Vlotte 5 Floor ! En graag gedaanFlorus schreef:Mijn uitdraai van vandaag:
*print*
R5 met een F8Q 1.9Td
Jo,Henk en wie er verder geholpen hebben; bedankt weer voor 't organiseren!
Dynodag 21 april 2012 Goes met Fastchip
twas weer een mooi dagje vandaag, vanochtend om half 8 vertrokken en net thuis. flink koppijn door te weinig eten en die walmen af en toe daar binnen
al met al wat leuke resultaten gezien en het was een gezellig dagje
mijn Dci is ook nog even donor geweest voor de 5 van Andy welke er uiteindelijk 187 adw uitgooide op 1.62 bar
al met al wat leuke resultaten gezien en het was een gezellig dagje
mijn Dci is ook nog even donor geweest voor de 5 van Andy welke er uiteindelijk 187 adw uitgooide op 1.62 bar
Het laatste wat ik Henk heb horen zeggen was 1.62 Jo
Het was idd weer gezellig. De Williams perste er met moeite 132pk en 161nm aan de wielen uit.
Kan van alles verzinnen maar het ligt natuurlijk aan mijn vrouw die er veel te rustig mee rijd. Dat krijg zelfs ik niet goed gereden
Ook nog lekker gesleuteld aan Andy's gtti, 2,5bar mapsensor van Arthur's dci overgezet, benzinepomp aangesloten en Jo uitgelegd dat in auto's gelijkstroom en geen wisselstroom rond gaat
Kan van alles verzinnen maar het ligt natuurlijk aan mijn vrouw die er veel te rustig mee rijd. Dat krijg zelfs ik niet goed gereden
Ook nog lekker gesleuteld aan Andy's gtti, 2,5bar mapsensor van Arthur's dci overgezet, benzinepomp aangesloten en Jo uitgelegd dat in auto's gelijkstroom en geen wisselstroom rond gaat
Dan was het Henk. Twee multimeters, beide deden het niet. Maarja, het is uiteindelijk toch nog allemaal gelukt met leuke resultaten als uitkomst-jo- schreef:eej eej, ik had die daar niet opgezet ! Khad enkel het aan/uit knopke constant ingedrukt
Kwam er nu wel achter dat het toch het handigst is als alles compleet is en goed werkt
Boven verwachting. Mooi resultaat. Wat voor een nokkenas zit erin? Heb je er een grafiek bij?-jo- schreef:F7R onderblok (meg), F7P kop (19), 149 adw/180 nmRoald schreef: In de 19 16v Cabrio ligt nu een F7R 2.0 16v met wat aanpassingen als ik me goed herinner.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
2° scherper dan std, zelfde lift. Graffieken van iedereen staan op de stick, als ik hem nu nog kon vinden zou het fijn zijnjacques schreef: Boven verwachting. Mooi resultaat. Wat voor een nokkenas zit erin? Heb je er een grafiek bij?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Mooi resultaat! Je hebt een decat toch? Verder nog mods?Allepinie schreef:Ik ben ook erg tevreden, 361Nm en 225pk aan de wielen, als ik me niet vergis.
blijkbaar is er wat fout gegaan met het copieren naar de stick. Zowel Bart als Kris ontbreken. (ja Henk, bier en BBQ is waar je aan denkt )
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... dRS225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... kRS250.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... xhaust.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... lliams.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... sR5GTD.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... eRS225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 6vJoey.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... yRS225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... yGTT-i.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... dRS225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... kRS250.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... xhaust.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... lliams.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... sR5GTD.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... eRS225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... 6vJoey.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... yRS225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... yGTT-i.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Dan is mijn Cabrio met 130 adw niet eens zo verkeerd.............GerryTT schreef:Het was idd weer gezellig. De Williams perste er met moeite 132pk en 161nm aan de wielen uit.
