[POLL] Gran Turismo 5 Wintercompetitie

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.

Wat is jouw GT5 voorkeursavond?

Peiling eindigde op do 20 dec 2012 13:44

Maandag
0
Geen stemmen
Dinsdag
0
Geen stemmen
Woensdag
4
36%
Donderdag
4
36%
Vrijdag
2
18%
Zondag
1
9%
 
Totaal aantal stemmen: 11
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

10/12/2012 schreef:Ik heb zojuist een poll gestart om helder te krijgen welke avond van de week het beste gekozen kan worden om de races te gaan plannen.

Ik hoop dat iedereen zo eerlijk is om maar 1 keer te stemmen en geen stemmen te gaan ronselen van andere forumgebruikers. Bevestig je stem daarom even in dit topic, zodat we weten dat het eerlijk gaat en we straks wel een helder overzicht hebben.

Als je meerdere avonden kunt, laat het dan ook even weten en meldt daarbij op welke je gestemd hebt. Ik zal dan op de achtergrond bijhouden wat de stand is en die nadat de poll klaar is, aanpassen in de telling.

Let op: De poll loopt 10 dagen! 20-12-2012 is de laatste dag dat je je stem kunt uitbrengen!

Een conceptversie van de racekalender is ook al gemaakt. Deze zal later deze week online komen, zodat iedereen daar zijn mening over kan geven. We willen het natuurlijk voor iedereen leuk houden, maar kunnen aan de andere kant ook niet aan ieders wensen voldoen. Hopelijk kunnen we met z'n allen wel tot een compromis komen. (Y)

Tot zover... Stemmen maar! :)
27/11/2012 schreef:Ik ben, samen met wat andere liefhebbers van Gran Turismo 5, aan het kijken of we een leuke groep mensen bij elkaar kunnen vinden, die op regelmatige basis zin hebben in 1 of meerdere korte races. Is je interesse gewekt? :) Lees dan even verder!

Races
Het idee is om op vooraf geplande dagen 1 of meerdere korte races te rijden. Denk dan aan een race die bestaat uit 15 minuten practice/qualify en ca. 15 minuten racen. Zo blijft het leuk en overzichtelijk en mocht je een fout maken of in een crash verzeild raken, wat natuurlijk een keer kan gebeuren, dan kun je snel weer meedoen voor de prijzen! Volgens een nader te bepalen puntentelling, zal aan het eind van het seizoen iemand tot kampioen worden gekroond. (Y)

Auto
Om het startveld zo competatief mogelijk te houden, moeten er een aantal regels worden toegepast. Denk hierbij aan een restictie aan het aantal performance points, het type banden wat gekozen kan worden of gewoon een vastgestelde stock auto.

Circuit
In principe moet elk circuit op de kalender kunnen staan. Niet iedereen zal elk circuit even uitdagend vinden of het beste uit de verf komen, maar dat probleem heeft iedereen natuurlijk. Het idee is om vooral leuk en uitdagende races te creeren, waarbij iedereen kansen heeft om te winnen.

Regels
Net als bij het racen op een echt circuit zijn er een aantal zaken strict verboden. Iedereen zal begrijpen dat het niet getolereerd wordt als er moedwillig mensen van de baan gereden worden, tegen de rijrichting in wordt gereden, algemeen onsportief gedrag wordt vertoond, etc. Het is de bedoeling dat we tijdens deze races leuk, competatief, close en clean rijden!


Mocht je nog steeds geinteresseerd zijn, meldt je dan aan via dit topic! Als er genoeg animo is, zal er een duidelijk plan komen, waarna we een mooie winterplanning gaan maken. :)

Tot zover... Let the games begin! (Y)
Laatst gewijzigd door Merijn op ma 10 dec 2012 16:36, 12 keer totaal gewijzigd.
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Leuk idee, ik zie die Megane RS al aankomen, super bak in GT5.
Al lang niet gespeeld, maar wil hem best eens aanslingeren!
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

:lol: Competatief mannetje die Merijn (Y)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

lang geleden heb ik ook al geprobeerd regelmatig met wat RTC'ers te gaan rijden maar de daadwerkelijke opkomst was vrij laag.....

helaas kan ik ook niet heel de winter mee doen maar als er iemand zin heeft om een potje te racen hoor ik het graag.

ik ken overigens heel wat users die servers runnen waar eerlijk en competatief gereden word. zo niet word je een waarschuwing gewoon gekickt, eigen schuld, dikke bult!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Vind het leuk om te rijden, maar mijn skills gaan nog niet zover dat ik daadwerkelijk een race ga rijden...daar zou ik alleen maar mensen mee benadelen.

