DynoDag: 20 november 2010, FILMPJES & resultaten, pag 6

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Dat is meer dan 200 pk :D
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Als ik het goed had gehoord had die een andere intercooler en een andere uitlaat. Maar is dus cat-back als ik het goed heb gelezen.
Klopt. Standaard cat beperkt het topvermogen.
Daarom zit ie qua topvermogen ongeveer hetzelfde als die van jouw.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Afgelopen weekend heeft er in the UK ook een Dyno plaatsgevonden met een aantal Clio's.

Hierbij hun reulstaten. De opgegeven pk's zijn "krukaspk's".
Zij zelf gaan uit van een verlies van 22% als ik het omreken....
16v_paddy schreef:1. Cliolord 222.8bhp 172lb/ft (High comp F7R ITBs cams headwork)

2. Beanie 222.2bhp 173lb/ft (High comp F4R ITBs cams headwork)

3. Ronee 214.5bhp 168lb/ft (High comp F7R ITBs cams headwork)

4. Stevie B 192.8bhp 170 lb/ft (High comp F7R ITBs cams headwork)

5. Jay S 177.1bhp 151lb/ft (F7R Cams headwork)

6. Wobba 166.7bhp 145 lb/ft (F7R ITBs Cams headwork)

7. Matteh 159.0bhp 145lb/ft (Stock F4R?)

8. 16v_Paddy 144.3bhp 116lb/ft (F7P, cams, supersprint manifold, loud & leaky exhaust)

9. sideways dan Please enter data (F7R had some technical issues)

10. edgeyboy 132.7bhp ???lb/ft (Stock F7P Breathing mods)

11. Terryc101 130bhp ???lb/ft (Stock F7P breathing mods)

12. Naples-RSi 139.1bhp ???lb/ft (stock F7P breathing mods)

13. Clio_Squeak 155.31bhp 123lb/ft (I think thats the Torque figure will confirm) F7R Supersprint Manifold, Downpipe, Decat, Custom SS Exhaust System, Skuttle Induction with Pipercross Air Filter, PAS removal. Only done 1 run as accelerator cable snapped [Thanks again Sideways Danny]
Zie : http://www.clio16valver.co.uk/board/vie ... &start=195
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Arco schreef:Volledig standaard. (die rode van Peter als je die bedoeld. Wastegate bleef hangen ??)
Probleem is waarschijnlijk opgelost! Een slangetje wat de variabele geometrie van de turbo regelt zat verkeerd. Mijn megane draaidt nu netjes 0,9 bar overdruk ipv de 0,65 bar!

Goede service van VKV!
Cleaned Style
Projecttopic
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Megane heeft geen variabele geometrie...

Gewoon slangetje van de wastegate actuator zul je bedoelen denk ik?
(Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Björn wist het net ook niet precies te vertellen, behalve dat er (gelukkig) wat gevonden was.

IIG het zou opgelost zijn, morgenavond maar es voelen... :p
Cleaned Style
Projecttopic
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Björn wist het net ook niet precies te vertellen, behalve dat er (gelukkig) wat gevonden was.

IIG het zou opgelost zijn, morgenavond maar es voelen... :p
Mooi man, hopend op flinke dooi en weg met die pokke sneeuwtroep, kan je even verschil voelen...

En voorjaar alsnog op de dyno?....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Vanmiddag was die nog niet klaar rond uur of 2 :p
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Hij is sinds gisteren weer terug, maar het was niet echt weer om nu es uitgebreid te testen...
Wel voelt de motor iets pittiger, maar misschien wil je wel wat voelen ook...
Cleaned Style
Projecttopic
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Kan je eens testen met iemand van hier met een std rs ? of gechipt, maakt niet uit dan heb je toch een indicatie. Je staat al ingepland voor de volgende dynodag (zowieso).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Beter (Y) Eerst maar even wat beter weer afwachten...
Cleaned Style
Projecttopic
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Peter, ik ben a.s. Dinsdagmiddag weer in Goes.
Misschien kun je even langskomen ? Dan kan ik gelijk je programma erin zetten.
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Ai da's een beetje te kort dag. Morgen zit ik op mijn werk al vol gepland.
Mocht er nog een x zo'n mogelijkheid zijn dan hoor ik het graag! (Y)
Cleaned Style
Projecttopic
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

OK
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Waarom zit er een Nederlands kenteken op de 21T van Jo?

http://www.youtube.com/watch?v=iL0aWiIY91g
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

misschien dat ik voor mijn beurt praat, maar wat ik er van begrepen heb was het om de belgische apk te ontlopen. In belgie mag het niet anders zijn dan origineel of met attest van gelijkwaardigheid.

