in NL in te voeren en te verzekeren. Dit is de enige reden waarom er een geel kenteken ophangt. Dat het op jaarbasis duurder is maakt me niks uit. Misschien gaan ze ooit in Be hun gezond verstand vinden...tot die tijd vind ik die gele platen niet misstaan.
Adrian, ik heb de auto laten uitvoeren/invoeren omdat het totaal onmogelijk werd deze in Be gekeurd te krijgen. In Be wordt de regel gehanteerd dat men zich moet aanbieden met een auto zoals die fabriek-af geleverd werd. Er zijn uitzonderingen zoals velgen en een luchtfilter maar zelfs daar wordt moeilijk over gedaan. Ik heb jarenlang de ombouw gedaan naar origineel tot men echt te ver ging (vdo meters e.a). Daarop heb ik met een kennis de afspraak gemaakt om de auto in NL in te voeren en te verzekeren. Dit is de enige reden waarom er een geel kenteken ophangt. Dat het op jaarbasis duurder is maakt me niks uit. Misschien gaan ze ooit in Be hun gezond verstand vinden...tot die tijd vind ik die gele platen niet misstaan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Okay, duidelijk verhaal. Als ze al zeuren over een VDO in je interieur
Het valt me op dat er in NL eigenlijk van alles op kenteken kan worden gezet. Niet verkeerd
Spider Trophy
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... einspa.jpg[/img]
MG Metro 6R4
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... G_0172.jpg[/img]
Het valt me op dat er in NL eigenlijk van alles op kenteken kan worden gezet. Niet verkeerd
Spider Trophy
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... einspa.jpg[/img]
MG Metro 6R4
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... G_0172.jpg[/img]
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Maakt je dus een slimme Belg en gelijk een zuinige Nederlander.......grappig! ....dat je op deze manier toch een win-win situatie kan creëren.....-jo- schreef:Maakt niks uit
Adrian, ik heb de auto laten uitvoeren/invoeren omdat het totaal onmogelijk werd deze in Be gekeurd te krijgen. In Be wordt de regel gehanteerd dat men zich moet aanbieden met een auto zoals die fabriek-af geleverd werd. Er zijn uitzonderingen zoals velgen en een luchtfilter maar zelfs daar wordt moeilijk over gedaan. Ik heb jarenlang de ombouw gedaan naar origineel tot men echt te ver ging (vdo meters e.a). Daarop heb ik met een kennis de afspraak gemaakt om de auto in NL in te voeren en te verzekeren. Dit is de enige reden waarom er een geel kenteken ophangt. Dat het op jaarbasis duurder is maakt me niks uit. Misschien gaan ze ooit in Be hun gezond verstand vinden...tot die tijd vind ik die gele platen niet misstaan.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja Ivo dat is van voor jou tijd zullen we maar zeggen.Ivo van Achthoven schreef:Tjee zeg, die Metro...., 286 pk....
Zat volgens mij een Rover 6 cilinder blok in....de zogenaamde Groep B rally auto's.
En maar 1000 kg licht!
Ongekend wat die allemaal teweeg brachten aan ongelukken en crashes voor ze verboden werden.
Ford RS200, Peugeot 205, Audi....etc...etc...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
in mijn vitrine's staan enkel renault modellen
maar in een hoekje staan 1metro
vind het echt geweldige bommetjes om te zien
maar in een hoekje staan 1metro
vind het echt geweldige bommetjes om te zien
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Mooi filmpje merijn!!! Die audi s1
Dat blijft het allerlekkerste geluid wat ik ooit uit een auto heb gehoord!!!
Dat blijft het allerlekkerste geluid wat ik ooit uit een auto heb gehoord!!!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zie je schat ik je toch weer jonger in dan je bent.........naar mate de jaren verstrijken wordt dat steeds meer een compliment........Ivo van Achthoven schreef:Nee das net wel mij tijd Arno...., kan me nog prima herinneren....
Maar zoek op You Tube maar eens op crashes van deze Groep B monsters....
Valt in het niet bij het geluid van een Formule 1 veld uit de jaren 80, zelfs als het alleen maar de Ferrari V12 was.........CP Zandvoort toen er nog F1 daar werd gereden.tutuur schreef:Mooi filmpje merijn!!! Die audi s1
Dat blijft het allerlekkerste geluid wat ik ooit uit een auto heb gehoord!!!
Heel lang geleden.........
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
das voor mijn tijd
Die V12 van Ferrari is echt gruwelijk! Helaas nooit in het echt meegemaakt, maar op de Formule 1 Sounds CD stond ie wel een paar keer. Heerlijk om effe naar te luisteren.
Ik denk wel dat het spectaculairder is om die Group B wagens te zien rijden, dan een F1 wagen uit de 80's.
Ik denk wel dat het spectaculairder is om die Group B wagens te zien rijden, dan een F1 wagen uit de 80's.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Spektakel is bij beide geweldig, wel verschillend.Merijn schreef:Die V12 van Ferrari is echt gruwelijk! Helaas nooit in het echt meegemaakt, maar op de Formule 1 Sounds CD stond ie wel een paar keer. Heerlijk om effe naar te luisteren.
Ik denk wel dat het spectaculairder is om die Group B wagens te zien rijden, dan een F1 wagen uit de 80's.
Maar die F1 van toen konden ook erg leuk driftend de bocht om.
Ook mooi was toen de eerste dragster in Nederland op Zandvoort en de Corvette van Hans Deen en de witte Porsche 911 turbo van ene coureur Toon Suykerbuik.
Vlak voor tarzanbocht bij afremmen dikke vlammen uit de 2 pijpen......erg indrukwekkend als je bedenkt dat ik toen nog in de korte broek liep.
Maar goed we dwalen erg af en zal de rest van me jeugd zondes jullie besparen.
OT maar weer......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87