Kan van alles verzinnen maar het ligt natuurlijk aan mijn vrouw die er veel te rustig mee rijd. Dat krijg zelfs ik niet goed gereden
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Nahja, heb een tijd terug tegen een BMW X5 3.0d gesport en was ietsjes sneller. Volgens de gegevens zou ik ook 0,2sec sneller op de 100 moeten zitten dus dat klopte aardig. Dan verwacht je dat er dus ook de pk's uitkomen die opgegeven zijn.Arno17 schreef:Dan is mijn Cabrio met 130 adw niet eens zo verkeerd.............GerryTT schreef:Het was idd weer gezellig. De Williams perste er met moeite 132pk en 161nm aan de wielen uit.
Kan van alles verzinnen maar het ligt natuurlijk aan mijn vrouw die er veel te rustig mee rijd. Dat krijg zelfs ik niet goed gereden
Ach, doet niets af aan het feit dat ik het een fijne auto vind die super rijdt.
er is nog ruimte voor verbetering, maar toch wel een apart verhaal. Op een bepaald ogenblik tijdens de mapping bleken de injectoren te klein en de benzinedruk liep af ipv op. Regelaar, pomp of injectoren is dan de logische denkwijze. Gerry onder de auto gedoken, bleek de pomp niet de volle spanning te krijgen (bevestigingen los !) Je kan je niet voorstellen hoeveel verlies die kleine dingen bij elkaar veroorzaken.Abel schreef:die gtti
Het turbo verhaal (MB300) is ook bekend, turbine ok, compressor te groot. Met een andere turbo zou deze nog eens zo vlot worden.
We hebben ook wat tegenslag gehad op de afgelopen dag. De megane RS II van TsaArno" moet terug komen, wederom het benzine verhaal. Als er gemikt wordt op performance moet er echt 98 (of verbeterde 97) in.
Ook de clio dci van Mike kon niet gemapped worden. Een auto van 2010 met een ecu van 2005 (???). Henk had niet de juiste software hiervoor.
Bertram had te kampen met technische/electrische problemen maar blijken sinds gisteravond (laat) opgelost. Hierdoor heeft hij de mapdag moeten missen. Joost...jouw schuld !!!
We hebben er gisteren nog over gediscussierd en het blijkt maar weer...F7R of F7P kop maakt bij licht getunede motoren zo goed als geen verschil. Bevestigd door Henk en eveneens in het resultaat van Bart. Die 1 mm gaat echt de zaak niet maken. Als je echt het de laatste pk uit het blok wil persen is het iets anders maar in straatopstellingen...een utopie.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Het is duidelijk. Het heeft me heel veel werk gekost om het zo te bouwen. Het enig wat ik me kan voorstellen is dat er bij lagere toerentallen al meer trekkracht voor handen is. Ik wil wel een keer met Bart ruilen en een blokje om rijden. Gewoon om te voelen hoe het loopt.-jo- schreef: We hebben er gisteren nog over gediscussierd en het blijkt maar weer...F7R of F7P kop maakt bij licht getunede motoren zo goed als geen verschil. Bevestigd door Henk en eveneens in het resultaat van Bart. Die 1 mm gaat echt de zaak niet maken. Als je echt het de laatste pk uit het blok wil persen is het iets anders maar in straatopstellingen...een utopie.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Jammer dat Jo de grafiek van Bart niet heeft anders hadden we dit kunnen vergelijken.jacques schreef:Het is duidelijk. Het heeft me heel veel werk gekost om het zo te bouwen. Het enig wat ik me kan voorstellen is dat er bij lagere toerentallen al meer trekkracht voor handen is. Ik wil wel een keer met Bart ruilen en een blokje om rijden. Gewoon om te voelen hoe het loopt.-jo- schreef: We hebben er gisteren nog over gediscussierd en het blijkt maar weer...F7R of F7P kop maakt bij licht getunede motoren zo goed als geen verschil. Bevestigd door Henk en eveneens in het resultaat van Bart. Die 1 mm gaat echt de zaak niet maken. Als je echt het de laatste pk uit het blok wil persen is het iets anders maar in straatopstellingen...een utopie.