Tenzij achteraan rijden geen probleem is :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als je achteraan rijdt zit je ook niemand in de weg :P
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Leuk idee....
Laatste tijd veel bezig met F1-2012 maar potje GT5 in de Clio V6 Trophy is ook geen probleem! :smile:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

MartijnG schreef:Vind het leuk om te rijden, maar mijn skills gaan nog niet zover dat ik daadwerkelijk een race ga rijden...daar zou ik alleen maar mensen mee benadelen.

Tenzij achteraan rijden geen probleem is :smile:
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, Martijn! Ik speel zelf niet vaak en ben bijna nooit echt heel snel. Maar ik heb er wel veel lol in en hou van een potje leuk, clean en competatief racen. En ik denk dat als je genoeg mensen hebt, er altijd wel iets te doen is voor een ieder.

Dus, kan ik op je rekenen? :P
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

tutuur schreef:lang geleden heb ik ook al geprobeerd regelmatig met wat RTC'ers te gaan rijden maar de daadwerkelijke opkomst was vrij laag.....

helaas kan ik ook niet heel de winter mee doen maar als er iemand zin heeft om een potje te racen hoor ik het graag.

ik ken overigens heel wat users die servers runnen waar eerlijk en competatief gereden word. zo niet word je een waarschuwing gewoon gekickt, eigen schuld, dikke bult!
Ik denk dat het vooral komt, doordat het allemaal ongestructureerd was, Tuur. Het is inderdaad al eens eerder geprobeerd, maar niet op gezette tijden. Als er mensen zijn die weten dat er op bepaalde dagen gereden wordt en er ook zekerheid van opkomst is, dan denk ik dat het best zou kunnen werken. (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik zou zeggen, fix het zsm!

Voor mij zijn de enig mogelijke dagen de Maandag, Dinsdag en Donderdag waar ik op Donderdag wss een stuk slechter zal rijden :beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

We zullen eens kijken of we het van de grond krijgen... Dan hebben we het in elk geval geprobeerd! :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

(Y)
Ik heb die van mij sinds gister ook weer draaiend. :D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Mooi. Vanavond racen? :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb even een aanmeldtopic aangemaakt... :) Is wel zo overzichtelijk!

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?p=2327727
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

klinkt goed, ben ook wel geinteresseerd....

er zit toch ook een 172 ph2 in?..komt het dichtste bij mijn auto... :smile:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's waar, maar misschien niet de juiste auto om te winnen, in sommige gevallen. :P Ik zet je erbij. (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Merijn schreef:
MartijnG schreef:Vind het leuk om te rijden, maar mijn skills gaan nog niet zover dat ik daadwerkelijk een race ga rijden...daar zou ik alleen maar mensen mee benadelen.

Tenzij achteraan rijden geen probleem is :smile:
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, Martijn! Ik speel zelf niet vaak en ben bijna nooit echt heel snel. Maar ik heb er wel veel lol in en hou van een potje leuk, clean en competatief racen. En ik denk dat als je genoeg mensen hebt, er altijd wel iets te doen is voor een ieder.

