Dynodag 21 april 2012 Goes met Fastchip

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... stchip.jpg[/img]

Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)

*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2

*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp

*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp

*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP

*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp

*Wind
1.2 TCe 101hp

*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP

*Koleos
2.0 Dci 150/175hp

Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.


Meer informatie via Jo. Custom maps graag aanmelden bij Jo via de PM
Fastchip schreef:Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien. :D

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=s ... &Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Custom map by Fastchip:

-Maurice (Andy), GTTi
-Jo, clio 16VT
-Coso, 225
-TsaArno, 225

-Bart, R19-16v (F7R) (OVB)
-Dhayrone Clio 2.0 16VT, OVB
-Bertram williams + 286's (OVB)


Regulier rollen (vermogensmeting):

- Merijn, E46 M3
-
-
-
-
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 26 mar 2012 8:35, 6 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Met het vraagtelen of het gaat lukken mag je mij er ook tussen zetten Jo :)

Al een nr van de injector rubbers kunnen vinden?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Moet ik nog even opzoeken. Ik zag dat je gisteren enkele keren hebt gebeld, helaas niet gehoord.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mag er ook een BMWtje rollen?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tuurlijk, wat een vraag ;-)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nou ja... Is toch Renault hier, he. :-) Het gaat om een E46 M3. Hoeft nog niet op de lijst, maar wilde wel even informeren. Je hoort het nog van me!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Merijn schreef:Nou ja... Is toch Renault hier, he. :-) Het gaat om een E46 M3. Hoeft nog niet op de lijst, maar wilde wel even informeren. Je hoort het nog van me!
klopt, maar dat wil niet zeggen dat ik oogkleppen op heb met renault emblemen ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Verplaatst naar NL.Meeting :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Hmm, gaan we in de loop van het jaar nog een dynodag organiseren? Dat zou financieel even beter passen :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

voor zover ik begrepen heb van Jo is de kans zeer klein :-(

zou mij en Jo zelf namelijk ook beter uit komen :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Probeer de chitchat wat te beperken aub. Dennis heeft antwoord gekregen via PM. Er lopen momenteel 3 dynodagen op zeer beperkte tijd, waarvan de eerste reeds afgewerkt is. We zullen zien wat we kunnen doen, maar dat laat ik over aan Henk en wens er geen uitspraken over te doen. Hij bepaald hoe-wat-en vooral wanneer.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Aanmelding! :)

Regulier rollen: BMW M3 E46.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tutuur schreef:voor zover ik begrepen heb van Jo is de kans zeer klein :-(

zou mij en Jo zelf namelijk ook beter uit komen :p
uh ? Ik ken men deadline, hij zal er staan. Ik begin deze middag met het demonteren van Andy's (maurice) blok om er een helix combi in te duwen en om te bouwen naar gtti. Vanaf aanstaand weekend gaat alle aandacht naar de clio.
TsaArno schreef:Ik probeer altijd bij de Gulf, Challenger (euro 100) te tanken. Maar ben regelmatig aangewezen op Texaco's euro 95 benzine; ik neem aan dat het verstandig is om veiligheidshalve de Megane te laten afstellen op euro 95?
Wat je meest tankt, daar kan hij op afgesteld worden. Henk ziet het dadelijk op zijn aparatuur hoe de motor reageerd en wat erin zit. Voor ons maakt het niet uit of je 95 of 98 tankt, als het maar geen uilenpis is. Witte pompen zijn echt uit den boze.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

-jo- schreef: Wat je meest tankt, daar kan hij op afgesteld worden. Henk ziet het dadelijk op zijn aparatuur hoe de motor reageerd en wat erin zit. Voor ons maakt het niet uit of je 95 of 98 tankt, als het maar geen uilenpis is. Witte pompen zijn echt uit den boze.
Wat is het beste om te denken, heb nu 2 x V power getankt.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

BP ULTIMATE 98 :D
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

@ CoSo naar mijn weten is Shell VPower Euro97 en BP Ultimate Euro98. Als je de keuze hebt zou ik dan sowieso voor BP gaan. Of natuurlijk Gulf Challenger, met z'n euro100 :bang:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Fastchip schreef:Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien. :D

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=s ... &Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
Custom map by Fastchip:

-Maurice (Andy), GTTi
-Jo, clio 16VT
-Coso, 225
-TsaArno, 225
-Allepinie, 225 (remap)
-Bertram williams + 286's


