Dynodag met Fastchip 27 oktober 2012
Bedankt voor de mooie dag heren van de organisatie ben blij met het resultaat, scheelt echt enorm! Voorbandjes vinden het wat minder leuk nu aangezien hij in z'n 2 nog gaat spinnen
Mijn resultaat: 216,3 pk en 363,1 Nm
Mijn resultaat: 216,3 pk en 363,1 Nm
Adw dus? Lekker hoor!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
is dat van je 1400 gt turbo? das dan echt super !!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Megane RS
ha ik schrok al!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
- Contacteer:
Was weer een zeer geslaagde dag met dank aan Henk en Jo en natuurlijk Tovami dynojet Ruud Frederiks . En toch waren er weer mensen die aankwamen voor een Custommapping die op uilenzeik reden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik heb de GTA er ff op gezet....ik was al eens geweest maar toen zat de katalysator en standaard uitlaat er nog onder..nu niet meer.
Kat weg en een eigen brouwsel eind "demper"
Verder niets aan gepast...
Met kat zijn het de blauwe vierkantjes.....
Zonder kat zijn het de rood vierkantjes...
Best leuk verschil..
De vorige run van toen met kat er hier bij gezet voor t verschil
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... aaiGTA.jpg[/img]
Standaard waardes zijn : Net ff opgezocht
200 pk bij 5750 toeren
285 nm bij 2500 toeren
Uiteraard aan de krukas....de waarde van de uitdraai is aan de wielen.
Kat weg en een eigen brouwsel eind "demper"
Verder niets aan gepast...
Met kat zijn het de blauwe vierkantjes.....
Zonder kat zijn het de rood vierkantjes...
Best leuk verschil..
De vorige run van toen met kat er hier bij gezet voor t verschil
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... aaiGTA.jpg[/img]
Standaard waardes zijn : Net ff opgezocht
200 pk bij 5750 toeren
285 nm bij 2500 toeren
Uiteraard aan de krukas....de waarde van de uitdraai is aan de wielen.
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op za 27 okt 2012 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
had jij een kat onder dat hok dan, dat scheelt inderdaad zon 20pk volgens renault.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Wat een verschil Vind het overigens wel knap dat de kat en uitlaat de toerenbegrenzer verlegd hebben
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Weet ik toch.-jo- schreef:adw gemeten Luc
Maar volgens de originele documentatie scheelt het ook 20pk, dus leuk om te zien dat dat ongeveer dus klopt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Die kan door tot de 7000 ....als moet maar dat moest niet dustutuur schreef:Wat een verschil Vind het overigens wel knap dat de kat en uitlaat de toerenbegrenzer verlegd hebben
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Wel zie je dat max koppel veel eerder bereikt wordt.Jochem de Haas schreef:Die kan door tot de 7000 ....als moet maar dat moest niet dustutuur schreef:Wat een verschil Vind het overigens wel knap dat de kat en uitlaat de toerenbegrenzer verlegd hebben
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Yup ik heb de D502....zo'n 185 pk hok...Luco/Alpine-racer schreef:had jij een kat onder dat hok dan, dat scheelt inderdaad zon 20pk volgens renault.
Maar ik vind t best zo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
15 pk aan de krukas volgens de heren bij Renault...Luco/Alpine-racer schreef:had jij een kat onder dat hok dan, dat scheelt inderdaad zon 20pk volgens renault.
Nu ie bij mij weg is, ik pak ik een 20 pk aan de wielen..... prima
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_TomR5GTT.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_Tim225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_PeterR26R.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_PascalvanIerland.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_MarkRS250STG2.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_Koen16v.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_Jochem.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_JanLokerse.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_HansvanLaar225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_GuidoRS250.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_Dennis225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_Bennoclio2RS.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_ArjanR26.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_AndyHondaIntegra.jpg[/img]
Met dank aan de aanwezigen en vertrouwen in Fastchip. Ook dank aan degenen die wederom hun klauwen vuil gemaakt hebben. Nu men zetel in, ben helemaal brak.
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_Tim225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_PeterR26R.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_PascalvanIerland.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_MarkRS250STG2.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_Koen16v.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_Jochem.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_JanLokerse.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_HansvanLaar225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_GuidoRS250.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_Dennis225.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_Bennoclio2RS.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_ArjanR26.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dynodag%2027oktober%202012/th_AndyHondaIntegra.jpg[/img]
Met dank aan de aanwezigen en vertrouwen in Fastchip. Ook dank aan degenen die wederom hun klauwen vuil gemaakt hebben. Nu men zetel in, ben helemaal brak.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Netjes toch
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
- Locatie: voorschoten
- Contacteer:
zeker geslaagde dag uit eindelijk
Ik kwam voor de regulier rollen. Uiteindelijk ook maar laten chippen door Henk. Henk en Jo gedaan hij doet het weer supper hij houd ook niet meer in.