Maar door deze resultaten begint mijn gedachte toch weer te gaan om een F7P kop op mijn F7R te gaan zetten, scheelt een hoop gezeur en ombouwen.
Anything worth doing is worth doing right!.
1. Ja, met een F7P kop ben je in een week klaar en het ziet er nog origineel uit ook!
2. Begin eens met opbouwen. Koppakingset + bouten bestellen by Shilrly9236 en aan de slag.
2. Begin eens met opbouwen. Koppakingset + bouten bestellen by Shilrly9236 en aan de slag.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
bedankt weer zal allemaal wel goed komen....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Hé das gek. Had ze er wel op gezet...Zowel Bart als Kris ontbreken
Klopt, hlml bovenin als piek.Het laatste wat ik Henk heb horen zeggen was 1.62 Jo
Echter de gebruikte meter zal een afwijking +/- hebben en is bovendien boven de gasklep aangesloten. Is dus zeker niet de druk / luchthoeveelheid die de motor in gaat.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Mis de uitdraai van Arno met zijn trophy??
En van wie is de meg 3 rs ??
En van wie is de meg 3 rs ??
eentje was gemerkt als "Kris" maar dat was een print van die opel combo (dubbel dus). Bart ontbreekt helaas compleet.Fastchip schreef:Hé das gek. Had ze er wel op gezet...Zowel Bart als Kris ontbreken
Die RS III was de gevraagde print voor Mark met de mapping van Unlimited.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
- Locatie: voorschoten
- Contacteer:
Klopt de megane is van mij aleen ik zie aleen de eerste meting en niet de tweede.
jammer de tweede meting was 272 pk en 424nm.
jammer de tweede meting was 272 pk en 424nm.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
- Locatie: voorschoten
- Contacteer:
@ jo,
Mijn katelysator is eronder vandaan hoor het is gelukt.
Er zit nu een de-cat onder van miltek.
Ik heb het door een man in belgie laten doen.
Had iemand gevonden via het forum die een maat had die het wel vaker had gedaan dus vandaag even naar belgie gereden.
Was de moeite waard klinkt nu wel erg bruut zo.
Als je gewoon normaal rijd dan hoor je de uitlaat bijna niet maar als je gas geeft wat een geweld En naatuurlijk klappen en zo hoord het ook.
Volgende wat er nog aan gedaan word is andere IC van k-tec.
Even sparen dus.
En dan weer opnieuw laten chippen stage 2 dus .
Mijn katelysator is eronder vandaan hoor het is gelukt.
Er zit nu een de-cat onder van miltek.
Ik heb het door een man in belgie laten doen.
Had iemand gevonden via het forum die een maat had die het wel vaker had gedaan dus vandaag even naar belgie gereden.
Was de moeite waard klinkt nu wel erg bruut zo.
Als je gewoon normaal rijd dan hoor je de uitlaat bijna niet maar als je gas geeft wat een geweld En naatuurlijk klappen en zo hoord het ook.
Volgende wat er nog aan gedaan word is andere IC van k-tec.
Even sparen dus.
En dan weer opnieuw laten chippen stage 2 dus .
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
- Locatie: voorschoten
- Contacteer:
hier mjn dyno uitdraai van 10 maart.
als de foto er nu op staat.
kijk maar even bij de link van facbook
http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater
als de foto er nu op staat.
kijk maar even bij de link van facbook
http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater
Laatst gewijzigd door megane rs 250 op wo 25 jul 2012 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
- Locatie: voorschoten
- Contacteer:
megane rs 250.
Laatst gewijzigd door megane rs 250 op wo 25 jul 2012 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
- Locatie: voorschoten
- Contacteer:
eind dit jaar forge intercooler bestelen wie weet waar je voor een betaalbaren prijs 1 kan bestelen.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
- Locatie: voorschoten
- Contacteer:
ik heb al een bedrijf gevonden.