-Bart, R19-16v (F7R) (OVB)
-Dhayrone Clio 2.0 16VT, OVB



Regulier rollen (vermogensmeting):

- Merijn, E46 M3
-
-
-
-
Laatst gewijzigd door -jo- op do 29 mar 2012 9:10, 2 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
CoSo
Berichten: 147
Lid geworden op: za 25 feb 2012 12:57
Locatie: Flevoland

TsaArno schreef:@ CoSo naar mijn weten is Shell VPower Euro97 en BP Ultimate Euro98. Als je de keuze hebt zou ik dan sowieso voor BP gaan. Of natuurlijk Gulf Challenger, met z'n euro100 :bang:
Gulf zit voor mij dichterbij dan Shell maar geen airmiles :smile:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Toch heb ik liever me motorblok heel,dan wat airmiles. :smile:
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

De 'witte' pompen staan achteraan de rij bij de oliemaatschappijen. De kwaliteit laat dan ook meestal te wensen over.
Deze benzine is bedoelt voor motoren met lage specifieke vermogens zoals;
Citroën C1, Toyota aygo en meer van zulke truttenschudders, NIET voor een Renault Sport !
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

De plaatselijke Shell geeft de keuze tussen euro 95 en Euro95 V-power. Maar geen 98... Er is wel een Tango in de buurt met 98. Wat is de juiste keuze?
NappelpapRS
Berichten: 99
Lid geworden op: za 2 mei 2009 17:06
Locatie: Nijverdal

v-power is 97. Daarom mogen ze er geen 98 bij zetten...dus word dat 95. Waarom dat precies is weet ik niet, maar ik zou gewoon v-power tanken i.p.v. een witte pomp
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

NappelpapRS schreef:v-power is 97. Daarom mogen ze er geen 98 bij zetten...dus word dat 95.
Waarom zetten ze er geen 97 bij dan?
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Truttenschudder :D :D geniaal!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Jongens, in een Renault hoort toch total excellium. Die deed het super in mijn gt altijd!

beetje vreemd ik lees net dat dat ook 95 is.. was daar niet ook een 98 van?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nope.

Alleen BP Ultimate is 98.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Abel schreef:Jongens, in een Renault hoort toch total excellium. Die deed het super in mijn gt altijd!

beetje vreemd ik lees net dat dat ook 95 is.. was daar niet ook een 98 van?
Vroeger was Excellium wel 98, volgens mij. Of het werd onder die noemer verkocht. Net als V-Power geen 98 is, maar 97 (heb ik begrepen), mogen ze het alleen verkopen als 95. Dat is waarschijnlijk de reden dat ook Excellium nu als 95 verkocht wordt.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

octaangetal zou gewoon verplicht moeten zijn in de naam. Zou handiger zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als het maar goedkoper wordt, dat vind ik veeeel belangrijker (0)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Custom map by Fastchip:

-Maurice (Andy), GTTi
-Jo, clio 16VT
-Coso, 225
-TsaArno, 225
-Allepinie, 225 (remap)
-Minkert, 225
-Bertram williams + 286's


-Bart, R19-16v (F7R) (OVB)
-Dhayrone Clio 2.0 16VT, OVB



Regulier rollen (vermogensmeting):

- Merijn, E46 M3
-
-
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Merijn schreef:
Abel schreef:Jongens, in een Renault hoort toch total excellium. Die deed het super in mijn gt altijd!

beetje vreemd ik lees net dat dat ook 95 is.. was daar niet ook een 98 van?
Vroeger was Excellium wel 98, volgens mij. Of het werd onder die noemer verkocht. Net als V-Power geen 98 is, maar 97 (heb ik begrepen), mogen ze het alleen verkopen als 95. Dat is waarschijnlijk de reden dat ook Excellium nu als 95 verkocht wordt.
Was inderdaad. Het is nu echt gebasseerd op de RON95 benzine.

De énige verkrijgbare A-merk RON98 is BP-Ultimate in NL.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Minkert
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jan 2008 18:49
Locatie: Oudewater

Wat vinden jullie van de Tinq ? ik vind het zelf maar troep eigenlijk....
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Minkert schreef:Wat vinden jullie van de Tinq ? ik vind het zelf maar troep eigenlijk....
Dat is ook een witte pomp. Volgens mij kan je dan beter bij de Tango tanken.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Niet elke Tango heeft 98, tank overigens al 10 jaar bij de Tango in Assen, nooit problemen mee gehad, ook niet met de clio RS, liep er altijd goed op.
Plaats reactie