Er zat nog golf 5 gti achter mij op de terug weg
haha even op het gas gegaan en zag zijn verlichting steedts kleiner worden
Ik had toen ik vorig keer kwam 272 pk met 424nm met uitlaat systeem gedaan en orginelen cat door unlimited chiptuning gechipt. vandaag toen ik kwam was er dit aan veranderd De decat en cold air intake.ik had vandaag 283.3 met 426nm.
Maar jo en Henk hoorden gelijk dat hij pingelde en dat was absoluut niet goed en zeiden als je jou cat helemaal weg haald moet je gelijk laten afstellen op nieuw dat wist ik dus niet.
dus heb ik nog even gewacht tot dat bijna iedereen was geweest.
en even laten chippen door Henk.
Ik dacht gelijk daar gaat mij vermogen
Maar niet dus het is uiteindelijk 288pk geworden met 421 nm koppel iets nm in moeten lever maar dat liever dan dat ik mijn blok sloop en wel weer meer pktjes Henk en Jo gedaan.was een geslaagde dag
Ik kwam voor de regulier rollen. Uiteindelijk ook maar laten chippen door Henk. Henk en Jo gedaan hij doet het weer supper hij houd ook niet meer in.
Er zat nog golf 5 gti achter mij op de terug weg
haha even op het gas gegaan en zag zijn verlichting steedts kleiner worden
Ik had toen ik vorig keer kwam 272 pk met 424nm met uitlaat systeem gedaan en orginelen cat door unlimited chiptuning gechipt. vandaag toen ik kwam was er dit aan veranderd De decat en cold air intake.ik had vandaag 283.3 met 426nm.
Maar jo en Henk hoorden gelijk dat hij pingelde en dat was absoluut niet goed en zeiden als je jou cat helemaal weg haald moet je gelijk laten afstellen op nieuw dat wist ik dus niet.
dus heb ik nog even gewacht tot dat bijna iedereen was geweest.
en even laten chippen door Henk.
Ik dacht gelijk daar gaat mij vermogen
Maar niet dus het is uiteindelijk 288pk geworden met 421 nm koppel iets nm in moeten lever maar dat liever dan dat ik mijn blok sloop en wel weer meer pktjes Henk en Jo gedaan.was een geslaagde dag
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Mis ik de uitdraai van de dCi?......
@MeganeRS250, toch het bewijs dat Fastchip maatwerk levert?......zoals hier al vaker verteld, besproken of over gesproken!
En zorg heeft voor het mechaniek!
@MeganeRS250, toch het bewijs dat Fastchip maatwerk levert?......zoals hier al vaker verteld, besproken of over gesproken!
En zorg heeft voor het mechaniek!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012 17:54
Vandaag was wat mij betreft geslaagd. Met de map van de Fastchip RS Tuner kwam hij al aan 225bhp en 363,7nm, na wat finetuning vandaag uiteindelijk aan 229,6bhp en 370,2nm.
Thnx aan Henk, Jo en alle andere betrokkenen!
Thnx aan Henk, Jo en alle andere betrokkenen!
Dat is inderdaad een zeer net resultaat!
De DCi wordt 10 november aangepakt. Er zat weer andere software op dan erop hoort te zitten, dat kom je tegenwoordig vaker tegen bij Renault. Henk gaat dat door de week regelen en zodoende krijgt Andy zijn custom de 10e.Arno17 schreef:Mis ik de uitdraai van de dCi?......
De gtt van Tom (Ackten) vertoonde helaas wat verborgen gebreken en SCHROEVEN ( ) maar na wat aanpassingen werd het voor hem ook een pak duidelijker. Wordt vervolgd !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
Zeer leuke dag gisteren, even laten rollen om te kijken of het custom air intake wel zin heeft, en ja hoor het werkt wel hieronder de verschillen.
voor: 222.5 bhp at 523104 rpm 364.6 nm at 3470.3 rpm
na: 234.9 bhp at 5188.4 rpm 382.2 nm at 3834.4 rpm
Brandstof is niks veranderd en de het tempratuur verschil was eerst 17.9 en gisteren 16.6 graden dus valt ook nog mee.
Ik zeg een aanrader zon filter!!