Dus, kan ik op je rekenen? :P
Als ik tijd heb, gas ik wel een paar rondjes achter jullie aan in mn Megane RS (dCi look-a-like) :smile:

Username: kastlampie :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Top, Martijn! :D
Allepinie schreef:Wil ook wel meedoen.
Je staat erbij! Meer info volgt snel. (Y)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Wie gebruikt er een stuur? Over het algemeen rijden die snellere rondes dan een controller..
5 GT Turbo '88 GT5
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik... Maar dat maakt in mijn geval geen reet uit. :lol:

Gisteren weer met 3 vrienden wat rondjes gemaakt, zij allemaal met controller, maar ik eindigde netjes als laatste. :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb wel een stuur maar eigenlijk nooit de moeite genomen hem knap te installeren (game-chair oid). ik speel dus ook gewoon met controller...
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

misschien races met alle verschillende Renaults?
allemaal in default settings....cup races zijn meestal het leukst.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat moeten we inderdaad nog even bekijken. Het is de bedoeling dat het allemaal lekker dicht bij elkaar ligt. (Y)

Nog meer geinteresseerden? Ik kan me herinneren uit het GameConsoles topic (members only) dat de volgende mensen ook interesse hadden:

Jochem de Haas
martijn williams
EdwinRS
Andrews

Zijn jullie te porren voor iets serieuzer werk? :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Toch maar eens die PS3 weer bij m'n broertje weghalen ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik denk dat mijn ps3 eerst 3 weken lang geupdate moet worden.
Geen idee of ik nog een internet verbinding heb, er was toen wat dat alles gehackt was bij sony..
Ik zal vanmiddag ff een blik werpen....Merijn.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

leuk idee! heb vroeger vrij veel Gran Tourismo op de PS1 gespeeld (jaja). Heb nu alleen geen PS3 en ken ook niemand met een PS3 dus moet helaas afhaken :)
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

ik ben blijkbaar ook ingeschreven :lol:

best wel officieel allemaal zo.. gwn kleine racejes in groep is ook leuk, zonder puntentelling want niet iedereen zal evenveel kunnen meerijden door tijdsgebrek en hierdoor misschien gedemotiveerd raken om nog mee te doen (?)

wel leuk initiatief Merijn (Y)
als ik kan, doe ik mee.
5 Alpine Turbo
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Laat je vooral niet afschrikken daardoor! Het moet laagdrempelig en leuk blijven. Het enige wat ik wil voorkomen, is dat het een arcade/beukfestijn gaat worden. Dus daarom wil ik het wel enigzins serieus gaan doen...

Maar elk advies of verzoek is welkom!
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

ach, een beetje crossen op de PS3 is nooit weg. Count me in :)
zolang het erg vrijblijvend blijft ;)
reken bijvoorbeeld niet op mij in het weekend...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zit in mijn Lounge, dus feel free to join! Max PP is 450 en alles uit behalve TC en ABS, voor de mensen met controller. De Ring is het gekozen circuit, maar kan natuurlijk gewijzigd worden!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo, de eerste testsessie zit erop... :) Wat mij betreft goedgekeurd, al is het nog wel even zoeken naar de juiste combinatie tussen het aantal Performance Points en de verschillende circuits. Maar daar komen we wel uit! Op de Ring met 450 PP bleef het lekker bij elkaar. Nog een aantal mensen erbij en we hebben een mooi startveld! :D

Wat mij betreft doen we binnenkort nog eens zo'n sessie, om er allemaal weer een beetje in te komen en de mogelijkheden te onderzoeken. (Y)

Bedankt, heren! Binnenkort weer eens een keer. Ik zal in de tussentijd een plannetje opstellen en dat te zijner tijd hier posten. :)

Voor nu: Trusten en tot later!


@GeniustheGZA: Ik heb je toegevoegd! (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Actiefotootje van Roy am Ring. :P

[img]http://img27.imageshack.us/img27/680/imag0905v.jpg[/img]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Was leuk mensen. Volgende keer wat meer oefenen om droes voor te blijven. En een headset is ook wel een must eigenlijk.. :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jaja roy eigenlijk wel.....dat tikken gaat niet zo vlot met de controller....

En oefenen moet ik zeker....
Zoiezo gewent om met de blauwe lijn te rijden....gister was t zonder.
Toch ff lastiger zonder je rempunten.
Dus ik stond regelmatig achterste voren met de lotus....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Om te oefenen is de racelijn wel handig, maar in een echte race moet die wel uit, in mijn ogen. Je kunt in een race niet altijd de ideale lijn rijden en de rempunten pakken. Dat zal moeten gaan op baankennis en inschatting van de situatie, zoals in het echt.

Maar wat mij betreft mag die wel aan bij het oefenen. (Y)
Gesloten