Dynodag met Fastchip 27 oktober 2012

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.

Postby Patrick RS » Sun 28 Oct 2012 12:11

Ja klopt ik zie net in mijn excel lijstje zijn naam al staan. Maar wel tanx (Y)
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14658
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

rollen

Postby megane rs 250 » Sun 28 Oct 2012 12:25

@arno17

Zeker bewijs ja.Helemaal top rijd supper nu.
megane rs 250
 
Posts: 89
Joined: Sun 26 Feb 2012 11:25
Location: voorschoten

Postby Arno S. » Sun 28 Oct 2012 14:24

Wat zijn grofweg de limitaties van een standaard Megane RS motorblok qua Newtons en PK's alvorens er dingen stuk gaan?
Begreep dat Boy een andere koppeling nodig had ivm het hoge koppel, hoeveel koppel had hij zijn laatste dyno run?
Arno S.
 
Posts: 537
Joined: Thu 24 Nov 2011 19:00
Location: Zegveld

Postby tutuur » Sun 28 Oct 2012 15:05

-jo- wrote:
tjah, waar moet ik beginnen ? Kwam binnen met 0.9 bar en pingelen als een bezettene van zodra de 0.5 bar aangetikt werd.


Ontsteking na de bleedvalve aangesloten? Dat is niet erg handig idd :p
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14250
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby ackten » Sun 28 Oct 2012 19:24

Pfff wat was ik blij met jullie kennis, nogmaals bedankt allen. De auto is even oud als ik en motorisch ben ik geen held. Jullie gelukkig wel. Ook Maarten en Joost hebben mij goed geholpen, die mij ook gaan helpen met de actuator.

Zo zie je maar weer. Laat je auto alleen 'tunen'/afstellen door kenners, lees Jo en Henk. Met alle respect na andere tuners maar wat wij bij mijn 5 tegen kwamen was echt een raadsel. Wat de achterliggende gedachte is, is voor mij en anderen, denk ik, nog steeds een raadsel.

Gelukkig heb ik na de aankoop direct besloten om de auto eerst op de bank te gooien en niet voluit te rijden. Gelukkig was de dynodag vrij snel. En hierdoor bleek dus bovenstaande. Zoals in mijn topic staat is de auto aangepast door jltuning. Ik wil niet zeggen dat hij deze fouten heeft gemaakt. Maar weet 1 ding. Ga met je auto naar een dynodag van Jo en Henk voordat je je blok in de soep rijdt.

Nadat de actuator weer werkt en er een nieuwe dumpvalve op zit zal de 5 nog een keer gerold worden. Afwachten wanneer.
ackten
 
Posts: 356
Joined: Mon 9 Feb 2009 20:58
Location: Hengelo

Postby Tom » Sun 28 Oct 2012 19:38

Jeroen (JL) is voor zover ik weet al geruime tijd niet meer actief als zijnde jltuning. Dus die opbouw zou dan al wat jaartjes oud zijn gok ik.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby -jo- » Sun 28 Oct 2012 19:42

4000 km na complete revisie, vandaar ik versteld stond dat hij nog niet in de soep was gedraaid. Gelukkig voor Tom wordt deze met liefde bereden (Miss Daisy style).

@Tom, er stond gisteren heel wat gtt-kennis rond je auto. Jochem, Joost, Maarten,Henk enz... dus het gaat zeker goedkomen. ;-)
-jo-
 
Posts: 5476
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby ackten » Sun 28 Oct 2012 19:44

Klopt ook. Blokopbouw is volgens vorige eigenaar in 2004/2005 gedaan. Ik zou van hem nog papieren van de opbouw krijgen alleen kan hij deze niet weer vinden.

Na de opbouw heeft hij ongeveer 3500 km (volgens vorige eigenaar). Het kan natuurlijk altijd zijn dat er naderhand een en ander is aangepast.
ackten
 
Posts: 356
Joined: Mon 9 Feb 2009 20:58
Location: Hengelo

regulier rollen

Postby megane rs 250 » Tue 30 Oct 2012 10:37

Hallo allemaal,

Vraagje ik heb zaterdag mijn auto laten afstellen.
Henk Had gezegd dat elke 30duizend wel de bougies moeten vervangen worden dat ga ik dus gelijk laten doen maar mijn vraag is moet ik gewoon orginelen bougies kopen of zijn er betere voor de megane rs 250.
Alvast bedankt.
megane rs 250
 
Posts: 89
Joined: Sun 26 Feb 2012 11:25
Location: voorschoten

Return to Meetings (NL)



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group