Jo en Henk weer bedankt voor deze dag!
voor: 222.5 bhp at 523104 rpm 364.6 nm at 3470.3 rpm
na: 234.9 bhp at 5188.4 rpm 382.2 nm at 3834.4 rpm
Brandstof is niks veranderd en de het tempratuur verschil was eerst 17.9 en gisteren 16.6 graden dus valt ook nog mee.
Ik zeg een aanrader zon filter!!
Jo en Henk weer bedankt voor deze dag!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
De keren dat ik erbij was, is dit nu precies wat het zo leuk maakt.DennisT schreef:Gelukkig hadden we gister genoeg specialisten aanwezig voor de gtt van Tom
Alle kennis tegelijk op een plek en niemand te beroerd om hulp te bieden waar nodig.
Daarbij de kennis van Henk en Jo en hun inzet om de dag tot een succes te maken.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Toch wel raar of apart dat er aardig wat verschil tussen de Megane RS 225 onderling. Van 205 adw tot zo'n 226 adw met een custom mapping van Henk. (of zie ik iets over het hoofd )
En dan de stock 225 van Tim met 210 adw
En die van Dennis die aleen flink wat koppel heeft gewonnen
@ Jochem : mooi resultaat !
En die R26R weet ook meteen hoe je Koppel met een hoofdletter K schrijft
En dan de stock 225 van Tim met 210 adw
En die van Dennis die aleen flink wat koppel heeft gewonnen
@ Jochem : mooi resultaat !
En die R26R weet ook meteen hoe je Koppel met een hoofdletter K schrijft
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Bedankt Jo, Henk en alle andere de geholpen hebben met deze dag. Was een geslaagde dag.
Of de computer of Jo was een beetje van slag want mijn grafiek in het overzicht van Jo is niet dezelfde als die ik van Henk mee heb gekregen. Zie onderstaande zoals ik hem thuis heb liggen.
[img]http://img812.imageshack.us/img812/3416/meganers225.jpg[/img]
Wat zijn nu mijn uiteindelijke waarden geworden? Ik weet het zo ook niet meer en zou wel handig zijn om te weten
Uiteindelijk bleek er ook nog een storing te zijn met mijn koelvloeistoftemperatuursensor. Auto zelf gaf geen storing maar het werd wel gelogd. Maar even naar laten kijken...
Of de computer of Jo was een beetje van slag want mijn grafiek in het overzicht van Jo is niet dezelfde als die ik van Henk mee heb gekregen. Zie onderstaande zoals ik hem thuis heb liggen.
[img]http://img812.imageshack.us/img812/3416/meganers225.jpg[/img]
Wat zijn nu mijn uiteindelijke waarden geworden? Ik weet het zo ook niet meer en zou wel handig zijn om te weten
Uiteindelijk bleek er ook nog een storing te zijn met mijn koelvloeistoftemperatuursensor. Auto zelf gaf geen storing maar het werd wel gelogd. Maar even naar laten kijken...
Jij hebt een gecombineerde uitdraai (2 & 4) waarbij het beste resultaat vermeld staat. Ik heb dezelfde gepost zonder de beste run erin. Het was gisteren avond tamelijk laat toen we met de uidraaien bezig waren. My bad !Stimpy001 schreef: Of de computer of Jo was een beetje van slag want mijn grafiek in het overzicht van Jo is niet dezelfde als die ik van Henk mee heb gekregen. Zie onderstaande zoals ik hem thuis heb liggen.
tjah, waar moet ik beginnen ? Kwam binnen met 0.9 bar en pingelen als een bezettene van zodra de 0.5 bar aangetikt werd. Heel eigenaardig dat hij hem nog niet had gesloopt. Toch liep dat ding een afr van 10. De opstelling van bleedvalve/dumpvalve/ontstekking was ook uiterst bijzonder te noemen. Aftakking op aftakking op aftakking. Er moest ergens begonnen worden dus toestemming gevraagd aan Tom om te slopen , en gekregen. Jochem de vaccum aan het pijpen als test, deed ie verdomd goed, je zag waar de zuigervaring zat ! Ondertussen alle leiding zooi eraf aan het knippen en alle systemen apart gelegd. Toen liep ie zonder pingelen maar kon de druk niet gesteld worden. Actuator vast. Ook de dv bleek zo lek als een zeef. We hebben hem kunnen afstellen op 1 bar zonder te pingelen, met een ongeboorde sproeier. Nu is het kwestie van de nodige herstellingen uit te voeren en alles naar behoren te laten functioneren.Merijn schreef:Wat was er met zijn GT aan de hand??
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Welke radicale heeft er gestaan dan?
En zijn er ook nog wat foto's/video's gemaakt?
En zijn er ook nog wat foto's/video's gemaakt?
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
26-hxx-8 gele