Dus dat zou betekenen dat alles ieder jaar compleet terug gebouwd dient te worden.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

was dit niet handiger geweest om ff in een PM te sturen? :~
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

tutuur schreef:was dit niet handiger geweest om ff in een PM te sturen? :~
Als er een bepaald iemand niet gelijk reageerd had ik het nog kunnen wissen.....
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zeg, alle posts mbt jo z'n kenteken verwijderen.....

mods?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Maakt niks uit

Adrian, ik heb de auto laten uitvoeren/invoeren omdat het totaal onmogelijk werd deze in Be gekeurd te krijgen. In Be wordt de regel gehanteerd dat men zich moet aanbieden met een auto zoals die fabriek-af geleverd werd. Er zijn uitzonderingen zoals velgen en een luchtfilter maar zelfs daar wordt moeilijk over gedaan. Ik heb jarenlang de ombouw gedaan naar origineel tot men echt te ver ging (vdo meters e.a). Daarop heb ik met een kennis de afspraak gemaakt om de auto in NL in te voeren en te verzekeren. Dit is de enige reden waarom er een geel kenteken ophangt. Dat het op jaarbasis duurder is maakt me niks uit. Misschien gaan ze ooit in Be hun gezond verstand vinden...tot die tijd vind ik die gele platen niet misstaan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Okay, duidelijk verhaal. Als ze al zeuren over een VDO in je interieur :-(

Het valt me op dat er in NL eigenlijk van alles op kenteken kan worden gezet. Niet verkeerd (Y)

Spider Trophy

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... einspa.jpg[/img]

MG Metro 6R4

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... G_0172.jpg[/img]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:Maakt niks uit

Adrian, ik heb de auto laten uitvoeren/invoeren omdat het totaal onmogelijk werd deze in Be gekeurd te krijgen. In Be wordt de regel gehanteerd dat men zich moet aanbieden met een auto zoals die fabriek-af geleverd werd. Er zijn uitzonderingen zoals velgen en een luchtfilter maar zelfs daar wordt moeilijk over gedaan. Ik heb jarenlang de ombouw gedaan naar origineel tot men echt te ver ging (vdo meters e.a). Daarop heb ik met een kennis de afspraak gemaakt om de auto in NL in te voeren en te verzekeren. Dit is de enige reden waarom er een geel kenteken ophangt. Dat het op jaarbasis duurder is maakt me niks uit. Misschien gaan ze ooit in Be hun gezond verstand vinden...tot die tijd vind ik die gele platen niet misstaan.
Maakt je dus een slimme Belg en gelijk een zuinige Nederlander.......grappig! :wink: ....dat je op deze manier toch een win-win situatie kan creëren..... :smile: :wink:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Tjee zeg, die Metro...., 286 pk.... :worship:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

En hij betaald wegenbelasting hier en rijd er niet zoveel. Zou vaker voor moeten komen :lol: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ivo van Achthoven schreef:Tjee zeg, die Metro...., 286 pk.... :worship:
Ja Ivo dat is van voor jou tijd zullen we maar zeggen. :p

Zat volgens mij een Rover 6 cilinder blok in....de zogenaamde Groep B rally auto's.
En maar 1000 kg licht!

Ongekend wat die allemaal teweeg brachten aan ongelukken en crashes voor ze verboden werden.

Ford RS200, Peugeot 205, Audi....etc...etc... :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Nee das net wel mij tijd Arno...., kan me nog prima herinneren.... :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Genieten!

antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Die Metro is van Joop Schouten, zelfs op kenteken is het een metro 6r4 :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

in mijn vitrine's staan enkel renault modellen
maar in een hoekje staan 1metro (Y)

vind het echt geweldige bommetjes om te zien
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mooi filmpje merijn!!! Die audi s1 :worship: :worship:
Dat blijft het allerlekkerste geluid wat ik ooit uit een auto heb gehoord!!!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ivo van Achthoven schreef:Nee das net wel mij tijd Arno...., kan me nog prima herinneren.... :D
Zie je schat ik je toch weer jonger in dan je bent.........naar mate de jaren verstrijken wordt dat steeds meer een compliment........ :D


Maar zoek op You Tube maar eens op crashes van deze Groep B monsters....

tutuur schreef:Mooi filmpje merijn!!! Die audi s1 :worship: :worship:
Dat blijft het allerlekkerste geluid wat ik ooit uit een auto heb gehoord!!!
Valt in het niet bij het geluid van een Formule 1 veld uit de jaren 80, zelfs als het alleen maar de Ferrari V12 was.........CP Zandvoort toen er nog F1 daar werd gereden. :lol:


Heel lang geleden......... :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

das voor mijn tijd :+
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die V12 van Ferrari is echt gruwelijk! Helaas nooit in het echt meegemaakt, maar op de Formule 1 Sounds CD stond ie wel een paar keer. Heerlijk om effe naar te luisteren.

Ik denk wel dat het spectaculairder is om die Group B wagens te zien rijden, dan een F1 wagen uit de 80's.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Merijn schreef:Die V12 van Ferrari is echt gruwelijk! Helaas nooit in het echt meegemaakt, maar op de Formule 1 Sounds CD stond ie wel een paar keer. Heerlijk om effe naar te luisteren.

Ik denk wel dat het spectaculairder is om die Group B wagens te zien rijden, dan een F1 wagen uit de 80's.
Spektakel is bij beide geweldig, wel verschillend.

Maar die F1 van toen konden ook erg leuk driftend de bocht om.

Ook mooi was toen de eerste dragster in Nederland op Zandvoort en de Corvette van Hans Deen en de witte Porsche 911 turbo van ene coureur Toon Suykerbuik.

Vlak voor tarzanbocht bij afremmen dikke vlammen uit de 2 pijpen......erg indrukwekkend als je bedenkt dat ik toen nog in de korte broek liep.

Maar goed we dwalen erg af en zal de rest van me jeugd zondes jullie besparen.

OT maar weer......
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Plaats reactie